Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2007, 11:51   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard Opwarming van de aarde... hoerrrraaaa

Dankzij de warme winter wordt er heel weinig gestookt. De olieprijzen dalen op het laagste niveau sinds 1.5 jaar.

Omdat er minder gestookt wordt geeft dat ook minder co2 uitstoot....

Omdat mijn chauffage bijna niet meer draait gaat mijn gasrekening ook een pak lager liggen (al zal Verhofstadt dat wel proberen te veranderen door nog wat extra taksen in te voeren.....)

Die opwarming van de aarde brengt alleen maar voordelen met zich mee .....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 12:08   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Opwarming van de aarde... hoerrrraaaa
Opwarming van de aarde... aaaaaaaaaaaaaaaaaah (w)hoer(t).

Ik hoop dat je de kleine correctie met de haakjes weet te appreciëren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2007 om 12:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 12:15   #3
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Dankzij de warme winter wordt er heel weinig gestookt. De olieprijzen dalen op het laagste niveau sinds 1.5 jaar.

Omdat er minder gestookt wordt geeft dat ook minder co2 uitstoot....

Omdat mijn chauffage bijna niet meer draait gaat mijn gasrekening ook een pak lager liggen (al zal Verhofstadt dat wel proberen te veranderen door nog wat extra taksen in te voeren.....)

Die opwarming van de aarde brengt alleen maar voordelen met zich mee .....
"Hoera, ik vermager, riep de obese kankerpatiënt."
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 13:49   #4
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Die opwarming van de aarde brengt alleen maar voordelen met zich mee .....
Men zou eerst moeten corrigeren voor toevallige omstandigheden, zoals bv het feit dat we da laatste maanden in onze streken vrijwel uitsluitend zuidelijke wind hebben gehad. In Nieuw Zeeland bv hebben ze juist een rotte koude zomer. Daar zitten ze ook met overwegend zuidenwind, maar in het zuidelijk halfrond betekent dat koel & kleum. Wanneer het ergens opvallend warm is, dan is dat een bewijs voor 'global warming', maar wanneer het ergens opvallend koud is, dan is dat een toevallige fluctuatie. Op wereldschaal is het klimaat de laatste paar jaren stationair; 2006 is niet warmer dan de voorafgaande paar jaren (maar wel warmer dan bv 20 jaar geleden).

http://rawstory.com/news/2006/New_Ze..._01022007.html

Overigens is het de laatste paar duizend jaar al verschillende keren veel warmer geweest dan tegenwoordig, Al Gore nonobstant. Hier is het resultaat van een recent proxy-onderzoek ivm de Sargasso-zee:


http://www.sciencemag.org/cgi/conten...ac49b01f52eacb
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 14:09   #5
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Kleine ijstijd op komst.

New Little Ice Age Instead of Global Warming?
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 15:41   #6
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Tsja, die theorie van Landscheidt heeft ook haar zwaktes. Ik denk niet dat het zo evident is om het gedrag van de zon te voorspellen. Hier is nog zo'n link:
http://www.intellicast.com/DrDewpoint/Library/1186/

__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:51   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Hoe subversief om een ijstijd te voorspellen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 17:21   #8
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

'k Heb de indruk dat eigenlijk niemand goed weet wat er eigenlijk aan het gebeuren is en waarom
'k Heb ook de indruk dat er vooral veel met spek geschoten wordt.
Zou Al Gore ook zijn filmpje hebben gemaakt als hij president zou geworden zijn? Ik denk het niet...

Wat niet wegneemt dat er aan het verminderen van de CO2 uitstoot niet gewerkt moet worden. Al was het maar voor de lokale effecten tegen te gaan.
Maar dat geldt voor alle soorten millieuvervuiling...
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 17:23   #9
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
'k Heb de indruk dat eigenlijk niemand goed weet wat er eigenlijk aan het gebeuren is en waarom
'k Heb ook de indruk dat er vooral veel met spek geschoten wordt.
Zou Al Gore ook zijn filmpje hebben gemaakt als hij president zou geworden zijn? Ik denk het niet...

