Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2009, 19:08   #41
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oppassen hoor. Ik trek niet de integriteit van sommige onderzoekers in twijfel, maar het blijft mensenwerk.
Een mens weet nog niet wat een mens eigenlijk is, de stelling dat het mensenwerk is, is dan op zich al twijfelachtig. Minder twijfelachtig is, gezien de omstandigheden, dat de Duivel bestaat, zo lijkt me. Wie haalt het nu in z’n hoofd om miljoenen mensen iets wijs te maken waarvan we weten dat het geen steek houdt als we het gezonde verstand laten spreken. Hoe leg je als mens zoiets uit ? Ook een studie waard misschien (die er al zijn) ?
Citaat:
Ik heb me niet kwaad gemaakt. Ik heb wel gereageerd op zaken die volgens mij niet juist zijn.
Je hoef niet alles persoonlijk te nemen, je bent de zon in mijn hart. Politiek heeft die neiging, of ze negeren gewoon door een gemis aan congruentie. Ze hebben meer oog voor de tegenpartij dan de bevolking. En maar roepen om vertrouwen voor de volgende verkiezingen, tja. Straks zal de bevolking de tegenpartij zijn, dat noemt revolutie. Doe ook geen poging om ze te helpen, dat schaadt hun integriteit.
Citaat:
Een interessante oefening: Vraag je eens af hoe het komt "dat de bevolking het allemaal blijft slikken". ("De mens" is volgens mij nu niet bepaald een superieur wezen. Vaak is de weg naar de hel geplaveid met goede voornemens...)
Ik zou alvast niet beginnen met de mens te onderschatten, als men goede informatie zou krijgen zullen heel veel mensen dit wel begrijpen. Als men natuurlijk alles wil verpakken in moeilijke woorden moet men eerst naar school om de eenvoud ervan te achterhalen. Veel tijdsverlies, kunnen op die manier nog miljoenen termen verzinnen om achteraf naar de argumentatie te vragen, ken dat. Hoe meer argumenten hoe meer kans op botsingen natuurlijk, zelfs de interpretatie van hetzelfde geeft aanleiding tot nieuwe termen. Orde en chaos, je kent dat wel. Mensen vragen daar toch niet om, of wel ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 19:16   #42
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik vrees dat dit klopt.
Alternatieven zijn er genoeg, enkel de vrees maakt ons hiervoor blind.
Citaat:
Ik heb geen idee wat dan wel "de juiste interpretatie" is. Ik probeer rekening te houden met de evolutie van de "heersende mening".
De druk zal steeds groter worden en dan heb je steeds twee mogelijkheden, of het wordt pas echte miserie, of men kiest voor een aanpassing van het denken met de daarbijhorende systemen die getuigen van meer menselijkheid. De alternatieven zijn er al, nu nog de politieke wil (waarmee niets anders gezegd wordt dan bewustwording).
Citaat:
Ik vrees dat ook dit klopt. En een wellicht al lang "geplande" oorlog.
Misschien moet je stilaan beginnen nadenken op wie je zou schieten in België. Politiek België kennende zal de oorlog al lang voorbij zijn vooraleer men hier een consensus over bereikt heeft. Wordt nog wat, net gemist zal de oorlog wel in beeld brengen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 19:19   #43
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Dat is "politieke entropie". We leven in een tijd van zeer snelle en radikale veranderingen, die we niet waarnemen omdat we in die tijd leven. Door de menselijke massa zijn deze (r)evoluties van zulkdanige aard dat ze niet vlug te stoppen zijn (zo min als een gigantische supertanker of ertsvracschip) of zelfs maar van richting te veranderen. Dit is des te frustrerender, maar voordien gebeurde er vrijwel niets in een tijdspanne van enkele millenia...
De chaostheoretici rapporteren nochtans al lang genoeg hierover. Wie slaapt rustig verder ? Oorlog is misschien zo slecht nog niet, werkt als een shocktherapie.

