Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2019, 18:31   #3961
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Never bet against Elon!" is niet echt op zijn plaats.
"Never bet against the irrational bulls" echter.... weerhield me ervan om grotere posities in te nemen. Het aandeel volgt geen enkele logica.

Maar het eindspel is begonnen (al kan dat nog maanden aanslepen).
En ook al bestaat mijn portfolio op dit moment voor meer dan de helft uit cash, mijn rendement op mijn cashpositie op FOREX is meer dan groot genoeg om maandelijks voor $1000 BK-puts te kopen bovenop enkele bear-spreads.
Mijn huidige puts geven betalen de eerstkomende maanden al.
DOEN

put yer money where your mouth is.

Ik heb het al gedaan (long positie).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 19:21   #3962
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zowat iedereen met een salariswagen bestelt die via een online portaal.

Ik heb mijn bedrijfswagen nooit gezien noch in testgereden voordat ik hem bestelde.

Waarom is dit zo speciaal ? Tienduizenden mensen doen het constant.
Lees het nog eens opnieuw Tavek.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 19:22   #3963
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Lees het nog eens opnieuw Tavek.
Ok.

Dan hebben we daar de autohandelaar voor he.

Dealers dus niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 19:34   #3964
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
DOEN

put yer money where your mouth is.
Dat deed ik al.
Alleen was mijn positie in Tesla véél kleiner dan mijn doorsnee andere posities.
Ik koop trouwens doorgaans geen opties, wel schrijven (en/of in combinaties als spreads).

Citaat:
Ik heb het al gedaan (long positie).
De extra maandelijkse positie van $1000 in BK-puts beschouw ik als compleet risicokapitaal.
Ik geef het max. een jaar als er geen wit konijn op het toneel verschijnt.

BTW, als de claims van wanbetalingen komen verdubbel ik de BK-puts.
De lease/huur contracten op de toonzalen die ze gaan sluiten zijn een goede kandidaat.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 2 maart 2019 om 19:48.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 19:54   #3965
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat deed ik al.
Alleen was mijn positie in Tesla véél kleiner dan mijn doorsnee andere posities.
Ik koop trouwens doorgaans geen opties, wel schrijven (en/of in combinaties als spreads).



De extra maandelijkse positie van $1000 in BK-puts beschouw ik als compleet risicokapitaal.
Ik geef het max. een jaar als er geen wit konijn op het toneel verschijnt.

BTW, als de claims van wanbetalingen komen verdubbel ik de BK-puts.
De lease/huur contracten op de toonzalen die ze gaan sluiten zijn een goede kandidaat.
Ok maximum bear dus.

GL HF
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 20:03   #3966
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gerucht gaat dat de forse prijsreducties op de MS en MX in EU/China er zijn gekomen om de inventory uit te cleanen. En dat er een refresh op komst is.

Zoals hamac correct stelde hebben ze duizenden SX in stock op dit moment.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 20:04   #3967
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er zijn reeds meerdere klanten die hun M3P bestelling enkele dagen voor levering hebben geannuleerd en een MX P100D hebben gekocht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 20:08   #3968
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De prijs van de topmodellen is op 1 dag met bijna 60k euro gedaald....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 20:33   #3969
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn reeds meerdere klanten die hun M3P bestelling enkele dagen voor levering hebben geannuleerd en een MX P100D hebben gekocht.
ca. € 38.000 opleggen. Maar dan heb je wel de ruimste en snelste SUV op de markt.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 20:41   #3970
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ok maximum bear dus.

GL HF
Sinds deze week ja. Ervoor bearish en sceptisch.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 21:48   #3971
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Sinds deze week ja. Ervoor bearish en sceptisch.
Zoals ik al zei: GL HF

Musk hanteert een maximum groeistrategie. Zij doel is de wereld veranderen.

Geen apple-like cashberg genereren. Al die cash kan beter ingezet worden om zijn doel te halen.

Indien het Musk te doen was om de centen bleef hij een small scale boutique bouwer die S en X bouwde in kleine series voor de premium markt.

Maar dat interesseert de man niet, en dat begrijpen financieel geschoolde mannen niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 21:49   #3972
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tzelfde met spaceX.

Doel: Mars koloniseren. Groot denken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 23:52   #3973
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tzelfde met spaceX.

Doel: Mars koloniseren. Groot denken.
Tavek, ik ben een kapitalist pur sang, maar van een CEO als Musk draait mijn maag zelfs van om.
Nog geen paar maanden geleden pushte hij personeel om hun overuren te laten uitbetalen met een Tesla.
Een deel van die mensen staan sinds enkele weken geleden, of nu binnen enkele weken op straat.
Zij hebben toen EAP 'gratis' gekregen geloof ik? Aan welke prijs worden ze na de recente dumpingprijzen verkocht?

