Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 13:26   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ha bedankt! Nou ja, voor mij is nog 1x een kartel met CD&V goed en dan vind ik dat de boel moet openbreken. Kwestie van bij CD&V overlopers te kunnen halen. Voor de rest...blijkbaar zit ik ook meer op de lijn van Jong N-VA. En dat van de PS? Volgens mij eender een rondje op de kast jagen. Ik durf ook soms wel eens verrassende uitspraken te doen om mensen op de kast te jagen.
en wij maar denken dat politici verkozen worden om serieus hun job te doen!
Na zotte anciaux, (flauwe) plezante bart!

Welke lolbroek is er trouwens gaan klagen bij de mods dat ik hier het artikel uit de morgen heb gecopy paste zonder mijn mening erbij te zetten? Ik heb dit enkel gedaan om jong-nva'er te helpen![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jan hyoens on 23-08-2005 at 14:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ha bedankt! Nou ja, voor mij is nog 1x een kartel met CD&V goed en dan vind ik dat de boel moet openbreken. Kwestie van bij CD&V overlopers te kunnen halen. Voor de rest...blijkbaar zit ik ook meer op de lijn van Jong N-VA. En dat van de PS? Volgens mij eender een rondje op de kast jagen. Ik durf ook soms wel eens verrassende uitspraken te doen om mensen op de kast te jagen.
en wij maar denken dat politici verkozen worden om serieus hun job te doen!
Na zotte anciaux, (flauwe) plezante bart!

Welke lolbroek is er trouwens gaan klagen bij de mods dat ik hier het artikel uit de morgen heb gecopy paste zonder mijn mening erbij te zetten? Ik heb dit enkel gedaan om jong-nva'er te helpen![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ha bedankt! Nou ja, voor mij is nog 1x een kartel met CD&V goed en dan vind ik dat de boel moet openbreken. Kwestie van bij CD&V overlopers te kunnen halen. Voor de rest...blijkbaar zit ik ook meer op de lijn van Jong N-VA. En dat van de PS? Volgens mij eender een rondje op de kast jagen. Ik durf ook soms wel eens verrassende uitspraken te doen om mensen op de kast te jagen.
en wij maar denken dat politici verkozen worden om serieus hun job te doen!
Na zotte anciaux, (flauwe) plezante bart![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 23 augustus 2005 om 13:40.
jan hyoens is offline  
Oud 23 augustus 2005, 13:38   #42
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Louter staatsstructurele zaken dus. Niet dat die niet belangrijk zouden zijn, maar wat doe je dan met de ethische visies (pacifisme, euthanasie, abortus, homohuwelijk en adoptie), waar de n-va en het VB meestal totaal van elkaar verschillen? Zulke zaken zijn toch minstens even belangrijk.
Ook in ethiek verwacht ik van een nationalistische partij dat ze nationalistische standpunten inneemt. Dus, tegen moord op ongeboren leven, tegen homohuwelijk en adoptierecht voor homo's, voor de visie "vreedzaam maar weerbaar" ipv naïef pacifisme, enz...
Guderian is offline  
Oud 23 augustus 2005, 13:42   #43
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ale ja, ik ben zelf als sympathisant van VB naar N-VA destijds gegaan omdat ik mij niet meer konden vinden in het discours van het VB: teveel over vreemdelingen enzo plus over andere punten kon ik er zelfs helemaal niet terecht. Ik ga dat nu niet breed uitsmeren, want anders doe ik een hele pagina, maar soit: hij is overgestapt en daarmee is de kous af. Voor mij tellen de feiten. Punt.

