Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2005, 12:40   #41
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Betutteling noem jij dit?
Dus jij zou druggebruik toelaten. Jij zou zeggen dat dit een privézaak is? Heb jij dan al eens aan het dealen van drugs gedacht? Dagelijks raken vele jongeren verslaafd aan drugs, omdat dealers die verspreiden. Jij vindt dus dat het een privézaak moet zijn voor dealers wanneer zij drugs op zak hebben.

Verbieden die handel!
Groot gelijk, elk café moet dicht!!
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 12:44   #42
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Dank U zeer.

Even over deze topic: Ik denk dat je zelfs bij AA (Anonieme Alcoholisten) niemand gaat vinden die voor een absoluut verbod op alcohol (of andere drugs) te vinden is. Een verbod leidt niet tot een oplossing, tot een criminalisering van de gebruikers, tot een prijsstijging en kolossale winsten voor de mafia. In ieder geval weet ook iedere alcoholist dat geen enkele wet hem zal doen stoppen om van zijn pint te 'genieten', alleen het oprechte inzicht dat hij of zij een ander leven wil, zonder drankverslaving, kan leiden tot een stopzetting van het drinken. Hoewel er voor verslaafden geen echt 'genieten' meer is, maar eerder het gevoel van een bittere noodzaak. Indien alcohol, marihuana, sigaretten en andere middelen niet gedoogd worden of strafbaar gemaakt, wil dat dan zeggen dat ze niet meer zullen bestaan en dat iedereen zal stoppen met gebruiken ? Dat zou toch wel erg naïef zijn, nietwaar ?
Inderdaad een verbod op deze producten is gedoemd om te mislukken. Sterker nog, men creëert er alleen maar meer georganiseerd criminaliteit mee, wat ik trouwens veel ernstiger vind.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 12:46   #43
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Velen gaan om "dat zelfde doel" te bereiken alcohol drinken............zoals anderen , andere roesmiddelen gebruiken.
Absoluut, hij zegt het zelf al met het woord "zalig" in diezelfde zin te gebruiken
En alcoholici hebben eveneens een nood aan alcohol, daar wordt hier aan voorbij gegaan in deze discussie.
Een alcoholist die zijn dagelijkse dosis/portie drank niet genuttigd heeft ondergaat praktisch dezelfde fysieke ontwenningsverschijnselen dan een drugverslaafde.

Er is GEEN verschil, enkel de maatschappelijke acceptatie maakt onderscheid.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 12:46   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Inderdaad een verbod op deze producten is gedoemd om te mislukken. Sterker nog, men creëert er alleen maar meer georganiseerd criminaliteit mee, wat ik trouwens veel ernstiger vind.
Probeer dat maar in die rechtse koppen te kloppen.......
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:06   #45
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Allemaal goed en wel drugverbod enzo, idd sommige mensen raken veslaafd aan speed, pillen, alcohol,... weet ik veel wat

Maar wat doe je met mensen zoals mij? Ik rook al jaren heel regelmatige cannabis, ik denk écht niet dat ik een probleemgebruiker ben, ik kweek ook mijn eigen bio-wiet zoals zovelen tegenwoordig... de grootste hoop cannabis-gebruikers zijn ook geen probleemgebruikers. Binnenkort studeer ik af op een hogeschool met een goed diploma, ik heb nog nooit een strafbaar feit gepleegd, kheb al een tijdje een vaste relatie... ik ben echt geen buitenbeentje.
Wat doe je met mensen zoals mij, ik heb bijvoorbeeld thuis een voorraadje van 20 gram liggen van mijn vorige oogst... als de politie dit vind dan arresteren ze mij en krijg ik godweet wat voor boete, misschien zelfs opsluiting? Ik vraag me dan af WAAROM? Wie heb ik ooit iets misdaan dan?
Hier snap ik dus niet dat een rechter kan zeggen, gij zijt ne deugniet! Gij moet de bak in! Dat slaat toch nergens op, dat alleen voor het roken van een plant die bij je thuis in de moestuin groeit en je wordt al bestempeld als crimineel.
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:11   #46
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Inderdaad een verbod op deze producten is gedoemd om te mislukken. Sterker nog, men creëert er alleen maar meer georganiseerd criminaliteit mee, wat ik trouwens veel ernstiger vind.
Oorzaak en gevolg niet verwarren. Het verdelen van drugs is juist crimineel omdat er een verbod bestaat.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:17   #47
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Allemaal goed en wel drugverbod enzo, idd sommige mensen raken veslaafd aan speed, pillen, alcohol,... weet ik veel wat