Hetzelfde met hun AP. Dat ding is verre van klaar. Er is nog maar eens iemand onthoofd door onder een opligger te rijden.
Er beginnen meer en meer mensen zich te roeren dat het onverantwoordelijk is van Musk. Maar de fanboys zullen het weer afdoen als 'de concurrentie die niet kan volgen'.

Out-of-box-thinking en al de rest, goed. Maar niet ten koste van mensen.
Tavek, haal die kop uit je gat en kijk eens wat verder dan Electrec, InsideEV, CleanTechnica, ....

En ook op Twitter kan je beter eens je horizon verbreden.
Musk zegt 'er staan nu 4000 model 3's klaar om in te schepen' en de bulls passen hun spreadsheet aan en zetten in het vakje 14 * 4000 = ..., gesterkt door de meer dan 100k VIN's die geregistreerd zijn en ze zijn vertrokken met rekenen.

Je beschouwt jezelf als een wetenschapper, right?
Hoort kritisch zijn niet de voornaamste eigenschap te zijn van een wetenschapper?
Dat je u zo in de luren laat leggen door iemand als Musk is gewoon mind blowing.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 00:51   #3974
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tavek, ik ben een kapitalist pur sang, maar van een CEO als Musk draait mijn maag zelfs van om.
Nog geen paar maanden geleden pushte hij personeel om hun overuren te laten uitbetalen met een Tesla.
Een deel van die mensen staan sinds enkele weken geleden, of nu binnen enkele weken op straat.
Zij hebben toen EAP 'gratis' gekregen geloof ik? Aan welke prijs worden ze na de recente dumpingprijzen verkocht?

Hetzelfde met hun AP. Dat ding is verre van klaar. Er is nog maar eens iemand onthoofd door onder een opligger te rijden.
Er beginnen meer en meer mensen zich te roeren dat het onverantwoordelijk is van Musk. Maar de fanboys zullen het weer afdoen als 'de concurrentie die niet kan volgen'.

Out-of-box-thinking en al de rest, goed. Maar niet ten koste van mensen.
Tavek, haal die kop uit je gat en kijk eens wat verder dan Electrec, InsideEV, CleanTechnica, ....

En ook op Twitter kan je beter eens je horizon verbreden.
Musk zegt 'er staan nu 4000 model 3's klaar om in te schepen' en de bulls passen hun spreadsheet aan en zetten in het vakje 14 * 4000 = ..., gesterkt door de meer dan 100k VIN's die geregistreerd zijn en ze zijn vertrokken met rekenen.

Je beschouwt jezelf als een wetenschapper, right?
Hoort kritisch zijn niet de voornaamste eigenschap te zijn van een wetenschapper?
Dat je u zo in de luren laat leggen door iemand als Musk is gewoon mind blowing.
Nja....

Hier is het ding.

Musk is een van de weinige ondernemers die ik begrijp. Die mijn taal spreekt. Die de dingen doet zoals ik ze zou doen (mocht ik zo goed zijn als hem). Hij is in staat om zeer complexe problemen, met een groot economische en maatschappelijke aspect, te distilleren tot een "ingenieursuitdaging". Hij transformeert letterlijk maatschappij-problemen in technische problemen die hij kan oplossen met de fysica, met de materiaalkunde, enz enz....

Een goed voorbeeld was re-usability van raketten. Onmogelijk geacht door de gehele industrie. Hij ging naar de tekentafel, rekent het uit, en ziet dat het mogelijk is, en doet het. Het was enorm moeilijk. Zeker vanuit een business standpunt, ook nog eens zeer risicovol. Maar voor hem was dit louter een technisch probleem met een technische oplossing. Resultaat: de ruimte is nog nooit zo bereikbaar geweest.

Of de EV's. De gehele autoindustrie had dit afgeschreven: economisch niet haalbaar, technisch niet haalbaar....hij rekent het eens uit, ziet dat het kan, en doet het.

Kortom, hij doet was voor mij de "ideale" wereld is. Gebruik uw veruft, uw kennis, om grote, mondiale problemen en uitdagingen aan te pakken.

"De ingenieur"

Musk hoort thuis in het rijtje Von Braun, Koroljev, Brunel, Edison, enz....een wereld waarin de hoofdingenieur, de kennisdrager, de grote baas is, en de managers, de hulpjes zijn. En ook letterlijk niet meer zijn als dat: mensen die zorgen dat wat de chief engineer bedenkt, uitgevoerd wordt. Tweede viool.