[size=3]U bent er dus ook zo ene die 100km zou rijden om tegen de Franstaligen een actie te voeren, maar die zich nog geen 5km zou verplaatsen om een actie te voeren tegen arabisering in Vlaamse stadswijken?!? [/size]
[size=3][/size]
Wat zou het Vlaamse volk toch zijn zonder jullie!
Guderian is offline  
Oud 23 augustus 2005, 13:46   #44
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=3]U bent er dus ook zo ene die 100km zou rijden om tegen de Franstaligen een actie te voeren, maar die zich nog geen 5km zou verplaatsen om een actie te voeren tegen arabisering in Vlaamse stadswijken?!? [/size]
[size=3][/size]
Wat zou het Vlaamse volk toch zijn zonder jullie!
Uiteraard zal u nu, als nationaal-revolutionair, ook actie voeren tegen de verindonesiëring van uw partij. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 23-08-2005 at 14:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=3]U bent er dus ook zo ene die 100km zou rijden om tegen de Franstaligen een actie te voeren, maar die zich nog geen 5km zou verplaatsen om een actie te voeren tegen arabisering in Vlaamse stadswijken?!? [/size]
[size=3][/size]
Wat zou het Vlaamse volk toch zijn zonder jullie!
Uiteraard zal u nu, als nationaal-revolutionair, ook actie voeren tegen de verindonesiëring van uw partij. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=3]U bent er dus ook zo ene die 100km zou rijden om tegen de Franstaligen een actie te voeren, maar die zich nog geen 5km zou verplaatsen om een actie te voeren tegen arabisering in Vlaamse stadswijken?!? [/size]
[size=3][/size]
Wat zou het Vlaamse volk toch zijn zonder jullie!
Uiteraard zal u nu, als nationaal-revolutiionair, ook actie voeren tegen de verindonesiëring van uw partij.[/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 23 augustus 2005 om 13:48.
De Nachtuil is offline  
Oud 23 augustus 2005, 13:59   #45
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Uiteraard zal u nu, als nationaal-revolutionair, ook actie voeren tegen de verindonesiëring van uw partij.
Het is niet omdat ik voor het VB stem dat het "mijn" partij is hoor. Verre van. daarvoor aanzie ik een politieke partij iets te veel als een middel. De dag dat dit middel niet meer voldoet wordt het weggegooid. En vooralsnog is het VB gehaat door de belgische staat.
Guderian is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:00   #46
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Dit alles van een Vlaams Nationalist die voorlopig alleen maar kan dromen van één groot Vlaams front. En dan wetende dat voor BDW zelfs een gesprek met Di Rupo binnen de mogelijkheden ligt. Koude rillingen....

Vandaar ook mijn hoop, dat straks vele Vlaamse Nationalisten binnen de NVA, straks ook gaan beseffen, dat de snelste weg naar Vlaamse onafhankelijkheid vie het Vlaamse Belang gaat.
Wel, ik droom daar ook van. Maar tussen droom en werkelijkheid... En als een gesprek tussen BDW en Di Rupo de Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij brengt, geen probleem. Of gaan we die eenzijdig uitroepen?

Ik denk ook dat de snelste weg naar onafhankelijkheid deze is van samenwerking tussen de Vlaams-nationale families. Jij verwart samenwerking met opslorping. Standpunt dat ik uitermate betreur.
robert t is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:33   #47
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Spijtig is dit, want ik kon het me de jongen best vinden.

Ik begrijp ook niet de hyperprincipieële draai die hij nu ineens maakt (volgens het persbericht dan). Na B-H-V heeft hij zich tegenover mij nooit zo bitter uitgelaten als in dat persbericht, laat staan dat hij de "zuivere lijn" zo rabiaat predikte: Hij was al lang in onderhandeling met de CD&V over een kartel in zijn gemeente, maar gezien de zwakte van zijn afdeling daar zou dat op niets zijn uitgedraaid.

ik heb een sterk vermoeden dat Pieters overstap eerder in die richting te zoeken is (naar 2006 toe) dan rond B-H-V.
zorroaster is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:36   #48
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Spijtig is dit, want ik kon het me de jongen best vinden.