Wat niet wegneemt dat er aan het verminderen van de CO2 uitstoot niet gewerkt moet worden. Al was het maar voor de lokale effecten tegen te gaan.
Maar dat geldt voor alle soorten millieuvervuiling...
Kan ik het grotendeels mee eens zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 18:09   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
"Hoera, ik vermager, riep de obese kankerpatiënt."
Een heel goede metafoor voor onze opblaasmaatschappij op het tipping point.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 19:41   #11
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
'k Heb de indruk dat eigenlijk niemand goed weet wat er eigenlijk aan het gebeuren is en waarom
'k Heb ook de indruk dat er vooral veel met spek geschoten wordt.
Zou Al Gore ook zijn filmpje hebben gemaakt als hij president zou geworden zijn? Ik denk het niet...
Gore zegt zelf dat hij met spek schiet, dus wie zouden we zijn om hem tegen te spreken?

I believe it is appropriate to have an over-representation of factual presentations on how dangerous it is, as a predicate for opening up the audience to listen to what the solutions are”.

Grist Magazine 09-05-06
http://www.grist.org/news/maindish/2006/05/09/roberts/

Citaat:
Wat niet wegneemt dat er aan het verminderen van de CO2 uitstoot niet gewerkt moet worden. Al was het maar voor de lokale effecten tegen te gaan.
Maar dat geldt voor alle soorten millieuvervuiling...
Dat begrijp ik niet. CO2 is helemaal geen 'milieuvervuiling', doch een voor het leven essentieel bestanddeel van de dampkring.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 19:53   #12
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een heel goede metafoor voor onze opblaasmaatschappij op het tipping point.
Het laatste 'tipping point' ligt zo'n 300 jaar achter ons, toen de kleine ijstijd ten einde liep en de zon weer zonnevlekken begon te vertonen.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 22:21   #13
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Indien er werkelijk sprake zou zijn van een opwarming van de Aarde, dan zouden gebieden zoals Groenland en Spitsbergen kunnen uitgroeien tot gebieden waar het aangenaam wonen is. Misschien kunnen Groenland en Spitsbergen dan uitgroeien tot overwegend blanke gebieden waar de blanken nog blank mogen zijn zonder complexen. Wie weet misschien kan het bergachtige Groenland wel uitgroeien tot een soort Zwitserland.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 23:01   #14
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

dus ... LANG LEVE DE OPWARMING VAN DE AARDE


't brengt ons al bij al meer goede dan negatieve gevolgen
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 00:00   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
In Ukkel werd het in de nacht van 9 op 10 januari niet kouder dan 11,8 graden waarmee het record van warmste januarinacht werd gebroken. Het werd zelfs een "fameuze" verbetering want het vorige record dat reeds stand hield sinds 1939 bedroeg toen 11,1 graden. Dergelijke nachttemperaturen zijn normaal voor de maand juni! Voorafgegaan aan de warme nacht steeg het kwik op 9 januari tot 13,7 graden (net als in De Bilt trouwens) en dat is een evenaring van het record in januari 1936.
http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?o...1074&Itemid=26
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 00:08   #16
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Welke maatregelen hebben ze in de jaren 30 genomen om succesvol de opwarming van de aarde tegen te gaan.


Of zijn het wéér de Joden die het em gedaan hebben!?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 00:24   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Welke maatregelen hebben ze in de jaren 30 genomen om succesvol de opwarming van de aarde tegen te gaan.


Of zijn het wéér de Joden die het em gedaan hebben!?
Dan waren het geen slechte maatregels.
1945 was een uitermate koude winter.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 01:50   #18
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet. CO2 is helemaal geen 'milieuvervuiling', doch een voor het leven essentieel bestanddeel van de dampkring.
Correct, maar de CO2 die levensnoodzakelijk is voor een groot deel van de organismen in de natuur maakt deel uit van een kringloop.
(Koe eet gras -> koe zet gras om in CO2 en ademt CO2 uit -> CO2 komt terecht in atmosfeer -> nieuw gras neemt CO2 op -> gras groeit -> koe eet gras -> enz.)
In principe komt er geen CO2 bij in de natuur en blijft de CO2 hoeveelheid in de atmosfeer mooi in evenwicht.

