Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2019, 22:03   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Micele de nieuwe aanpassing komt er niet op uw manier van denken of wensen.

Het zal gaan om capaciteit.
Hoe meer verbruik op het net, hoe duurder het tarief.
Hoe duur? Dat zullen ze laten weten op de factuur.

Feit is dat jij rechtstreeks oorzaak daarvan bent door uw gedoe.
Jij stort miljoenen mensen in armoede en ontbering.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 september 2019 om 22:05.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 13:44   #22
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hopen? De EVs van vandaag sturen dat nu al.
Mijn ev heeft een bereik van 270 km
Om de twee dagen dien ik die te laden. Deze laad ik meestal tijdens piekmomenten aan een laadpaal hier wat verderop. Sturen zeg jij? Hoe kan deze sturen tijdens piekmomenten?

Citaat:
In het kort : het zal ons geen geld kosten.

Die uitzonderingen die op piekmomenten absoluut willen bijladen betalen dat wslk graag extra.
Ja iedereen betaald graag extra.

Citaat:
En? Dat is gewoon verwaarloosbaar. Bovendien laden die meestal overtollige stroom die anders het net zouden overbelasten.
Zie hierboven

Citaat:
Edit: al van laadstations met powerpacks gehoord die eigenlijk het net zelden nodig hebben?
Zalig een batterij om een batterij te laden van verkwisting gesproken.

Citaat:
Kan het zijn dat je nog te weinig weet?
Kan altijd maar het mij verduidelijken kan je het dan toch niet.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 14:40   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
Mijn ev heeft een bereik van 270 km
Om de twee dagen dien ik die te laden. Deze laad ik meestal tijdens piekmomenten aan een laadpaal hier wat verderop. Sturen zeg jij? Hoe kan deze sturen tijdens piekmomenten?
appje Smartphone. maar uw EV kan dat niet, raar?

Geen connected EV dus, tja geen Tesla dan.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 15:39   #24
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
appje Smartphone. maar uw EV kan dat niet, raar?

Geen connected EV dus, tja geen Tesla dan.
Neen geen slecht afgewerkte tesla
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 15:49   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tzal wel zeker.

Als er wordt gelaad in de straat werken mijn zonnepanelen eindelijk terug tegoei tussen 11 en 3.

Laat die EV's maar komen.
Paul begrijpt dat niet.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 15:53   #26
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Paul begrijpt dat niet.
Tussen 11 en 15h is de gemiddelde werkmens op zijn werk.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 17:56   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Lees het artikel

https://www.autogids.be/autonieuws/n...el-nieuws.html

geïntegreerde wisselstroomlader haalt 22 kW. Aan wisselstroomladers van 11 of 22 kW zoals je die vindt in openbare gebouwen of thuis (wallbox), heb je daarmee tot 9 uur geduld nodig. Wanneer je moet opladen aan een klassiek thuisstopcontact van 3,7 kW, liggen de zaken wat moeilijker: dan geeft Porsche meer dan 40 uur op voor een volledige laadbeurt. Voor oplaadbeurten thuis kun je met een app het vertrekuur programmeren. De Taycan zal dan zijn laadbeurt instellen rekening houdend met de uren waarop het verbruik het laagst is, om te voorkomen dat de zekering springt.


En he kijk ze hebben zelfs een uitleg waarom de Porsche beter is

Citaat:
.
Taycan vs Tesla Model S: wat zijn de verschillen?

Wat onderscheidt een Tesla Model S Performance van een Taycan Turbo S? Tegelijk veel en niet veel. De capaciteit van de batterij is haast vergelijkbaar: 93,4 kWh voor de Porsche tegenover 100 kWh voor de Tesla. De Amerikaan is een tikkeltje minder krachtig: 450 kW (612 pk) tegenover 460 kW (625 pk) voor de Duitser – gerekend zonder de overboost, anders is de Taycan Turbo S 560 kW (762 pk) sterk. Ondanks dat vermogensverschil zitten beide auto’s dicht bij elkaar in de buurt qua pure prestaties, via de overboost bij Porsche en de Ludicrous-mode bij Tesla, met respectievelijk 2,8 en 2,6 seconden voor het sprintje van 0 tot 100 km/u. Het koppel bedraagt 1.050 Nm voor de auto uit Zuffenhausen en 1.074 Nm bij Tesla.

