Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 5 januari 2007, 12:45   #1
Karel Megens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 november 2006
Berichten: 10
Standaard Politieke drijfveren

Waarom koos je voor N-VA? Waarom lijkt de Vlaamse onafhankelijkheid jouw essentieel naar de toekomst toe? Wat wil je veranderen met N-VA?
Karel Megens is offline  
Oud 7 januari 2007, 17:46   #2
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Ik gooide me compleet in de politiek met het ontstaan van N-VA. Ik had al sympathie voor de VU, maar de toenmalige leiders (voorzitters) spraken me absoluut niet aan... Daarvoor was ik trouwens ook heel actief, maar dan in de studentenbeweging. Ik trok vervolgens naar de broesse als arts. Toen ik terugkwam was N-VA de logische keuze, als republikein, Vlaams-nationalist, democraat, ... is de keuze toch logisch?
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:01   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Ik gooide me compleet in de politiek met het ontstaan van N-VA. Ik had al sympathie voor de VU, maar de toenmalige leiders (voorzitters) spraken me absoluut niet aan... Daarvoor was ik trouwens ook heel actief, maar dan in de studentenbeweging. Ik trok vervolgens naar de broesse als arts. Toen ik terugkwam was N-VA de logische keuze, als republikein, Vlaams-nationalist, democraat, ... is de keuze toch logisch?
U ziet dit dus als een verschilpunt met het VB?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:03   #4
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Onder andere, ik heb ook een ander maatshappij-beeld. Ik stel me ook de vraag: in welk Vlaanderen word ik morgen wakker?
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:06   #5
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Onder andere
Enerzijds:
Anderzijds: eindelijk een eerlijk antwoord, BDW en co. nemen deze woorden niet in de mond; maar de N-VA-visie is dus wel duidelijk nu.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:08   #6
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Onder andere, ik heb ook een ander maatshappij-beeld. Ik stel me ook de vraag: in welk Vlaanderen word ik morgen wakker?
Heeft u dan zo'n afkeer voor directe democratie?
Want dat is volgens mij wel het grote verschilpunt. De n-va staat hier altijd afkerig over en het VB positief (ik dacht zelfs dat ze het in hun proeve van Vlaamse grondwet gestoken hebben, ook Annemans heeft dat hier verdedigd.)


__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:10   #7
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Dit is mijn standpunt, inderdaad, ik ben ook niet te beroerd om dat te verkondigen. Ik doe dat ook geregeld, een paar maanden geleden nog in Pro Flandria. Let wel maatschappijbeeld heeft wel niets te maken met Vlaamsnationalisme. Daar verschillen VB en N-VA niet zo veel....
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:15   #8
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Dit is mijn standpunt, inderdaad, ik ben ook niet te beroerd om dat te verkondigen. Ik doe dat ook geregeld, een paar maanden geleden nog in Pro Flandria. Let wel maatschappijbeeld heeft wel niets te maken met Vlaamsnationalisme. Daar verschillen VB en N-VA niet zo veel....
Stop toch met de PC gedoe en bouw samen met het Vlaams Belang dat Vlaamse huis. De fundamenten staan er, nu het huis nog, en na de bouw van het huis gaat ieder zijn eigen weg om de kamerinrichting te doen... Neen? Waarom toch blijven vastzitten in die haat t.o.v. het Blok?
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:17   #9
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Ik herhaal: ik stel me de vraag in welk Vlaanderen ik wakker word.
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 19:04   #10
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Ik herhaal: ik stel me de vraag in welk Vlaanderen ik wakker word.
Goeie vraag. Ik weet het niet, wat ik wel weet is het feit dat het niet in een onafhankelijk Vlaanderen zal zijn, nu de N-VA resoluut gekozen heeft voor de CD&V.
robert t is offline  
Oud 7 januari 2007, 19:39   #11
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

dat is niet perse zo , door met de tsjeven samen te werken kan nva misschien een radicaliserende invloed op die al bij al toch belgicistische partij uitoefenen. Als nva in kartel met pakweg VB had gegaan hadden ze samen 30% of zo ... en zaten ze samen in het CS gevangen.

Wat ik me wel afvraag , mijnheer Ide, bedoelt u dat u tegen directe democratie bent en tegen pakweg volksreferenda ?
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 9 januari 2007, 05:29   #12
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Ik herhaal: ik stel me de vraag in welk Vlaanderen ik wakker word.
En wat is dan uw zo grote nachtmerrie? Kan u dat eens preciseren aub?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 januari 2007 om 05:31.
Rr00ttt is offline  
Oud 9 januari 2007, 06:38   #13
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Onder andere, ik heb ook een ander maatshappij-beeld. Ik stel me ook de vraag: in welk Vlaanderen word ik morgen wakker?
In welk België wordt ge nu wakker?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 9 januari 2007, 09:01   #14
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Jullie stellen altijd de vraag aan het adres van N-VA, stel misschien eens de vraag aan VB? Zijn zij bereid op het maatschappelijk vlak toenadering te zoeken?
Louis Ide is offline  
Oud 9 januari 2007, 12:43   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Onder andere, ik heb ook een ander maatshappij-beeld. Ik stel me ook de vraag: in welk Vlaanderen word ik morgen wakker?
Goede vraag, die stel ik mezelf elke dag. Zou u bijvoorbeeld eens aan niet rechts-liberale flaminganten, zoals ikzelf en véle anderen, kunnen vertellen waar zij naartoe moeten op partijpolitiek vlak?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=74847