Echter, alle CO2 die vrijkomt bij het verbranden van fossiele brandstoffen wordt toegevoegd aan de atmosfeer, zodat er een surplus aan CO2 ontstaat die geen deel uitmaakt van de "CO2-kringloop". Dit surplus stijgt naar de ozonlaag en daar gebeurt dan vanalles wat uiteindelijk leidt tot gaten in de ozonlaag.

Dit is ook de reden voor de huidige hetze rond biobrandstoffen. Deze worden gemaakt uit gewassen, en maken (in principe) wèl uit van de "CO2-kringloop".

't Is allemaal nog simplistisch voorgesteld maar ik geloof wel dat ik de essentie van de zaak juist heb.
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 06:53   #19
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard Zere tijd om 't nijg benauwd te krijgen

Willem, vraagt men mij soms, ben jij niet bang van al die broeikastoestanden. Tot voor kort hoonde Willem deze vraag weg met een zelfingenomen “nee”. Doch het zijn psychiatrische gevallen en dommekloten die hun mening niet aanpassen aan de toenemende kennis. Dus Willem is bang geworden.

Deels is die angst aangewakkerd door het eenzijdige, saaie en vooringenomen promotiefilmpje van éne Mr Gore. Wij zijn zulke vieze, verkwistende en vervuilende losbollen dat de gevolgen niet meer te overzien zijn. Energetisch gezien heeft de mensheid een gat in de hand dat alleen te vergelijken is met de financiële spilzucht van de Waalse overheid. Hierdoor worden er jaarlijks miljarden getransfereerd, tonnen CO2 naar de atmosfeer. Huisvrouwen, politici en andere weinig ter zake competente mensen geloven dat deze CO2 nu net de oorzaak is van de verhoogde opwarming. Het antropogeen gestimuleerde broeikaseffect.

Nou heeft Willem dit steeds met een loensend kritisch oog bekeken doch vond dit interessant genoeg om erover te gaan lezen. En kijk de toestand is zeer ernstig. Niet alleen de aarde warmt op, ook Mars en waarschijnlijk ook Pluto. Op Mars smelten de ijskappen met een nog nooit geziene snelheid af. Wat Pluto doet weet ik niet, doch op het www zijn er referenties te vinden die beweren dat het ook daar een link hete boel aan het worden zou kunnen zijn. Dit heeft Willem naar de keel gegrepen. Wij zijn zulke vervuilende onverantwoordelijken die geen greintje besef hebben van de vreselijke consequenties dat dit heeft.

Niet alleen zijn wij ervoor aan het zorgen dat wij op aarde minder stookkosten hebben. Bovendien zijn we ook de Marsmannetjes hun jaarlijks polair skiverlof aan het afnemen. Voorlopig zijn het alleen nog maar de perfectionisten onder die marsbewoners die klagen over de slechte kwaliteit van de marssneeuw. Maar het staat er vlug aan te komen dat ook de minder op zijn oren zettende marsman zich stierlijk zal vervelen in de marswinter omdat hun jaarlijks burenimponerend ski-uitje niet meer kan doorgaan. Dus die kerels zullen daar een alternatief zoeken voor het wekenlang rondrijden met een doodskist op hun mars-karren. En van het één komt het ander. Als mensen zich vervelen gaan ze de meest irritante dingen doen. Onze samenroedelende hangjeugd kan daar een schrikwekkend voorbeeld van zijn.

