Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2009, 13:28   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De grijze Bekijk bericht
Ikzelf ben een, gelukkige, bezitter van een weekendhuisje in Gent, De Volkstuinen van Gent-Assels. Het is zalig als je die, jonge, gezinnetjes daar ziet lopen en spelen met hun kleine, en grote, kinderen. Enkele eigenaars hebben echter het leuke idee gehad om daar, op hun eigen domeintje, een hond te laten rondlopen, een Staffordshire. Ook is er eentje die er een rotweiler (ik weet niet of ik die naam correct schrijf!) op na houdt. De kindjes die er rondlopen wordt aangeraden om een omweggetje te maken rond die huisjes want die honden lijken zeer gevaarlijk te zijn. Is dit echt de bedoeling daarvan?
Moeten de ouders en hun kindjes nu echt gaan opletten waar ze rondlopen? Kan er geen regeling getroffen worden dat, gevaarlijke, honden verboden worden in bepaalde zones? Moeten we nu echt wachten tot er iets ernstig voorvalt vooraleer de overheid ingrijpt,?
Ik ben ook de gelukkige bezitster van een buitenverblijf in de Limburgse bossen, Ik ben 1 van die eigenaars die op mijn domeintje een Rottweiler (correcte schrijfwijze ) had rondlopen, de kindertjes die er rondliepen maakten helemaal geen omweg, maar kwamen dagelijks vragen of ze met mijn Sarah mochten 'spelen' of 'gaan wandelen' (zelfs toen ze puppies had, kwamen de kindjes van de hele omgeveing dageljks met haar én de puppies 'spelen'!, ze heeft geen enkel kind ooit ook maar het minste pijn gedaan, wat gevaarlijke hond? Die kleine 'keutertjes' met hun scherpe tandjes zijn veel gevaarlijker en hun bek staat steeds klaar om te bijten, die verwende mormels.
Een hond is wat de eigenaar ervan gemaakt heeft!
Heb je geen verstand om met een dier om te gaan, om een dier op te voeden, neem er dan geen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 13:42   #22
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ben ook de gelukkige bezitster van een buitenverblijf in de Limburgse bossen, Ik ben 1 van die eigenaars die op mijn domeintje een Rottweiler (correcte schrijfwijze ) had rondlopen, de kindertjes die er rondliepen maakten helemaal geen omweg, maar kwamen dagelijks vragen of ze met mijn Sarah mochten 'spelen' of 'gaan wandelen' (zelfs toen ze puppies had, kwamen de kindjes van de hele omgeveing dageljks met haar én de puppies 'spelen'!, ze heeft geen enkel kind ooit ook maar het minste pijn gedaan, wat gevaarlijke hond? Die kleine 'keutertjes' met hun scherpe tandjes zijn veel gevaarlijker en hun bek staat steeds klaar om te bijten, die verwende mormels.
Een hond is wat de eigenaar ervan gemaakt heeft!
Heb je geen verstand om met een dier om te gaan, om een dier op te voeden, neem er dan geen!
Een dier blijft een dier hoe goed die ook is afgericht en hoe betrouwbaar die ook lijkt te zijn. Het gevaar schuilt vaak in een klein hoekje. Altijd opletten zou ik zeggen als er kinderen in de buurt zijn want je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen wat er in die kopjes omgaat. Zo heb ik een kameraad die ook dacht dat die zijn hond voor 100% kon vertrouwen, maar toen die de kleine beet omdat die kleine die hond pijn had gedaan was de hond plots de slechte en moest die weg.
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:10   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Een dier blijft een dier hoe goed die ook is afgericht en hoe betrouwbaar die ook lijkt te zijn. Het gevaar schuilt vaak in een klein hoekje. Altijd opletten zou ik zeggen als er kinderen in de buurt zijn want je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen wat er in die kopjes omgaat. Zo heb ik een kameraad die ook dacht dat die zijn hond voor 100% kon vertrouwen, maar toen die de kleine beet omdat die kleine die hond pijn had gedaan was de hond plots de slechte en moest die weg.
Daar heb je inderdaad gelijk in, blind vertrouwen moet je sowieso nooit hebben, ook niet bij mensen vind ik.
Meestal is het zo, het kind doet de hond pijn<-->hond verdedigt zich<-->hond moet weg, kinderen horen ook opgevoed te worden om dieren géén pijn te doen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:24   #24
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er bestaan geen gevaarlijke honden; alleen gevaarlijke baasjes.
Dat klopt.