Ik begrijp ook niet de hyperprincipieële draai die hij nu ineens maakt (volgens het persbericht dan). Na B-H-V heeft hij zich tegenover mij nooit zo bitter uitgelaten als in dat persbericht, laat staan dat hij de "zuivere lijn" zo rabiaat predikte: Hij was al lang in onderhandeling met de CD&V over een kartel in zijn gemeente, maar gezien de zwakte van zijn afdeling daar zou dat op niets zijn uitgedraaid.

ik heb een sterk vermoeden dat Pieters overstap eerder in die richting te zoeken is (naar 2006 toe) dan rond B-H-V.
Ik wachtte al op de campagne "zwartmaken"! Pieter is in mijn ogen meer Vlaming dan jij, robert, giserke en de andere nuttige idioten die eigenbelang verwarren met Vlaams belang!
jan hyoens is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:43   #49
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik wachtte al op de campagne "zwartmaken"! Pieter is in mijn ogen meer Vlaming dan jij, robert, giserke en de andere nuttige idioten die eigenbelang verwarren met Vlaams belang!
Ik ken Pieter al twee jaar, jij had voor dat persbericht nog niet eens van de jongen gehoord. Maar uiteraard bent u een stuk beter geplaatst om zijn motieven te kennen...
zorroaster is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:45   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik ken Pieter al twee jaar, jij had voor dat persbericht nog niet eens van de jongen gehoord. Maar uiteraard bent u een stuk beter geplaatst om zijn motieven te kennen...
Ja, kom NV-A'ers, begin maar met drek te gooien naar een voormalig lid! Komaan! Laat je maar eens gerust gaan! Dat zal dan wel uit pure frustratie zijn...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:50   #51
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Ik ken Pieter niet,maar aan de reactie's van mijn partijgenoten te zien is hij klaarblijkelijk een fijne gast!Ik wens hem dus veel succes bij het Vlaams Belang!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:54   #52
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=3]U bent er dus ook zo ene die 100km zou rijden om tegen de Franstaligen een actie te voeren, maar die zich nog geen 5km zou verplaatsen om een actie te voeren tegen arabisering in Vlaamse stadswijken?!? [/size]
inderdaad; dat zou niet consequent zijn.
Ambiorix is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:54   #53
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

[quote=Jan van den Berghe]
Citaat:
Toch niet waar, zeker?
Tochwel Jan, het gebeurt.
Citaat:
Kunt u misschien eens een tussenstand plaatsen: hoeveel van VB naar N-VA en hoeveel van N-VA naar VB?
De vergelijking maken tussen een grote, niet door regeringsdeelname kwetsbaar, en een bescheiden, langs alle kanten belaagde partij (zowel harde nationalisten als fanatieke belgicisten),
vind ik niet volledig objectief. Welke is de grootste attractiepool? De vraag stellen is ze beantwoorden. En is het altijd idealisme dat diegenen die de overstap maken drijft? Speelt in bepaalde gevallen opportunisme geen rol?
We beogen in feite hetzelfde doel, maar de middelen die ervoor aangewend
moeten worden, betreur ik. Ik verzet me er tegen.
robert t is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:59   #54
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja, kom NV-A'ers, begin maar met drek te gooien naar een voormalig lid! Komaan! Laat je maar eens gerust gaan! Dat zal dan wel uit pure frustratie zijn...
Ik gooi niet met drek, ik stel alleen vast dat die bekering wel nogal laat komt.
B-H-V is al maanden in Verhofstadts frigo verdwenen en Pieter heeft daarna nog verschillende maanden zijn functies keurig vervuld binnen de N-VA. Hij gaf zich godbetert op voor elke functie die er binnen de commissies van de partijraad te verkrijgen was in die periode.

En nu moet ik geloven dat hij opeens, in een compleet luwe periode, "de grens" van zijn frustraties bereikt en meteen overliep naar het Belang?