Het zal dus niet lang duren of de marslui hebben het briljante idee de aarde te komen koloniseren. Als wij mars kunnen terraniseren dan lijkt het mij ook mogelijk de aarde te marsianiseren. Een beetje afkoeling door een beetje minder atmosfeer. De beginperiode kan zelfs vrij eenvoudig overbrugt worden door in een gekoelde lage druk kamer te slapen. Het zal dus niet al erg genoeg zijn dat een nieuwe “War of the worlds” zich aan het ontwikkelen is, ze zullen hier ook nog eens al onze veldcrossen komen winnen. Wij kunnen alleen maar hopen dat de martianen sinds H.G. Wells een pak mensvriendelijker geworden zijn. Doch als we aan onszelf de ander moeten kennen wordt het hoog tijd om zeer bang te worden.
http://derodewillem.blogse.nl/
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 januari 2007 om 06:55.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 07:09   #20
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard Zere tijd om 't nijg benauwd te krijgen

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Willem, vraagt men mij soms, ben jij niet bang van al die broeikastoestanden. Tot voor kort hoonde Willem deze vraag weg met een zelfingenomen “nee”. Doch het zijn psychiatrische gevallen en dommekloten die hun mening niet aanpassen aan de toenemende kennis. Dus Willem is bang geworden. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Deels is die angst aangewakkerd door het eenzijdige, saaie en vooringenomen promotiefilmpje van éne Mr Gore. Wij zijn zulke vieze, verkwistende en vervuilende losbollen dat de gevolgen niet meer te overzien zijn. Energetisch gezien heeft de mensheid een gat in de hand dat alleen te vergelijken is met de financiële spilzucht van de Waalse overheid. Hierdoor worden er jaarlijks miljarden getransfereerd, tonnen CO2 naar de atmosfeer. Huisvrouwen, politici en andere weinig ter zake competente mensen geloven dat deze CO2 nu net de oorzaak is van de verhoogde opwarming. Het antropogeen gestimuleerde broeikaseffect. [/FONT][/SIZE][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nou heeft Willem dit steeds met een loensend kritisch oog bekeken doch vond dit interessant genoeg om erover te gaan lezen. En kijk de toestand is zeer ernstig. Niet alleen de aarde warmt op, ook Mars en waarschijnlijk ook Pluto. Op Mars smelten de ijskappen met een nog nooit geziene snelheid af. Wat Pluto doet weet ik niet, doch op het www zijn er referenties te vinden die beweren dat het ook daar een link hete boel aan het worden zou kunnen zijn. Dit heeft Willem naar de keel gegrepen. Wij zijn zulke vervuilende onverantwoordelijken die geen greintje besef hebben van de vreselijke consequenties dat dit heeft. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Niet alleen zijn wij ervoor aan het zorgen dat wij op aarde minder stookkosten hebben. Bovendien zijn we ook de Marsmannetjes hun jaarlijks polair skiverlof aan het afnemen. Voorlopig zijn het alleen nog maar de perfectionisten onder die marsbewoners die klagen over de slechte kwaliteit van de marssneeuw. Maar het staat er vlug aan te komen dat ook de minder op zijn oren zettende marsman zich stierlijk zal vervelen in de marswinter omdat hun jaarlijks burenimponerend ski-uitje niet meer kan doorgaan. Dus die kerels zullen daar een alternatief zoeken voor het wekenlang rondrijden met een doodskist op hun mars-karren. En van het één komt het ander. Als mensen zich vervelen gaan ze de meest irritante dingen doen. Onze samenroedelende hangjeugd kan daar een schrikwekkend voorbeeld van zijn.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Het zal dus niet lang duren of de marslui hebben het briljante idee de aarde te komen koloniseren. [/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Als wij mars kunnen terraniseren dan lijkt het mij ook mogelijk de aarde te marsianiseren. Een beetje afkoeling door een beetje minder atmosfeer. De beginperiode kan zelfs vrij eenvoudig overbrugt worden door in een gekoelde lage druk kamer te slapen. Het zal dus niet al erg genoeg zijn dat een nieuwe “War of the worlds” zich aan het ontwikkelen is, ze zullen hier ook nog eens al onze veldcrossen komen winnen. Wij kunnen alleen maar hopen dat de martianen sinds H.G. Wells een pak mensvriendelijker geworden zijn. Doch als we aan onszelf de ander moeten kennen wordt het hoog tijd om zeer bang te worden. [/FONT][/SIZE]
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be