Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2007, 11:07   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Hoe zot is de wereld? - maïs als brandstof

1

Twee miljard mensen leven ondervoed of in hongersnood, maar in het Westen vinden we middel om steeds meer voedingsproducten te omvormen in biobrandstoffen voor onze (auto)motoren.

Nu is ook een procedé ontwikkeld om maïsethanol te maken, procédé dat vergemakkelijkt wordt door het genetisch manipuleren van maïs.

Maïs is een van de evenwichtigste en compleetste voedingsproducten dat zowel koolhydraten, proteïnen als vetstoffen en vitamines en mineralen bevat in een ideale verhouding voor de instandhouding van het organisme.

Dat gaan we dus in diesel draaien ter instandhouding van onze autogekte..
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 11:58   #2
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Als die maïs maar niet geproducerd wordt in derde wereld landen waar het landbouwgrond in beslag zou nemen en er dus geen voeding zou uitkomen
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz

Laatst gewijzigd door guerin : 11 januari 2007 om 11:59.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 13:27   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.444
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oh, van hieruit voedselhulp sturen naar Afrika om daar de arme boeren helemaal werkloos en perfect afhankelijk te maken van het vieze oude Europa.

Prachtplan,, we maken van al die boeren daar slaafjes die de mijnen inkunnen, zodanig we zeer goedkoop de ertsen van Afrika kunnen kopen.


Of wat vind je van dit plan. We "geven" de Afrikaanse boeren de middelen om biobrandstof grondstoffen te verbouwen, en we betalen hun er eerlijk voor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 13:53   #4
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1

Twee miljard mensen leven ondervoed of in hongersnood, maar in het Westen vinden we middel om steeds meer voedingsproducten te omvormen in biobrandstoffen voor onze (auto)motoren.

Nu is ook een procedé ontwikkeld om maïsethanol te maken, procédé dat vergemakkelijkt wordt door het genetisch manipuleren van maïs.

Maïs is een van de evenwichtigste en compleetste voedingsproducten dat zowel koolhydraten, proteïnen als vetstoffen en vitamines en mineralen bevat in een ideale verhouding voor de instandhouding van het organisme.

Dat gaan we dus in diesel draaien ter instandhouding van onze autogekte..
Maïs lijkt me toch niet het ideale voedsel. Vooral als proteïnebron is het niet veel waard omdat maïsproteïnes een aantal aminozuren in te lage verhouding bevat (lysine, tryptofaan). De biologische waarde van mais-proteïne is dan ook bedroevend laag (32.1 %). Bovendien is het gehalte aan vitamine B3 laag. Een defficientie aan vitamine B3 veroorzaakt pellagra (gevoeligheid voor zonlicht, aggressie, dermatitis, diarrhee, verwardheid, dementie, ...). De mineralen heb ik niet meer opgezocht, want nu al blijkt duidelijk dat maïs helemaal niet de ideale voedselbron is zoals jij het beweert.

Bovendien wordt de mais omgezet in ethanol, wat in de benzine gedraaid wordt ipv in de diesel.

Het opsturen van gigantische hoeveelheden voedsel naar de ontwikkelingslanden is trouwens geen oplossing van het hongerprobleem daar, integendeel.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:50   #5
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Ze moeten alternatieven vinden.
Ze kunnen niet eeuwig blijven pompen...
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:35   #6
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Ze moeten alternatieven vinden.
Ze kunnen niet eeuwig blijven pompen...
Die alternatieven zijn er allang hoor, kijk eens naar "the hennep revolution" zou ik zeggen
Perfecte materiaal om je dashborden en andere rommel aan auto's te maken.

Als brandstof bestaat er ook een middel waardoor je enkel water uitstoot.. de naam ontgaat me even.

Natuurlijk worden deze industriën compleet geboycot door een bende camelendrijvers die hun grondstoffen als sneeuw voor de zon laten verdwijnen.
Het is echter wel zo dat er onder die camelendrijvers ook wat slimmere mensen zitten, die nu zonnepanelen aan't planten zijn in Egypte en SA .. om dan de electriciteit te verkopen aan Noorwegen, iets waar respect voor mag worden opgebracht... mocht dat respect wederzijds zijn zou het nie slecht zijn voor onze aardkloot.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:47   #7
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als brandstof bestaat er ook een middel waardoor je enkel water uitstoot.. de naam ontgaat me even.
Waterstof dus, de enige brandstof die enkel water als verbrandingsproduct heeft. Helaas is het een energiedrager en geen energiebron. Met een andere energiebron kan je waterstof maken. Nu meestal vanuit fossiele brandstof (aardgas), maar het kan ook met electrolyse uit water.

