Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 19 juli 2005, 21:20   #41
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
There are no Americans in Bagdad.
There are elections in september

cashflow is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:08   #42
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Vanhecke schrijft op de website van het VB het volgende i.v.m. holebi-adoptie

Opgejaagd door ‘progressieve’ geesten die de dienst uitmaken in de media, wordt de politiek steeds opnieuw in een richting gedreven die haaks staat op wat het volk denkt en wil."
Haaks op wat het volk wil? Uit een recent onderzoek blijkt dat de Vlamingen met een ruime meerderheid voor holebi-adoptie zijn. (De Walen waren wel tegen zodat het nationaal cijfer negatief uitviel t.o.v. holebi-adoptie...weer zo'n voordeel van Belgie...) [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zeno! on 19-07-2005 at 23:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Vanhecke schrijft op de website van het VB het volgende i.v.m. holebi-adoptie

Opgejaagd door ‘progressieve’ geesten die de dienst uitmaken in de media, wordt de politiek steeds opnieuw in een richting gedreven die haaks staat op wat het volk denkt en wil."
Haaks op wat het volk wil? Uit een recent onderzoek blijkt dat de Vlamingen met een ruime meerderheid voor holebi-adoptie zijn. (De Walen waren wel tegen zodat het nationaal cijfer negatief uitviel t.o.v. holebi-adoptie...weer zo'n voordeel van Belgie...) [/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zeno! on 19-07-2005 at 23:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Vanhecke schrijft op de website van het VB het volgende i.v.m. holebi-adoptie

Opgejaagd door ‘progressieve’ geesten die de dienst uitmaken in de media, wordt de politiek steeds opnieuw in een richting gedreven die haaks staat op wat het volk denkt en wil."
Haaks op wat het volk wil? Uit een recent onderzoek blijkt dat de Vlamingen met een ruime meerderheid voor holebi-adoptie zijn. (De Walen waren wel tegen zodat het nationaal gemiddelde negatief uitviel t.o.v. holebi-adoptie...weer zo'n voordeel van Belgie...) [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=bartje]Vanhecke schrijft op de website van het VB het volgende i.v.m. holebi-adoptie

Opgejaagd door ‘progressieve’ geesten die de dienst uitmaken in de media, wordt de politiek steeds opnieuw in een richting gedreven die haaks staat op wat het volk denkt en wil."

[quote]

Haaks op wat het volk wil? Uit een recent onderzoek blijkt dat de Vlamingen met een ruime meerderheid voor holebi-adoptie zijn. (De Walen waren wel tegen zodat het nationaal gemiddelde negatief uitviel t.o.v. holebi-adoptie...weer zo'n voordeel van Belgie...) [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zeno! : 19 juli 2005 om 22:09.
Zeno! is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:08   #43
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Een kleine meerderheid is voor holebi-adoptie, alle peilingen omtrent dit lopen zowat gelijk.
Citaat:
De Roze Leeuwen reageren op de peiling van La Libre Belgique. (Gaylive berichtte eerder...)Globaal
gezien zou 54% van de Belgen gekant zijn tegen het adoptierecht voor holebi's, de cijfers staan vandaag in La Libre Belgique. Maar wie de resultaten van de peiling van naderbij bekijkt, zal merken dat de meerderheid van de Vlamingen eerder voorstander is.
De Roze Leeuwen pleiten dan ook om van de hele adoptie procedure een Vlaamse bevoegdheid te maken.
(bron : http://www.gaylive.be/article.php?sid=5894)

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_89238.html

Zou je me even kunnen tonen waar ik nog "peilingEN" kan vinden omtrent dit onderwerp ? Ik vind er maar eentje terug, en deze is niet echt wat je zou noemen positief voor jouw geloofwaardigheid...
khaled is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:13   #44
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
(bron : http://www.gaylive.be/article.php?sid=5894)

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_89238.html

Zou je me even kunnen tonen waar ik nog "peilingEN" kan vinden omtrent dit onderwerp ? Ik vind er maar eentje terug, en deze is niet echt wat je zou noemen positief voor jouw geloofwaardigheid...
Citaat:
BRUSSEL - Iets meer dan de helft van de Belgen (54 procent) is tegen het adoptierecht voor holebi’s. Vlamingen lijken eerder voorstander te zijn. Dat blijkt uit een peiling, georganiseerd door de Franstalige krant la Libre Belgique.
Op de vraag ,,Bent u voorstander van adoptie voor homoseksuelen?'' antwoordt 54 procent van de Belgen neen en 46 procent ja. [size=4]In Vlaanderen is 59 procent voorstander en bij de leeftijdsgroep 18- tot 34-jarigen is 61 procent voorstander.[/size] Van de cdH-kiezers is 71 procent tegenstander en bij de mensen die op SP.A/Spirit stemmen, antwoordt 71 procent ja.