De belangrijkste verschillen zitten hem in de motoren. Allebei hebben ze wel twee elektromotoren, maar die van de Taycan zijn allebei van het synchrone type met permanente magneten, die een beter rendement bieden, maar duurder zijn, doordat ze gebruikmaken van erg zeldzame grondstoffen. In de Model S (en X) is de achterste motor van het asynchrone type (of met inductie); voorin ligt sinds begin dit jaar ook een elektromotor met permanente magneet. Dat Tesla achteraan de voorkeur blijft geven aan een inductiemotor, komt omdat motoren met permanente magneet last hebben van fluctuaties bij lage snelheid, wat schokken veroorzaakt. Dat kun je weliswaar oplossen door meer elektriciteit in de motor te pompen om dat probleem te verhelpen, maar dan zit je met een hoger verbruik.

Synchroonmotoren maken het echter ook mogelijk het totale vermogen sneller te halen, want er is geen wrijving en dus minder opwarming, wat een hoge reproduceerbaarheid garandeert. Kort gezegd: de Taycan kan gedurende een langere tijd herhaaldelijk fors optrekken en langer een hoge snelheid aanhouden (lees: 180 km/u) dan zijn rivaal. Nog een verschil is de ‘versnellingsbak’. De Tesla heeft één enkele overbrengingsverhouding, de Porsche voor zijn achterste motor twee. Qua voeding kan de Porsche tot 800 volt aan, tegenover 400 volt voor alle andere elektrische auto’s op de markt. Zo kun je dunnere en dus minder zware kabels gebruiken, en ook sneller laden aan bepaalde laadpalen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:23   #28
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Het grote verschil tussen de Taycan en de Model S is het volgende. Voor de prijs van een basis Taycan koop je een Tesla Model S P100D en een Model 3P voor je vrouw!

Trouwens een Model S kan zonder problemen meer dan 180 km/u aanhouden. Met mijn Model X was ik in staat om 200 ?* 230 km/u aan te houden over meer dan 40 km (tot het einde van de vrije zone op de Autobahn).
De Porsche wordt dan nog altijd voorbij gestoken door de familie-sedan. Meer nog, een Model S van 2 jaar oud kan dat ook zonder problemen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:58   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het grote verschil tussen de Taycan en de Model S is het volgende. Voor de prijs van een basis Taycan koop je een Tesla Model S P100D en een Model 3P voor je vrouw!

Trouwens een Model S kan zonder problemen meer dan 180 km/u aanhouden. Met mijn Model X was ik in staat om 200 ?* 230 km/u aan te houden over meer dan 40 km (tot het einde van de vrije zone op de Autobahn).
De Porsche wordt dan nog altijd voorbij gestoken door de familie-sedan. Meer nog, een Model S van 2 jaar oud kan dat ook zonder problemen.
Kijk ben zelf effe te gierig om mij bij het kransje notoire porsche rijders te rekenen, maar kan u wel zeggen, de groep die dat koopt is ofwel extreem succesrijk, extreem streefzuchtig, extreem perfectionist, etc
Tesla kan vissen in dat water als ze idd erin slagen om die cijfers van porsche te verbeteren, maar dan gaat dat niet goedkoop zijn, die Tesla zal minstens dezelfde prijs van de porsche uit de deur gaan

Dus die prijs is niet relevant.... Je kan maar een auto neerzetten die zo'n ronderecords kan rijden, die een bepaalde prijstag heeft. En als je die nog moet ontwikkelen en verkopen met winst, kost die gewoon 200K... En wil je daar nog een paar seconden afpinzen dan stijgt dat moeiteloos naar 500K tot 1?5Miljoen... En ja ze bestaan die auto's die dat kunnen en ze kunnen gemaakt worden, maar zoals in alles om dat te maken heb je een pak techniek en materiaal nodig. En van alles het beste

En noteer dan verder dat je een gigantisch nadeel hebt dat uw volume van productie voor die componenten allemaal heel schaars wordt, en dat de componenten komen van peperdure leveranciers met remschijven van 1000euro het stuk, etc.. Dus vergeet dat nu effe om te redeneren als een boekhouder over de kostprijs van iets.

Wie snel wil rijden, moet zijn portefeuille openscheuren..



