Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2018, 11:40   #61
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Jammer dat je enkel het financiële aspect op de voorgrond brengt om gelukkig te zijn, er staat in die tekst zoveel meer dan geld alleen.

Staan standvastiger in het leven.
Ze zijn vaak bezig met hun gezondheid.
Hebben doorheen de jaren weten relativeren.
Senioren zijn milder
Richten hun aandacht op wat ze écht willen in het leven.

Allemaal aspecten die bijdragen tot meer tevredenheid en dus geluk.
Blablabla. Het feit dat de meesten tien jaar vroeger op pensioen zijn kunnen gaan dan hun ouders en hun kinderen is wat maakt dat ze nog lang gezond, standvastig en mild kunnen genieten van het leven. Ik zou dat ook allemaal graag relativeren maar ik maak spijtig genoeg geen deel uit van de meest individualistische generatie ooit maar van de generatie die ervoor kan opdraaien.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:40   #62
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Boomers prediken multikul maar zijn t meest racistisch van allemaal. Fred is gwn een racist, maar om dat te verdoezelen paft hij af en toe een jointje en haalt de voordelen van allochtone verrijking nog eens boven.

Ach ja, hoe nobele idealen pervers worden...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:49   #63
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Blablabla. Het feit dat de meesten tien jaar vroeger op pensioen zijn kunnen gaan dan hun ouders en hun kinderen is wat maakt dat ze nog lang gezond, standvastig en mild kunnen genieten van het leven. Ik zou dat ook allemaal graag relativeren maar ik maak spijtig genoeg geen deel uit van de meest individualistische generatie ooit maar van de generatie die ervoor kan opdraaien.
Ach, paf een jointje en dat is allemaal vergeten. Of ja zelfs roken in t openbaar is foei. Alles is foei buiten werken en belastingen dokken.

Het is weer tijd voor wat escapisme. Of ja facebook wilt zelfs je gedachten aan banden leggen. Er mag niets meer in deze tijden...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:19   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Boomers prediken multikul maar zijn t meest racistisch van allemaal. Fred is gwn een racist, maar om dat te verdoezelen paft hij af en toe een jointje en haalt de voordelen van allochtone verrijking nog eens boven.

Ach ja, hoe nobele idealen pervers worden...
Oesje de Fred heeft het weer gedaan

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2018 om 12:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:22   #65
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En die verdwijnen als sneeuw door de zon als er op het einde van de maand een hoop geld te kort is.
Dit is een probleem waar een relatief eenvoudige oplossing voor is. Minder uitgeven.

Kans is groot dat uw huisvesting te duur is. Downscaling. En zeg niet dat het niet mogelijk is: op een studio kan je evengoed leven. Het is minder comfort, maar voor comfort moet je geld hebben....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:31   #66
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is een probleem waar een relatief eenvoudige oplossing voor is. Minder uitgeven.

Kans is groot dat uw huisvesting te duur is. Downscaling. En zeg niet dat het niet mogelijk is: op een studio kan je evengoed leven. Het is minder comfort, maar voor comfort moet je geld hebben....
Eh voila seh. Meer moet dat niet zijn. Da's eens wat anders dan die bleitzakken.
Tijd dat ze eens zelf iets doen want ...dat zouden ze veeeeel beeeter kunnen doen dan. Of tochni?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:07   #67
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Eh voila seh. Meer moet dat niet zijn. Da's eens wat anders dan die bleitzakken.
Tijd dat ze eens zelf iets doen want ...dat zouden ze veeeeel beeeter kunnen doen dan. Of tochni?
Ik bleit niet. In Oost-Europa verdienen ze 300€/maand. Hier in West-Europa heb je verveling. Je hebt het allemaal wel gezien. De kutten, de drugs, de ideologieën, de mentaliteit. Dezelfde kanker politici of het nu China is of Vlaanderen.

Het geld, de Vlaam zaagt daar over veelal voor de show. Ze weten niet wat ze hebben. Er is alleen onthechting en verveling...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:20   #68
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik bleit niet. In Oost-Europa verdienen ze 300€/maand. Hier in West-Europa heb je verveling. Je hebt het allemaal wel gezien. De kutten, de drugs, de ideologieën, de mentaliteit. Dezelfde kanker politici of het nu China is of Vlaanderen.

Het geld, de Vlaam zaagt daar over veelal voor de show. Ze weten niet wat ze hebben. Er is alleen onthechting en verveling...
Voila, Witmenskes kunnen alleen nog zagen en mekkeren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:24   #69
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Voila, Witmenskes kunnen alleen nog zagen en mekkeren.
Misschien omdat er teveel bruinmannetjes rondlopen die voor niks goed zijn ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:29   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Eh voila seh. Meer moet dat niet zijn. Da's eens wat anders dan die bleitzakken.
Tijd dat ze eens zelf iets doen want ...dat zouden ze veeeeel beeeter kunnen doen dan. Of tochni?
Ik geef de boomers gelijk op 1 punt: millenials willen te veel en te snel.

Goede kenissen zijn een koppel arbeiders die actief de droom "huisje tuintje" hebben nagejaagd. Mooie vrijstaande nieuwbouwwoning, warmtepomp, enz...

Een lening waar men u tegen kan zeggen. Lees: maximaal, ze konden nog net leven. En iit gediplomeerden stijgt hun salaris nauwelijks bovenop de index.

