Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2023, 13:52   #37361
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor de Russen zouden zich terugtrekken EN de grens overlaten aan Oekraine. Voorwaarde was wel (Minsk was een stappenplan) dat Kiev eerst een wet door het parlement zou voeren die van Oekraine een federaal land zou maken. Kiev
ook praten met de rebellen en de lokale verkiezingen (georganiseerd door de OVSE) erkennen..
Gebeurde allemaal niet.
Kiev had helemaal de intentie niet om Minsk toe te passen, wat ze later ook toegaven.
Heeft Oekraïne ook zeggenschap in de bestuurlijke indeling van Rusland?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 18:58   #37362
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
djimi



Dat klinkt alsof je dit gewoon uit de media opgepikt hebt...


Wat voor zin heeft het te proberen met u te communiceren?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 22:09   #37363
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het te proberen met u te communiceren?
Weinig of niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 00:07   #37364
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor de Russen zouden zich terugtrekken EN de grens overlaten aan Oekraine. Voorwaarde was wel (Minsk was een stappenplan) dat Kiev eerst een wet door het parlement zou voeren die van Oekraine een federaal land zou maken. Kiev
ook praten met de rebellen en de lokale verkiezingen (georganiseerd door de OVSE) erkennen..
Gebeurde allemaal niet.
Kiev had helemaal de intentie niet om Minsk toe te passen, wat ze later ook toegaven.
Het is de vraag of Rusland na deze oorlog, tevreden zal zijn met het akkoord van Minsk.
Veel zal afhangen van het voorjaarsoffensief , of Rusland de vier Oostelijke regio's kan vasthouden, of niet.

Zowel Rusland als Oekraïne gaan deze oorlog niet winnen .
Het meest waarschijnlijk is een wapenstilstand in de zomer,
met een bevroren conflict voor de jaren daarna .
Waar de grens dan komt te liggen is nu nog onzeker.

Laatst gewijzigd door cato : 18 januari 2023 om 00:08.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 02:33   #37365
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het te proberen met u te communiceren?
Het is binnen de context van een discussie normaal dat er meningsverschillen zijn. Het is ook niet nodig dat er uit deze meningsverschillen via debat een consensus groeit. Het simpelweg vaststellen dat er een andere mening bestaat dan de uwe, die op haar beurt net als de uwe uit een gegronde redenering voorkomt, is voldoende.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 januari 2023 om 02:35.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 05:01   #37366
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het is binnen de context van een discussie normaal dat er meningsverschillen zijn. Het is ook niet nodig dat er uit deze meningsverschillen via debat een consensus groeit. Het simpelweg vaststellen dat er een andere mening bestaat dan de uwe, die op haar beurt net als de uwe uit een gegronde redenering voorkomt, is voldoende.

Een andere mening hebben en die met argumenten onderbouwen, is iets helemaal anders dan van een forumgenoot beweren dat die zomaar wat dingen uit de duim (of uit 'de media', wat op hetzelfde neerkomt) zit te zuigen.

Aangezien "tomm" aan dat laatste de voorkeur gaf, houdt voor mij de discussie gewoon op, tenzij er alsnog een verontschuldiging komt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 05:30   #37367
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ach, doe maar of de russen, de chinezen, de indiërs, de saudi's etc nog steeds de vazallen van "het westen" zijn.
Dat zou moeten he. Anders dient hun bestaan tot niks en is eerder nefast en moeten we daar dringend iets aan doen. Maar dat is voor mensen die ervan uitgaan dat er een werkelijkheid is.

Hier ging ik voort op het uitgangspunt van nummer tien dat alles wat men kan bedenken, ook bestaat. Het volstaat dus aan uw ideale wereld te denken, en hij bestaat, hupla, problemen opgelost

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 januari 2023 om 05:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:30   #37368
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het is niet aan een buurland om te bepalen welke staatsstructuur een land heeft
dati s aan de burgers van dat land.


verkiezingen in bezet gebeid erkennen die door rusland georganiseerd werden?
Wil Rusland neit dat iedereen de nepreferenda uit september '22 erkent


niemand heeft ze toegepast waardoor ze dode letter bleven
nu goed, we weten dat Minsk een onnozel excuus is voor barbaarse agressie tegen burgers. nergens in de speeches heeft poetin ooit naar minsk verwezen.
Het is een vredesakkoord dat ondertekend werd door Kiev, Parijs en Berlijn. En dat voorzag in een federaal Oekraine.

Verkiezingen georganiseerd door de OVSE in rebellengebied. Kiev weigerde, voor hen horen de rebellen in de gevangenis en niet op kieslijsten. Het regime stond niet open voor compromis dus werd het oorlog. Vreeesverdrag verscheuren = oorlog. Simpel toch?
Kiev koos voor oorlog en kreeg oorlog.