Als je een goeie prijs kwaliteit auto wil ,kies dan een auto in het C-segment die op een platform geproduceerd wordt waarvan ze 1-5miljoen exemplaren per jaar maken.. Die zijn de prijs kwaliteitskampioenen

Ik weet sowieso dat VW het wedstrijdje met Tesla gaat winnen. Hun volume die ze willen maken is gewoon een veelvoud van Tesla, met een variatie die Tesla niet kent. 10 modellen in 3 jaar tijd op hetzelfde platform, voor elk wat wils, met fabrieken die moeiteloos opgeschaald worden naar 1miljoen exemplaren.. Dus vergeet dat effe dat VW hier het onderspit gaat delven.. De zakken van VW zijn dieper dan die van Tesla

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 september 2019 om 09:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:17   #30
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk ben zelf effe te gierig om mij bij het kransje notoire porsche rijders te rekenen, maar kan u wel zeggen, de groep die dat koopt is ofwel extreem succesrijk, extreem streefzuchtig, extreem perfectionist, etc
Tesla kan vissen in dat water als ze idd erin slagen om die cijfers van porsche te verbeteren, maar dan gaat dat niet goedkoop zijn, die Tesla zal minstens dezelfde prijs van de porsche uit de deur gaan

Dus die prijs is niet relevant.... Je kan maar een auto neerzetten die zo'n ronderecords kan rijden, die een bepaalde prijstag heeft. En als je die nog moet ontwikkelen en verkopen met winst, kost die gewoon 200K... En wil je daar nog een paar seconden afpinzen dan stijgt dat moeiteloos naar 500K tot 1?5Miljoen... En ja ze bestaan die auto's die dat kunnen en ze kunnen gemaakt worden, maar zoals in alles om dat te maken heb je een pak techniek en materiaal nodig. En van alles het beste

En noteer dan verder dat je een gigantisch nadeel hebt dat uw volume van productie voor die componenten allemaal heel schaars wordt, en dat de componenten komen van peperdure leveranciers met remschijven van 1000euro het stuk, etc.. Dus vergeet dat nu effe om te redeneren als een boekhouder over de kostprijs van iets.

Wie snel wil rijden, moet zijn portefeuille openscheuren..



Als je een goeie prijs kwaliteit auto wil ,kies dan een auto in het C-segment die op een platform geproduceerd wordt waarvan ze 1-5miljoen exemplaren per jaar maken.. Die zijn de prijs kwaliteitskampioenen

Ik weet sowieso dat VW het wedstrijdje met Tesla gaat winnen. Hun volume die ze willen maken is gewoon een veelvoud van Tesla, met een variatie die Tesla niet kent. 10 modellen in 3 jaar tijd op hetzelfde platform, voor elk wat wils, met fabrieken die moeiteloos opgeschaald worden naar 1miljoen exemplaren.. Dus vergeet dat effe dat VW hier het onderspit gaat delven.. De zakken van VW zijn dieper dan die van Tesla
Die diepe zakken van VW zijn voor een groot stuk leeg door de boetes die ze hebben moeten betalen over heel de wereld.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:41   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik weet sowieso dat VW het wedstrijdje met Tesla gaat winnen. Hun volume die ze willen maken is gewoon een veelvoud van Tesla, met een variatie die Tesla niet kent. 10 modellen in 3 jaar tijd op hetzelfde platform, voor elk wat wils, met fabrieken die moeiteloos opgeschaald worden naar 1miljoen exemplaren.. Dus vergeet dat effe dat VW hier het onderspit gaat delven.. De zakken van VW zijn dieper dan die van Tesla
Toch fijn die opkomende concurrentie van VW, waarom altijd die grootspraak?

Ik durf gerust wedden dat VW die 500.000 per jaar van Tesla (in 2020) zelfs in 2022 niet gaat halen, wie weet pas 2024. En dan zit Tesla mogelijk aan het dubbele, door massaprodukt model Y.
Maar als VW het wel haalt des te beter voor de consument, en sowieso voor VW.

De andere Europese merken gaan dan wel moeten meedoen met VW en hun diesels definitief overboord kippen, lees geen dikke ICE-wagens meer op grote schaal. Dat is sowieso onvermijdelijk want de 70 of 75 g/km CO2 grens-wagenpark zal wel komen in 2025: https://www.link2fleet.be/definitief...agens-na-2020/

En dat met amper 2 fabrieken van Tesla, kan ook 3 worden, hopelijk eentje in Europa, niet in een land waar pottekijkers alles vertragen. Het China van Europa. lol.

Tesla maakt zijn batterijcellen en -packs namelijk zelf in Nevada, en in China krijgen ze die cellen voorlopig geleverd van in de buurt, omdat ze volgende maand al willen opstarten.