Maar wat doe je met mensen zoals mij? Ik rook al jaren heel regelmatige cannabis, ik denk écht niet dat ik een probleemgebruiker ben, ik kweek ook mijn eigen bio-wiet zoals zovelen tegenwoordig... de grootste hoop cannabis-gebruikers zijn ook geen probleemgebruikers. Binnenkort studeer ik af op een hogeschool met een goed diploma, ik heb nog nooit een strafbaar feit gepleegd, kheb al een tijdje een vaste relatie... ik ben echt geen buitenbeentje.
Wat doe je met mensen zoals mij, ik heb bijvoorbeeld thuis een voorraadje van 20 gram liggen van mijn vorige oogst... als de politie dit vind dan arresteren ze mij en krijg ik godweet wat voor boete, misschien zelfs opsluiting? Ik vraag me dan af WAAROM? Wie heb ik ooit iets misdaan dan?
Hier snap ik dus niet dat een rechter kan zeggen, gij zijt ne deugniet! Gij moet de bak in! Dat slaat toch nergens op, dat alleen voor het roken van een plant die bij je thuis in de moestuin groeit en je wordt al bestempeld als crimineel.
U moet veroordeeld worden op basis van het gebruik en het promoten van illegale drugs.

In feite is het nu plicht van de moderator om uw gegevens aan het gerecht over te maken, maar ja ...

Laatst gewijzigd door PAJOT : 7 mei 2005 om 13:17.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:23   #48
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Probeer dat maar in die rechtse koppen te kloppen.......
Dat is beslist geen gemakkelijke opgave.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:27   #49
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Radicaal,

Maar ik promoot toch geen illigale drugs, enja, ik weet ookwel dat het volgens de wet nu niet kan, maar ik beschrijf gewoon een situatie en vraag om een mening... ik denk dat dit gewoon in de privesfeer ligt en als ik beslis van thuis cannabis te gebruiken zoals ik hierboven uitleg is dat toch ok zeker?

Wil je mij dan eens een waardig argement geven waarom dat ik dan verkeerd bezig ben?
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:34   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Allemaal goed en wel drugverbod enzo, idd sommige mensen raken veslaafd aan speed, pillen, alcohol,... weet ik veel wat

Maar wat doe je met mensen zoals mij? Ik rook al jaren heel regelmatige cannabis, ik denk écht niet dat ik een probleemgebruiker ben, ik kweek ook mijn eigen bio-wiet zoals zovelen tegenwoordig... de grootste hoop cannabis-gebruikers zijn ook geen probleemgebruikers. Binnenkort studeer ik af op een hogeschool met een goed diploma, ik heb nog nooit een strafbaar feit gepleegd, kheb al een tijdje een vaste relatie... ik ben echt geen buitenbeentje.
Wat doe je met mensen zoals mij, ik heb bijvoorbeeld thuis een voorraadje van 20 gram liggen van mijn vorige oogst... als de politie dit vind dan arresteren ze mij en krijg ik godweet wat voor boete, misschien zelfs opsluiting? Ik vraag me dan af WAAROM? Wie heb ik ooit iets misdaan dan?
Hier snap ik dus niet dat een rechter kan zeggen, gij zijt ne deugniet! Gij moet de bak in! Dat slaat toch nergens op, dat alleen voor het roken van een plant die bij je thuis in de moestuin groeit en je wordt al bestempeld als crimineel.
Spijtig genoeg voor u is dat wel zo.
En eenmaal dat etiketje opgeplakt, zeg maar dag met het handje tegen al de rest.
Dat is zo spijtig aan een veroordeling, daarom ben ik er zo fel tegen trouwens want ik vind niet dat je dat zou verdienen.

Tip, smijt de overtollige grammen maar snel weg.
Een strafblad is niet fraai op een c.v.
Ondergetekende kent er alles van!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:38   #51
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Ja, ik weet ook wel dat de huidige wetgeving dat niet toelaat, ik vraag gewoon de mening van iedereen hier, en hun argumentatie of ze goed vinden om zo iemand de bak in te steken of dat ze het absurd vinden... en als ze het goedvinden moeten ze mij eens uitleggen waarom ze mij in de bak moeten steken of een boete moeten opleggen, 't is niet zo da'k daarvoor zou stoppen met smoren, wat bereiken ze daarmee? De gevangenissen zitten zo al overvol.
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:43   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ja, ik weet ook wel dat de huidige wetgeving dat niet toelaat, ik vraag gewoon de mening van iedereen hier, en hun argumentatie of ze goed vinden om zo iemand de bak in te steken of dat ze het absurd vinden... en als ze het goedvinden moeten ze mij eens uitleggen waarom ze mij in de bak moeten steken of een boete moeten opleggen, 't is niet zo da'k daarvoor zou stoppen met smoren, wat bereiken ze daarmee? De gevangenissen zitten zo al overvol.
Dat is buiten de kwestie.
De rechter kan niet anders dan veroordelen indien zaak voorkomt. Hij kan zich beperken tot het minimum of het maximum en alles daartussen in. Maar hij kan dus niet zeggen "och kom voor één keertje is het goed".
Goeie raad van tante kaat, weg met die rommel en beperk u tot wat wel mag.