Meer zelfs: gevechtshonden zoals pitbullterriers zijn inderdaad goed om kinderen bij te laten en zijn zeer gehoorzame en gedisciplineerde honden.

Hoe komt dat? Omdat tijdens de hondengevechten vroeger de agressieve hond, die de dierenarts niet dichtbij liet en die niet stil kon liggen tijdens een pijnlijke operatie, stierf aan de verwondingen.
Enkel honden met een groot tolerantievermogen overleefden.

Het feit dat gevechtshonden vaak gevaarlijk zijn, komt door de plebejers die deze honden houden. Het zijn vaak gabbers, biernazi's en ander randkrapuul dat een "staffortjeuh" aanschaft om deze daarna op te trainen tot gevechtshond (door erop te sjotten). Die honden zijn bijgevolg ongemanierd en kunnen bijten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:45   #25
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat klopt.
Het feit dat gevechtshonden vaak gevaarlijk zijn, komt door de plebejers die deze honden houden. Het zijn vaak gabbers, biernazi's en ander randkrapuul dat een "staffortjeuh" aanschaft om deze daarna op te trainen tot gevechtshond (door erop te sjotten). Die honden zijn bijgevolg ongemanierd en kunnen bijten.
Voila dat bedoel ik dus! Het is vaak gewoon omdat dit randkrapuul zelf niet de nodige opvoeding heeft genoten en zwaar verwaarloosd zijn geweest, dat ze de skills (vaardigheden) missen om zelf kinderen te kunnen opvoeden, laat staan hun honden. Als ik sommigen van dit soort bezig zie in het straatbeeld, hoe ze die honden behandelen, dan verschiet ik er niet van dat die honden ook psychologisch helemaal naar de foeter zijn en gaan bijten. Als het aan mij ligt dan mogen ze hier veel strenger tegen gaan optreden want de hond blijft nog steeds de dupe als er eens iets mis loopt.
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 10 augustus 2009 om 14:50.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 18:15   #26
Kingsale
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 228
Standaard nog een beetje gedult

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Seffens komt er iemand vertellen dat het houden van honden moet verboden worden...
als wij de cultuur moeten volgen van de islam later mischien als zij het voor het zeggen hebben zullen er geen honden en varkens meer in de EEG zijn zodus honden haters nog even gedult maar spijtig voor de blinden
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 18:21   #27
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
als wij de cultuur moeten volgen van de islam later mischien als zij het voor het zeggen hebben zullen er geen honden en varkens meer in de EEG zijn zodus honden haters nog even gedult maar spijtig voor de blinden
Jij, jij wel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 18:24   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
als wij de cultuur moeten volgen van de islam later mischien als zij het voor het zeggen hebben zullen er geen honden en varkens meer in de EEG zijn zodus honden haters nog even gedult maar spijtig voor de blinden
...nemen we toch gewoon een pony - de kafir zal die eerst wel moeten opleiden èh.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 18:59   #29
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Die honden dat ze gevaarlijk noemen he...
£Als die goed opgevoed worden he, zijn dat de beste honden dat ge kunt hebben.
Maar eenmaal ze voor hun roedel in de verdediging gaan, kan je er nog wel eens van verschieten hoe ze van lief zo snel in die agri "huid" kunnen springen.

Zowiezo moete toch steeds oppassen met die honden, ik heb er zelf zo eentje.
Maar heb daar het liefste beest aan en ze is enorm voorzichtig bij ons kindje.
En de hond was dan eerst he, dus je zou denken die wordt jaloers. Niets van gemerkt.

Ik heb daar het trouwste beest aan, maar ik geef haar ook hare loop en regelmaat in't leven. Ge moet ze wel onderhouden, met bezig zijn en niet laten verwateren, constant door speelser wijze laten zien dat gij baas zijt.
En ge hebt u een trouwste gezel
Laat je kindje maar nooit alleen met die lieve hond.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 19:06   #30
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja ge moet inderdaad constant naar dat beest zien he.
Enfin, constant... Als de kleine slaapt, dan let ik daar uiteraard minder op.