Laatst gewijzigd door MIS : 2 januari 2009 om 19:19.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 19:32   #44
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Geld werd gekoppeld aan de groei van de economie.
Dat is goed zolang de economie blijft groeien.
Nu stelt men vast dat er een geldbubbel is ontstaan.!
De geldhoeveelheid mag gerust vergroten, maar dit moet evenredig zijn met de hoeveelheid van goederen, anders krijg je onevenwichten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 19:40   #45
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik zou alvast niet beginnen met de mens te onderschatten, als men goede informatie zou krijgen zullen heel veel mensen dit wel begrijpen. Als men natuurlijk alles wil verpakken in moeilijke woorden moet men eerst naar school om de eenvoud ervan te achterhalen.
...
Succes ermee!
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 19:43   #46
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
...Misschien moet je stilaan beginnen nadenken op wie je zou schieten in België. Politiek België kennende zal de oorlog al lang voorbij zijn vooraleer men hier een consensus over bereikt heeft. Wordt nog wat, net gemist zal de oorlog wel in beeld brengen.
Daar kan ik me echt niet mee bezig houden. Hopelijk kom ik nooit in een situatie waarin ik me gedwongen weet op iemand te schieten.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 19:44   #47
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Alternatieven zijn er genoeg, enkel de vrees maakt ons hiervoor blind.

De druk zal steeds groter worden en dan heb je steeds twee mogelijkheden, of het wordt pas echte miserie, of men kiest voor een aanpassing van het denken met de daarbijhorende systemen die getuigen van meer menselijkheid. De alternatieven zijn er al, nu nog de politieke wil (waarmee niets anders gezegd wordt dan bewustwording).

Misschien moet je stilaan beginnen nadenken op wie je zou schieten in België. Politiek België kennende zal de oorlog al lang voorbij zijn vooraleer men hier een consensus over bereikt heeft. Wordt nog wat, net gemist zal de oorlog wel in beeld brengen.
Dat is helaas mijn prognose. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 20:25   #48
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Succes ermee!
Bedankt, het verzet zal weer groots zijn.
Citaat:
Daar kan ik me echt niet mee bezig houden. Hopelijk kom ik nooit in een situatie waarin ik me gedwongen weet op iemand te schieten.
Je zal wel moeten binnenkort of heb je ergens een plaats waar je je kan verschuilen?
Citaat:
Dat is helaas mijn prognose. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Je prognose zal stilaan waarheid worden, dat weet zelfs het kleinste kind. Tenzij …
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 21:22   #49
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Je zal wel moeten binnenkort of heb je ergens een plaats waar je je kan verschuilen?
Idd. Ik heb mij een lapje grond aangeschaft in Paraguay. The Bush family zijn er mijn buren. Vriendelijke mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Je prognose zal stilaan waarheid worden, dat weet zelfs het kleinste kind. Tenzij …
Er zijn er nog genoeg die denken dat de Heilige Obama wel alles recht zal trekken (maar wel minder dan in de zomer van 2007 toen ik iedereen in mijn omgeving tot scherpe waakzaamheid aanmaande. Sindsdien sta ik wijd en zijd bekend als een onverbeterlijke doemdenker). De comakopers op de beurzen zijn er vandaag weer aan begonnen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 januari 2009 om 21:29.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 21:46   #50
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Idd. Ik heb mij een lapje grond aangeschaft in Paraguay. The Bush family zijn er mijn buren. Vriendelijke mensen.
In de natuur komen mensen tot bezinning, zo blijkt.
Citaat:
Er zijn er nog genoeg die denken dat de Heilige Obama wel alles recht zal trekken (maar wel minder dan in de zomer van 2007 toen ik iedereen in mijn omgeving tot scherpe waakzaamheid aanmaande. Sindsdien sta ik wijd en zijd bekend als een onverbeterlijke doemdenker). De comakopers op de beurzen zijn er vandaag weer aan begonnen.
Lijkt me iets subtieler te zijn, congruentie en doemdenken liggen dicht bij elkaar. Ontkenning of een gemis aan congruentie zal het doemdenken noemen vanuit het zelfbedrog dat zichzelf zal vernietigen. Doemdenken wordt gedreven door bewustwording met als basis de hoop die het schrille contrast aanvoelt en er ook op gepaste wijze naar verwijst. De blinde en slapende meute houdt zich vast aan achterhaalde en destructieve denkpatronen omdat ze gewoon niet beter weten dan dat.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 22:01   #51
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
In de natuur komen mensen tot bezinning, zo blijkt.

