Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2010, 19:57   #1
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard scientology is een sekte

Geachte mensen,

IK zou hier 2 documentaires willen plaatsen over de gevaren van scientology.

http://topdocumentaryfilms.com/secrets-scientology/
http://topdocumentaryfilms.com/scientology-and-me/


Wat is jullie gedachte over deze "beweging"?

Laatst gewijzigd door openeye : 17 november 2010 om 19:58.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 20:29   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Je moet ook niet bij Scientology wezen, maar bij harriechristus en zijn atoomtheorie.

Overigens ben ik zelf Scientoloog geweest en ik vond dat ze wel een aantal goede ideeën hadden, met name een soort van therapie met een E-meter, een soort van leugendetector om traumatische ervaringen en zelf vroegere levens op te sporen.

Wel is mijn ervaring en ook van vele anderen dat het nogal om geld draaide.
En ook dat het daar nogal een streng regime heerste.
Ik heb het niet langer dan een half jaar vol gehouden.

Maar ze hadden wel een grappig idee dat er vroeger al ruimtevaartkolonies geweest zouden zijn, die hun misdadigers hier op aarde dumpten, en wij zijn daar dan de nazaten van.

Door dat idee van die vroegere ruimtevaartkolonies, samen met andere filosofische ideeën heb ik mijn atoomtheorie kunnen vinden.

Dus dat ben ik dan aan L. Ron Hubbard verschuldigd.
Ik heb hem nog een brief geschreven daar over, en kreeg een brief terug, maar helaas begreep hij mijn atoomtheorie niet.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 20:46   #3
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je moet ook niet bij Scientology wezen, maar bij harriechristus en zijn atoomtheorie.

Overigens ben ik zelf Scientoloog geweest en ik vond dat ze wel een aantal goede ideeën hadden, met name een soort van therapie met een E-meter, een soort van leugendetector om traumatische ervaringen en zelf vroegere levens op te sporen.

Wel is mijn ervaring en ook van vele anderen dat het nogal om geld draaide.
En ook dat het daar nogal een streng regime heerste.
Ik heb het niet langer dan een half jaar vol gehouden.

Maar ze hadden wel een grappig idee dat er vroeger al ruimtevaartkolonies geweest zouden zijn, die hun misdadigers hier op aarde dumpten, en wij zijn daar dan de nazaten van.

Door dat idee van die vroegere ruimtevaartkolonies, samen met andere filosofische ideeën heb ik mijn atoomtheorie kunnen vinden.

Dus dat ben ik dan aan L. Ron Hubbard verschuldigd.
Ik heb hem nog een brief geschreven daar over, en kreeg een brief terug, maar helaas begreep hij mijn atoomtheorie niet.
Achzo, je bent lid geweest. Dan ga ik eerst effe mijn post aanpassen in die andere draad.
Scientology is een sekte, puur gecreëerd om mensen uit te buiten voor monetair profit zoals je al daarboven zei. Ik heb al meer dan 4 jaar last met die apen. Zo ignorant zijn zelfs Christenen en Moslims niet in hun geloof. Hele families worden erdoor uitelkaar getrokken.

Laatst gewijzigd door openeye : 17 november 2010 om 20:48.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 20:55   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Achzo, je bent lid geweest. Dan ga ik eerst effe mijn post aanpassen in die andere draad.
Scientology is een sekte, puur gecreëerd om mensen uit te buiten voor monetair profit zoals je al daarboven zei. Ik heb al meer dan 4 jaar last met die apen. Zo ignorant zijn zelfs Christenen en Moslims niet in hun geloof. Hele families worden erdoor uitelkaar getrokken.
Oké: ik weet het.
Ze zijn nogal zeer drammerig in hun gevoel van gelijk en strijd tegen de wereld.
En dan ze ook uit op geld.

Enfin: ik zelf heb het ook beschouwd als een hele belevenis, zoiets alsof ik op een andere planeet was.
Ik heb er een half jaar in Kopenhagen gewerkt en ik heb er al bij al ook wel leuke herinneringen aan.

Dus ik bekijk het iets anders.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 21:09   #5
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
kreeg een brief terug
"Dear Harrie,

You're too disturbed, even for us .
Gtfo*.

Best regards,
Hubbie.

* No refund"


Laatst gewijzigd door CyberpunX : 17 november 2010 om 21:10.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 21:22   #6
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké: ik weet het.
Ze zijn nogal zeer drammerig in hun gevoel van gelijk en strijd tegen de wereld.
En dan ze ook uit op geld.

Enfin: ik zelf heb het ook beschouwd als een hele belevenis, zoiets alsof ik op een andere planeet was.
Ik heb er een half jaar in Kopenhagen gewerkt en ik heb er al bij al ook wel leuke herinneringen aan.

