Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Heeft België het recht om Sharon te vervolgen?
JA 4 36,36%
NEEN 7 63,64%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2003, 19:38   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Israel is woest. En dit omdat het Hof van Cassatie heeft beslist dat Sharon kan vervolgd worden in Belgie voor zijn mogelijke "misdaden tegen de menselijkheid".

De Israelische ambassadeur is al teruggeroepen en Israel roept de wereld op op Belgie te isoleren met het argument dat "de wet ook voor andere landen een bedreiging kan zijn". Sommige hotels in Israel weigeren al Belgische gasten en een boycot van Belgische producten is in de maak...

Wat is uw mening?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 19:58   #2
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Er klopt iets niet met deze poll(en ik denk niet dat het alleen deze poll is!)! Ik kan niet stemmen omdat ik het bericht krijg dat ik algestemd heb, ik heb evenwel nog niet gestemd!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 20:39   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wederom, Bravo Belgium!

Belgium saves the day! Again!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 21:29   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De Poll werkt niet.

Hoedanook is de toestand als volgt:

De joden in Belgie zijn geschokt omdat de "genocide-wet" zoveel keer is aangepast totdat de rechtbank Sharon (en enkel Sharon) kan lastigvallen. De echte tirannen en massamoordenaars (In Syrië, Algerije, Noord-Korea, tal van moslimlanden, tal van Afrikaanse landen, Arafat, Khadafi, etc...) komen niet ter sprake.
Het verhaal dat het geen politieke daad is maar een voorbeeld der scheiding van machten is een pure leugen.

De diamanthandelaars denken eraan om hun handel naar Nederland te verplaatsen vanwege de anti-Israel EN anti-Amerikaanse houding van onze regering. Het verhuis is niet ver. Er is nu al sprake van veel orders die worden geannuleerd uit America en Israel.

De haven van Antwerpen heeft berichten vernomen al zouden een groot deel van de Amerikaanse schepen Antwerpen links laten liggen en naar Rotterdam varen.

Verhofstadt wordt min of meer teruggefloten en/of genegeerd in New York met als voorwendsel de veiligheid.

Doe zo voort Belgische klotenregering van een klotenland.

Straks gaan we allen de pattattenvelden terug in moeten.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 21:35   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Poll werkt niet.

Hoedanook is de toestand als volgt:

De joden in Belgie zijn geschokt omdat de "genocide-wet" zoveel keer is aangepast totdat de rechtbank Sharon (en enkel Sharon) kan lastigvallen. De echte tirannen en massamoordenaars (In Syrië, Algerije, Noord-Korea, tal van moslimlanden, tal van Afrikaanse landen, Arafat, Khadafi, etc...) komen niet ter sprake.
Het verhaal dat het geen politieke daad is maar een voorbeeld der scheiding van machten is een pure leugen.

De diamanthandelaars denken eraan om hun handel naar Nederland te verplaatsen vanwege de anti-Israel EN anti-Amerikaanse houding van onze regering. Het verhuis is niet ver. Er is nu al sprake van veel orders die worden geannuleerd uit America en Israel.

De haven van Antwerpen heeft berichten vernomen al zouden een groot deel van de Amerikaanse schepen Antwerpen links laten liggen en naar Rotterdam varen.

Verhofstadt wordt min of meer teruggefloten en/of genegeerd in New York met als voorwendsel de veiligheid.

Doe zo voort Belgische klotenregering van een klotenland.

Straks gaan we allen de pattattenvelden terug in moeten.
Zeer juist. Al deze zaken hebben een zeer negatieve impact op de Vlaamse en Waalse economie. Onderschat de macht van de VS (en hun vriendje Israel) niet!

Nogmaals een voorbeeld van hoe SLECHT Belgie voor Vlaanderen is!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 21:36   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Poll werkt niet.
Bij mij werkt de poll wel...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 22:15   #7
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Prachtig.
Het enige wat we nu nog moeten doen is Sharon ontvoeren en hem berechten.
Daar kan Israel toch niets op tegen hebben ze gaven het voorbeeld met Eichman.
Sharon komt er nog goed vanaf want de doodstraf is bij ons afgeschaft.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 00:17   #8
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

Israel vergeet even het Eichman-proces. Los van de schuldvraag=>Ze zijn die man uit Argentinië gaan halen en hebben hem dan voor een rechtbank gebracht van een land dat ten tijde van zijn misdaden nog eens niet bestond.
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 00:37   #9
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

En weer verwijzend naar de holocaust!
Ik zou bijna durven stellen dat Israel de holocaust als een geschenk ziet.