Poetin verwees constant naar Minsk U liegt.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 januari 2023 om 11:46.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:34   #37369
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Heeft Oekraïne ook zeggenschap in de bestuurlijke indeling van Rusland?
Minsk ging over Oekraine niet Rusland. En het werd ondertekend door Kiev (weliswaar omdat ze de rebellen met Russische hulp militair niet konden verslaan) en het Westen.

Een vredesakkoord moet je nakomen, zoniet komt er oorlog. Het is een keuze.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:40   #37370
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is de vraag of Rusland na deze oorlog, tevreden zal zijn met het akkoord van Minsk.
Veel zal afhangen van het voorjaarsoffensief , of Rusland de vier Oostelijke regio's kan vasthouden, of niet.

Zowel Rusland als Oekraïne gaan deze oorlog niet winnen .
Het meest waarschijnlijk is een wapenstilstand in de zomer,
met een bevroren conflict voor de jaren daarna .
Waar de grens dan komt te liggen is nu nog onzeker.
Kiev heeft 8 jaar gehad om Minsk te beginnen toe te passen. Nu is het te laat, Novorossiya wordt Rusland.

Ik denk ook dat een bevroren conflict de meest waarschijnlijke uitkomst zal zijn. De Russen kunnen daarmee leven, voor het regime in Kiev een horror scenario.Daarom bljven ze het Westen en hun eigen volk wijsmaken dat ze die oorlog zullen winnen. Na alle retoriek en bullshit kunnen ze niet meer terug zonder extreem gezichtsverlies te lijden.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:43   #37371
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een andere mening hebben en die met argumenten onderbouwen, is iets helemaal anders dan van een forumgenoot beweren dat die zomaar wat dingen uit de duim (of uit 'de media', wat op hetzelfde neerkomt) zit te zuigen.

Aangezien "tomm" aan dat laatste de voorkeur gaf, houdt voor mij de discussie gewoon op, tenzij er alsnog een verontschuldiging komt.
Ik word hier constant beschuldigd dat ik lieg, nog van niemand geen excuses gehad.

Ik hrb gezegd "klinkt alsof" dus het kan wel dat het echt is maar het lijkt onwaarschijnlijk. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat u liegt he.

1207 heb ik wel beschuldigd van leugens omdat hij dingen beweert die aantoonbaar vals zijn, zoals dat Poetin de afgelopen jaren nooiit naar Minsk zou verwezen hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 januari 2023 om 11:48.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:47   #37372
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Kiev heeft 8 jaar gehad om Minsk te beginnen toe te passen. Nu is het te laat, Novorossiya wordt Rusland.

Ik denk ook dat een bevroren conflict de meest waarschijnlijke uitkomst zal zijn. De Russen kunnen daarmee leven, voor het regime in Kiev een horror scenario.Daarom bljven ze het Westen en hun eigen volk wijsmaken dat ze die oorlog zullen winnen. Na alle retoriek en bullshit kunnen ze niet meer terug zonder extreem gezichtsverlies te lijden.
Ik heb het hier lang geleden al eens geschreven; toen het eerste schot viel, hadden de russen gewonnen.
Want het gaat niet over "Oekraïne."

Het gaat over multi-polariteit, en het bestaansrecht van "andere imperia."

"Het westen" was en is niet in staat aan dat laatste nog iets te veranderen. Het schisma is, en blijft, en wordt des te sneller des te groter.

Let wel, ik veracht imperia en managementslagen die bestuur en verantwoording van mekaar verwijderen.

"Het zijn ALLEMAAL maffia-bazen." Zo drukte ik dat uit.

En ik zie geen enkele indicatie dat "niet-westerse imperia" minder maffieus zijn.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:52   #37373
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb het hier lang geleden al eens geschreven; toen het eerste schot viel, hadden de russen gewonnen.
Want het gaat niet over "Oekraïne."

Het gaat over multi-polariteit, en het bestaansrecht van "andere imperia."

"Het westen" was en is niet in staat aan dat laatste nog iets te veranderen. Het schisma is, en blijft, en wordt des te sneller des te groter.

Let wel, ik veracht imperia en managementslagen die bestuur en verantwoording van mekaar verwijderen.

"Het zijn ALLEMAAL maffia-bazen." Zo drukte ik dat uit.