Dus ik bekijk het iets anders.
Ik zou een heel verhaal kunnen vertellen van hoe ik door een ongeluk in aanraking ben gekomen met iemand van die cult, iets verkeerd zei en al 3 rechtszaken moest verduren erdoor. Man wat heb ik een hekel aan die gasten. Die manne moesten ze een eiland geven en daar laten leven en verbieden om in deze maatschappij te leven.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 21:56   #7
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Door dat idee van die vroegere ruimtevaartkolonies, samen met andere filosofische ideeën heb ik mijn atoomtheorie kunnen vinden.

Dus dat ben ik dan aan L. Ron Hubbard verschuldigd.
Ik heb hem nog een brief geschreven daar over, en kreeg een brief terug, maar helaas begreep hij mijn atoomtheorie niet.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:06   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Alle religies zijn sektes.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:11   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
"Dear Harrie,

You're too disturbed, even for us .
Gtfo*.

Best regards,
Hubbie.

* No refund"

Ja; mijn atoomtheorie was zelfs Hubbie te gek.
Hij viel meteen van zijn stoel af en heeft sindsdien nooit meer een science fiction boek durven schrijven.

Terwijl ik al droomde dat hij mij als zijn zoon zou aanvaarden en dat we dan samen de oceanen zouden bevaren.
En dat hij voor mij een speciale therapie zou bedenken met zijn E-meter om daarmede te ontdekken dat ik in mijn vorig leven een microwezen was geweest.

Enfin: van die mooie droom is niks terecht gekomen.
Dikke teleurstelling.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:12   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alle religies zijn sektes.
behalve natuurlijk mijn atoomtheorie....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:15   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Ik zou een heel verhaal kunnen vertellen van hoe ik door een ongeluk in aanraking ben gekomen met iemand van die cult, iets verkeerd zei en al 3 rechtszaken moest verduren erdoor. Man wat heb ik een hekel aan die gasten. Die manne moesten ze een eiland geven en daar laten leven en verbieden om in deze maatschappij te leven.
Ja, ja: verschrikkelijk.
Al vraag ik me dan wel af wat je dan gezegd heb.
Heb je ze dan op de een of andere manier in het openbaar (door geschrift) beledigd?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:18   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Geachte mensen,

IK zou hier 2 documentaires willen plaatsen over de gevaren van scientology.

http://topdocumentaryfilms.com/secrets-scientology/
http://topdocumentaryfilms.com/scientology-and-me/


Wat is jullie gedachte over deze "beweging"?
Een zeer gevaarlijke, perfide organisatie met veel macht en geld. Zeer goed geïnfiltreerd in topmanagement van multinationals, maar niet alleen daar.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:38   #13
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, ja: verschrikkelijk.
Al vraag ik me dan wel af wat je dan gezegd heb.
Heb je ze dan op de een of andere manier in het openbaar (door geschrift) beledigd?
Ik had in die tijd nog nooit gehoord gehad van scientology en ik ben iemand die zen mond niet kan houden als mij iets stoort. Had gevraagd hoeveel ze betaald kregen om te werken voor die sekte. Niks zei die gast. En ik zei meer om te lachen: Jullie zijn toch allemaal een ende idioten als jullie werken voor zoiets en dan nog gratis. En had dat ook op mijn blog geschreven. Resultaat. Rechtszaak van smaad aan men broek. En onrechtstreeks zijn de 2 andere rechtszaken ook voor diene onzin.

Per chance is er nu een hele online movement aan het opkomen die lijnrecht tegen die sekte opkomt.
Citaat:
Tsja, de katholieke kerk is ook een sekte!
Klopt volledig.
Citaat:
Een zeer gevaarlijke, perfide organisatie met veel macht en geld. Zeer goed geïnfiltreerd in topmanagement van multinationals, maar niet alleen daar.
Inderdaad.


Zijn er ideëen om deze organisatie te kunnen laten illegaal verklaren hier in België? Heeft iemand kennis over welke voorwaarden dat moeten worden voldaan om deze organisatie te laten illegaliseren?

Laatst gewijzigd door openeye : 17 november 2010 om 22:40.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:39   #14
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Ik had in die tijd nog nooit gehoord gehad van scientology en ik ben iemand die zen mond niet kan houden als mij iets stoort. Had gevraagd hoeveel ze betaald kregen om te werken voor die sekte. Niks zei die gast. En ik zei meer om te lachen: Jullie zijn toch allemaal een ende idioten als jullie werken voor zoiets en dan nog gratis. En had dat ook op mijn blog geschreven. Resultaat. Rechtszaak van smaad aan men broek. En onrechtstreeks zijn de 2 andere rechtszaken ook voor diene onzin.

Per chance is er nu een hele online movement aan het opkomen die lijnrecht tegen die sekte opkomt.

Klopt volledig.

Inderdaad.