Chapeau België, de enigste land met kloten aan hun lijf.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 00:41   #10
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

http://users.skynet.be/bk291253/boycot02.htm
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 11:04   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Wat Eichman hier komt zoeken weet ik niet goed.

Wie de miljoenen doden van de holocaust, georganiseerd door Eichman, vergelijkt met het gebeuren in Sabra en Chatille, waar Arabische milities een bloedbad verrichten onder hun palestijnse broeders, is van slechte wil.

Het verwijt naar Sharon toe is dat Israel ten tijde van die bloedbad het gebied controleerde, en niet ingreep, waardoor honderden mensen vermoord zijn.

Wat ik anders niet begrijp, is waarom Belgie de Amerikanen en de Joden zodanig tegen de schenen schopt dat wij er zelf de consequenties van gaan voelen.

Dat Mustafa akkoord gaat, dat begrijp ik weer wel. Hij vergeet dat de meeste Moslim en Arabische dictators veel meer bloed aan hun handen hebben kleven dan alle Sharons ooit zouden kunnen hebben.

En de Belgen zouden een beetje slimmer moeten zijn. Want van onze islamistische vrienden gaan we niet beter worden. Zij komen niet echt investeren, eerder bommen leggen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 11:09   #12
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wat Eichman hier komt zoeken weet ik niet goed.

Wie de miljoenen doden van de holocaust, georganiseerd door Eichman, vergelijkt met het gebeuren in Sabra en Chatille, waar Arabische milities een bloedbad verrichten onder hun palestijnse broeders, is van slechte wil.

Het verwijt naar Sharon toe is dat Israel ten tijde van die bloedbad het gebied controleerde, en niet ingreep, waardoor honderden mensen vermoord zijn.

Wat ik anders niet begrijp, is waarom Belgie de Amerikanen en de Joden zodanig tegen de schenen schopt dat wij er zelf de consequenties van gaan voelen.

Dat Mustafa akkoord gaat, dat begrijp ik weer wel. Hij vergeet dat de meeste Moslim en Arabische dictators veel meer bloed aan hun handen hebben kleven dan alle Sharons ooit zouden kunnen hebben.

En de Belgen zouden een beetje slimmer moeten zijn. Want van onze islamistische vrienden gaan we niet beter worden. Zij komen niet echt investeren, eerder bommen leggen.
Ik heb daarom ook gesteld "los van de schuldvraag"

Het gaat om het feit dat ze iemand hebben berecht voor misdaden die die man heeft gepleegd in een ander land en zelfs voor het land dat hem veroordeelt zelfs bestond. En hoeveel moorden heeft Eichmann eigenhandig gepleegd? Hij droeg een grote verantwoordelijkheid, net als Sharon. Honderden doden of miljoenen doden maakt op zich weinig uit. Massamoord is en blijft massamoord.
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 12:41   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Het is ons hier nog steeds niet gelukt om voor Dutroux een degelijk proces te organizeren, idem dito de bende van Nijvel, etc....

Kunde mij eens vertellen met welke referentie wij daar in Israel, Libanon, de Palestijnen en de rest van de wereld met onze wijsvinger gaan zwaaien?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 12:51   #14
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Omdat het één niks met het ander te maken heeft?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 12:54   #15
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Nogmaals een voorbeeld van hoe SLECHT Belgie voor Vlaanderen is!
Wat de **** is dit?
Als er één partij is met een anti-Israelische en anti-Amerikaanse houdign is, dan is het toch wel de - Vlaams-nationalistische of vergis ik mij - NVA?
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2003, 22:04   #16
crimineelke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Nogmaals een voorbeeld van hoe SLECHT Belgie voor Vlaanderen is!
Wat de **** is dit?
Als er één partij is met een anti-Israelische en anti-Amerikaanse houdign is, dan is het toch wel de - Vlaams-nationalistische of vergis ik mij - NVA?
ja, dat klopt

NVA kiest de kant van de Palestijnen (omdat het ook een volk is dat voor zijn staat vecht)

Vlaams Blok is pro-Israel (klein landje dat zich moet verdedigen tegen honderden miljoenen omringende moslims)
__________________
vlaanderen onafhankelijk!
crimineelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2003, 13:41   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Uiteindelijk heeft de vraag niets met sharron, israel, palestina, amerika... te maken.
Belgie heeft zich met zo'n zaken gewoon niet te bemoeien. Daar zijn andere kanalen voor (internationaal gerechtshof van den haag...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2003, 14:18   #18
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Uiteindelijk heeft de vraag niets met sharron, israel, palestina, amerika... te maken.
Belgie heeft zich met zo'n zaken gewoon niet te bemoeien. Daar zijn andere kanalen voor (internationaal gerechtshof van den haag...).
Fout! Internationale verdragen geven België de rechtsgrond om massamoordenaars aan te klagen en te vervolgen.

