Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2018, 10:54   #561
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
yep, je lijkt wel heel traaaaag van begrip vandaag Volti ...
Ge zijt gewoon ambigu, zijt content dat ik het scherp wil stellen.

Bon, in de geest van de Paradox of tolerance en Popper's positie over dit probleem, vind ik dat je veel te vroeg het recht opeist om intollerant te zijn. In feite maakt ge u daarmee dus zelf intollerant tout cours en opent de deur voor intollerantie in z'n geheel.

Ik besef het wel hoor, het is geen eenvoudig probleem, die paradox of intolerance.

Er zijn andere manieren om te discrimineren (opnieuw, in de statistische betekenis van het woord) dan gewoon een geloofsovertuiging, waarbij je als maatschappij nog steeds gedecideerd tolerantie zelf kan verdedigen.

Ik kan u ten zeerste Popper's "The Open Society and Its Enemies" aanraden.
Uw drijfveer voor de intolerantie is -voor zover ik begrijp- net om de open en tolerante samenleving die we nu kennen te verdedigen.
Ik denk dat je inziet dat dat ook mijn drijfveer ismaar we verschillen grondig van mening over de "verdedigingsstrategie"

Popper heeft mij geholpen om dat scherp te stellen (en, in de marge mij ook eindelijk gerust gesteld heeft dat ik Hegel niet begrijp - maar dat is iets anders )
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:10   #562
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge zijt gewoon ambigu, zijt content dat ik het scherp wil stellen.

Bon, in de geest van de Paradox of tolerance en Popper's positie over dit probleem, vind ik dat je veel te vroeg het recht opeist om intollerant te zijn. In feite maakt ge u daarmee dus zelf intollerant tout cours en opent de deur voor intollerantie in z'n geheel.

Ik besef het wel hoor, het is geen eenvoudig probleem, die paradox of intolerance.

Er zijn andere manieren om te discrimineren (opnieuw, in de statistische betekenis van het woord) dan gewoon een geloofsovertuiging, waarbij je als maatschappij nog steeds gedecideerd tolerantie zelf kan verdedigen.

Ik kan u ten zeerste Popper's "The Open Society and Its Enemies" aanraden.
Uw drijfveer voor de intolerantie is -voor zover ik begrijp- net om de open en tolerante samenleving die we nu kennen te verdedigen.
Ik denk dat je inziet dat dat ook mijn drijfveer ismaar we verschillen grondig van mening over de "verdedigingsstrategie"

Popper heeft mij geholpen om dat scherp te stellen (en, in de marge mij ook eindelijk gerust gesteld heeft dat ik Hegel niet begrijp - maar dat is iets anders )
nah. geen zin meer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:10   #563
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nah. geen zin meer.
hehehe al goed.

ok, your loss...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:12   #564
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
hehehe al goed.

ok, your loss...
ah, gij moogt dat, en ik niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:13   #565
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah, gij moogt dat, en ik niet?
watte?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:14   #566
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
watte?
1 post eruit kiezen en zeggen ''geen zin in''
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:19   #567
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
1 post eruit kiezen en zeggen ''geen zin in''
ah, euh... nee, doe maar.

Ge moet niet reageren nee. met "your loss" bedoelde ik uw gemis als je Popper niet leest.

Ik denk dat we trouwens al een tijdje op discussie "bedrock" zitten, dus we kunnen evengoed stoppen. (ik dacht eigenlijk dat je dat bedoelde - which is fine). Wat mij betreft is de grondslag van ons meningsverschil overigens duidelijk. We kunnen nog een rondje doen, maar dat hoeft niet voor mij.


En wat betreft zipper's post, tja moet ik echt op alles reageren? Ik heb nu kort verduidelijking gevraagd, maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een antwoord want dan gaan we dezelfde discussie nog eens voeren denk ik.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 11:46   #568
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ah, euh... nee, doe maar.

Ge moet niet reageren nee. met "your loss" bedoelde ik uw gemis als je Popper niet leest.