Sta me toe dat toch te contextualiseren met de politieke situatie in zijn gemeente en zijn vooruitzichten daar, die volgens mij de reden zijn geweest. Of gaat u serieus beweren dat u als West-Vlaming of Hyoens als Oost-Vlaming, die nog nooit van Pieter Van Boxel gehoord hadden tot vandaag, beter geplaatst bent om zoiets te weten dan ik?
zorroaster is offline  
Oud 23 augustus 2005, 14:59   #55
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik ken Pieter al twee jaar, jij had voor dat persbericht nog niet eens van de jongen gehoord. Maar uiteraard bent u een stuk beter geplaatst om zijn motieven te kennen...
Ik ken Pieter ook al van verleden jaar. Het is een goede kerel en zeker niet extreem! Ik heb hem leren kennen als actievoerder van "Vlaanderen Vlagt". Ik ben er zeker van dat hij niet over één nacht ijs gegaan is om tot die overstap te besluiten.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 23 augustus 2005, 15:03   #56
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En nu moet ik geloven dat hij opeens, in een compleet luwe periode, "de grens" van zijn frustraties bereikt en meteen overliep naar het Belang?
sorry, maar juist die 'luwte' kon wel eens de druppel zijn..
Ambiorix is offline  
Oud 23 augustus 2005, 15:04   #57
Garga
Lokaal Raadslid
 
Garga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2003
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja, kom NV-A'ers, begin maar met drek te gooien naar een voormalig lid! Komaan! Laat je maar eens gerust gaan! Dat zal dan wel uit pure frustratie zijn...
Ik kende Pieter eveneens en hij zette zich steeds ten volle in voor de N-VA, geen kwaad woord daarover. Ik ben wel benieuwd hoe zijn overstap van 'lid bureau partijraad N-VA' naar 'partijmilitant Vlaams Belang' zal verteren. Dat verliezen sommigen wel eens uit het oog...
__________________
"Er zijn twee soorten politici: die hun taal gebruiken om hun gedachten te verbergen en die hun taal gebruiken om te verbergen dat zij geen gedachten bezitten." - Jan Greshoff
Garga is offline  
Oud 23 augustus 2005, 15:05   #58
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik ken Pieter ook al van verleden jaar. Het is een goede kerel en zeker niet extreem! Ik heb hem leren kennen als actievoerder van "Vlaanderen Vlagt". Ik ben er zeker van dat hij niet over één nacht ijs gegaan is om tot die overstap te besluiten.
Dat verbaast me inderdaad ook bij deze overstap en doet mij twijfelen aan de motivatie die het persbericht van het VB aanhaalt. Pieter viel nooit te klasseren bij de "dogmatische" N-VA'ers die zich op stang lieten jagen door externe kritiek rond B-H-V, zijn engagement tijdens en na de B-H-V crisis bleef onverminderd.

Hij zal zeker niet over één nacht ijs gegaan zijn, maar gaandeweg doorgekregen dat hij meer kansen had bij het VB dan bij de N-VA. Nogal opportunistisch, maar dat is zijn zaak.
zorroaster is offline  
Oud 23 augustus 2005, 15:07   #59
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Ziet u zichzelf al in een regering met de PS?

"Waarom niet? Vanzelfsprekend zal dat natuurlijk niet zijn. Maar ik geloof niet in revolutionaire methodes. België zal verdwijnen door evolutie. Intussen moet je onderhandelen, ook met de PS. Wat overblijft van de nv België zal met hand en tand verdedigd worden door degenen die er financieel het meeste belang bij hebben. De steentjes zullen serieus losgewrikt moeten worden voor we ze kunnen verleggen."


Dit mag BDW mij toch eens nader verklaren:België zal verdwijnen door de evolutie.
Wat bedoeld hij hiermee?Als hij bereid is met de PS in de regering te stappen dan zal dit de evolutie zeker tegenwerken.Wat een flauwekul!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 23 augustus 2005, 15:08   #60
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
sorry, maar juist die 'luwte' kon wel eens de druppel zijn..
Hu? Net alsof alle partijen tijdens de zomermaanden niet in een lagere versnelling gaan? Het parlement is gesloten, de regering neemt nauwelijks beslissingen... Komkommertijd noemen ze dat.
zorroaster is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be