Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 05:32   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Weer zo ne pleiter van geadverteerde harddrugs
Linkse logica
Bier = hard drugs
joints, pille = soft drugs
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:52   #22
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Komt gewoon door de frustratie voortkomende uit het steeds vernauwerende toekomstperspectief. De reden van deze vernauwing heeft echter meerdere oorsprongen. De belangrijkste is zeker de opvoeding maar die gaat hand in hand met het gezinswelzijn. Het tweede is de opgedrongen multiculturaliteit, en het kans-reflectie beeld. Alleen durven ze dat laatste in holland nog niet toe te geven
echt hé. Dat is nu eens de nagel op de kop.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:55   #23
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Linkse logica
Bier = hard drugs
joints, pille = soft drugs
Rechtse onwetendheid.

Bier = harddrugs.
Het is fysiek verslavend, breekt hersencellen af en maakt o.a. je lever kapot.

Joints & pillen worden (alweer) op een hoopje gegooid. Joints zijn softdrugs. Ze zijn niet fysiek verslavend en richten geen permanente schade aan aan je lichaam (behalve de tabak de erbij zit, want tabak is wel een harddrug).
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:57   #24
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Volgens rechts zijn socio-cohesieve leugens een must. Dat is goed voor de samenleving, zoals Sinterklaas, God en het fenomeen Big Brother.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 10:01   #25
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bron/dicussie Standpunt NL
Ik vind persoonlijk dat onze ouders er hier in Vlaanderen niet beter in scoren.
Het drankmisbruik bij onze jongeren ligt dramatisch hoog,en het is vijf voor twaalf
Ik vind het knap dat je in één en dezelfde post een stelling plaatst, en een citaat dat dat ontkracht:

Citaat:
In onze buurlanden staan de jongeren precies dezelfde reclame en andere verleidingen vrij als in Nederland. Toch wordt er door hen beduidend minder gedronken dan in Nederland.
Citaat:
Als ik naar bijv. Duitsland of België kijk [...]dan steken de Nederlandse jongeren daar wel heel negatief bij af.
(Trouwens: Het feit dat de auteur dat alleen maar "kan" steken op de opvoeding, toont aan dat hij, eventueel moedwillig, de cultuurverschillen tussen Nederland en zijn buurlanden even vergeet)
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 10:03   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Vreemd dat Belgie persies een grotere wietcultuur onder de jeugd kent dan in Holland, waar het vrij te koop is. Het wietgebruik zou daar afnemen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 10:11   #27
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

wietcultuur

hoor 'm
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 10:28   #28
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wietcultuur

hoor 'm
Wat een geluk dat sommige posters echt een onderwerp uitdiepen en een beredeneerd inhoudelijk discours opzetten. Zo vervlakt de discussie tenminste niet .
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 12:05   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht

Bier = harddrugs.
Bier is verre van een hard drugs. Iedereen die ooit pils of iets in die aard heeft gedronken weet dat.

Citaat:
Het is fysiek verslavend, breekt hersencellen af en maakt o.a. je lever kapot.
Bij overmatig, onverantwoord marginaal gebruik mss ja. Van af en toe een pintje (of een aantal op een avond) gaat mijn lever niet kapot.

Citaat:
Joints & pillen worden (alweer) op een hoopje gegooid. Joints zijn softdrugs. Ze zijn niet fysiek verslavend en richten geen permanente schade aan aan je lichaam (behalve de tabak de erbij zit, want tabak is wel een harddrug).
Joints worde met tabak gerookt, en tabak is schadelijk voor zowat alles in uw lichaam. En ivm permanente schade, ge moet die echte junkies maar eens bekijken.

U moet me niet verkeerd begrijpen, ik weet ook wel dat een jointje op zich niet zo schadelijk is. Het zijn de drugs die erop volgen die meer kwaad aanrichten. Daarom is het van elementair belang op joints (en andere soft drugs) zoveel mogelijk te bannen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 12:38   #30
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bier is verre van een hard drugs. Iedereen die ooit pils of iets in die aard heeft gedronken weet dat.
Ik heb al ooit pils gedronken, en ik weet dat niet. Raar, hè ?
Alcohol en nicotine vallen onder de harddrugs. Zo simpel is het.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bij overmatig, onverantwoord marginaal gebruik mss ja. Van af en toe een pintje (of een aantal op een avond) gaat mijn lever niet kapot.
Van je een keer zat te drinken, sterven hersencellen af. Die "groeien" niet bij, hoor. Dat is permanente schade. Andere hersencellen zijn slim genoeg om die functies te herverdelen, maar dat blijft niet eeuwig duren.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Joints worde met tabak gerookt, en tabak is schadelijk voor zowat alles in uw lichaam. En ivm permanente schade, ge moet die echte junkies maar eens bekijken.
Dat zei ik al. Tabak is de harddrug in een joint. Niet de cannabis.
Maar het is goed dat je toch al inziet dat tabak een harddrug is. Alleen vraag ik me dan af op basis van welke eigenschappen je drugs categoriseert ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
U moet me niet verkeerd begrijpen, ik weet ook wel dat een jointje op zich niet zo schadelijk is. Het zijn de drugs die erop volgen die meer kwaad aanrichten. Daarom is het van elementair belang op joints (en andere soft drugs) zoveel mogelijk te bannen.
Zo, want ik wou net zeggen dat je het effect van alcohol minimaliseert door te zeggen dat "een pintje af en toe" geen kwaad kan. Maar jointjes wel.
Het feit dat je weer de theorie aanhaalt als zou softdrugs leiden tot harddrugs, is tekenend. In een ander topic, over een rechter die dit aanhaalde in zijn vonnis, is dit al uitvoerig weerlegd. Als het niet klopt dat softdrugs leiden naar harddrugs, dan is er geen reden om jointjes te bannen, volgens u ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 13:19   #31
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