Het heeft hier waarschijnlijk als tientallen keren op het forum gestaan, maar sommige mensen blijken het maar niet op te slaan.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 11:33   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Maïs lijkt me toch niet het ideale voedsel. Vooral als proteïnebron is het niet veel waard omdat maïsproteïnes een aantal aminozuren in te lage verhouding bevat (lysine, tryptofaan). De biologische waarde van mais-proteïne is dan ook bedroevend laag (32.1 %). Bovendien is het gehalte aan vitamine B3 laag. Een defficientie aan vitamine B3 veroorzaakt pellagra (gevoeligheid voor zonlicht, aggressie, dermatitis, diarrhee, verwardheid, dementie, ...). De mineralen heb ik niet meer opgezocht, want nu al blijkt duidelijk dat maïs helemaal niet de ideale voedselbron is zoals jij het beweert.

Bovendien wordt de mais omgezet in ethanol, wat in de benzine gedraaid wordt ipv in de diesel.

Het opsturen van gigantische hoeveelheden voedsel naar de ontwikkelingslanden is trouwens geen oplossing van het hongerprobleem daar, integendeel.
Maïs was nochtans het ideale voedsel voor de Founding Fathers of America, toen hun eerste nederzettingen van de honger dreigden uitgeroeid te worden, tot ze via de plaatselijke native Americans leerden te overleven op maïs. Op die manier bestaat er dus een historisch precedent van maïs als ideale voedingsbron.
Hetzelfde is trouwens de vroege Spaanse kolonisatoren van Zuid-Amerika overkomen.
Wat nogmaals de overlevingswaarde van maïs bewijst.
Spijtig genoeg werden ook enkele Spaanse kopstukken zoals de gouverneur van Cuba, de Narvaëz, door de native's opgegeten, waarschijnlijk omdat die van hun ideale maar eenzijdig maïsdieet even wilden afwijken.
Het waren nog te beschaven wilden, natuurlijk.

Noteer dat ik eerst eens een diëtist zal aanspreken om jouw moleculaire analyse van maïs te bevestigen. Het is sowieso een van de weinige landbouwproducten die zoveel proteïnen bevat, naast rijst en bonen.
Eigenlijk is me dat al ruim voldoende.
Maar rijst en bonen zal je ook wel minderwaardig verklaren omdat je ongetwijfeld vanwege de perfecte voedingsamenstelling vleeseter bent.

Trouwens, binnenkort gaan ze nog gekapt bij de benzine draaien, de vooruitgan staat voor niets...

Handig bij maîs is ook dat hij zo portabel is, bijna zo portabel als een GSM.
Twee maîskolven volstaan ruimschoots voor een volledig middagmaal, je kan ze heel compact overal naartoe meezeulen.
Warm zijn ze even heerlijk en lekker als koud, ongekookt even genietbaar als gekookt.
Wondervoedsel!
Ik blijf erbij dat het pure waanzin is, ze als ethanol in de benzine te doen.

Gelukkig heb ik al vijftien jaar geen auto meer, zodat die waanzin mij bespaard blijft, evenals het mij vergissen tussen benzine en diesel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2007 om 12:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 17:30   #9
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Je kapt ethanol liever in je eigen keel zeker?
Begrijpelijk, maar 'k zou het niet doen met de ethanol die ze bij benzine mengen, die is namelijk gedenatureerd...
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 18:25   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Je kapt ethanol liever in je eigen keel zeker?
Begrijpelijk, maar 'k zou het niet doen met de ethanol die ze bij benzine mengen, die is namelijk gedenatureerd...
Ik rij op wind, vooral de laatste dagen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 18:55   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Maïs was nochtans het ideale voedsel voor de Founding Fathers of America,
Correctie: De eerste pelgrims die landden......
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 10:15   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Mexico's Tortilla-Trauma

Het standaardvoedsel van de arme Mexicaan, tortilla, is in een paar maand 4OO% van prijs gestegen. De boosdoeners zijn de Amerikaanse gaz-guzzling automonsters die massaal maîs-ethanol fillen in hun vraatzuchtige benzine-deposito's.

Het NAFTA-akkoord laat wel toe dat armen van hun goedkoopste dieet ontdaan worden, maar anderzijds wordt een hoge en lange scheidingsmuur gebouwd om de massale toevloed van de daardoor nog méér verarmde Mexicaantjes naar de USA te beletten.

De zegeningen van de waanzinnige vrijhandel moeten immers beschermd worden...