Je hebt de politie die proces verbaal opmaakt.
Je hebt het parket die beslist tot wel of niet vervolgen (bij jou zou dat dus al moeten)
Je hebt het gerecht die daarop beslist.
Je hebt ministerie van justitie die instaat voor de uitvoering van de opgelegde straf.

Zie je, telkens kom je in een ander departement terecht die zich niks aantrekt van al de andere op hun beurt maar als ze hun werk niet doen worden zij daarom geoordeeld.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 13:56   #53
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Mjah,

Dan laat ik maar een martelaar van me maken, als er ooit ziets met me gebeurt zal ik alles doen om in de belangstelling te komen en ik weet dat erveel mensen zijn met dezelfde gedachte maar het simpelweg niet kunnen maken omdat ze hun job kunnen verliezen, de mensen gaan hen vreemd aankijken, daarom houden ze het stil...

Maar moest ik ooit opgepakt worden maak ik daar een punt van, klinkt misschien puberaal en kinderachtig, mjah, als je een mening hebt mag je er toch voor uit komen zeker? Wie zei dat al weer? "Een kwestie van vrije meningsuiting"
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 15:04   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Mjah,

Dan laat ik maar een martelaar van me maken, als er ooit ziets met me gebeurt zal ik alles doen om in de belangstelling te komen en ik weet dat erveel mensen zijn met dezelfde gedachte maar het simpelweg niet kunnen maken omdat ze hun job kunnen verliezen, de mensen gaan hen vreemd aankijken, daarom houden ze het stil...

Maar moest ik ooit opgepakt worden maak ik daar een punt van, klinkt misschien puberaal en kinderachtig, mjah, als je een mening hebt mag je er toch voor uit komen zeker? Wie zei dat al weer? "Een kwestie van vrije meningsuiting"
En dan sta je voor een rechter mogelijks en zeg "meneer mag ik mijn mening eens zeggen" en dan zegt hij "als je niet rap zwijgt ga je hier nog lang zitten"!
Tot daar de meningsvrijheid.

En er zijn al vele martelaars geweest maar geen die 5 minuten roem heeft geoogst.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 mei 2005 om 15:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 15:37   #55
groen!?
Provinciaal Statenlid
 
groen!?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 736
Standaard

Een groene visie op drugs

Cannabisgebruikers lopen meer schade op door juridische tussenkomsten dan door het gebruik op zich. (VAD - Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen).

Drugs zijn alom aanwezig in onze samenleving en we weten dat genotsmiddelen van alle tijden zijn. Helaas nemen dat de problemen verbonden aan het gebruik en misbruik van deze middelen alsmaar toe. Het gaat dan zowel over illegale als legale drugs: we mogen niet vergeten dat ook de legale middelen (alcohol en tabak) de volksgezondheid grote schade toebrengen.

In onze samenleving is de dwang tot presteren maar ook tot consumeren heel groot. De combinatie van deze twee elementen zorgt ervoor dat het gebruik van stimulerende- en genotsmiddelen, waarvan het aanbod groot en gevarieerd is, stijgt.

Enerzijds is er het traditionele gebruik: als tegengewicht voor de maatschappelijke druk zoekt de mens naar ontspanning. Anderzijds worden er middelen aangewend om het tempo die de prestatiedruk oplegt, vol te houden. Niet iedereen kan even goed met die druk om. Pepmiddelen, anti-depressiva, slaapmiddelen houden op een artificiële manier het ritme draaglijk. Onafgezien van de reden waarom men is beginnen gebruiken, behoren ook hardnekkige koffie- en nicotineverslavingen tot de sfeer van stressgerelateerde gewoonten. De relatie tussen onze prestatie- en consumptiecultuur en het gebruik van drugs illustreert dat de problematiek iedereen aanbelangt. In het uitgaansleven spreekt men over recreatiedrugs, er is doping in de sport. En een feestje is niet geslaagd zonder alcohol of als je niet drinkt heb je geen succes. Althans, dat is wat de reclame ons wil doen geloven. In de blokperiode zoekt menig student zijn toevlucht tot stimulerende middelen.

Geen enkele drug of genotsmiddel is onschadelijk. Maar niet alle drugs zijn even schadelijk. Druggebruik kan drugmisbruik worden, en drugmisbruik kan levens ruïneren en gezinnen kapot maken. Het is daarom essentieel dat de overheid deze problematiek ter harte neemt. Een algemeen preventiebeleid is daarbij essentieel. Het uitgangspunt is dat het gebruik van drugs, buiten medisch verantwoorde doeleinden, dient ontraden te worden.