er wordt nu veel minder gezopen dan vroeger; er wordt eigenlijk veel minder van alles gedaan.
Het is de hypocrisie van de volwassene die weigert naar zichzelf te kijken en dan maar met het vingertje wijst naar het gedrag van jongeren (waar de volwassene dus verantwoordelijk voor is).

en btw Jon Oliva burned regelmatig een speartje
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 14:01   #32
Kimmie2710
Vreemdeling
 
Kimmie2710's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Locatie: Oostende
Berichten: 56
Standaard

Alcohol en drugs zijn sowieso slecht, en niet iedere Belg drinkt af en toe eens een biertje. Er zijn nog mensen die geheelonthouders zijn (op gebied van alcohol) en je kan daar alleen maar héél véél respect voor hebben voor die mensen. Het is allemaal even slecht.
Kimmie2710 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 14:04   #33
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en btw Jon Oliva burned regelmatig een speartje

Gelukkig zal Savatage hier heel bekend zijn
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 14:49   #34
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Ik denk dat ik niet meer volledig mee ben met Ozymandias.
Alcohol en nicotine zijn harddrugs ? Cannabis is een softdrug doch wordt in een joint vaak gerookt met tabak, wat op zich dan weer een harddrug is ?
Wat is dan de oplossing ?
Alle drugs verbieden behalve cannabis dat dan enkel nog puur, zonder tabak, mag gerookt worden ?
Dienen we dan tevens verschillende voedingswaren uit de winkelrekken te halen daar in veel produkten nu eenmaal schadelijke stoffen zitten zoals bepaalde vetten en kleurstoffen dewelke eveneens een schadelijke impact op het lichaam hebben ?

Ik denk dat bepaalde middelen slechts als (hard)drug kunnen benoemd worden vanaf het ogenblik dat een bepaalde verslaving in het spel is. Als iemand een paar pinten per week drinkt, is het onredelijk om te beweren dat die persoon aan de drugs zit, net zoals het onredelijk is om iemand die een joint rookt, onmiddellijk als een junk te beschouwen.
Zoals zo vaak ligt het probleem niet bij de aard van het produkt zelf doch wel bij het gebruik ervan.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:07   #35
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik denk dat ik niet meer volledig mee ben met Ozymandias.
Alcohol en nicotine zijn harddrugs ? Cannabis is een softdrug doch wordt in een joint vaak gerookt met tabak, wat op zich dan weer een harddrug is ?
Wat is dan de oplossing ?
Alle drugs verbieden behalve cannabis dat dan enkel nog puur, zonder tabak, mag gerookt worden ?
Dienen we dan tevens verschillende voedingswaren uit de winkelrekken te halen daar in veel produkten nu eenmaal schadelijke stoffen zitten zoals bepaalde vetten en kleurstoffen dewelke eveneens een schadelijke impact op het lichaam hebben ?

Ik denk dat bepaalde middelen slechts als (hard)drug kunnen benoemd worden vanaf het ogenblik dat een bepaalde verslaving in het spel is. Als iemand een paar pinten per week drinkt, is het onredelijk om te beweren dat die persoon aan de drugs zit, net zoals het onredelijk is om iemand die een joint rookt, onmiddellijk als een junk te beschouwen.
Zoals zo vaak ligt het probleem niet bij de aard van het produkt zelf doch wel bij het gebruik ervan.
Ik heb nooit beweerd dat alle drugs verboden moet worden.
Waar heb je dat dan gelezen ? Het enige wat ik zei was dat alcohol en nicotine een harddrug is, en een jointje een softdrug. Iemand die iets anders beweert, moet eens in de boeken duiken.

