Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2023, 14:15   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er zijn stukken grondgebied bijgekomen die helemaal niet "betwist" zijn. Bijvoorbeeld het stuk Russisch grondgebied dat nu plots Chinees is ingekleurd. We hebben het hier niet enkel over de betwiste gebieden in de Himalaya.
Het is vooral de westerse pers die hier groot spel van maakt. Uiteraard om onenigheid te pogen creëren. Het gaat om een eiland op een rivier. Er is geen nieuwe claim van China hier over. Het eiland werd verdeeld in 2008. Heel de Russisch Chinese grens ligt vast in een stabiel verdrag. Wie echter niet akkoord is met de verdeling is Taiwan. Het zijn zij die het hele eiland nog steeds claimen.

De Russische statement hier over van een paar dagen geleden:

"The Russian and Chinese sides adhere to the common position that the border issue between our countries has been finally resolved..."




Citaat:
En China probeert geen territoriale geschillen op te lossen.
Ik lees daar nochtans over soms. Zoals overlaatst ivm Indië. Hopelijk kunnen ze het uitpraten. In feite een probleem gecreëerd ten dele door de Britten begin 20ste eeuw. Daarvoor was die streek deel van Tibet.

Citaat:
Het probeert steeds nieuwe stukken terriorium te claimen. Onder andere door het creëren van artificiële eilanden.
Wat erg. Er gebeuren dagelijks ergere dingen in de wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 14:17.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 14:35   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Is het dan een leugen? Dat China kaarten toont waar delen van andere landen als "Chinees" worden beschouwd?

https://edition.cnn.com/2023/08/31/i...hnk/index.html
Tja.
Alternatieve composities U gebracht door een fake componist moeten kunnen.


Feiten blijven wat ze zijn: en niet alternatief.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 15:03   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Wat erg. Er gebeuren dagelijks ergere dingen in de wereld.
Ah oké.

Dus eerst ontkennen dat China gebieden inneemt om dan vervolgens te gaan verkondigen dat het allemaal geen fuck uitmaakt.

Als wij dan gaan uitleggen waarom het wel erg is, is het volgend excuus: het Westen doet ergere dingen.


Volledig volgens de Russische playbook wanneer ze weer eens een door hen begane misdaad proberen ontkennen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 15:21   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ah oké.

Dus eerst ontkennen dat China gebieden inneemt om dan vervolgens te gaan verkondigen dat het allemaal geen fuck uitmaakt.

Als wij dan gaan uitleggen waarom het wel erg is, is het volgend excuus: het Westen doet ergere dingen.


Volledig volgens de Russische playbook wanneer ze weer eens een door hen begane misdaad proberen ontkennen.
Zelf gemaakte kunstmatige eilanden in de Zuid Chinese zee 'innemen'? Dat is toch geen imperialisme zoals men dat poogt te kaderen in de westerse pers. Of hoogstens minimaal. Van wie dienen die kunstmatige eilanden dan wél te zijn anders?

Mbt dat eiland op de rivier. Het heet Bolshoy Ussuriysky in het Russisch en Heixiazi in het Chinees. Het is een zandbank natuurpark met zwarte beren (en blijkbaar ook overstromingen). De kaart is gemaakt door het ministerie van natuur (Natural resources). Wat er aan de hand is is helemaal geen claim of nieuwe claim op territorium van Rusland. Dat zou het gemaakte grensakkoord tussen China en Rusland opblazen. Dat zou groot nieuws zijn. Maar dat is het niet. Zelfs SCMP heeft het er niet over. En Rusland zegt dat er niets aan de hand is. Wat er wel aan de hand is is de westerse media die elke halve gelegenheid pogen aan te grijpen om een wig te pogen slaan tussen China en Rusland, desnoods met desinformatie of halve waarheden om de mensen op het verkeerde been te zetten zoals in dit geval.

Denk ge nu echt dat China dat grensverdrag op de helling wil zetten voor een natuurpark van 150 km2 met beren? Of doet ge gewoon mee met de anti Chinese propaganda? Of zijt ge er slachtoffer van, al dan niet gewillig?

Rusland en China zijn zelfs in gesprek over een vrijhandelszone in dat gebied.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 15:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 15:55   #45
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ah oké.

Dus eerst ontkennen dat China gebieden inneemt om dan vervolgens te gaan verkondigen dat het allemaal geen fuck uitmaakt.

Als wij dan gaan uitleggen waarom het wel erg is, is het volgend excuus: het Westen doet ergere dingen.