Op de vraag of de overheid draagmoederschap wettelijk moet verbieden, antwoordt 65 procent van de respondenten neen. Kiezers van de VLD blijken minder moeilijkheden te hebben met draagmoeders, terwijl bij de kiezers voor cdH en CD&V respectievelijk 41 procent en 39 procent ja antwoordt.
Bron:"De standaard
De Belgen zijn tegen, de Vlamingen zijn voor. Zeg nu nog eens dat we niet beter af zouden zijn in een zelfstandig Vlaanderen hé! 8)
Zeno! is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:36   #45
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Maw: weer een uitspraak van het vb die nergens op trekt;

een meerderheid van de Vlamingen (van de walen wil hij toch scheiden dus moet hij ook geen rekening houden met hun standpunten) is VOOR holebi-adoptie.

Nu moet je mij ook niet wijsmaken dat hij de resultaten van deze enquêtes niet kende ...
maw: hij liegt open & bloot.
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:36   #46
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Even een vraagje : Hoe kan jij je permiteren te oordelen over wat een homo aan gevoelens heeft en mag of niet ?

Wie zegt trouwens dat een homo dezelfde liefde niet kan geven aan zijn kind als een moeder ?
Omdat een homo geen moeder is, noch vrouwelijk.

En een kind heeft zowel nood aan een mannelijk rolpatroon & een vrouwelijk rolpatroon. Een holebi-gezin kan dat niet bieden
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:50   #47
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Omdat een homo geen moeder is, noch vrouwelijk.

En een kind heeft zowel nood aan een mannelijk rolpatroon & een vrouwelijk rolpatroon. Een holebi-gezin kan dat niet bieden
't Is niet omdat ik je niet lief vind Raven, maar d�*t = ossenstront.



Mosquit�*h
Musketo is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:52   #48
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Bon, los van het feit dat wat je hier zegt uiteraard gelogen is, is er helemaal geen meerderheid van de bevolking nodig. Jan met de Pet is veel te debiel en te kortzichtig om over zulke zaken te beslissen.

Nu gaat ge toch niet zeggen dat ik een despotische communist ben hé?
dat u zichzelf veel te debiel en te kortzichtig vindt om over zulke zaken te beslissen is uw goed recht.

Maar wat nu als een meerderheid van het parlement tegen zou zijn, wat zou u dan uitkramen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Seba on 19-07-2005 at 23:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Bon, los van het feit dat wat je hier zegt uiteraard gelogen is, is er helemaal geen meerderheid van de bevolking nodig. Jan met de Pet is veel te debiel en te kortzichtig om over zulke zaken te beslissen.

Nu gaat ge toch niet zeggen dat ik een despotische communist ben hé?
dat u zichzelf veel te debiel en te kortzichtig vindt om over zulke zaken te beslissen is uw goed recht.

Maar wat nu als een meerderheid van het parlement tegen zou zijn, wat zou u dan uitkramen?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Bon, los van het feit dat wat je hier zegt uiteraard gelogen is, is er helemaal geen meerderheid van de bevolking nodig. Jan met de Pet is veel te debiel en te kortzichtig om over zulke zaken te beslissen.

Nu gaat ge toch niet zeggen dat ik een despotische communist ben hé?
dat u zichzelf veel te debiel en te kortzichtig vindt om over zulke zaken te beslissen is uw goed recht.

Maar wat nu als een emerderheid van het parlement tegen zou zijn, wat zou u dan uitkramen?[/size]
[/edit]
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 19 juli 2005 om 22:52.
Seba is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:53   #49
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Raven heeft gelijk. En jouw bericht is pas ossenstront, het is een zoveelste saaie oneliner, met een geprobeerd maar geforceerd imago van de forum-underdog, zeg maar een Mitgard-type, maar dan mislukt.
Ambiorix is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:58   #50
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dat u zichzelf veel te debiel en te kortzichtig vindt om over zulke zaken te beslissen is uw goed recht.

Maar wat nu als een meerderheid van het parlement tegen zou zijn, wat zou u dan uitkramen?
Ge kon de binnenkopper weer niet laten he maske?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgiëfan
Raven heeft gelijk. En jouw bericht is pas ossenstront, het is een zoveelste saaie oneliner, met een geprobeerd maar geforceerd imago van de forum-underdog, zeg maar een Mitgard-type, maar dan mislukt.
Zolang ik jouw type ermee kan irriteren zal 'k mezelf ervan blijven weerhouden zelfmoord te plegen.
Musketo is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:01   #51
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Omdat een homo geen moeder is, noch vrouwelijk.

En een kind heeft zowel nood aan een mannelijk rolpatroon & een vrouwelijk rolpatroon. Een holebi-gezin kan dat niet bieden
Man , NATUURLIJK kan een homo dezelfde liefde geven als een moederfiguur.

De belangrijkste vraag is echter : Wat zou het kind hiervan zeggen ? Wat te zeggen op school tegen zijn vrienden ( mijn ma is een man :S ), Wat wanneer hij snel zal doorhebben dat hij geadopteerd is ?

Mijn situatie bijvoorbeeld : Mijn ouders zijn al sinds mijn 8ste gescheiden. Ik zag mijn pa maar zelden en dus was mijn moeder de manfiguur thuis. De psychologen zeiden dat je daaran trauma's overhoud maar wanneer ik zag wat mijn ma allemaal voor ons heeft gedaan begon ik mij wel eigenlijk af te vragen ofdat een ECHTE manfiguur thuis wel nodig was.

