Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2005, 09:22   #41
Matthias Storme
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 62
Standaard

Behoed ons Heer, voor de nieuwe Minister van Liefde. Ik heb nog niet zo vaak iemand uit naam van de Liefde dergelijke totalitaire ideeën horen rechtvaardigen. Of uit naam van de Liefde medemensen op die manier als onmensen horen bestempelen. Ik dacht inderdaad dat ook de linkerzijde dat stadium eindelijk voorbij was.

Mag ik de lectuur aanbevelen van Todorov, Mémoire du mal, tentation du bien. Of zijn lezing in Amsterdam wanneer hij in 2004 de Spinozalens kreeg. Het kenmerk van totalitarisme is immers de pretentie het goede op te leggen. De meest drastische vormen daarvan vinden we precies in regimes die inderdaad de opvoeding van de kinderen aan de ouders willen onttrekken.

Ik heb al veel gelezen op dit forum, maar de enige meningen waarbij ik echt gehuiverd heb zijn wel die van onze Minister van Liefde.
Matthias Storme is offline  
Oud 19 februari 2005, 13:06   #42
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
Behoed ons Heer, voor de nieuwe Minister van Liefde. Ik heb nog niet zo vaak iemand uit naam van de Liefde dergelijke totalitaire ideeën horen rechtvaardigen. Of uit naam van de Liefde medemensen op die manier als onmensen horen bestempelen. Ik dacht inderdaad dat ook de linkerzijde dat stadium eindelijk voorbij was.

Mag ik de lectuur aanbevelen van Todorov, Mémoire du mal, tentation du bien. Of zijn lezing in Amsterdam wanneer hij in 2004 de Spinozalens kreeg. Het kenmerk van totalitarisme is immers de pretentie het goede op te leggen. De meest drastische vormen daarvan vinden we precies in regimes die inderdaad de opvoeding van de kinderen aan de ouders willen onttrekken.

Ik heb al veel gelezen op dit forum, maar de enige meningen waarbij ik echt gehuiverd heb zijn wel die van onze Minister van Liefde.
En een minster van Vrede. Weet u professor, toen ik drie jaar geleden "1984" van Orwell las dacht ik dikwijls terug aan mijn onzalige tijd in het Blok. Met stijgende verbazing zag ik de raaklijnen, realiserend dat de stap in feite niet zo groot is om in dergelijke wereld verzeild te raken. Om dat te zien en ten volle te beseffen moet ge wel een aantal jaren meegelopen hebben...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be