Volledig volgens de Russische playbook wanneer ze weer eens een door hen begane misdaad proberen ontkennen.
Met ideologisch verblinden een discussie voeren is een soort zelfkastijding.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 16:00   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zelf gemaakte kunstmatige eilanden in de Zuid Chinese zee 'innemen'? Dat is toch geen imperialisme zoals men dat poogt te kaderen in de westerse pers. Of hoogstens minimaal. Van wie dienen die kunstmatige eilanden dan wél te zijn anders?
.
Wtf? Meent u dit nu?

Moest de VS iets dergelijks doen, zou u (terecht) op uw achterste poten staan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 19:19   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wtf? Meent u dit nu?

Moest de VS iets dergelijks doen, zou u (terecht) op uw achterste poten staan.
Daar woonde niet eens iemand. Hoogstens een betwist koraal rif onder water. Komaan. Perspectief.

Zojuist nog gelezen hoe Israëlische settlers twee tenten met vluchtelingen in brand staken. Leger stond erbij en deed niets. Dat alleen al is 'erger'. En dat is dagelijks van dat. Zelfs Human Rights Watch kan er niet omheen dat 2022 een rekordjasr was van gedode Palestijnse kinderen door Israël. Ze zeggen erbij dat 2023 nog erger zal zijn. De teller staat op 33 kinderen dit jaar.

Wat met de gestelde vraag?

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 19:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 19:24   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

On topic. Het lijkt erop dat deze nieuwe ronde van de China implosie propaganda ook bij wishful thinking zal blijven. De niet officiële staatsmedia van het echte imperium van deze tijd titelt:

Naam: IMG_20230905_202122.jpg
Bekeken: 59
Grootte: 236,8 KB
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 19:26   #49
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 19:26.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 19:59   #50
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
On topic. Het lijkt erop dat deze nieuwe ronde van de China implosie propaganda ook bij wishful thinking zal blijven. De niet officiële staatsmedia van het echte imperium van deze tijd titelt:

Bijlage 118326
Het is een opinie artikel geschreven door Xie Feng Chinees ambassadeur in US. Tot daar toe, ik denk niet dat Chinese kranten opinies publiceren van Westerse ambassadeurs in China.
Stop eens om de good news show over China te spelen.
Voor alle duidelijkheid ik hou van China en mijn vrouw is zelfs een Chinese en ik heb zeer goede contacten met mijn Chinese zakenrelaties en ik wens China het allerbeste toe.

Maar ik ben geen blinde aanbidder van de overheid en al zeker niet van Xi Jinping die sinds lang een extremere dictatoriale toer op gaat. Dat valt niet in de smaak van veel Chinezen. Maar als die zeiken op een forum zoals dit riskeren ze een arrestatie.

Het goede nieuws voor vandaag is dat Country Garden, de immobilien gigant het faillissement heeft kunnen afwenden en meteen een nog zwaardere crisis in China.

Ziet ge dit is het verschil tussen mij en u, ik geef het goed nieuws en het slecht nieuws.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 20:17   #51
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is een opinie artikel geschreven door Xie Feng Chinees ambassadeur in US. Tot daar toe, ik denk niet dat Chinese kranten opinies publiceren van Westerse ambassadeurs in China.
Stop eens om de good news show over China te spelen.
Voor alle duidelijkheid ik hou van China en mijn vrouw is zelfs een Chinese en ik heb zeer goede contacten met mijn Chinese zakenrelaties en ik wens China het allerbeste toe.

Maar ik ben geen blinde aanbidder van de overheid en al zeker niet van Xi Jinping die sinds lang een extremere dictatoriale toer op gaat. Dat valt niet in de smaak van veel Chinezen. Maar als die zeiken op een forum zoals dit riskeren ze een arrestatie.

Het goede nieuws voor vandaag is dat Country Garden, de immobilien gigant het faillissement heeft kunnen afwenden en meteen een nog zwaardere crisis in China.

Ziet ge dit is het verschil tussen mij en u, ik geef het goed nieuws en het slecht nieuws.
Ik hou het bij cijfers. Anekdotes kunnen waardevol zijn maar als ze niet ondersteund worden door harde en onbetwiste cijfers dan neem ik ze net een korrel zout.

Voor de rest poog ik wat tegengewicht de bieden tegen de 'hate China' propaganda. Dat heeft niets met Xi te maken nog met voorliefdes voor een of ander systeem. Het heeft te maken metkritisch zijn over de westerse media. Daarom geef ik ook de andere kant weer indien mogelijk. Zonder westerse anti Chinese propaganda zou ik me daartoe niet geroepen voelen.