De gruwelen van de Tweede Wereldoorlog en de daaropvolgende Neurenberg- en Tokyoprocessen hadden de noodzaak van een aangepast juridisch instrumentarium inzake de bestraffing van internationale misdaden duidelijk gemaakt. Er bestond een grote bereidheid om genocide en oorlogsmisdaden verdragsrechtelijk te definiëren en om de individuele strafrechtelijke aansprakelijkheid hiervoor vast te stellen. Hoewel reeds vroeg met de idee van een internationaal strafgerechtshof werd gespeeld, zou in deze naoorlogse verdragen vooral gedacht worden aan de vervolging en bestraffing op nationaal niveau. Deze verdragen bepalen derhalve de plichten van staten met betrekking tot hun strafwetgeving en de bevoegdheid van hun gerechten.

Natuurlijk stellen vrijwel alle nationale strafrechtstelsels genocide of schendingen van het oorlogsrecht indirect strafbaar via bv. de kwalificatie als moord of opzettelijke slagen en verwondingen. Toch bestaat er behoefte aan een aangepaste uitvoeringswetgeving en de verdragspartijen hebben de plicht op zich genomen om specifieke wetgeving uit te vaardigen die de in de verdragen opgesomde handelingen als zodanig strafbaar stelt en terzake in adequate straffen voorziet.

Zo geeft het Verdrag inzake de voorkoming en bestraffing van genocide van 9 december 1948(Genocideverdrag) niet alleen een definitie van "genocide", zijn art. V bepaalt ook – het beginsel nulla poena sine lege indachtig – dat de verdragsluitende partijen wetgeving met doeltreffende straffen moeten afkondigen. Krachtens art. VI van het
Genocideverdrag moeten zij die van genocide worden verdacht, worden berecht ofwel door de staat op wiens grondgebied de misdaad heeft plaatsgevonden, ofwel door een "zodanige internationale strafrechtbank als daartoe bevoegd is ten aanzien van die Verdragsluitende Partijen, welke de rechtsmacht van deze rechtbank hebben aanvaard". Aangezien een dergelijk internationaal strafhof tot voor kort wishful thinking was, was het des te belangrijker dat staten hun gerechten territoriaal bevoegd zouden maken voor genocide. => Landen als de VS en Israel beschouwen het internationale strafhof als onwettig en weigeren het dus te erkennen.

De vier "Rode Kruis"-Conventies van Genève van 12 augustus 1949 bieden bescherming aan eenieder die zich als gevolg van een gewapend conflict in de handen van een vijandelijke staat bevindt. Elk van deze vier verdragen somt de daden op die als "ernstige inbreuken" van het betrokken verdrag moeten worden beschouwd. De verdragspartijen moeten nationale wetgeving uitvaardigen die deze inbreuken strafbaar stelt en in afdoende straffen voorziet. Bovendien geldt het beginsel "aut dedere, aut iudicare", wat betekent dat de staat een persoon die van een ernstige inbreuk wordt verdacht, zal moeten opsporen en berechten en indien hij dit niet doet, die persoon zal moeten uitleveren. Het gaat om universele jurisdictie: de nationale gerechten zijn bevoegd, ongeacht de nationaliteit van de dader en het slachtoffer en ongeacht het grondgebied waarop de misdaad is gepleegd.

Bron: Waar naartoe met de Genocidewet?
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2003, 20:09   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Voor mij gaat de discussie niet zozeer over wat momenteel de verschillende mogelijkheden zijn om massamoordenaars te berechten, maar wel over de logica, over hetgeen het zou moeten zijn.
Voel hier aan, dat het geen zin heeft, dat elk land willekeurig een proces kan starten tegen eender wie. Een internationale organisatie zou hier veel beter voor geplaatst zijn. De nationale rechtbanken dienen zich met de nationale problemen bezig te houden.
Het is niet omdat een nationale wet, belgie de mogelijkheden geeft, dat het een goede wet is, waar gans de wereld ligt op te wachten. Zo goed is belgie ook niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2003, 23:51   #20
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Zeer juist. Al deze zaken hebben een zeer negatieve impact op de Vlaamse en Waalse economie. Onderschat de macht van de VS (en hun vriendje Israel) niet!

Nogmaals een voorbeeld van hoe SLECHT Belgie voor Vlaanderen is!
Belachelijk! Dit kon evengoed voorvallen in een onafhankelijk Vlaanderen en ik denk dat heel wat Nederlandstaligen blij zijn dat die crimineel vervolgd kan worden!
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be