VW zal nog een tijdje afhankelijk blijven van overzeese batterij-import, Tesla is namelijk ook zo begonnen toen GF1 nog in bouw was.

Elke degelijke EV heeft een degelijk batterijpack nodig. Het is geen opschaling van ICE-wagens en motoren. Denk nu toch eens ff na.

De **Renault-Nissan alliantie of **General Motors is ook maar een beetje kleiner dan de VW Groep en die zijn ook al ~tesamen met Tesla begonnen aan EV-wagens, en wie verkoopt er nu het meeste Paul?

Top 5 BEV 1e helft 2019
Citaat:
BEV only sales

1. Tesla (160.009)
2. BYD (96.475)
3. Renault-Nissan-Mitsubishi (73.848)
4. BAIC (68.933)
5. Hyundai-Kia (42.605)

http://ev-sales.blogspot.com/2019/08...es-by-oem.html
**Start productie
Nissan Leaf sinds 2010
Chevrolet Volt sinds 2011
Renault Zoe sinds 2012

Tesla mod S 2012
Tesla mod X 2015
Tesla mod 3 2017

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2019 om 10:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 10:30   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

mr Michel Tesla:

bereken een Golf versus een Golf IV

https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/

de golf IV is 5000euro duurder...
Dus doe 5000euro van de prijs en het is voor de GBB (gewone belgische burger) een neutrale keuze
Die neutrale keuze heb je met een ID3 vanaf 30.000 euro ipv 40.000 euro
zie database
https://ev-database.org/car/1127/Vol...Standard-Range

Ergo, de consument doet 5000euro winst door een ID3 te kopen versus een Golf IV...
de consument gaat bijten in die appel... en dat model gaat mogelijks beter verkopen dan het fossiele model. En hé weet je wat, je zit te kankeren over die dure porsche, maar je vergeet effe te vertellen dat Tesla heden geen model heeft van 30K... zoals trouwens de koreanen wel hebben

Ergo het succes van VW is potentieel een veelvoud dan Tesla
Bovendien, Mr Michel Langteen:
VW is een groep die hetzelfde platform nog eens verkoopt via
drie andere massa merken, of hetzelfde platform zal afgeschreven worden over 1miljoen exemplaren voor dat Tesla 1 miljoen haalt.
its all about 'economics' of 'schaalgrootte in de technologie'

Je bent toch die fantast die beweert dat Tesla de grootste schaal heeft. En als een groep met een verkoopsvolume 8 miljoen auto's of 20 keer groter dan Tesla zijn zinnen op een e-platform zet met dank aan Tesla, ga jij nu beweren dat VW een vogel voor de kat is, en tesla dat wedstrijdje gaat winnen... wel wel
1° Skoda Vision IV Skoda Vision IV 40K
2° SEAT el-Born SEAT el-Born 37K
3° audi etron
4° Porsche taycan
5° bentley
en zo gans de vloot van VW
en zo 30 modellen tot 2025

we noteren dat tesla met zijn 4 modellen van boven de 50k gelanceerd 6 jaar tijd VW gaat vermorzelen...
En dat VW met 100tal modellen, een vernieuwingskadans van om de 3 jaar, een opgeschaalde productievolume van 150miljoen auto's... gaat dus platgewalst worden door Tesla

flink van Tesla. Amazing in feite

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 september 2019 om 10:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 10:35   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Ik ga u een groot nadeel noemen van tesla:

waar is die garage in de buurt voor het onderhoud te doen ?
Capité... Voor de garantie ? Voor defecte onderdelen te vervangen of is het een doe het zelf auto ?

Dus een 10 keer groter netwerk is volgens u een nadeel, volgens mij een voordeel
Een 10 keer groter salescapaciteit is volgens u geen voordeel, volgens mij wel
Een grotere engineeringsafdeling is volgens u geen voordeel, volgens mij wel
Een productieervaring is volgens u een nadeel, volgens mij een voordeel

Je bent romantisch verliefd op Tesla

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 september 2019 om 10:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 10:50   #34
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Je hebt nu éénmaal veel minder onderhoud nodig aan een Tesla, zeker minder dan bij een gemiddelde ICE. Bovendien kan er veel opgelost worden door mobiele ploegen (rangers). Tesla zet niet in op een netwerk van garages, ze verkopen via het internet. Deze tendens is al zo'n 20 jaar aan de gang en nu bereikt dit ook de auto-sector.

