Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor een kartel CD&v - N-va?
Ja 5 19,23%
Nee, de N-va moet zelfstandig verder 17 65,38%
Andere mening 4 15,38%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2003, 10:45   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

De N-va krijgt de laatste dagen wat te slikken. De grote verdeeldheid (déj�*- V.U.? ) binnen de partij doet de geloofwaardigheid in een succesvol kartel zienderogen afnemen.

De ene groep zegt dat het zelfstandig verder moet (Van Hoorebeke, afdelingen Leuven, Brussel...), de andere groep vindt dat een kartel met de CD&v moet kunnen.

Welk standpunt nemen jullie in?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 19 augustus 2003, 11:20   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Dat komt ervan als het aantal mensen met 'ambitie' groter is dan het aantal postjes dat er te verdelen valt. Jammer voor de gewone NVA-militanten maar ik vrees, na toch wel een aantal forse uitspraken in de media dat de interne verhoudingen er niet op zullen verbeteren, integendeel.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2003, 12:05   #3
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Onafhankelijk verder gaan!
Klaas is offline  
Oud 19 augustus 2003, 12:19   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze 8)
Patriot! is offline  
Oud 19 augustus 2003, 12:35   #5
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze 8)
Dan zijn jullie al lang ten doden opgeschreven. Want de N-VA haalde heel wat meer stemmen en heeft heel wat meer leden dan jullie!
Klaas is offline  
Oud 19 augustus 2003, 12:37   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

En bestaat ook al 50 jaar langer (VU) en HAD 1.2 miljoen euro meer campagne geld!
Patriot! is offline  
Oud 19 augustus 2003, 13:14   #7
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En bestaat ook al 50 jaar langer (VU) en HAD 1.2 miljoen euro meer campagne geld!
N-VA bestaat ongeveer evenlang als BUB dus! Tja hoe jij hier campagne je voert, zal je zeker geen stemmen aanbrengen!
Klaas is offline  
Oud 19 augustus 2003, 15:09   #8
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok! We moeten eens leren van in plaats van door persoonlijke geschillen verschillende partijtjes op te richten één front te vormen tegen het belgisch etablishment en de linkse kanker!
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2003, 15:13   #9
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 19 augustus 2003, 15:22   #10
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.
heb gestemd: zelfstandig verdergaan. Aangezien zij 1 lijst gaan vormen maar ze een zelfstandige partij blijven. Wist je dat de CD&V zelf 3 zetels zou verliezen door het kartel? Dus om zetels te halen doen ze het al niet.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 19 augustus 2003, 15:39   #11
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.
Heel eenvoudig : de burgemeestersjerp van izegem voor Bourgeois en een paar postjes voor zijn getrouwen! of wat dacht je! 8)
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2003, 16:43   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok!
Dat vind ik ook, en dat heeft niks te maken met het feit dat ik N-va in een cordon zou willen storten! Voor mijn part mogen ze dat toch afschaffen.

En als alle Vlaams-nationalisten zich in één partij verenigen, dan is er tenminste duidelijkheid.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 19 augustus 2003, 16:50   #13
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 19 augustus 2003, 16:53   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak
Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2003, 17:31   #15
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak
Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden.
Misschien een kartel met de LSP.
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 19 augustus 2003, 17:39   #16
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak
Hoe kan men leedvermaak hebben met een doodgeboren kind! De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft, haar enig doel was Bourgeois aan een zetel te helpen en dat is nu gebeurd!
Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2003, 17:42   #17
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak
Leedvermaak? Misschien moeten we de Vlaams-nationalisten een handje helpen in het nemen van een goede beslissing? 8)
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 19 augustus 2003, 17:45   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft
Haal onafhankelijk Vlaanderen uit hun agenda en ze geraken boven de kiesdrempel...

Citaat:
Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!
Dan kan de B.U.B. toch ook een kartel met Vlaams Blok vormen?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 19 augustus 2003, 17:53   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak
Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden.
Misschien een kartel met de LSP.
Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2003, 18:08   #20
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.
Hoewel ik het anders zou willen zien vrees ik dat ons kalf verdronken is. Dit zijn echt toaal verkeerde signalen die de wereld worden ingestuurd. De kiezer wil gezond verstand en stabiliteit. Blijkbaar is tussen het kibbelen in ook heel wat gezond verstand verloren gedaan. De stabiliteit is al helemaal zoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.
Hoe kan een Vlaamse partij nu samengaan met de voormalige CVP (herinner je je die partij die jarenlang een on-Vlaams beleid gevoerd heeft in België?)
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be