En ik zie geen enkele indicatie dat "niet-westerse imperia" minder maffieus zijn.
Ergens heb je wel gelijk, zeker wat Rusland en het Westen betreft zijn 2 maffiagroepen die elkaar bekampen. En dat geldt nog meer voor Oekraine dat min of meer openlijk door oligarchen bestuurd wordt. China wordt strikt gecontroleerd door de communistische partij die opereren niet als een maffia groep.
Het proxy regime van het Westen is duidelijk maffieus,ook groepen als Azov opereren als een maffia, zij zijn de bloedhonden van de oligarchen. Hetzelfde kan gezegd worden van Wagner.
Het Westen is ook maffieus maar meer van het
"witte boorden type".Uiteindelijk zijn het ook financiele belangengroepen die alles bepalen als de rest is schone schijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 januari 2023 om 12:07.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:57   #37374
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Hier is er niemand nog met die oorlog bezig. Ze hebben hun eigen problemen, en hun eigen oorlog. (tegen Somalie) Beide grotendeels veroorzaakt door de VS en het VK. Daarom is er meer sympathie voor de Russen.Wie tegen het Westen is wordt automatisch "ne goeien".
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:04   #37375
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ergens heb je wel gelijk, zeker wat Rusland en het Westen betreft zijn 2 maffiagroepen die elkaar bekampen. En dat geldt nog meer voor Oekraine dat min of meer openlijk door oligarchen bestuurd wordt. China wordt strikt gecontroleerd door de communistische partij die opereren niet als een maffia groep.
Wat ik tegenstrijdig vindt; men had putin binnen alle internationale organisaties aardig onder controle. Maar "het westen" wou 100% controle. "Het westen" wou eigenlijk op de stoel van putin gaan zitten.

de russen hadden verdorie 300 miljard dollar in de kluis van "het westen" zitten. Een groter teken van "inschikkelijkheid" kan er toch niet zijn?

Nu heeft "het westen" 300 miljard om een bodemloze put te de dempen, en 0% controle over putin.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:13   #37376
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is een vredesakkoord dat ondertekend werd door Kiev, Parijs en Berlijn. En dat voorzag in een federaal Oekraine.
irrelevant
het erdoor niemand nageleefd, oude russen niet, en is dus dode letter
de sanctie is alleszins neit de barbaarse agressie waar rusland zich nu aan schuldig maakt.
los daarvan is echt niet aan berlijn om te bepalen hoe de oekraiense staat er dient uit te zijn.
dat beslissen de oekraiense burgers.
maar hier zie je het verschil tussen u en de rest hier.
in een democratie beslist de bevolking, in een dictatuur het regime

Citaat:
Verkiezingen georganiseerd door de OVSE in rebellengebied. Kiev weigerde,
terecht
eerst meot er orde zijn, dan meot er veiligheid zijn, dan moeten burgers correct geïnformeerd worden en meot het referendum gecontroleerd worden.
een uitslag waar 97% vd bevolking elke keer kiest wat moskou wil ...
voor u uiteraard legitiem, fair en correct

Citaat:
Poetin verwees constant naar Minsk U liegt.
ik zie nog steeds geen onderbouwing,
jij roept steeds minsk alsof dit dan goedkeurt dat rusland tienduizenden oekraieners ontvoert en naar Moskou deporteert
tienduizenden oekraiense kinderen dwangadopteert

klassiek tommeke met zijn 2 maten en gewichten
Kiev houdt er zich niet dus mag er geplunderd, gemoord en verkracht worden
Poetin houdt zich er niet aan? da is ok en de schuld ligt bij een ander
peptin mag blijkbaar ook zelf sancties verzinnen, zoals bv een wereldwijde voedsel- en energiecrisis organiseren.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:13   #37377
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is een vredesakkoord dat ondertekend werd door Kiev, Parijs en Berlijn. En dat voorzag in een federaal Oekraine.
irrelevant
het erdoor niemand nageleefd, oude russen niet, en is dus dode letter
de sanctie is alleszins neit de barbaarse agressie waar rusland zich nu aan schuldig maakt.
los daarvan is echt niet aan berlijn om te bepalen hoe de oekraiense staat er dient uit te zijn.
dat beslissen de oekraiense burgers.
maar hier zie je het verschil tussen u en de rest hier.
in een democratie beslist de bevolking, in een dictatuur het regime

Citaat:
Verkiezingen georganiseerd door de OVSE in rebellengebied. Kiev weigerde,
terecht
eerst meot er orde zijn, dan meot er veiligheid zijn, dan moeten burgers correct geïnformeerd worden en meot het referendum gecontroleerd worden.
een uitslag waar 97% vd bevolking elke keer kiest wat moskou wil ...
voor u uiteraard legitiem, fair en correct