VW gaat proberen maar zullen direct in de problemen komen door niet genoeg batterijen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:06   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ergo het succes van VW is potentieel een veelvoud dan Tesla
Dieselgate was een groot succes. lol

Citaat:
Bovendien, Mr Michel Langteen:
Oei pilletjes nodig? Geen argumenten, geen bronnen?
Citaat:
VW is een groep die hetzelfde platform nog eens verkoopt via
drie andere massa merken, of hetzelfde platform zal afgeschreven worden over 1miljoen exemplaren voor dat Tesla 1 miljoen haalt.
its all about 'economics' of 'schaalgrootte in de technologie'
Sure paul, geef eens 1 officiele link waar VW 400.000 EV gaat verkopen in 2021 ofzo, zoek maar uit

Citaat:
Je bent toch die fantast die beweert dat Tesla de grootste schaal heeft.
Neen ik geef gewoon de verkoopcijfers van Tesla. Niet bijten Paul waf waf.


Citaat:
flink van Tesla. Amazing in feite
Tesla heeft de dikke knuppel in het hoenderhok gesmeten, al toen ze 3000 model 3 per week verkochten in 2018. De bedoeling van Tesla ken je, een snellere transitie naar hernieuwbare energie, edel niet?

Citaat:
Het doel van Tesla is om de wereldwijde overgang naar duurzame energie te versnellen door elektrische voertuigen en energieproducten steeds betaalbaarder te maken.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2019 om 11:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:10   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

weetje in 2000 had je Dell die de wereld ging verslaan, en HP , IBM en Apple ging failliet maken... met zijn 'direct model'
en toen verkocht hij ook printers, servers, Tv's allemaal met dat directmodel

kijk eens hoe goed het aandeel gedaan heeft in 20 jaar tijd

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 september 2019 om 11:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:11   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Je hebt nu éénmaal veel minder onderhoud nodig aan een Tesla, zeker minder dan bij een gemiddelde ICE. Bovendien kan er veel opgelost worden door mobiele ploegen (rangers). Tesla zet niet in op een netwerk van garages, ze verkopen via het internet. Deze tendens is al zo'n 20 jaar aan de gang en nu bereikt dit ook de auto-sector.

VW gaat proberen maar zullen direct in de problemen komen door niet genoeg batterijen.
Ik was vorige week in een Renault garage en zag in de werkplaats toch wel een stuk of 5 van die electrische staan.
Blijkbaar is er dan toch nood aan herstellingen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:12   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik ga u een groot nadeel noemen van tesla:

waar is die garage in de buurt voor het onderhoud te doen ?
Capité... Voor de garantie ? Voor defecte onderdelen te vervangen of is het een doe het zelf auto ?

Dus een 10 keer groter netwerk is volgens u een nadeel, volgens mij een voordeel
Een 10 keer groter salescapaciteit is volgens u geen voordeel, volgens mij wel
Een grotere engineeringsafdeling is volgens u geen voordeel, volgens mij wel
Een productieervaring is volgens u een nadeel, volgens mij een voordeel

Je bent romantisch verliefd op Tesla
En dat gaan ze wel doen bij VW?
"Sorry meneer maar voor dat probleem bij de E-tron of bij de ID.3 hebben we hier voorlopig nog geen ervaren techniekers" In Brussel wel. lol.

Je bent naief.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2019 om 11:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:14   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik was vorige week in een Renault garage en zag in de werkplaats toch wel een stuk of 5 van die electrische staan.
Blijkbaar is er dan toch nood aan herstellingen.
5 maar? Ik zag er verleden week 300.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2019 om 11:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:21   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dat gaan ze wel doen bij VW?
"Sorry meneer maar voor dat probleem bij de E-tron of bij de ID.3 hebben we hier voorlopig nog geen ervaren techniekers" In Brussel wel. lol.

Je bent naief.
ik dacht dat het meeste onderhoud gewoonweg carosseriewerk is... maar kom volgens Micele moeten ze olie vervangen bij Audi en niet bij Tesla
En heb je heel speciale handschoenen nodig die alleen in brussel te vinden zijn onder marokkaans opgeleide techniekers en nergens elders. Ze bidden eerst een gebedje naar Mekka en dan vermaken ze de Audi. Bij Tesla daarentegen gaat dat vanzelf, self-healing
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be