Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2013, 02:24   #1
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard Zijn Nederlanders werkelijk regelzieke mensen?

Vandaag een bekeuring gehad omdat mijn oldtimer auto, een Mercedes 280SE niet voorzien was van gele kentekenplaten maar van blauwe oldtimer kentekenplaten. Datum eerste inschrijving was 15 januari 1978 en blijkbaar moet je voor blauwe platen een inschrijving hebben voor 1 januari 1978. Boetebedrag is waarschijnlijk 120 euro+6 euro administratiekosten wegens "ondeugdelijke kentekenplaten" en dat brengt mij op de volgende vraag. Zijn wij Nederlanders nu echt regelzieke sadisten die voor alles en nog wat regels en regels moeten maken?? Ik publiceer hier een klein stuk wat ik op internet vond:

''Nederlanders zijn regelzieke sadisten"....http://www.ginnymooy.nl/1591/nederla...ieke-sadisten/

n feite zijn we niets meer dan regelzieke dwazen die voor elke regel weer een uitzondering vinden waar vervolgens een subregel voor gemaakt kan worden. En we zijn er nog trots op ook dat we het allemaal tot in de puntjes geregeld hebben. Zonder regels zou dit land immers naar de verdommenis gaan, dat weet iedereen in Nederland toch?

Vandaar ook dat we voor echt alles een regel verzinnen. En het liefst regels die zó complex en onuitvoerbaar zijn dat er altijd weer nieuwe regels bij moeten komen. Je moet je gewoon aan de regels houden zeggen verschillende mensen onder dit verhaal op Joop.nl. Nou ken ik die mensen niet, maar ik schat zo in dat ze stuk voor stuk ijzervretende regelmachines zijn die het zelfs zouden toejuichen als de overheid een regel instelt voor het strikken van je schoenveter. En zij zijn vast niet de enigen. De paniek die mensen voelen bij de gedachte aan het instorten van “het systeem” van onze regels is fascinerend. Als ik de baas van dit land zou zijn zou ik voor een weekje alle regels opheffen. Gewoon om van een afstandje te kunnen kijken hoe erg mensen van slag raken als ze zonder voorgeschreven regels moeten proberen te overleven. ‘Maar Sammie! Het zou een Janboel worden! Complete chaos! Regels zijn er nodig! Overal en altijd want anders loopt het systeem vast!’

Het systeem, dat verdomde systeem inderdaad. Ik ken dat systeem, dat is een systeem dat tegenwoordig aan elkaar hangt van validatieregels die ooit eens door een autistische programmeur met een pennenlikkende leidinggevende samen zijn bedacht om hun hunkering naar controle te kunnen bevredigen. Het excuus was dat het systeem ons zogenaamd werk uit handen zou nemen zodat we ons konden concentreren op wat er echt toe doet. Mensen bijvoorbeeld, om maar eens een lullig zijstraatje te nemen. Maar nee, het systeem kwam er en was er niet om mensen verder te helpen, maar om ze overal en altijd op alles af te kunnen rekenen. Ons systeem is de natte droom van elke machtsbeluste bureaucraat met een minderwaardigheidscomplex. Het systeem kwam, greep naar de macht en zal die macht ten koste van alles willen behouden. Mocht het systeem onverhoopt dreigen vast te lopen dan smijten we er gewoon nog wat extra regels in om er zeker van te zijn dat we volledig afhankelijk blijven van dat systeem.

Nog meer regels die ons meer duidelijkheid kunnen geven zullen ons ten deel vallen. Vol goede moed laten we ons als makke lammeren naar de slachtbank van de regelgeving leiden. We worden van de ene instantie naar de andere instantie gestuurd die allemaal hun eigen elkaar tegensprekende regels hebben. En we genieten er stiekem ook nog van.

We vinden het allemaal wel best, maar zullen dat nooit openlijk toegeven. Uiteraard willen we minder ambtenaren, uiteraard noemen we Nederland een Regeltjesland en uiteraard zouden we het liefste allemaal vandaag nog emigreren. Maar als we dat zouden doen moeten er natuurlijk wel eerst regels gemaakt worden want anders loopt iedereen maar door elkaar heen.


‘Nee echt, het liefste zouden we al die regels niet meer hebben’, zeggen we dan met een glad gestreken smoel tegen elkaar. Ondertussen grijpen we wel iedere kans aan om anderen tussen de regels door aan de schandpaal van de regelgeving kunnen nagelen. Als iemand weer een slachtoffer heeft gevonden verzamelen we ons snel als een kudde laffe hyena’s en roepen we allemaal in koor “Jij ondermijnt het systeem!”. Het is diepgewortelde hypocrisie in optima forma en ook echt iets om trots op te zijn.