Lijkt me iets subtieler te zijn, congruentie en doemdenken liggen dicht bij elkaar. Ontkenning of een gemis aan congruentie zal het doemdenken noemen vanuit het zelfbedrog dat zichzelf zal vernietigen. Doemdenken wordt gedreven door bewustwording met als basis de hoop die het schrille contrast aanvoelt en er ook op gepaste wijze naar verwijst. De blinde en slapende meute houdt zich vast aan achterhaalde en destructieve denkpatronen omdat ze gewoon niet beter weten dan dat.
Tiens, ik had nochtans niet de indruk dat u een doemdenker bent (vind dit van mezelf overigens ook niet, wat eventueel alle anderen daar ook verder van mogen denken - aansluitend, and please do mind the quotation marks: "Een pessimist is een optimist met te weinig levenservaring.").

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 januari 2009 om 22:17.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 22:19   #52
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Tiens, ik had nochtans niet de indruk dat u een doemdenker bent (vind dit van mezelf overigens ook niet, wat eventueel alle anderen daar ook verder van mogen denken - aansluitend, and please do mind the quotation marks: "Een optimist is een pessimist met te weinig levenservaring.").
Een doemdenker zou niet eens weten dat er alternatieven bestaan. Zoals ik trachtte te zeggen, het verstard vasthouden aan de huidige manier van denken leidt tot destructie. Deze vaststelling is geen doemdenken maar gewoon een logische gevolgtrekking wanneer we deze tendensen verder trekken. Jammer genoeg, en ondanks de uitvoerige berichtgeving, is men nog steeds gehypnotiseerd door een stukje papier, ze geven dat een waarde en men denkt vervolgens dat het iets met rijkdom te maken heeft. Een dergelijke oppervlakkigheid denkt nog slechts kwantitatief maar vertaalt het zelf als kwalitatief, ook in deze context gelooft men nog in de eigen leugens.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 23:35   #53
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Een doemdenker zou niet eens weten dat er alternatieven bestaan. Zoals ik trachtte te zeggen, het verstard vasthouden aan de huidige manier van denken leidt tot destructie. Deze vaststelling is geen doemdenken maar gewoon een logische gevolgtrekking wanneer we deze tendensen verder trekken. Jammer genoeg, en ondanks de uitvoerige berichtgeving, is men nog steeds gehypnotiseerd door een stukje papier, ze geven dat een waarde en men denkt vervolgens dat het iets met rijkdom te maken heeft. Een dergelijke oppervlakkigheid denkt nog slechts kwantitatief maar vertaalt het zelf als kwalitatief, ook in deze context gelooft men nog in de eigen leugens.
Idd!!! (Amen, ff naar adem happe!)

Nee hoor, ik zou ECHT niet durreve!
Excellent!!

Bon weekend, votre Felix.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 januari 2009 om 23:55.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 11:19   #54
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Een doemdenker zou niet eens weten dat er alternatieven bestaan. Zoals ik trachtte te zeggen, het verstard vasthouden aan de huidige manier van denken leidt tot destructie. Deze vaststelling is geen doemdenken maar gewoon een logische gevolgtrekking wanneer we deze tendensen verder trekken. Jammer genoeg, en ondanks de uitvoerige berichtgeving, is men nog steeds gehypnotiseerd door een stukje papier, ze geven dat een waarde en men denkt vervolgens dat het iets met rijkdom te maken heeft. Een dergelijke oppervlakkigheid denkt nog slechts kwantitatief maar vertaalt het zelf als kwalitatief, ook in deze context gelooft men nog in de eigen leugens.
Geld lijkt me het probleem niet te zijn.
Geld is slechts een vereenvoudiging van het veel langer bestaande ruilhandelsysteem.
Een bakker kan met een kippenkweker overeenkomen om voor elke gebraden kip 20 broden te ruilen, en met de metaalbewerker maakt hij de overeenkomst om honderd broden voor een spade te geven.
Redelijk complex om onderling steeds nieuwe overeenkomsten te gaan sluiten op basis van vraag en aanbod.
Dus kwam men tot een universeel ruilmiddel (....., zout, goud, geld).
Geld is net als goud maar waard wat je er in onderlinge afspraak over beslist.
Zolang iedereen zich aan de afspraak houdt is er niet direct een probleem.