Het hangt van persoon tot persoon af.
Ik zou dus zeggen dat die geadopteerde kinderen dan beter psychologisch gevolgd worden om te zien wat ervan komt.
Maar het zou dus perfekt kunnen dat een kind kan leven met 2 pa's/ma's.
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:04   #52
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Zolang ik jouw type ermee kan irriteren zal 'k mezelf ervan blijven weerhouden zelfmoord te plegen.
ha, denk je mij te irriteren? ik zie daar 'musketo' staan naast een hoop gelul dat dan als 'ironisch' moet opgevat worden, maar eigelijk gewoon afgezaagd wordt na een paar keer. Gewoon zever dus zonder meer.
En kom nu uw belofte maar na. Bye-bye Musketo we zullen u nooit vergeten.
Ambiorix is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:06   #53
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ha, denk je mij te irriteren? ik zie daar 'musketo' staan naast een hoop gelul dat dan als 'ironisch' moet opgevat worden, maar eigelijk gewoon afgezaagd wordt na een paar keer. Gewoon zever dus zonder meer.
En kom nu uw belofte maar na. Bye-bye Musketo we zullen u nooit vergeten.
Kijk, dat hoefde je dus niet te tikken omdat iedereen al wist dat 't zou gebeuren.
Musketo is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:36   #54
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ha, denk je mij te irriteren? ik zie daar 'musketo' staan naast een hoop gelul dat dan als 'ironisch' moet opgevat worden, maar eigelijk gewoon afgezaagd wordt na een paar keer. Gewoon zever dus zonder meer.
En kom nu uw belofte maar na. Bye-bye Musketo we zullen u nooit vergeten.
Blijkbaar wel, anders zou je er niet op ingegaan zijn.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:39   #55
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Blijkbaar wel, anders zou je er niet op ingegaan zijn.
ik reageer op zoveel nonsens hier op dit forum, waarom niet op een bericht van u of Musketo bijvoorbeeld.
Maar goed, kzal jullie gelijk geven. fijn toch hé, je gelijk halen!
Ambiorix is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:41   #56
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik reageer op zoveel nonsens hier op dit forum, waarom niet op een bericht van u of Musketo bijvoorbeeld.
Maar goed, kzal jullie gelijk geven. fijn toch hé, je gelijk halen!
ROFL!
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:43   #57
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

ahja blokkertjes ...
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 19 juli 2005, 23:46   #58
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
ahja blokkertjes ...
Waar?
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 20 juli 2005, 00:27   #59
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Vanhecke schrijft op de website van het VB het volgende i.v.m. holebi-adoptie

Opgejaagd door ‘progressieve’ geesten die de dienst uitmaken in de media, wordt de politiek steeds opnieuw in een richting gedreven die haaks staat op wat het volk denkt en wil."

Hij zegt verder ook dat het een enorme kloof is tussen de Wetstraat En Volksstraat. Hij durft er ook BHV bij te vernoemen ......

Weeral een vb. van de ongeloofelkjke homohaat van het VB die ze zelfs promoten!!!!!!!

Eens homohaters, altijd homohaters!!!

Wie zegt er dat het volk geen homo-adoptie wil????
Adoptie door flikkers kan men vergelijken met kindermishandeling. Als beschaafde samenleving dienen wij kinderen te beschermen van zulke afwijkende normen en gedragingen. Flikkers mogen vandaag de dag al blij zijn dat ze in alle stilte hun ding mogen doen.
Breydel is offline  
Oud 20 juli 2005, 00:58   #60
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Adoptie door flikkers kan men vergelijken met kindermishandeling.
Slap!
Citaat:
Als beschaafde samenleving dienen wij kinderen te beschermen van zulke afwijkende normen en gedragingen.


Citaat:
Flikkers mogen vandaag de dag al blij zijn dat ze in alle stilte hun ding mogen doen.
Nah, dat zullen ik en mijn twee partners zelf wel beslissen, hoe we ons ding doen. Me dunkt![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 20-07-2005 at 01:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Adoptie door flikkers kan men vergelijken met kindermishandeling.
Slap!
Citaat:
Als beschaafde samenleving dienen wij kinderen te beschermen van zulke afwijkende normen en gedragingen.


Citaat:
Flikkers mogen vandaag de dag al blij zijn dat ze in alle stilte hun ding mogen doen.
Nah, dat zullen ik en mijn twee partners zelf wel beslissen, hoe we ons ding doen. Me dunkt![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Adoptie door flikkers kan men vergelijken met kindermishandeling.
Slap!
[quote]
Als beschaafde samenleving dienen wij kinderen te beschermen van zulke afwijkende normen en gedragingen.
[quote]


Citaat:
Flikkers mogen vandaag de dag al blij zijn dat ze in alle stilte hun ding mogen doen.
Nah, dat zullen ik en mijn twee partners zelf wel beslissen, hoe we ons ding doen. Me dunkt![/size]
[/edit]
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 20 juli 2005 om 00:58.
Andro is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be