Ik denk dat we trouwens al een tijdje op discussie "bedrock" zitten, dus we kunnen evengoed stoppen. (ik dacht eigenlijk dat je dat bedoelde - which is fine). Wat mij betreft is de grondslag van ons meningsverschil overigens duidelijk. We kunnen nog een rondje doen, maar dat hoeft niet voor mij.


En wat betreft zipper's post, tja moet ik echt op alles reageren? Ik heb nu kort verduidelijking gevraagd, maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een antwoord want dan gaan we dezelfde discussie nog eens voeren denk ik.
Ge verkiest wat "pseudo-intellectueel" over te komen, door wat lectuur van één of andere filosoof (Popper) te citeren, ipv de realiteit onder ogen te zien.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 april 2018 om 11:49.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 13:02   #569
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge verkiest wat "pseudo-intellectueel" over te komen, door wat lectuur van één of andere filosoof (Popper) te citeren, ipv de realiteit onder ogen te zien.
Hepff...

"pseudo-intellectueel" & "een of andere filosoof"...
Popper wordt beschouwd als een van de grootste wetenschapsfilosofen en meest vooraanstaande critici van het autoritarianisme van de 20e eeuw. Ik kan er ook niet aan doen dat zijn werk gewoon erg relevant is in deze context.

Mijn grondvest is Popper, die van u Het Laatste Nieuws. Ge moogt dat afdoen als pseudo-intellectueel. Doe maar.

Ach
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 13:07   #570
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hepff...

"pseudo-intellectueel" & "een of andere filosoof"...
Popper wordt beschouwd als een van de grootste wetenschapsfilosofen en meest vooraanstaande critici van het autoritarianisme van de 20e eeuw. Ik kan er ook niet aan doen dat zijn werk gewoon erg relevant is in deze context.

Mijn grondvest is Popper, die van u Het Laatste Nieuws. Ge moogt dat afdoen als pseudo-intellectueel. Doe maar.

Ach
Idd, met wat pseudo-intellectueel gewauwel tracht ge continu de realiteit te omzeilen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 13:14   #571
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
mogen ze ervoor kiezen om geen alcohol te drinken, omdat ze dat niet willen (...omdat ze moslim zijn...)
Wat een zever
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 13:19   #572
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, met wat pseudo-intellectueel gewauwel tracht ge continu de realiteit te omzeilen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
moet ik echt op alles reageren? Ik heb nu kort verduidelijking gevraagd, maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een antwoord want dan gaan we dezelfde discussie nog eens voeren denk ik.
Zo, mijn antwoord.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 15:27   #573
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hepff...

"pseudo-intellectueel" & "een of andere filosoof"...
Popper wordt beschouwd als een van de grootste wetenschapsfilosofen en meest vooraanstaande critici van het autoritarianisme van de 20e eeuw. Ik kan er ook niet aan doen dat zijn werk gewoon erg relevant is in deze context.

Mijn grondvest is Popper, die van u Het Laatste Nieuws. Ge moogt dat afdoen als pseudo-intellectueel. Doe maar.

Ach
Als je popper leest (open society and its enemies), wie is in onze hedendaagse context de vijand van de open samenleving denk je?

De politieke kaste die zich libérale democraten noemt. En uiteraard moslims. Die twee spelen onder een hoedje, tegen de open samenleving.

In zijn boek gaat popper op zoek naar het waarom van de sympathie van intellectuelen voor totalitaire régimes, i.c. Nazi duitsland. Geschreven beginjaren tweede wereldoorlog. Anno 2018 omarmt men het islamofascisme. Dezelfde vraag kunnen en moeten we ons ook stellen.

Laatst gewijzigd door Mindset : 12 april 2018 om 15:28.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 15:40   #574
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Als je popper leest (open society and its enemies), wie is in onze hedendaagse context de vijand van de open samenleving denk je?

De politieke kaste die zich libérale democraten noemt. En uiteraard moslims. Die twee spelen onder een hoedje, tegen de open samenleving.

In zijn boek gaat popper op zoek naar het waarom van de sympathie van intellectuelen voor totalitaire régimes, i.c. Nazi duitsland. Geschreven beginjaren tweede wereldoorlog. Anno 2018 omarmt men het islamofascisme. Dezelfde vraag kunnen en moeten we ons ook stellen.
Om on topic te blijven, bvb. Orban.