Een probleem kan ontstaan als plots niet meer duidelijk is wat de waarde van een munt nu in feite vertegenwoordigd.

Een brood kan 2 euro waard zijn, maar net zo goed 20 of 200 euro.
Als tarwe en bloem schaars worden lijkt me dat de vanzelfsprekendheid zelve.
Als je loon ongewijzigd op 2000 euro blijft hangen en je slechts 10 broden per maand meer kan kopen is er behoorlijk wat kans dat mensen het gevecht om te overleven wat letterlijker gaan opnemen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 11:33   #55
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Geld lijkt me het probleem niet te zijn. Geld is slechts een vereenvoudiging van het veel langer bestaande ruilhandelsysteem. Een bakker kan met een kippenkweker overeenkomen om voor elke gebraden kip 20 broden te ruilen, en met de metaalbewerker maakt hij de overeenkomst om honderd broden voor een spade te geven. Redelijk complex om onderling steeds nieuwe overeenkomsten te gaan sluiten op basis van vraag en aanbod.
Geld is inderdaad niet het probleem, het probleem ligt in de misvatting over economie waarbinnen geld een andere invulling gekregen heeft. Het is een probleem van het denken, een psychisch probleem dus.
Citaat:
Een probleem kan ontstaan als plots niet meer duidelijk is wat de waarde van een munt nu in feite vertegenwoordigd.
Waardebepaling is een subjectief gegeven en afhankelijk hoe we denken.
Citaat:
Een brood kan 2 euro waard zijn, maar net zo goed 20 of 200 euro. Als tarwe en bloem schaars worden lijkt me dat de vanzelfsprekendheid zelve. Als je loon ongewijzigd op 2000 euro blijft hangen en je slechts 10 broden per maand meer kan kopen is er behoorlijk wat kans dat mensen het gevecht om te overleven wat letterlijker gaan opnemen.
Inderdaad, op een onbewoond eiland is een banaan meer waard dan een kunstwerk van Picasso. Mensen geven wel miljoenen voor een dergelijk kunstwerk en de zgn illegaal sturen we naar huis opdat hij bananen kan gaan plukken die we hier verkopen. Uiteraard met de nodige winstmarges opdat we kunnen sponsoren voor ontwikkelingshulp. Waar is het gezond verstand naartoe? Gezond verstand brengt geen geld op, of zoiets?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 13:14   #56
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Geld is inderdaad niet het probleem, het probleem ligt in de misvatting over economie waarbinnen geld een andere invulling gekregen heeft. Het is een probleem van het denken, een psychisch probleem dus.

Waardebepaling is een subjectief gegeven en afhankelijk hoe we denken.

Inderdaad, op een onbewoond eiland is een banaan meer waard dan een kunstwerk van Picasso. Mensen geven wel miljoenen voor een dergelijk kunstwerk en de zgn illegaal sturen we naar huis opdat hij bananen kan gaan plukken die we hier verkopen. Uiteraard met de nodige winstmarges opdat we kunnen sponsoren voor ontwikkelingshulp. Waar is het gezond verstand naartoe? Gezond verstand brengt geen geld op, of zoiets?
Mensen denken niet mondiaal.
Mensen denken vanuit hun situatie.
Ieder beschouwdt zichzelf als de kern van van het universum, van waaruit concentrische circels/gebieden ontstaan.
Hoe verder een gebied van onze eigen kern afligt, hoe minder zorg we er voor hebben.
In die logica is het volstrekt normaal dat de illegaal die zich in een veraf gelegen ring bevindt op weinig medeleven moet rekenenen.
Naarmate de strijdt om te overleven groter wordt (hetgeen gebeurd bij een toenemende bevolking en afnemende vooraden) wordt deze logica alleen maar intenser.
Volgens mij kan je deze gang van zaken slechts doorbreken door de angst voor tekorten weg te nemen.