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 9 januari 2007 om 12:44.
Pelgrim is offline  
Oud 9 januari 2007, 13:15   #16
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Jullie stellen altijd de vraag aan het adres van N-VA, stel misschien eens de vraag aan VB? Zijn zij bereid op het maatschappelijk vlak toenadering te zoeken?
Dat is het hem juist, het gaat niet over maatschappelijk vlak. Het gaat om de staatsvorming. Vergeet dat CS en zorg dat je die Vlaamse staat des te sneller krijgt en ga dan nadien weer uiteen en probeer het volk te overtuigen van je maatschappelijke visie in die nieuwe staat.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 9 januari 2007, 14:05   #17
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Dat is het hem juist, het gaat niet over maatschappelijk vlak. Het gaat om de staatsvorming. Vergeet dat CS en zorg dat je die Vlaamse staat des te sneller krijgt en ga dan nadien weer uiteen en probeer het volk te overtuigen van je maatschappelijke visie in die nieuwe staat.
wees dan consequent en vraag aan het veebee om het hele programma overboord te gooien en als enige strijdpunt de Vlaamse onafhankelijkheid naar voor te schuiven. Zolang dat niet gebeurt moet het veebee niet liggen zagen dat anderen niet meewerken. Ik weiger mijn stem te geven aan partijen die van Vlaanderen een xenofobe staat en/of winstgewest voor multinationals willen maken. Tot zover dus alle blabla over godsvrede.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 9 januari 2007, 16:09   #18
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Jullie stellen altijd de vraag aan het adres van N-VA, stel misschien eens de vraag aan VB? Zijn zij bereid op het maatschappelijk vlak toenadering te zoeken?
Goedkoop antwoord.
Beide partijen moeten hun eigenheid niet inslikken om tot Vlaamse staatsvorming te komen. Dat is wel wat jij (en de belgische meute met jou...) eist.
Het VB eist niet dat jullie jullie maatschappijbeeld aanpassen, enkel jullie doen dat. Jullie dragen dan ook de verpletterende verantwoordelijkheid voor immobilisme op teveel vlakken!
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."

Laatst gewijzigd door C uit W : 9 januari 2007 om 16:09.
C uit W is offline  
Oud 9 januari 2007, 18:38   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Jullie stellen altijd de vraag aan het adres van N-VA, stel misschien eens de vraag aan VB? Zijn zij bereid op het maatschappelijk vlak toenadering te zoeken?

Naast de opmerkingen van de andere posters nog dit.


U blijft verschrikkelijk vaag. Ik zou echt graag eens concreet lezen wat voor u zo onoverkomelijk is.

Als u bedoelt dat het VB politiek correct en pro-immigranten moet worden vooraleer u ermee wil samenwerken op het vlak van vlaamse staatsvorming, zeg het dan zo ipv vaag te blijven. Want dat is zowat de enig mogelijke conclusie dat ik tot nu toe uit uw verhaal kan trekken.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 januari 2007, 01:38   #20
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Als u bedoelt dat het VB politiek correct en pro-immigranten
U bedoelt pro-migratie? Er staan tal van allochtonen op VB lijsten. Er zijn tal van allochtonen verkoezen bij hetVB. Het VB is voor het behouw van vlaamse cultuur als leidcultuur.

Het hypocriete is dat de n-va zegt tegen hte cordon te zijn. Een programma heeft dan met geen enkele andere partij zo gelijk loopt als dat van het VB; En toch uit PC overwegingen zelfs PVDA boven hetVB verkiest.

Ze blijven altijd vaag. Is simpel zo kan hetVB nooit aan hun voorwaarden voldoen. Want ze stellen er geen; Ze veranderen hun melodietje steeds.

En liefst zo vaag mogelijk; Nu is het ze zetten mensen tegen elkaar op.
En als puntje bij paaltje komt dan onntmaskert leterme zichzelf=" het VB wil de intculturele solidariteit( = lees TRANSFERS) opblazen" dat is onaanvaardbaar. Dus de splitsing vand e SZ is ECHTE reden cordon, dank u leterme voor zoveel duidelijkheid.

Maar wat wel vreemd is dat overlopers ( die meestal radicaler zijn , voora opportunistsich, dan VB top) zijn wel welkom. Al zijnz e in meerhout( waar de overlopers 2% haalden) al terug opgestapt. maar dan zijn het plots geen racitsen meer? Of pontiele criminelen zoals leterme ooit zei?

Rond al wie speratistisch iis EN consequent zal een cordon zijn. De n-VA is niet consequent dus geen cordon. Men zou beter een cordon plaatsen rond de belgicisten. te beginnen in HOBOKEN!!!
ilfalco is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be