Een beleid ten aanzien van de illegale drugs dat alleen maar repressief is en geen onderscheid maakt tussen de verschillende middelen, schiet zijn doel voorbij. Want illegale drugs vormen een makkelijke exploitatiebron voor criminele individuen en organisaties die zich via de handel in deze drugs schaamteloos verrijken en de volksgezondheid daarmee nog sterker in gevaar brengen.

Wat wil Groen!

Het uitgangspunt van Groen! is de volksgezondheid: Groen! wil het drugmisbruik terugdringen. Een doorgedreven preventiebeleid is een absolute prioriteit

Een louter repressief beleid biedt geen oplossing. Het heeft geen zin om gebruikers van drugs in de gevangenis te stoppen en te vervolgen indien zij buiten het gebruik geen daden tegen de wet hebben gesteld.

Het onderscheid wat betreft het maatschappelijke risico van de verschillende illegale drugs maakt een genuanceerde aanpak noodzakelijk. Wetenschappelijke informatie (toxicologisch, farmacologisch,…) geeft aan dat cannabis eerder op dezelfde hoogte gebracht zou moeten worden als tabak en alcohol. Gecontroleerde legalisering van cannabis (in verbruik en verwerving) is daarom aangewezen.

Harddrugs komen wegens het onaanvaardbare hoge maatschappelijke risico niet in aanmerking komen voor legalisering. De handel in deze drugs moet keihard bestreden worden.

Hefbomen voor verandering

* Hulp eerder dan bestraffen
Een druggebruiker die buiten het gebruik geen strafbare feiten heeft gepleegd moet geholpen worden, hem of haar extra te laten lijden door te straffen heeft heel weinig zin. Groen! wil daarom het gebruik (van legale en illegale) drugs in de eerste plaats benaderen als een gezondheidsprobleem. Voorkomen is beter dan genezen; genezen is beter dan straffen. Preventie door informatie en door het aanleren van leefvaardigheden ontraadt druggebruik en voorkomt problematisch druggebruik. Medische hulp moet terugbetaalbaar zijn. Het bestaande hulpverleningsaanbod uitbreiden en optimaliseren door het bevorderen van samenwerking en netwerkvorming. Nieuwe methodieken implementeren zoals casemanagement en outreaching (het opzoeken van de cliënt in zijn eigen leefomgeving).
* Een wettelijk kader cannabisproducten
Groen! heeft voorstellen uitgewerkt voor een wettelijke regeling van de teelt, de distributie van de verkoop van cannabisproducten.
* In beslag genomen druggeld gebruiken voor preventie en hulp aan verslaafden
* Herziening van internationale verdragen
België neemt initiatieven via de Verenigde Naties voor een procedure tot wijziging van het Enkelvoudig Verdrag, met de bedoeling om een minder repressief en meer realistisch internationaal drugbeleid toe te laten.
__________________
www.horizondebat.be
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 15:51   #56
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Tiens ... dat zelfde argument gebruiken de voorstanders van abortus ...
Ik ben persoonlijk geen voorstander van zowel drugs (Canabis,...)als abortus. Tegen alcohol heb ik niets zolang beperkt gebruikt (ik drink dan ook graag een glaasje ). Zo ben ik van mening dat alcohol en het besturen van wagens niet samen gaat. Ik ben dan ook voorstander van 0,0 promille bij het besturen van een wagen. Desalniettemin vind ik dat zowel abortus als drugs beter onder controle toegestaan worden dan verboden. Trouwens er zijn mensen die bepaalde drugs gebruiken als geneesmiddel. Als ik me niet vergis mensen in een iets verder gevorderde stadium van MS.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 15:56   #57
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger
 
HaRdCOREhARMREdUCER's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Borgerhout
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Harddrugs komen wegens het onaanvaardbare hoge maatschappelijke risico niet in aanmerking komen voor legalisering.
Kan hier wat meer uitleg bij?
Wat bedoel je met 'onaanvaardbare hoge maatschappelijke risico'?

grtz
HaRdCOREhARMREdUCER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 16:43   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Is die nu FDW zijn laars aan het aflikken?
Nope.
Een 'l' teveel om correct te zijn.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 16:57   #59
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nope.
Een 'l' teveel om correct te zijn.
Aha, daarom koopt hij geen wc papier, bha... bha en nog eens bha.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 17:45   #60
de mestkever
Partijlid
 
de mestkever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Vlaanderen, Geraardsbergen
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Groot gelijk, elk café moet dicht!!
Probeer eerst eens even zowel jouw als mijn post te nuanceren alvorens te reageren.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be