Neem de Uyghuren kwestie en de 'genocide' beschuldigdingen. Wie daar enkel de westerse pers over raadpleegt gaat daarin mee. Wie zich diepgaander informeert komt al vlug tot de conclusie dat dit nonsens is. Die propaganda heeft men precies ook wat opgeborgen. Te ongeloofwaardig. Zelfs de islam wereld besefte dat. Maar het doorsnee westers publiek gelooft daar nog steeds in. Wel, ik wil niet dat we leven in een land waar mensen gebrainwashed zijn. Dat is op den duur fataal voor onszelf. De noodzaak voor zo'n propaganda is ook een zwaktebod. Het is ook een teken dat onze overheden ons niet respecteren. Propaganda is als een boemerang. Ze leidt tot foute politieke beslissingen. Ze ondermijnt de democratie.

Enfin. Als ge wilt geloven dat ik het doe omdat ik Xi graag zie doet ge maar.

Ge hebt wel gelijk ivm dat opiniestuk. Dit opiniestuk betekent niet het einde van de China implosie propaganda. De vraag blijft in het kader van deze draad echter of het waar is wat daar gezegd wordt.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 20:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 20:21   #52
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Opinion
The Chinese economy is doing better than you might think
By Xie Feng
August 30, 2023 at 6:33 p.m. EDT
Xie Feng is Chinese ambassador to the United States.
Citaat:


The Chinese economy has been in the headlines recently. How is it really doing? Better than you might think. Allow me to share some facts with you.
Get the full experience.Choose your plan

This year, China’s economy continues to recover and grow. Our gross domestic product expanded 5.5 percent for the first half of the year, outpacing most major economies. The World Bank has projected China’s economy to grow at 5.6 percent for 2023. The Organization for Economic Cooperation and Development expects 5.4 percent, and the International Monetary Fund projects 5.2 percent. As it has for many years, China remains a most important engine of global growth.


One of the highlights in the first half of 2023 is the rebound in consumption, which contributed 77.2 percent of the growth, more than 44 percentage points higher than last year. Notably, people are spending more on services: From January to July, retail sales in transport, accommodation, catering and other services grew 20.3 percent year over year. Some 502 million Chinese went to the movies this summer — more than the entire U.S. population.

China’s economy is also significantly greener and more innovation-driven than in the past. In the first seven months of 2023, investment in high-tech industries and research and technical services rose 11.5 percent and 23.1 percent, respectively. In July, the output of new energy vehicles, wind turbines and charging facilities all increased roughly by one-fourth. China’s renewable-energy-generation capacity has overtaken its coal-power capacity. Its installed capacity of wind and solar power has topped the world for 13 and eight years, respectively.

Foreign trade remains resilient. China continues to take up about 14 percent of the global export market. China’s exports of electric vehicles, lithium-ion batteries and solar cells surged 61.6 percent in the first six months of 2023. As demand continues to revive domestically, China will also import more.
Story continues below advertisement

International businesses have voted with their feet. While transnational investment is lackluster globally, investment in China from overseas continues. France, Britain, Japan and Germany boosted investment in China in the first half of 2023 by 173.3 percent, 135.3 percent, 53 percent and 14.2 percent, respectively. Some 24,000 new foreign firms were established in China in the same period, up by 35.7 percent year over year. Half of Tesla’s global deliveries came from its Shanghai gigafactory last year, which rolls out one EV every 40 seconds on average. Starbucks now operates more than 6,500 stores in China, opening one nearly every nine hours.

And don’t forget: China’s middle-income group — more than 400 million people now — is on a path to exceed 800 million by 2035. As China continues to upgrade consumption, ease market access, optimize the business environment and strengthen supply and industrial chains, the fundamentals sustaining its long-term growth remain unchanged.


Of course, the road to post-covid recovery will not be smooth. It will feature undulating progress, often with twists and turns. In China, we do not shy away from problems. Rather, we address them head-on.


In recent months, China has rolled out new policies to reinvigorate consumption, boost the private sector and attract more foreign investment. One of our priorities is to prevent and defuse financial risks, including policies to ensure the steady and sound development of the real estate sector. Such efforts are gradually paying off. With ample room in our policy tool kit, we are confident that we can forestall systemic risks.

According to BCA Research, China has been the source of more than 40 percent of global growth over the past decade, compared with 22 percent from the United States and 9 percent from the euro zone. For many years, some people have dismissed China’s contribution to global growth — or even hyped up the “threat” from a growing China. Now, as China is undergoing temporary economic adjustments, some blame China for dragging the global economy down; others advance the “China may collapse” theory. Is this fair?