Spreken van een junk en een jointje in dezelfde zin is hoe dan ook fout. Een junk impliceert een fysieke verslaving, en je kan niet fysiek verslaafd geraken aan een joint. Je haalt je hard- en softdrugs door elkaar.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:19   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ik vind het knap dat je in één en dezelfde post een stelling plaatst, en een citaat dat dat ontkracht:





(Trouwens: Het feit dat de auteur dat alleen maar "kan" steken op de opvoeding, toont aan dat hij, eventueel moedwillig, de cultuurverschillen tussen Nederland en zijn buurlanden even vergeet)
Het is niet omdat ik een citaat gebruik dat ik het daar mee eens ben hé,hier in dit geval ben ik het duidelijk niet eens hé,gebruik de geest van de post nu eens hé
Dus ff herhalen,ik vind dat Vlaanderen niet moet onder doen voor Nederland wat betreft de onkunde van het opvoeden van haar jeugd
Als ik zie dat er bij ons in Antwerpen al AA verenigingen zijn voor jongeren ONDER de 18 jaar zegt dit heel veel hé !!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:31   #37
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het is niet omdat ik een citaat gebruik dat ik het daar mee eens ben hé,hier in dit geval ben ik het duidelijk niet eens hé,gebruik de geest van de post nu eens hé
Dus ff herhalen,ik vind dat Vlaanderen niet moet onder doen voor Nederland wat betreft de onkunde van het opvoeden van haar jeugd
Als ik zie dat er bij ons in Antwerpen al AA verenigingen zijn voor jongeren ONDER de 18 jaar zegt dit heel veel hé !!
Oké, sorry dan. Dan heb ik het verkeerd gelezen. Ik dacht dat je met deze tekst je stelling wou bewijzen.
Maar daarom ben ik het nog niet met je eens
Ik zeg niet dat de problematiek totaal niet aanwezig is, integendeel. Er zal wel meer gedronken worden door minderjarigen als vroeger, als ik het zo hoor. Maar om daaraan te verbinden dat de opvoeding mislukt is, en die opvoeding als enige schuldige aanduiden, vind ik een beetje raar.
De tekstschrijver komt ook tot de conclusie dat het aan de opvoeding ligt, omdat het probleem zich wel in Nederland voordoet en niet in België, waardoor (volgens hem) enkel de opvoeding de schuld draagt.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 16:19   #38
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kimmie2710 Bekijk bericht
Alcohol en drugs zijn sowieso slecht, en niet iedere Belg drinkt af en toe eens een biertje. Er zijn nog mensen die geheelonthouders zijn (op gebied van alcohol) en je kan daar alleen maar héél véél respect voor hebben voor die mensen. Het is allemaal even slecht.
Ik rook nooit, heb nooit drugs genomen en drink nooit alcohol. Dat gaat helemaal perfect. Af en toe is er wel een idioot die dat aan me wil "verbeteren" maar dat zal dan ook zijn laatste keer zijn.
Ik walg dan ook van de zuipcultuur, van zodra er iemand dronken in mijn gezelschap is, ben ik weg. Mijn medelijden met iemand, die doodziek van alcohol is, gaat dat ook in het echt uiterste geval zo ver dat ik ze omdraai zodat ze niet in hun kots stikken.
Hier moeten we gewoon toegeven dat de VSA wel weten hoe het moet : onder de 21 wordt er niet gedronken. Punt. Hier laten scholen op hun eigen grond feestjes organiseren waarbij zestienjarigen zich zat drinken.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 16:39   #39
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hier moeten we gewoon toegeven dat de VSA wel weten hoe het moet : onder de 21 wordt er niet gedronken. Punt. Hier laten scholen op hun eigen grond feestjes organiseren waarbij zestienjarigen zich zat drinken.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 16:41   #40
Kimmie2710
Vreemdeling
 
Kimmie2710's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Locatie: Oostende
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik rook nooit, heb nooit drugs genomen en drink nooit alcohol. Dat gaat helemaal perfect. Af en toe is er wel een idioot die dat aan me wil "verbeteren" maar dat zal dan ook zijn laatste keer zijn.
Ik walg dan ook van de zuipcultuur, van zodra er iemand dronken in mijn gezelschap is, ben ik weg. Mijn medelijden met iemand, die doodziek van alcohol is, gaat dat ook in het echt uiterste geval zo ver dat ik ze omdraai zodat ze niet in hun kots stikken.
Hier moeten we gewoon toegeven dat de VSA wel weten hoe het moet : onder de 21 wordt er niet gedronken. Punt. Hier laten scholen op hun eigen grond feestjes organiseren waarbij zestienjarigen zich zat drinken.
Daarvoor kan je alleen maar respect hebben.
Je had het over De VSA, wel in Engeland is er een gelijkaardig systeem, maar ik heb door vele verblijven toen ik klein was moeten vaststellen dat de jeugd daar zich heel heftig tegen verzet, zoals dat ze niet mogen roken of zelfs maar tabak kopen in een winkel. Op één of andere manier geraken de jongeren in Engeland toch wel aan drank en aan sigaretten en dan vraag je wel af of het verbieden dan wel nut heeft. Vind wel dat ze de leeftijd voor alcohol te schenken in Belgie moeten opdrijven tot 18 jaar voor bier en lichte alcoholische dranken.
Kimmie2710 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be