Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2005, 15:12   #121
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Toch wat twijfels ?

Goed dus......nog een derde soort kiezer voor mijn analyse, hij die houdt van tragiek en avontuur. De ridder ( de jonge knaap ) die droomt van veldslagen en kipkap ......
Liever dat (behalve diene kipkap...) dan het soort van arrogante betweters die nooit twijfelen en altijd het groot gelijk willen hebben; snap je?
napoleondegrote is offline  
Oud 24 augustus 2005, 16:05   #122
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dit is een zeer onsociale maatregel.
Heel wat mensen die niet werken zouden maar al te graag werken, en die zouden dus niet mogen stemmen!!??
Zieken, gehandicapten, gepensioneerden zouden niet meer mogen stemmen. Niemand zou dus nog met hen rekening moeten houden.
Totaal onaanvaardbaar, niet?
Tja voor sommigen kan het blijkbaar niet op. Dat Lemmonn dan gewoon zegt dat hij niet wil dat de zwakkeren nog stemrecht hebben.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 augustus 2005, 17:11   #123
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Tja voor sommigen kan het blijkbaar niet op. Dat Lemmonn dan gewoon zegt dat hij niet wil dat de zwakkeren nog stemrecht hebben.
Ik denk dat Lemmonn zich gewoon vergist heeft. Mogelijk bedoelde hij enkel dat werkonwilligen geen stemrecht mogen hebben.
luc broes is offline  
Oud 24 augustus 2005, 17:23   #124
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Zoals zovele brave studentjes heb ik een vakantiejob gedaan. De mensen die daar vast werkten hebben mij dit interessant dingetje gezegd: zij hadden op het V.B. gestemd samen met hun maten omdat ze dat cool vinden. Politiek interesseert hen geen zak.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. Schaf de stemplicht af, en we zijn van dat soort stemmers vanaf. En het V.B. is zijn succes (gedeeltelijk) kwijt.


Leuk, niet?
Mensen die ik ken; collega's, vrienden, hebben mij ook al vaak zo'n interessante dingen gezegd: zij hebben op VLD of sp.a gestemd omdat het 'chic' staat en het VB altijd associëren met racisme en bijgevolg niet scheef bekeken kunnen worden. Conclusie: politiek interesseert hun ook geen zak en ze zijn daarbij ook nog eens naiëf.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. We moeten de stemplicht behouden, want het doet namelijk helemaal niet ter zake waarom je op een partij stemt, ook al is het maar dat je Freya een geil wijf vindt....
Je kan immers niet oordelen waarom en of iemand een goede reden heeft om op een bepaalde partij te stemmen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stephen- on 24-08-2005 at 18:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Zoals zovele brave studentjes heb ik een vakantiejob gedaan. De mensen die daar vast werkten hebben mij dit interessant dingetje gezegd: zij hadden op het V.B. gestemd samen met hun maten omdat ze dat cool vinden. Politiek interesseert hen geen zak.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. Schaf de stemplicht af, en we zijn van dat soort stemmers vanaf. En het V.B. is zijn succes (gedeeltelijk) kwijt.


Leuk, niet?
Mensen die ik ken; collega's, vrienden, hebben mij ook al vaak zo'n interessante dingen gezegd: zij hebben op VLD of sp.a gestemd omdat het 'chic' staat en het VB altijd associëren met racisme en bijgevolg niet scheef bekeken kunnen worden. Conclusie: politiek interesseert hun ook geen zak en ze zijn daarbij ook nog eens naiëf.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. We moeten de stemplicht behouden, want het doet namelijk helemaal niet ter zake waarom je op een partij stemt, ook al is het maar dat je Freya een geil wijf vindt....
Je kan immers niet oordelen waarom en of iemand een goede reden heeft om op een bepaalde partij te stemmen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Zoals zovele brave studentjes heb ik een vakantiejob gedaan. De mensen die daar vast werkten hebben mij dit interessant dingetje gezegd: zij hadden op het V.B. gestemd samen met hun maten omdat ze dat cool vinden. Politiek interesseert hen geen zak.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. Schaf de stemplicht af, en we zijn van dat soort stemmers vanaf. En het V.B. is zijn succes (gedeeltelijk) kwijt.


Leuk, niet?
Mensen die ik ken; collega's, vrienden, hebben mij ook al vaak zo'n interessante dingen gezegd: zij hebben op VLD of sp.a gestemd omdat het 'chic' staat en het VB altijd associëren met racisme en bijgevolg niet scheef bekeken kunnen worden. Conclusie: politiek interesseert hun ook geen zak en ze zijn daarbij ook nog eens naiëf.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. We moeten de stemplicht behouden, want het doet namelijk helemaal niet ter zake waarom je op een partij stemt, ook al is het maar dat je Freya een geil wijf vindt....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stephen- : 24 augustus 2005 om 17:24.
stephen- is offline  
Oud 24 augustus 2005, 18:08   #125
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Tja, ooit vielen er doden om te mogen stemmen, nu willen ze dat afschaffen...begrijpe wie het begrijpen kan.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 augustus 2005, 21:57   #126
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Liever dat (behalve diene kipkap...) dan het soort van arrogante betweters die nooit twijfelen en altijd het groot gelijk willen hebben; snap je?
Ik zal het nooit meer doen.
Maar wist je dat Napoleon nooit twijfelde en altijd gelijk wou hebben, steeds verder van huis en zijn trouwe ridders de dood instuurde de ene veldtocht na de andere.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be