This is a challenging time for everyone. The world is yet to recover from the trauma caused by the coronavirus pandemic. The Ukraine crisis is dragging on. Global recovery remains sluggish, and every country has its own problems to tackle.


It would be shortsighted and indeed dangerous to sit idly by, gloat or even make things harder for others. In a globalized era, bad news for anyone is bad news for all. Countries need to pull together to advance economic globalization and build a community with a shared future for mankind where no one is left behind.

More American friends have come to realize that the notion that China could economically collapse and America still thrive is utter fantasy. The United States needs to lift technology export controls, investment restrictions, economic sanctions and high tariffs against China. It must stop building parallel systems and seeking to decouple in the name of “de-risking,” which would only further complicate an already arduous global recovery. Instead, China and the United States should respect each other, coexist in peace and pursue win-win cooperation. This is the only way forward. And the world expects no less.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 20:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 21:20   #53
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik hou het bij cijfers. Anekdotes kunnen waardevol zijn maar als ze niet ondersteund worden door harde en onbetwiste cijfers dan neem ik ze net een korrel zout.

Voor de rest poog ik wat tegengewicht de bieden tegen de 'hate China' propaganda. Dat heeft niets met Xi te maken nog met voorliefdes voor een of ander systeem. Het heeft te maken metkritisch zijn over de westerse media. Daarom geef ik ook de andere kant weer indien mogelijk. Zonder westerse anti Chinese propaganda zou ik me daartoe niet geroepen voelen.

Neem de Uyghuren kwestie en de 'genocide' beschuldigdingen. Wie daar enkel de westerse pers over raadpleegt gaat daarin mee. Wie zich diepgaander informeert komt al vlug tot de conclusie dat dit nonsens is. Die propaganda heeft men precies ook wat opgeborgen. Te ongeloofwaardig. Zelfs de islam wereld besefte dat. Maar het doorsnee westers publiek gelooft daar nog steeds in. Wel, ik wil niet dat we leven in een land waar mensen gebrainwashed zijn. Dat is op den duur fataal voor onszelf. De noodzaak voor zo'n propaganda is ook een zwaktebod. Het is ook een teken dat onze overheden ons niet respecteren. Propaganda is als een boemerang. Ze leidt tot foute politieke beslissingen. Ze ondermijnt de democratie.

Enfin. Als ge wilt geloven dat ik het doe omdat ik Xi graag zie doet ge maar.

Ge hebt wel gelijk ivm dat opiniestuk. Dit opiniestuk betekent niet het einde van de China implosie propaganda. De vraag blijft in het kader van deze draad echter of het waar is wat daar gezegd wordt.
Niet geloven dat China een hot item is in het Westen. De doorsnee Westerling is meer ge-interesseert in T shirts van 5€ en smartphones van 100€.
Dit is voor mij geen pro en contra spelletje. Ik maak me meer zorgen dat hun economie instuikt en dan deelt gans de wereld in de klappen. Economie is geen voetbalmatch waar er winnaars en verliezers zijn.
Rusland is maar een dwerg dus dat heeft geen immense weerslag. China is van een ander gehalte.Als de economie in China instuikt deelt de wereld in de klappen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 21:43   #54
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet geloven dat China een hot item is in het Westen. De doorsnee Westerling is meer ge-interesseert in T shirts van 5€ en smartphones van 100€.
Dit is voor mij geen pro en contra spelletje. Ik maak me meer zorgen dat hun economie instuikt en dan deelt gans de wereld in de klappen. Economie is geen voetbalmatch waar er winnaars en verliezers zijn.
Rusland is maar een dwerg dus dat heeft geen immense weerslag. China is van een ander gehalte.Als de economie in China instuikt deelt de wereld in de klappen.
Juist. Daarom lijkt het me zinvol niet te vlug nee te gaan met de media controlerende warmongers die uit zijn op een oorlog met China omdat ze niet kunnen verkroppen dat het land het economisch beter doet, en omdat China een hindernis vormt voor de neocon "new American century", oftewel imperiale logica. De Chinese win win is geen slechte propositie. Zeker niet voor Europa dat al niet veel meer te bieden heeft aan de wereld als het zich nog verder laat domineren door de VS.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2023 om 21:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 02:12   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met ideologisch verblinden een discussie voeren is een soort zelfkastijding.
Tenenkrullend.
Even erg als religieus geobsedeerden. Alleen nog gevaarlijker voor de maatschappij.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 september 2023 om 02:41.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 02:23   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Rusland is maar een dwerg dus dat heeft geen immense weerslag.
China is van een ander gehalte. Als de economie in China instuikt deelt de wereld in de klappen.
De politiek gevoerd door de clan met Xi als leider legt een zware tol op de evolutie van mainland China.
Intern waren ze steeds uiterst conservatief behoudsgezind maar met een bevolking die ergens economisch vooruitgang zag komen sinds Deng. En zodoende kon worden in bedwang gehouden.