U begrijpt waarom ik heimwee heb naar die wereld he, die gestorven is jaren 70-80. Nu is het de manager die in al zijn onwetendheid de chief engineer vertelt wat hij moet doen. En mensen vragen zich af waarom we kwa technologisch gebied vertraagd zijn en er een grote focus ligt op zaken waar centen mee te verdienen zijn ipv de wereld veranderd kan worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 01:45   #3975
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen gruwelijkere ervaring dan twee uur te verliezen door in een garage, bvb volvo garage, te gaan rondhangen, een verkoper proberen vast te krijgen, die zo ver te krijgen dat em een offerte maakt en dan te gaan pingelen over kortingen.

Jonge mensen doen dat gewoon niet meer. Die weten welke wagen ze willen dankzij youtube reviews, mouth to mouth reclame & de website van de fabricant zelf.

POLESTAR 2 van volvo zal ook enkel online verkoop zijn !!!!!

Als dat 6 % van de kost van een wagen afdoet, en men bij Tesla die korting aan u geeft (alle wagens zijn fors goedkoper geworden, de Model S is echt veruit de beste EV die je nu kan kopen trouwens) dan is dit echt een win-win.
Ga naar een fatsoenlijke garage.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 01:48   #3976
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zowat iedereen met een salariswagen bestelt die via een online portaal.

Ik heb mijn bedrijfswagen nooit gezien noch in testgereden voordat ik hem bestelde.

Waarom is dit zo speciaal ? Tienduizenden mensen doen het constant.
Dafuq??

Niemand hier heeft ooit een auto besteld zonder eens gaan te zien en vergelijken. Wie is zo zot om een werkinstrument te bestellen waar hij/zij 3-5 jaar aan vasthangt zonder eens te testen/voelen/gebruiken?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 07:44   #3977
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De prijs van de topmodellen is op 1 dag met bijna 60k euro gedaald....
Paniekvoetbal dus
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 10:23   #3978
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Dafuq??

Niemand hier heeft ooit een auto besteld zonder eens gaan te zien en vergelijken. Wie is zo zot om een werkinstrument te bestellen waar hij/zij 3-5 jaar aan vasthangt zonder eens te testen/voelen/gebruiken?
Gebeurt hier en bij mijn vorige werkgever via een website. Je configureert hem en voila, hij wordt besteld.

In praktijk kan je in princiepe bij een dealer een testrit gaan maken, maar dat doen er eigenlijk bitter weinig.

We merken ook dat veel dezelfde type wagens worden besteld door de collegas (V90's, A5's, A4 breaks...) met zelfs indientiek dezelfde motorisatie (VAA).

Dus het kan anders als bij u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:20   #3979
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gebeurt hier en bij mijn vorige werkgever via een website. Je configureert hem en voila, hij wordt besteld. In praktijk kan je in princiepe bij een dealer een testrit gaan maken, maar dat doen er eigenlijk bitter weinig.

We merken ook dat veel dezelfde type wagens worden besteld door de collegas (V90's, A5's, A4 breaks...) met zelfs indientiek dezelfde motorisatie (VAA). Dus het kan anders als bij u.
Voorgekauwd massa-gedrag 21ste eeuw. Verarmde mentale tijden zijn trendy...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:15   #3980
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"De ingenieur"

Musk hoort thuis in het rijtje Von Braun, Koroljev, Brunel, Edison, enz....een wereld waarin de hoofdingenieur, de kennisdrager, de grote baas is, en de managers, de hulpjes zijn. En ook letterlijk niet meer zijn als dat: mensen die zorgen dat wat de chief engineer bedenkt, uitgevoerd wordt. Tweede viool.

U begrijpt waarom ik heimwee heb naar die wereld he, die gestorven is jaren 70-80. Nu is het de manager die in al zijn onwetendheid de chief engineer vertelt wat hij moet doen. En mensen vragen zich af waarom we kwa technologisch gebied vertraagd zijn en er een grote focus ligt op zaken waar centen mee te verdienen zijn ipv de wereld veranderd kan worden.
Bij dieselgate hebben we het gezien ... Managers die kost wat kost bepaalde ingenieurs zodanig onder druk zetten om met goedkope techniek en dus voldoende winst de dieselwagens de strenge US-NOx-norm te doen halen.

Tot er een paar overstag gaan en de druk niet meer aankunnen, het gaat namelijk niet bij wagens zonder moderne adbluetechniek en SCR-opslag (zoals in vrachtwagens euro 6). aha we hebben daar software die weet wanneer er homologatietest plaats vindt op de rollenbank. Manager weet het natuurlijk, het mocht ook niets kosten.

