Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2018, 23:01   #1
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard 23 jarige man op reis als vermist opgegeven nadat hij 10 dagen niet met thuis had geb

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...entem-terecht/

Toen ik zo oud was, was het uitgangspunt: ik laat iets weten na aankomst en daarna geldt het adagium 'geen nieuws, goed nieuws'.

Wat een rare samenleving zijn we geworden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:26   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...entem-terecht/

Toen ik zo oud was, was het uitgangspunt: ik laat iets weten na aankomst en daarna geldt het adagium 'geen nieuws, goed nieuws'.

Wat een rare samenleving zijn we geworden.
Dat was in de middeleeuwen.
Nu neem je tenminste je gsm op, of zoek je geregeld een plaatsje waar je toch per sms kunt antwoorden.

Tsja, vroeger bleef het thuisfront bevreesd maar bedaard achter; en wist men van niets of de avonturier het goed maakte, of wie weet overleden was.
Nu komt men vlugger op de proppen met zijn bezorgdheid.

Toch ben ik benieuwd wat er aan de hand was.
Als men opriep naar toeristen die ook in de streek waren, om uit te kijken, moet men nadien toch minstens iets van verklaring geven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 19:00   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Bwoaff....de draadstarter heeft ergens gelijk hoor...

Ondergetekende is ook nog van die pré-gsm generatie en inderdaad,KSA-kamp betekende reeds "verdwijnen van de kaart",al was het maar voor een week.

Het was de tijd dat op de BRT-radio er "oproepen aan Belgen in het Buitenland" waren om "contact op te nemen van de familie"....maar dan om SERIEUZE dingen.(niet omdat mama zich zorgjes maakte of omdat de kat was doodgereden)

En tijdens mijn tijd in het leger hoorde men thuis een paar keer voor 2 maanden NIKS van mij,geen telefoon,geen brief...NIKS......dat was NORMAAL.


Er is iets fout tegenwoordig...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 augustus 2018 om 19:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 19:55   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik verschiet ervan dat veel leeftijdgenoten blijven leven in de jaren 60 van de vorige eeuw.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 07:52   #5
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Hangt gewoon van gezin tot gezin af. Bij mijn vrouw is het ook de gewoonte dat ze om de 2 ?* 3 dagen met elkaar eens bellen of facetimen met zussen.
Bij ons is geen nieuws, goed nieuws. Eens bellen als we toekomen, en daarmee de kous af.
Dat heeft niks met de jaren 60 te maken, ik noch mijn familie heeft daar behoefte aan.
Als mijn vrouw of ik apart op reis gaan, dan wordt er wel eens wat heen en weer gestuurd, of videochat met de kindjes.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:21   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Daar is ook een verschil tussen rondzwerven zonder plan, of een meer gestructureerde vakantie.
Vroeger was het veel moeilijk om iets van je te laten horen.
Nu ben je minstens toch bereikbaar op je smartphone.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:37   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar is ook een verschil tussen rondzwerven zonder plan, of een meer gestructureerde vakantie.
Vroeger was het veel moeilijk om iets van je te laten horen.
Nu ben je minstens toch bereikbaar op je smartphone.
Ik heb iedereen op blokkeren gezet, zo heb ik wat rust.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be