Momenteel zijn er zware tortilla-opstootjes aan de gang in Mexico.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2007 om 10:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 10:45   #13
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik rij op wind, vooral de laatste dagen.
Sommigen zitten constant in de wind...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 10:51   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Sommigen zitten constant in de wind...
Ik heb je een jaar met rust gelaten, maar je maakt er alleen misbruik van om te spammen en te stalken.
Vanaf nu ga ik weer stelselmatig wat winden in jouw gezicht laten, hoofdscheet nr1 van Forum, die nog het verschil niet weet tussen allusies in de wind en uit de wind...
Zelfopgeblazen Simplissimussen gaan beter meevliegen in de wind met de mussen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2007 om 11:00.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 11:32   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb je een jaar met rust gelaten, maar je maakt er alleen misbruik van om te spammen en te stalken.
Vanaf nu ga ik weer stelselmatig wat winden in jouw gezicht laten, hoofdscheet nr1 van Forum, die nog het verschil niet weet tussen allusies in de wind en uit de wind...
Zelfopgeblazen Simplissimussen gaan beter meevliegen in de wind met de mussen...
En eno2 hoe oud ben jij?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:03   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En eno2 hoe oud ben jij?
Oud genoeg om maïs te mogen eten, maar nog niet bejaard genoeg om door jou te moeten verzorgd worden.
En jij? Nog niet oud genoeg om te weten dat je je buiten persoonlijke bloedige duels moet houden, blijkbaar.

Als je niets over maîs gerelateerd aan armoede te vertellen hebt, zwijg dan...

Ik weet dat je een Chipie-kontkruipertje bent, maar dat verontschuldigt niets...

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2007 om 12:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 19:06   #17
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Noteer dat ik eerst eens een diëtist zal aanspreken om jouw moleculaire analyse van maïs te bevestigen. Het is sowieso een van de weinige landbouwproducten die zoveel proteïnen bevat, naast rijst en bonen.
Eigenlijk is me dat al ruim voldoende.
Maar rijst en bonen zal je ook wel minderwaardig verklaren omdat je ongetwijfeld vanwege de perfecte voedingsamenstelling vleeseter bent.
Vooraleer je claims schrijft over een welbepaald voedingsmiddel zou ik die dietist maar aanspreken. Dan zou je bijvoorbeeld weten dat het eiwitgehalte niet zo belangrijk is, het is de biologische waarde van het proteïne dat belangrijk is. Gezien deze van mais zeer laag is, is het als proteïne niet zoveel waard. Je kan beter een kleinere hoeveelheid eten van een eiwitbron met hoge biologische waarde, inderdaad proteïnes uit vlees hebben een biologische waarde van bijna 100%, soya heeft dit echter ook en zou al beter als een ideaal voedsel omschreven worden.

Uw conclusies rond mijn dieet zijn trouwens voorbarig en naast de kwestie. Mag ik je dan ook vragen om deze discussie met argumenten te staven. Het gaat hier om de kwaliteit van mais als voedsel, niet mijn dieet.
Mag ik er ook op wijzen dat van iemand die weet wat mais als voedsel betekent mag verwacht worden dat hij er een evenwichtig dieet op nahoudt. Bonen een rijst zijn trouwens niet evenwaardig, misschien kan die dietist je leren hoe je met een combinatie van verschillende proteïnebronnen tot een efficiënte opname van deze proteïnes komt. Hij zal je ongetwijfeld vertellen dat elk goed dieet veel verschillende producten bevat, een monotoon dieet kan nooit goed zijn.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 21:45   #18
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het standaardvoedsel van de arme Mexicaan, tortilla, is in een paar maand 4OO% van prijs gestegen. De boosdoeners zijn de Amerikaanse gaz-guzzling automonsters die massaal maîs-ethanol fillen in hun vraatzuchtige benzine-deposito's.

Het NAFTA-akkoord laat wel toe dat armen van hun goedkoopste dieet ontdaan worden, maar anderzijds wordt een hoge en lange scheidingsmuur gebouwd om de massale toevloed van de daardoor nog méér verarmde Mexicaantjes naar de USA te beletten.

De zegeningen van de waanzinnige vrijhandel moeten immers beschermd worden...

Momenteel zijn er zware tortilla-opstootjes aan de gang in Mexico.
wat men ook niet mag vergeten is dat alle maïs die men in Mexico eet, uit de V.S. komt, oftewel in Mexico verbouwd is maar aan Amerikanen toebehoort.Vroeger was Mexico één der grootste maïs produkteurs van Midden-Amerika, maar de V.S.-regering heeft subsidies aan zijn eigen maïs boeren gegeven om énorm veel maïs te planten, en zéér goedkoop (onder de prijs van de Mexicaanse) te verkopen.Dit tot alle maïs-boeren en boerkes in Mexico failliet waren...Daarna kochten ze in Mexico grond op voor een appel en een ei....Nu eet iedereen VS-maïs...Ja, vrije markt, hé...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 11:15   #19
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb je een jaar met rust gelaten, maar je maakt er alleen misbruik van om te spammen en te stalken.
Vanaf nu ga ik weer stelselmatig wat winden in jouw gezicht laten, hoofdscheet nr1 van Forum, die nog het verschil niet weet tussen allusies in de wind en uit de wind...
Zelfopgeblazen Simplissimussen gaan beter meevliegen in de wind met de mussen...
Tja... het zal gaan stinken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 14:52   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja... het zal gaan stinken...
Wieltjeszuigers moeten tegen alle soorten winden bestand zijn...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be