Hij is effectief aan de macht en gebruikt die macht om de vrijheden in te perken. Hij heeft het kies-systeem al aangepast in zijn voordeel, beteugelt de vrije pers en diverse kritische NGO's.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 15:42   #575
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hepff...

"pseudo-intellectueel" & "een of andere filosoof"...
Popper wordt beschouwd als een van de grootste wetenschapsfilosofen en meest vooraanstaande critici van het autoritarianisme van de 20e eeuw. Ik kan er ook niet aan doen dat zijn werk gewoon erg relevant is in deze context.

Mijn grondvest is Popper, die van u Het Laatste Nieuws. Ge moogt dat afdoen als pseudo-intellectueel. Doe maar.

Ach
wantrouw de man van één boek.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 16:23   #576
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Om on topic te blijven, bvb. Orban.

Hij is effectief aan de macht en gebruikt die macht om de vrijheden in te perken. Hij heeft het kies-systeem al aangepast in zijn voordeel, beteugelt de vrije pers en diverse kritische NGO's.
Orban beschermt de hongaren tegen immigratie en promigratieklojos zoals daar zijn libérale democraten die zich onder de voet laten laten lopen door islam.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 16:29   #577
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Om on topic te blijven, bvb. Orban.

Hij is effectief aan de macht en gebruikt die macht om de vrijheden in te perken. Hij heeft het kies-systeem al aangepast in zijn voordeel, beteugelt de vrije pers en diverse kritische NGO's.
De vrije pers... Bedoel je de leugenpers?
Kritische ngo s... Bedoel je die die taxidienst organiseren tussen libie en Italie?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 16:33   #578
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wantrouw de man van één boek.
Suggereert ge nu dat ik een man van 1 boek ben?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 16:41   #579
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...leg drie analoge stellingen voor aan een JvdB en ge gaat net hetzelfde..tenminste als hij eens een direct antwoord zou geven
Een terugkeer naar de wortels van het Christendom is het praktiseren van een radicaal pacifisme & geweldloosheid en een niet-bemoeienis met de wereldlijke macht. Daarom maak ik me ook geen zorgen om fundamentalistische Christenen.

Dus praha, ga eerst op uw knieën zitten en aanhoor dan deze gewijde Bijbelverzen (op uw knieën zeg ik u godverdomme!):

Matteüs 5:38-39:

Citaat:
Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand. Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;
Matteüs 5:43-48:

Citaat:
Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Matteüs 26:52:

Citaat:
Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.
Matteüs 5:9:

Citaat:
Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
Johannes 18:36:

Citaat:
Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.
Markus 12:15-17:

Citaat:
En Hij, wetende hun geveinsdheid, zeide tot hen: Wat verzoekt gij Mij? Brengt Mij een penning, dat Ik hem zie. En zij brachten een. En Hij zeide tot hen: Wiens is dit beeld, en het opschrift? En zij zeiden tot Hem: Des keizers. En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is. En zij verwonderden zich over Hem.
De koran daarentegen ... moet ik daar nog een tekeningske bij maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...daarbij kan je serieuze vraagtekens plaatsen bij zulke opiniepeilingen...ook al komen ze uit een bestempelde linkse hoek
Heb jij weet van een peer-reviewed studie die de methodologie van Koopmans onderuit haalt? Graag een link!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bij deze tappen ze de resultaten dan nog eens uit hetzelfde uiterst onbetrouwbaar bureau ivox
"Ze"?

Bron?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 17:16   #580
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Orban zijn partij maakt deel uit van de EVP.
Tsjeven dus.

Dit staat in De Standaard van vandaag, over de tsjeven, die in het europarlement een amalgaam zijn van Orban en van Rajoy ....

Citaat:
‘De emmer is vol’, zegt Vanden?*kendelaere. ‘Nu hij de verkiezingen gewonnen heeft, moet Orban zich weer naar onze pro-Europese lijn schikken.
Versta: een goeie tsjeef buigt voor het geld en voor de macht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be