Zijn er ideëen om deze organisatie te kunnen laten illegaal verklaren hier in België? Heeft iemand kennis over welke voorwaarden dat moeten worden voldaan om deze organisatie te laten illegaliseren?
Ik meen mij te herinneren dat er nog een rechtszaak loopt over het al dan niet tot sekte verklaren van scientology.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 00:13   #15
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik meen mij te herinneren dat er nog een rechtszaak loopt over het al dan niet tot sekte verklaren van scientology.
Ja ik weet het, maar blijkbaar loopt dat neit echt goed. Die sekte moet het land uit. Zorgt voor niks anders dan miserie.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 07:57   #16
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Ik had in die tijd nog nooit gehoord gehad van scientology en ik ben iemand die zen mond niet kan houden als mij iets stoort. Had gevraagd hoeveel ze betaald kregen om te werken voor die sekte. Niks zei die gast. En ik zei meer om te lachen: Jullie zijn toch allemaal een ende idioten als jullie werken voor zoiets en dan nog gratis. En had dat ook op mijn blog geschreven. Resultaat. Rechtszaak van smaad aan men broek. En onrechtstreeks zijn de 2 andere rechtszaken ook voor diene onzin.
Ik kan dat beamen: de mensen helemaal onderin ( ik ook ) die werkten voor niks.
Wel stond er dan gratis studie tegenover.
Hoewel ik meen te herinneren toch wat geld gekregen te hebben.
Terwijl het zelf een rijke organisatie was, doordat ze van de rijken heel veel geld vroegen voor een behandeling met die E-meter.
Dus dat zat mij toen al behoorlijk dwars.
Enfin: het eten was er ook slecht en ik kan me nog herinneren dat ik lekkere broodjes gestolen heb uit een bakkerswinkel, iets wat ik anders nooit zou doen.

En heb je die rechtszaak gewonnen of verloren?
Citaat:
Per chance is er nu een hele online movement aan het opkomen die lijnrecht tegen die sekte opkomt.

Klopt volledig.

Inderdaad.


Zijn er ideëen om deze organisatie te kunnen laten illegaal verklaren hier in België? Heeft iemand kennis over welke voorwaarden dat moeten worden voldaan om deze organisatie te laten illegaliseren?
Ik kom uit Nederland en het enige wat ik mij herinner dat ze onder het mom een kerk te zijn niet zo gemakkelijk aangepakt kunnen worden.

Ze hebben veel geld en kunnen weinig kritiek verdragen of ze slepen je voor de rechter.

En ook binnen die organisatie is kritiek niet mogelijk.
Je mag niet onderling discussiëren, want alles staat in de boeken van L. Ron Hubbard en alle kritiek of discussie wordt gezien als negatief gedrag, en daar hadden ze dan ook speciale termen voor, die ik me niet meer kan herinneren.

Oh ja: dan ben je een PTS = potential trouble source = dus een bron van moeilijkheden.

Dus het was daar pure indoctrinatie.

Ik moet er nu wel om lachen, maar ik kan me voorstellen dat er heel wat mensen door in de moeilijkheden zijn gekomen.
Want je werd ook constant geïndoctrineerd dat de wereld alleen maar slecht was en dat als je ooit weer bij Scientology weg ging dan zou het natuurlijk erg slecht met je aflopen.
En je moest dan ook tekenen voor de eeuwigheid lid te blijven van Scientology.
Maar de meeste mensen hielden het daar niet lang vol, alleen een harde kern, die bleef, dus de sterksten.
Maar ook daarvan stopten er vele mee op de lange duur.
En ik denk dat dat vooral kwam omdat je daar geen eigen privé leven meer had.
Die organisatie eiste alles van je alsof je in een soort van militaire dienst zat.


tot zover

Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 november 2010 om 08:06.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 10:15   #17
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik meen mij te herinneren dat er nog een rechtszaak loopt over het al dan niet tot sekte verklaren van scientology.
En toch zaken over fraude en afpersing? Hoe kan een instelling die quasi buiten de wet werkt een beroep doen op de wet en een rechtzaak starten?
Soit, het is niet omdat ze worden vervolgd dat er ook iets mee gebeurt, de staat laat dat wel verjaren zoals alle andere niet-flitspaal-gerelateerde zaken.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:42   #18
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Eigenlijk is Scientology één van de weinige religies die geen sekte zijn. Scientology is niet afgescheurd van een andere groep.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 19:15   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Als ik me goed herinner was God bij hen de Super-Thetan.
Thetan stond voor de Geest van de mens.

Ik moet zeggen dat los van het feit dat het bij hen nogal om geld draaide en
het nogal een dictatoriale organisatie was/is, dat ze wel interessante ideeën hadden.
Het was een religie in de sfeer van de ruimtevaart, wat mijn atoomtheorie ook is.

Alleen ik ga in deze veel verder, maar ik had toentertijd gedroomd met Hubbard een soort verbond te sluiten.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 22:14   #20
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Het is een criminele organisatie.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be