De propaganda van clean diesel USA wordt op poten gezet, een half miljoen sjoemeldiesels krijgen ze snel verkocht aan goedgelovigen.

Die 500.000 dieselwagens staan nu over autokerkhoven in de USA te roesten.
In Europa mogen er nog 11 miljoen verder vervuilen.

Enkele managers zitten in de bak, die in Europa zitten zouden ook in de bak belanden moesten ze naar USA reizen... De CEO krijgt vervroegd pensioen en kasseert nog een vette premie.

Maar niet alleen VW-groep heeft gesjoemeld met dieselwagens, alle merken deden dat, en de Europese Commissie wist ervan wslk al 20 jaar (volgens TNO). Andere merken sjoemelden via temperatuursensoren en benutten de achterpoortjes van de lakse labotesten bij de Euronorm-homologatie. Money rules.
Sinds euro6-temp zijn er diesels die nu eindelijk de euronorm halen, weliswaar een zeer slappe norm want meer dan het dubbele van de oorspronkelijke 80 mg/km NOx... bovendien mogen er nog altijd sjoemeldiesels verkocht worden die ook deze slappe euro6-temp niet halen, zelfs tot 1 september 2019 mogen alle constructeurs hun sjoemeldiesels blijven verkopen, gemiddeld stoten die minstens 5 maal meer uit als de grenswaarde...:

Citaat:
https://www.sueddeutsche.de/politik/...icht-1.4149596

Aber erst ab der Schadstoffklasse "Euro 6d-Temp" oder "Euro 6d" seien "die Fahrzeuge im Realbetrieb sauber", erklärt der Mobilitätsverband ADAC. Verpflichtend ist dieser scharfe Standard, der auch realitätsnahe Straßentests beinhaltet, jedoch erst für Neuzulassungen vom 1. September 2019 an. Bis dahin können die Händler also neue Diesel-Wagen verkaufen, die auf dem Papier sauber wirken, es auf der Straße aber nicht sind - es ist die Fortführung der (legalen) Tricksereien, über die das Land seit dem Auffliegen des Dieselskandals diskutiert.

Tatsächlich zeigen etliche Messungen, dass viele Autos der Kategorien Euro 6, einschließlich der Unterkategorien a, b und c, weiterhin viel NOx ausstoßen: Die Deutsche Umwelthilfe (DUH) etwa hat mehr als 80 Autos getestet; im Schnitt habe der Ausstoß bei 444 Milligramm NOx pro Kilometer gelegen, das ist mehr als das fünffache des Grenzwertes; das liegt daran, dass auch viele Euro-6-Diesel noch keinen leistungsfähigen Katalysator haben, der Abgase mittels Harnstoff reinigt. Das Umweltbundesamt verzeichnet bei Wagen dieser Klassen ebenfalls Überschreitungen des Grenzwertes in dieser Größenordnung. Und rät dazu, auf die genaue Einstufung Wert zu legen: "Wer unbedingt einen Diesel kaufen möchte, sollte auf die Norm Euro 6d-Temp oder Euro 6d achten."
En zeggen dat in Belgistan nog altijd sjoemeldiesels tot 90% van het bedrijfswagenpark uitmaken... managers hé... :

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190228_04216574

Bedrijfswagen blijft bovenal vervuilende diesel

28/02/2019 om 07:25 door pvm | Bron: BELGA

Nog altijd zijn bijna negen op de tien bedrijfswagens dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel hybride wagens neemt bovendien slechts langzaam toe, blijkt uit cijfers van HR-dienstverlener Securex over 39.566 werknemers.

Bijna negen op de tien (87,7 procent) bedrijfswagens die vandaag rondrijden, zijn diesels. Het aantal bedrijfswagens op benzine en gas neemt wel toe, net zoals de elektrische en hybride voertuigen, maar slechts zeer beperkt.

‘We zien dat de CO2-uitstoot over het algemeen met slechts 2 procent gedaald is op twee jaar tijd, en dat milieuvriendelijke wagens een randfenomeen blijven’, zegt Iris Tolpe, directeur business consultancy van Securex. ‘Diesel blijft koning en de arbeidsmarkt is duidelijk niet klaar voor vergroening. Enerzijds lijken werkgevers vandaag nog niet echt wakker te liggen van een groener wagenpark. Anderzijds kiezen werknemers nog zeer vaak traditioneel voor een dieselwagen. De fiscale spelregels hebben dus weinig impact op de keuze van de bedrijfswagen.’

Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2019 om 14:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be