Laatst gewijzigd door Calvinist : 21 mei 2013 om 02:33.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 07:44   #2
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Vandaag een bekeuring gehad omdat mijn oldtimer auto, een Mercedes 280SE niet voorzien was van gele kentekenplaten maar van blauwe oldtimer kentekenplaten. Datum eerste inschrijving was 15 januari 1978 en blijkbaar moet je voor blauwe platen een inschrijving hebben voor 1 januari 1978. Boetebedrag is waarschijnlijk 120 euro+6 euro administratiekosten wegens "ondeugdelijke kentekenplaten" en dat brengt mij op de volgende vraag. Zijn wij Nederlanders nu echt regelzieke sadisten die voor alles en nog wat regels en regels moeten maken?? Ik publiceer hier een klein stuk wat ik op internet vond:

''Nederlanders zijn regelzieke sadisten"....http://www.ginnymooy.nl/1591/nederla...ieke-sadisten/

n feite zijn we niets meer dan regelzieke dwazen die voor elke regel weer een uitzondering vinden waar vervolgens een subregel voor gemaakt kan worden. En we zijn er nog trots op ook dat we het allemaal tot in de puntjes geregeld hebben. Zonder regels zou dit land immers naar de verdommenis gaan, dat weet iedereen in Nederland toch?

Vandaar ook dat we voor echt alles een regel verzinnen. En het liefst regels die zó complex en onuitvoerbaar zijn dat er altijd weer nieuwe regels bij moeten komen. Je moet je gewoon aan de regels houden zeggen verschillende mensen onder dit verhaal op Joop.nl. Nou ken ik die mensen niet, maar ik schat zo in dat ze stuk voor stuk ijzervretende regelmachines zijn die het zelfs zouden toejuichen als de overheid een regel instelt voor het strikken van je schoenveter. En zij zijn vast niet de enigen. De paniek die mensen voelen bij de gedachte aan het instorten van “het systeem” van onze regels is fascinerend. Als ik de baas van dit land zou zijn zou ik voor een weekje alle regels opheffen. Gewoon om van een afstandje te kunnen kijken hoe erg mensen van slag raken als ze zonder voorgeschreven regels moeten proberen te overleven. ‘Maar Sammie! Het zou een Janboel worden! Complete chaos! Regels zijn er nodig! Overal en altijd want anders loopt het systeem vast!’

Het systeem, dat verdomde systeem inderdaad. Ik ken dat systeem, dat is een systeem dat tegenwoordig aan elkaar hangt van validatieregels die ooit eens door een autistische programmeur met een pennenlikkende leidinggevende samen zijn bedacht om hun hunkering naar controle te kunnen bevredigen. Het excuus was dat het systeem ons zogenaamd werk uit handen zou nemen zodat we ons konden concentreren op wat er echt toe doet. Mensen bijvoorbeeld, om maar eens een lullig zijstraatje te nemen. Maar nee, het systeem kwam er en was er niet om mensen verder te helpen, maar om ze overal en altijd op alles af te kunnen rekenen. Ons systeem is de natte droom van elke machtsbeluste bureaucraat met een minderwaardigheidscomplex. Het systeem kwam, greep naar de macht en zal die macht ten koste van alles willen behouden. Mocht het systeem onverhoopt dreigen vast te lopen dan smijten we er gewoon nog wat extra regels in om er zeker van te zijn dat we volledig afhankelijk blijven van dat systeem.

Nog meer regels die ons meer duidelijkheid kunnen geven zullen ons ten deel vallen. Vol goede moed laten we ons als makke lammeren naar de slachtbank van de regelgeving leiden. We worden van de ene instantie naar de andere instantie gestuurd die allemaal hun eigen elkaar tegensprekende regels hebben. En we genieten er stiekem ook nog van.

We vinden het allemaal wel best, maar zullen dat nooit openlijk toegeven. Uiteraard willen we minder ambtenaren, uiteraard noemen we Nederland een Regeltjesland en uiteraard zouden we het liefste allemaal vandaag nog emigreren. Maar als we dat zouden doen moeten er natuurlijk wel eerst regels gemaakt worden want anders loopt iedereen maar door elkaar heen.


‘Nee echt, het liefste zouden we al die regels niet meer hebben’, zeggen we dan met een glad gestreken smoel tegen elkaar. Ondertussen grijpen we wel iedere kans aan om anderen tussen de regels door aan de schandpaal van de regelgeving kunnen nagelen. Als iemand weer een slachtoffer heeft gevonden verzamelen we ons snel als een kudde laffe hyena’s en roepen we allemaal in koor “Jij ondermijnt het systeem!”. Het is diepgewortelde hypocrisie in optima forma en ook echt iets om trots op te zijn.
Regels zijn er ook om de mens tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Ik hoorde laatst een fabrieksmanager zeggen: in onze fabriek is in geen 80 jaar een ontploffing geweest, waarom dan 100% voldoen aan de regels in plaats van 80%. De arbeidsinspectie zei toen: in de verenigde was een fabriek 90 jaar niets lang gebeurd en toen een grote ontploffing geweest met doden als gevolg.