Citaat:
Poetin verwees constant naar Minsk U liegt.
ik zie nog steeds geen onderbouwing,
jij roept steeds minsk alsof dit dan goedkeurt dat rusland tienduizenden oekraieners ontvoert en naar Moskou deporteert
tienduizenden oekraiense kinderen dwangadopteert

klassiek tommeke met zijn 2 maten en gewichten
Kiev houdt er zich niet dus mag er geplunderd, gemoord en verkracht worden
Poetin houdt zich er niet aan? da is ok en de schuld ligt bij een ander
peptin mag blijkbaar ook zelf sancties verzinnen, zoals bv een wereldwijde voedsel- en energiecrisis organiseren.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:22   #37378
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wat ik tegenstrijdig vindt; men had putin binnen alle internationale organisaties aardig onder controle. Maar "het westen" wou 100% controle. "Het westen" wou eigenlijk op de stoel van putin gaan zitten.

de russen hadden verdorie 300 miljard dollar in de kluis van "het westen" zitten. Een groter teken van "inschikkelijkheid" kan er toch niet zijn?

Nu heeft "het westen" 300 miljard om een bodemloze put te de dempen, en 0% controle over putin.
Klopt, men wil uiteindelijk heel de ex-SU onder controle krijgen, zie ook de mislukte kleurenrevoluties in Belarus en Kazachstan.

De westerse invloed in die landen in extreem verminderd, alle westerse NGO s buiten geshot.
Ook heel belangrijk is dat de Russische ecobomie niet in elkaar gestort is, en de rest van de wereld niet wil meedoen met het Westen. Het Westen is niet langer het centrum van de wereld. Merk je hier ook, de wegen, spoorwegen, meeste producten in de winkel zijn Chinees of Indisch, de auto s zijn Japanees, de mais komt uit Rusland. Symbolisch is ook dat Hilton de deuren sloot en vervangen werd door een Chinees hotel.Het enige dat nog aan de Britten doet denken zijn bepaalde historische gebouwen en de Engelse taal natuurlijk. En de ultra-corrupte politieke elite die door de VS en het VK in het zadel werd gezet.
Pseudo-democratie die voor constante instabiliteit zorgt en waardoor verschillende maffia groepen *dat mag je hier letterlijk nemen* met elkaar wedijveren voor de controle op de geldstromen en het volk berooid achterblijft.

En oh ja veel Russische toeristen hier ,

Laatst gewijzigd door tomm : 18 januari 2023 om 12:32.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:40   #37379
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
irrelevant
het erdoor niemand nageleefd, oude russen niet, en is dus dode letter
de sanctie is alleszins neit de barbaarse agressie waar rusland zich nu aan schuldig maakt.
los daarvan is echt niet aan berlijn om te bepalen hoe de oekraiense staat er dient uit te zijn.
dat beslissen de oekraiense burgers.
maar hier zie je het verschil tussen u en de rest hier.
in een democratie beslist de bevolking, in een dictatuur het regime


terecht
eerst meot er orde zijn, dan meot er veiligheid zijn, dan moeten burgers correct geïnformeerd worden en meot het referendum gecontroleerd worden.
een uitslag waar 97% vd bevolking elke keer kiest wat moskou wil ...
voor u uiteraard legitiem, fair en correct


ik zie nog steeds geen onderbouwing,
jij roept steeds minsk alsof dit dan goedkeurt dat rusland tienduizenden oekraieners ontvoert en naar Moskou deporteert
tienduizenden oekraiense kinderen dwangadopteert

klassiek tommeke met zijn 2 maten en gewichten
Kiev houdt er zich niet dus mag er geplunderd, gemoord en verkracht worden
Poetin houdt zich er niet aan? da is ok en de schuld ligt bij een ander
peptin mag blijkbaar ook zelf sancties verzinnen, zoals bv een wereldwijde voedsel- en energiecrisis organiseren.
Die voedsel en energie crisis werd veroorzaakt door de westerse sancties.
Kiev moest de eerste stappen zetten volgens het Minsk akkoord, dus het klopt niet dat de Russen er zich niet aan hielden.

Al de rest (ontvoeringen, pelmeni s gemaakt van Oekraiense kindjes, etc. ) is propaganda, die niet verifieerbaar is.

Oekraine is geen democratie heb ik hier reeds voldoende aangetoond.

En Kiev heeft dat verdrag zelf ondertekend.
Het klopt dat het regime geen verkiezingen wilde als ze zelf de informatiestromen niet volledig controleerden. Nochtans stond dat wel in het vredesakkoord dat ze ondertekenden. Je kan zoiets niet tekenen en dan achteraf zeggen "het was maar om te lachen". Dit betekent oorlog.

Voor mij zijn verkiezingen georganiseerd door de OVSE legitiem ook als het regime de informatiestromen niet volledig controleert.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 januari 2023 om 12:44.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 13:04   #37380
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

....

Laatst gewijzigd door 1207 : 18 januari 2023 om 13:09.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be