Moet nu wel zeggen dat die hond wel wat kan verdragen en gelukkig maar. Ge kunt gelukkig in haar voederbak komen zonder dat ze opkijkt. Ge kunt in haar mand, ze eist niets op als van haar, tegenover mensen.
Ze laat zich storen bij het slapen, kortom... heel onderdanig beestje naartoe de roedel.

Enige probleem,, ze likte in het gezicht van mijn dochter en kan al is door te kwispelen de kleine hinderen. We hebben dat dan afgeleerd met commando "niet in't gezichtje". Maar nu lekt ze aan haar armen en voeten lol.

Zijn daar altijd snel bij, duurt nooit langer dan halve seconde. Zowiezo leiband ik ze niet binnen. Ze loopt vrij rond en passeert het kindje regelmatig, ze laat haar speelgoed met rust en is blij van haar aanwezigheid.

Zowiezo heeft dat beest nog haar eigen karakter en is een ongeleid projectiel als ze losschiet met haar jachtinstinct aangewakkerd. Ze slaagt genadeloos toe op vogels, honden die niet onderdanig zijn, katten, konijnen, .... Vaneigens laat ik mijn hond niet losschieten lol. Wat ze in de tuin pakt is helaas te laat.

Maar naar kinderen, kinderbuggy's, mensen, rolstoels, fietsen, auto's, brommers, ... doet ze helemaal niets tijdens de wandeling.

Toen ze puppy was zijn we veel naar kinderspeeltuinen geweest, en hadden nog niet eens zelf een kind. Toen kon ze nog los lopen Amai toen ze pup was, ... heb die ene keer laten zien wie baas, die had nix nodig en luisterde op het minste dat ik riep.
Nu drie jaar later is, heeft ze toch haar karakter redelijk gevormd... en ze is een jachthond, kan het er niet uitkrijgen. Als ze iets ziet in de tuin, ze vliegt erop af. Maarja, dat moet je niet afschuiven op het ras he... dit ras slaagt gewoon wat harder toe...

Als ze ooit deze honden verbieden, ... hoop ik oprecht dat ze honden die voor het verbod zijn aangeschaft met rust laten met een eventuele screening.
Want aan dees beest heb ik echt het beste beest dat er is. Dat is zeker geen vechthond of een agressieve hond, dat is mijn beste vriend.
Tja, als u moest weten dat het likken van uw kindje die hond een endorfinekick bezorgd zou u wel anders aankijken tegenover uw hond. Goede raad laat uw kindje nooit alleen met die hond.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 19:14   #31
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat klopt.

Meer zelfs: gevechtshonden zoals pitbullterriers zijn inderdaad goed om kinderen bij te laten en zijn zeer gehoorzame en gedisciplineerde honden.

Hoe komt dat? Omdat tijdens de hondengevechten vroeger de agressieve hond, die de dierenarts niet dichtbij liet en die niet stil kon liggen tijdens een pijnlijke operatie, stierf aan de verwondingen.
Enkel honden met een groot tolerantievermogen overleefden.

Het feit dat gevechtshonden vaak gevaarlijk zijn, komt door de plebejers die deze honden houden. Het zijn vaak gabbers, biernazi's en ander randkrapuul dat een "staffortjeuh" aanschaft om deze daarna op te trainen tot gevechtshond (door erop te sjotten). Die honden zijn bijgevolg ongemanierd en kunnen bijten.
Je weet duidelijk niet veel van honden af.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 19:15   #32
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja, als u moest weten dat het likken van uw kindje die hond een endorfinekick bezorgd zou u wel anders aankijken tegenover uw hond. Goede raad laat uw kindje nooit alleen met die hond.
Voila, dat is een wijze raad!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:16   #33
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Gevaarlijke hondenrassen verbieden is de beste oplossing.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:17   #34
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Gevaarlijke hondenrassen verbieden is de beste oplossing.
Welke rassen zijn dat?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:19   #35
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Welke rassen zijn dat?
Ik weet het niet.
Ik haat honden en moet er totaal niet van weten.

Maar de gevaarlijke rassen die regelmatig kleuters de keel afbijten en onschuldige mensen aanvallen moeten geband worden.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:24   #36
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik weet het niet.
Ik haat honden en moet er totaal niet van weten.