Tot Xi overnam.
En die laatste heeft blijkbaar geen Zhou Enlai type als medewerker.
Xi is een grotere probleemfiguur dan de historische Mao want:
primo verstandelijker beter behept.
deuzio heeft heden veel meer middelen tot zijn dienst.
troizio media 2023 kunnen veel effectiever en sneller dan vroeger een interne tsunami a la rode garde creëren, indien de grote leider nattigheid zou beginnen voelen omtrent zijn eigen positie. (Zie wat gebeurde onder Mao.)

Ze zijn daar nog niet toe aan de nieuw patatjes rijstkorreltjes.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 september 2023 om 02:40.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 02:52   #57
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wtf? Meent u dit nu?
Moest de VS iets dergelijks doen, zou u (terecht) op uw achterste poten staan.
Verblindheid van geobsedeerden door hun gevoel zelf mislukkelingen in hun huidige maatschappij te zijn, veroorzaakt zulke kortsluitingen van het brein, hè. In casu hun reactie hierboven zijn het ultieme bewijs.

Disclaimer:
Zij (M/V) die dit als een directe aanval op hun verstandelijke vermogens menen te te zien hebben gelijk, voor ene keer.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 07:18   #58
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Over South China Morning Post, het neokoloniale dagblad favoriet van de gekrulde tenen westerlingen, dat vrij kan opereren in China. Hoe lang nog? In de zichzelf 'vrij' proclamerende VS zou het onmogelijk zijn. Alternatieve media worden er gemakkelijk gecensureerd tegenwoordig (Zie 'Strategic Culture' pas geleden) als ze vermeend in de handen werken van 'de vijand' bijvoorbeeld door voor vrede op te roepen in Oekraïne en tegen wapenleveringen zijn, of gewoon de leugens ontmaskeren van het 'regime'. Laat staan moesten ze meewerken aan coalitievorming tegen de VS zoals SCMP met China doet.

Citaat:
Hong Kong-based SCMP is supposed to serve the interests of the Chinese SAR and the broader region. Yet the neocolonialist mouthpiece and one of its resident Sinophobes, Maria Siow, are doing the opposite.

The interests of China, and all eastern Asia, lies in avoiding the war that the US is clearly orchestrating in the region against Beijing. The best, most enlightened course for all Asia-Pacific nations is to remain strictly neutral in the US-driven conflict. Precisely what virtually the entire Global South has done in the Empire’s proxy war against Russia in Ukraine.

Yet SCMP & Siow openly argue that ASEAN should align with the US Empire’s machinations in their neighborhood. For Southeast Asia to remain independent and neutral would “risk irrelevance.”

Alibaba-owned SCMP and its China-SEA correspondent have become recruiting agents for the US Empire, operating on Chinese territory.

https://www.scmp.com/week-asia/polit...ponse-tensions
Via China's world op Telegram. Daar lijkt het precies wel op inderdaad.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 september 2023 om 07:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 08:31   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Over South China Morning Post, het neokoloniale dagblad favoriet van de gekrulde tenen westerlingen, dat vrij kan opereren in China. Hoe lang nog? In de zichzelf 'vrij' proclamerende VS zou het onmogelijk zijn. Alternatieve media worden er gemakkelijk gecensureerd tegenwoordig (Zie 'Strategic Culture' pas geleden) als ze vermeend in de handen werken van 'de vijand' bijvoorbeeld door voor vrede op te roepen in Oekraïne en tegen wapenleveringen zijn, of gewoon de leugens ontmaskeren van het 'regime'. Laat staan moesten ze meewerken aan coalitievorming tegen de VS zoals SCMP met China doet.


Via China's world op Telegram. Daar lijkt het precies wel op inderdaad.
Et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 08:42   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Et alors ?
Tja, de persvrijheden in China's Hong Kong SAR zijn stukken beter dan die van 't Russisch Ongedierte, dat wel!
Het zou er verdomme nog aan mankeren.
Anderzijds, en om onze huiscomponist gerust te stellen: de South China Morning Post is -noblesse oblige- in mainland China online geblokkeerd en de papieren versie is zowat enkel hier lokaal verkrijgbaar, zelfs niet op onze vliegerkes naar Dirtland.

Allez, "een vriend van ons" vertelde dat toch
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 september 2023 om 08:48.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be