Nu was er een tegenslag en nu zinkt het schip. Ze hadden zich beter een oudere, jaren 60 woning gekocht en die voor en na opgeknapt, voor de helft van de prijs.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:32   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geef de boomers gelijk op 1 punt: millenials willen te veel en te snel.

Goede kenissen zijn een koppel arbeiders die actief de droom "huisje tuintje" hebben nagejaagd. Mooie vrijstaande nieuwbouwwoning, warmtepomp, enz...

Een lening waar men u tegen kan zeggen. Lees: maximaal, ze konden nog net leven. En iit gediplomeerden stijgt hun salaris nauwelijks bovenop de index.

Nu was er een tegenslag en nu zinkt het schip. Ze hadden zich beter een oudere, jaren 60 woning gekocht en die voor en na opgeknapt, voor de helft van de prijs.
ach, de jeugd kan niet meer klussen ...

nu ja, kunnen, alles is vandaag wel op youtube te vinden natuurlijk ...

als ik hoor wat mijn jonge collega's allemaal laten doen door vakmensen ipv het op zijn minst eens zelf te proberen ... dan stel ik mij daar wel vragen bij hoe ze dat financieel rond krijgen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 maart 2018 om 13:33.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:35   #72
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, de jeugd kan niet meer klussen ...

nu ja, kunnen, alles is vandaag wel op youtube te vinden natuurlijk ...

als ik hoor wat mijn jonge collega's allemaal laten doen door vakmensen ipv het op zijn minst eens zelf te proberen ... dan stel ik mij daar wel vragen bij hoe ze dat financieel rond krijgen ...
Ik had 2 linkerhanden.

Tot ik mijn huis kocht (20 jaar oude woning toen). Nu heb ik me vanal geleerd en doe ik heel veel zelf. Geleerd van mijn (schoon)ouders.

Metselen, voegen, plamuren, elentrik, enz....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:36   #73
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik had een offerte liggen om mijn living opnieuw te plamuren, inclusief plafond.

Ik ben zelf aan de slag gegaan: laag er op, schuren, nog eens over gaan, nog eens schuren, goede verf er op, en het resultaat is (bijna) even goed als een offerte van vele duizenden euros.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:38   #74
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Misschien omdat er teveel bruinmannetjes rondlopen die voor niks goed zijn ?
Ik had er beter aan toegevoegd dat ze ook goed zijn in anderen de schuld te geven.

Goed dat gij er nog zijt om dat eventjes te duiden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:39   #75
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik had 2 linkerhanden.

Tot ik mijn huis kocht (20 jaar oude woning toen). Nu heb ik me vanal geleerd en doe ik heel veel zelf. Geleerd van mijn (schoon)ouders.

Metselen, voegen, plamuren, elentrik, enz....
idem

beste tip die ik ooit kreeg van mijn schoonpa toen mijn verwarmingsketel kapot was : 'vijs m toch eerst eens zelf open, als je t niet gefixt krijgt kan je nog altijd een vakman laten komen'.

sindsdien altijd al zo gedaan voor vanalles. al wel een paar keer ook een vakman moeten laten komen, maar geen enkele die niet apprecieert dat je eerst zelf probeerde hoor, wel een paar die eens goed lachen, maar soit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:40   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik had er beter aan toegevoegd dat ze ook goed zijn in anderen de schuld te geven.

Goed dat gij er nog zijt om dat eventjes te duiden.
Nah, objectieve vaststellingen. Geen schuld geven.

De cijfers spreken voor zich. De werkzaamheidsgraad bij allochtonen duikt onder de 50 %.

Maargoed, ik heb al de indruk dat u graag over "witmannetjes" spreekt, maar als men over u spreekt, dan wordt het opeens risky.

If you can't stand the heat, don't be in the kitchen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:40   #77
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik had een offerte liggen om mijn living opnieuw te plamuren, inclusief plafond.

Ik ben zelf aan de slag gegaan: laag er op, schuren, nog eens over gaan, nog eens schuren, goede verf er op, en het resultaat is (bijna) even goed als een offerte van vele duizenden euros.
deze moet ik toegeven, plamuren (volledig van scratch) is één dat ik laat doen, dat krijg ik echt niet deftig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:42   #78
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze moet ik toegeven, plamuren (volledig van scratch) is één dat ik laat doen, dat krijg ik echt niet deftig.
Twas niet van scratch. Het was een muur waar behang op had gezeten. En bij het verwijderen zijn stukjes meegekomen. Trok op niks meer.

Het is me aardig goed gelukt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:45   #79
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Twas niet van scratch. Het was een muur waar behang op had gezeten. En bij het verwijderen zijn stukjes meegekomen. Trok op niks meer.

Het is me aardig goed gelukt.
ah ok, ja dat doe ik ook zelf, ik bedoelde vanaf een niet bezette muur of plafond ... echt wel een vak appart hoor, ook veel kwaliteitsverschil tussen vakmannen onderling nog ... best ene kiezen die ook schilder is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:46   #80
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok, ja dat doe ik ook zelf, ik bedoelde vanaf een niet bezette muur of plafond ... echt wel een vak appart hoor, ook veel kwaliteitsverschil tussen vakmannen onderling nog ... best ene kiezen die ook schilder is.
Ja.

Plafonds begin ik zelf ook niet aan.

Ik heb geen zin om de dag erna kreupel te liggen

Maar conclusie is: je kan een hoop zelf doen. Electriciteit leggen bijvoorbeeld is ook bijzonder simpel als ge uw gezond verstand gebruikt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be