Maar de gevaarlijke rassen die regelmatig kleuters de keel afbijten en onschuldige mensen aanvallen moeten geband worden.
Ik heb het helemaal niet voor huisdieren in steden en te kleine woningen.

Maar het ligt niet aan de hondenrassen, dat haalde ik eerder reeds aan. Het ligt aan het type volk dat die rassen koopt.

Bij degradanten, bijvoorbeeld gabbers, is het hip om een pitbull of een Stafford te hebben, daar dit ruig uitziende gevechtshonden zijn.

Lees ook mijn vorige post voor meer uitleg.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 20:49   #37
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik heb het helemaal niet voor huisdieren in steden en te kleine woningen.

Maar het ligt niet aan de hondenrassen, dat haalde ik eerder reeds aan. Het ligt aan het type volk dat die rassen koopt.

Bij degradanten, bijvoorbeeld gabbers, is het hip om een pitbull of een Stafford te hebben, daar dit ruig uitziende gevechtshonden zijn.

Lees ook mijn vorige post voor meer uitleg.
Alle honden zijn gevaarlijk, elke bestaande hond is bereidt om zonder wroeging jou en de uwen dood te bijten dat is de natuur.
Honden die afgestampt worden zijn niet erg gevaarlijk, dat worden schrikbijters, zij zullen zich zo klein mogelijk maken en in een hoekje kruipen, als je dan blijft naderen zullen ze uit paniek bijten, meestal 1 beet.
Honden die getraind worden op de aanval zijn meestal welopgevoede honden, maar nooit te betrouwen daar ze leren bijten hebben.
De meest gevaarlijke honden zijn de honden die in gezinnen groot gebracht worden en domineren, zij zullen hun plaats in de roedel niet in gevaar laten brengen door nieuwkomers, ook zijn ze bereid om op te klimmen in de roedel en daarvoor te moorden. Meestal gebeurd dit echter niet omdat ze reeds de hoogste rang bekleden.
Wat mensen dikwijls als lief en aanhankelijk beschouwen is meestal voor de hond een bevestiging van zijn rang.
Kinderen die geboren worden na de komst van de hond zijn steeds een gevaar voor de rang van de hond. Niet zelden wordt de nieuwe vrouw van een hondeneigenaar niet aanvaard of gedomineerd door de hond enz enz;
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 21:13   #38
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Alle honden zijn gevaarlijk, elke bestaande hond is bereidt om zonder wroeging jou en de uwen dood te bijten dat is de natuur.
Honden die afgestampt worden zijn niet erg gevaarlijk, dat worden schrikbijters, zij zullen zich zo klein mogelijk maken en in een hoekje kruipen, als je dan blijft naderen zullen ze uit paniek bijten, meestal 1 beet.
Honden die getraind worden op de aanval zijn meestal welopgevoede honden, maar nooit te betrouwen daar ze leren bijten hebben.
De meest gevaarlijke honden zijn de honden die in gezinnen groot gebracht worden en domineren, zij zullen hun plaats in de roedel niet in gevaar laten brengen door nieuwkomers, ook zijn ze bereid om op te klimmen in de roedel en daarvoor te moorden. Meestal gebeurd dit echter niet omdat ze reeds de hoogste rang bekleden.
Wat mensen dikwijls als lief en aanhankelijk beschouwen is meestal voor de hond een bevestiging van zijn rang.
Kinderen die geboren worden na de komst van de hond zijn steeds een gevaar voor de rang van de hond. Niet zelden wordt de nieuwe vrouw van een hondeneigenaar niet aanvaard of gedomineerd door de hond enz enz;



Dat is inderdaad zo!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 22:12   #39
ghostic
Burger
 
ghostic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 106
Standaard gevaarlijke mensen ...

naar mijn mening bestaan alleen gevaarlijke mensen ...geen honden
alles ligt hoe je de hond conditioneerd bij het opvoeden...
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 23:09   #40
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ik ben niet dom he, laten ons kind en de hond nooit alleen. Al was het een yorkshire of een chihuaha.
En dat lekken laten we zeker niet toe.

Maar zowiezo heb ik een zeer onderdanige hond aan mijn ras.
Ze is naar mensen en kinderen heel onderdanig en kent haar rang.
Ik zie niet in waarom mijn hond een ander oordeel hoort te ontvangen tegenover een ander ras?

Racisme!!!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be