Het zijn vaak de calvinististische vrijbuiters en andere financiële maffioso in deze wereld die lak hebben aan regels.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 21 mei 2013 om 07:44.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 16:47   #3
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
.

Het zijn vaak de calvinististische vrijbuiters en andere financiële maffioso in deze wereld die lak hebben aan regels.
Moet je mij eens uitleggen wat het nut is om iemand te bekeuren omdat de kleur van zijn kentekenplaat niet conform is. U * KNIP * heeft waarschijnlijk nood aan nivellering en navelstaarderij maar dat komt omdat roomsen ook meestal niet voor zichzelf kunnen zorgen. Dus ik stel de vraag opnieuw: Zijn Nederlanders regelziek of niet????

Laatst gewijzigd door De Geus : 21 mei 2013 om 19:34.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 18:17   #4
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Moet je mij eens uitleggen wat het nut is om iemand te bekeuren omdat de kleur van zijn kentekenplaat niet conform is. U als roomse paap heeft waarschijnlijk nood aan nivellering en navelstaarderij maar dat komt omdat roomsen ook meestal niet voor zichzelf kunnen zorgen. Dus ik stel de vraag opnieuw: Zijn Nederlanders regelziek of niet????
Deze Roomse paap is blij met regels als het gaat om de bescherming van de mens en hiermee helderheid schept en ordening. Om te zeggen dat op grond van uw kentekenplaat Nederland regelziek is, is schromelijk overdreven.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 18:22   #5
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

niks nieuws onder de zon,nederlanders zijn inderdaad regelzieke regelrechte regelneukers
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 18:27   #6
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
niks nieuws onder de zon,nederlanders zijn inderdaad regelzieke regelrechte regelneukers
Tja, regels beschermen vaak ook de mens, en dat is ook goed zo.
Maar regelziek? Te kort door de bocht.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 18:30   #7
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tja, regels beschermen vaak ook de mens, en dat is ook goed zo.
Maar regelziek? Te kort door de bocht.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 18:50   #8
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

"Nou ken ik die mensen niet, maar ik schat zo in dat ze stuk voor stuk ijzervretende regelmachines zijn die het zelfs zouden toejuichen als de overheid een regel instelt voor het strikken van je schoenveter. "

Zo erg is het nog niet. Maar er bestaat een diploma voor kleuters:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 18:54   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tja, regels beschermen vaak ook de mens, en dat is ook goed zo.
Maar regelziek? Te kort door de bocht.
Oh yes Si' the massa's good fo' me. He be feedin' me three meals a day and put a roof o'er my head. I's be lost without the massa'.
So I can'tz complain. The massa'll hit me sometimes, but it's my own fault.

__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 19:00   #10
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Oh yes Si' the massa's good fo' me. He be feedin' me three meals a day and put a roof o'er my head. I's be lost without the massa'.
So I can'tz complain. The massa'll hit me sometimes, but it's my own fault.

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vocmentaliteit.jpg‎
Bekeken: 176
Grootte:  139,8 KB
ID: 90228  

Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 19:48   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
"Nou ken ik die mensen niet, maar ik schat zo in dat ze stuk voor stuk ijzervretende regelmachines zijn die het zelfs zouden toejuichen als de overheid een regel instelt voor het strikken van je schoenveter. "

Zo erg is het nog niet. Maar er bestaat een diploma voor kleuters:

Vinger op de wonde!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 20:05   #12
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Wat mij betreft lijkt mij de bekeurder een enggeestige ziekelijke sadist te zijn. Ik zou het eerder normaal vinden om een verwittiging te geven met de melding 'Kom over X dagen maar eens op het bureau tonen dat je je in regel hebt gesteld'.... Wat een klootzak is me dat...... Voor de rest ken ik te weinig Nederlanders om daar een mening over te hebben....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 20:25   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Na het lezen van deze onzin ben ik spontaan aan de spetter-poep.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 20:28   #14
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Na het lezen van deze onzin ben ik spontaan aan de spetter-poep.
u krijgt dus spetterpoep van zelfconfrontatie
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 20:33   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
u krijgt dus spetterpoep van zelfconfrontatie
Aha... ik ben het boegbeeld van de Nederlanders?

Bedankt schatje, love you 2 ! (L)
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 20:37   #16
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha... ik ben het boegbeeld van de Nederlanders?

Bedankt schatje, love you 2 ! (L)
nee u behoort tot de gemiddelde grijze massanederlander,niets dat u onderscheid van de rest
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 20:45   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
nee u behoort tot de gemiddelde grijze massanederlander,niets dat u onderscheid van de rest
Kom jij nadat je op school of werk bent geweest altijd met een wit busje thuis?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 21:10   #18
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Nederlanders zijn gewoon zieke mensen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 21:12   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nederlanders zijn gewoon zieke mensen.
Het zijn wel zij die je diploma ooit gaan uitprinten en opsturen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 21:14   #20
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het zijn wel zij die je diploma ooit gaan uitprinten en opsturen...
Schatje, wil je een tongkus ofzo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be