Als ieder van bij zijn geboorte zeker is dat hij /zij in materieel opzicht niets tekort zal komen kan een rust intreden die nodig is om een kans op omwenteling in het hart en verstand van ieder mens te bewerkstelligen.

Deze zekerheid kan er pas komen als de aantallen van mensen aangepast zijn aan de duurzame productiemogelijkheid van de planeet.

Laatst gewijzigd door satiper : 3 januari 2009 om 13:15.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 13:58   #57
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Mensen denken niet mondiaal. Mensen denken vanuit hun situatie.
Waarheid als een koe, kortzichtigheid heeft geen zicht op het geheel waarbinnen deze situatie zich voordoet.
Citaat:
Ieder beschouwt zichzelf als de kern van van het universum, van waaruit concentrische cirkels/gebieden ontstaan.
In zekere zin is dat niet onwaar en net hierom zou je kunnen verwachten men zou samenwerken. Je lijkt hier te verwijzen naar de dynamiek van bewustzijn, klopt dat?
Citaat:
Hoe verder een gebied van onze eigen kern afligt, hoe minder zorg we er voor hebben.In die logica is het volstrekt normaal dat de illegaal die zich in een veraf gelegen ring bevindt op weinig medeleven moet rekenen.
Het is een logica die eigen is aan laagbewustheid, men heeft geen zicht op of weet van andere zienswijzen waardoor verstikking en verhoogde chaos ook logisch is binnen datzelfde perceptieveld. ‘Egocentrisme’ en/of ‘het ieder voor zich’ fenomeen primeert nog steeds, doorgaans verpakt in holle retoriek over solidariteit en vertrouwen.
Citaat:
Naarmate de strijdt om te overleven groter wordt (hetgeen gebeurd bij een toenemende bevolking en afnemende voorraden) wordt deze logica alleen maar intenser.
Zeer zeker, het is regressie i.p.v progressie. Het gevoel van onbehagen kan resulteren in revolutie die vanuit de bevolking opveert.
Citaat:
Volgens mij kan je deze gang van zaken slechts doorbreken door de angst voor tekorten weg te nemen.
Vanuit het ruimere perceptieveld is deze angst zelfs totaal ongegrond maar jammer genoeg is het net die angst waardoor dit niet gezien wordt.
Citaat:
Als ieder van bij zijn geboorte zeker is dat hij /zij in materieel opzicht niets tekort zal komen kan een rust intreden die nodig is om een kans op omwenteling in het hart en verstand van ieder mens te bewerkstelligen.
Het zou eenvoudig kunnen zijn, zoals het mensen betaamt. Verontmenselijking heeft dan ook zware gevolgen zoals we nu te zien zullen krijgen.
Citaat:
Deze zekerheid kan er pas komen als de aantallen van mensen aangepast zijn aan de duurzame productiemogelijkheid van de planeet.
En net politiek predikt andersom, hoe verklaar je dat?

Laatst gewijzigd door MIS : 3 januari 2009 om 13:59.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:06   #58
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
En net politiek predikt andersom, hoe verklaar je dat?
Omdat ik denk dat politiek vastgeroest in oude denkmodellen over economie en noodzaak tot groei.
In die logica is het heel goed dat we naar 100 miljard consumenten gaan, stel je voor wat een markt hé
Alleen zal er geen markt meer zijn omdat onze planeet tegen dan allang volledig kaalgevreten zal zijn.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:08   #59
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
. Je lijkt hier te verwijzen naar de dynamiek van bewustzijn, klopt dat?
Weet ik zelf niet omdat ik van de dynamiek van bewustzijn niets ken.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:10   #60
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Vanuit het ruimere perceptieveld is deze angst zelfs totaal ongegrond maar jammer genoeg is het net die angst waardoor dit niet gezien wordt.

Ik weet niet of de angst ongegrond is?

Mag men niet vrezen voor in een situatie terecht te komen waar men een zeer onprettig leven zou moeten leiden?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be