Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2005, 14:40   #21
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Werd vandaag ingediend in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement:

Mondelinge vraag aan de heer Charles Picqué, minister-voorzitter, betreffende de houding van de Brusselse regering tegenover de idee van Vlaams minister Anciaux om de Gordel door Brussel te laten passeren



Vlaams minister Anciaux opperde onlangs de idee om de Gordel – een jaarlijks wederkerend initiatief om het Vlaams karakter van de Rand te beklemtonen – volgend jaar ook in Brussel te laten passeren.
Zeer voorspelbaar lokte dit luid protest uit van Brussels-franstalige ministers en burgemeesters. Zo verklaarde een Brussels burgemeester dat ze de Gordel in haar gemeente zou verbieden, omdat Brussel geen deel zou uitmaken van Vlaanderen. Dat is natuurlijk een bizar argument. Deze zomer nog vertrok de eerste rit van de Ronde van het Waalse Gewest van uit Brussel. Brussel maakt nochtans geen deel uit van dat Waalse Gewest. In 1992 was Brussel tevens start- en aankomstplaats van een rit in de Ronde van Frankrijk. Jammer voor de rattachisten, maar Brussel maakt evenmin deel uit van Frankrijk.
Brusselse ministers verklaarden dan weer dat de Gordel niet welkom was, omwille van de politieke idee er achter. Deze idee is nochtans simpelweg het beklemtonen van het Vlaamse karakter van de Rand. Wil deze regering misschien ontkennen dat de Rand Vlaams grondgebied is? Steunt de Brusselse regering de eisen van een extremistische en imperialistische minderheid die de Rand willen laten annexeren door het Brussels Gewest?

Graag had ik geweten welk standpunt de regering in deze inneemt. Wordt dit standpunt door de gehele regering gedragen?
De Knut is offline  
Oud 24 augustus 2005, 14:42   #22
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waar lees jij dat ze willen dat Brussel bij "Wallonië" komt? Ik stel gewoon een vraag, hè.
Wel, ze ageren tegen de Gordel, omdat Brussel Vlaanderen niet is.
Maar ze ageren NIET tegen de Ronde van het Waalse Gewest die in Brussel vertrekt. Ergo.....

Twee en twee is nog altijd vier he. Zelfs voor Bubbels.
De Knut is offline  
Oud 24 augustus 2005, 15:40   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Wanneer gaat u eens hetzelfde posten over organisaties van islamieten die aan uw eigen achterdeur bestaan?
Of dacht je dat er geen arabisering en islamisering plaatsvindt in stadswijken in Vlaanderen?
Alsof ik Jahjah eens niet graag een schop onder zijn achterste zou verkopen zeker
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 augustus 2005, 15:48   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Kan U mij aantonen, waar in hun schrijfselen, het FDF zegt dat Brussel bij Wallonie hoort? Ik heb het althans niet gelezen.

Wat het FDF betreft: dat is toch gewoon de N-VA van de Franstaligen?
'Bruxelles n'est pas La Flandre'

Echt Belgen of Walen, ik zie het verschil niet8)
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 augustus 2005, 15:49   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waar lees jij dat ze willen dat Brussel bij "Wallonië" komt? Ik stel gewoon een vraag, hè.

En dat van "kakmadam" en "toiletmadam" en die grote letters, is dat uw frustratie of zo?
Dat die mislukte dweil inderdaad teruggaat naar haar HEIMAT: WALLONIË
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 augustus 2005, 15:52   #26
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Wel, ze ageren tegen de Gordel, omdat Brussel Vlaanderen niet is.
Maar ze ageren NIET tegen de Ronde van het Waalse Gewest die in Brussel vertrekt. Ergo.....

Twee en twee is nog altijd vier he. Zelfs voor Bubbels.
Ze denken nog altijd dat Vlamingen idioten zijn hé
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 augustus 2005, 18:21   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Guderian:
Citaat:
In Bosnië was een Muddjahedin actief die islamitische styrijders van over de ganse islamitische wereld heeft aangetrokken!
Dat zegt enkel iets over die buitenlanders. Denkt u dat een fundamentalistische islam in Bosnië zou overleven als je weet dat ze geklemd zitten tussen een katholiek blok (Kroatië, Oostenrijk,...) en een orthodox blok (Servië, Macedonië,...)? Zij zijn niet in de positie om zich op te stellen als radicalen. Dat zou direct afgestraft worden door hun christelijke buren.

Citaat:
Die zogenaamde Europese islam is klinklare flauwekul!
Als er Arabisch christendom bestaat (Kopten in Egypte, Christenen in Irak, Israël, Libanon,...), waarom dan geen Europese islam? Omdat dat niet in uw hypersimplistische logica klopt?

Citaat:
Het is de evidentie zelve dat de Vlamingen in hun eigen land NIET DE MINSTE INSPANNING moeten doen voor vreemdelingen!
Uw deportatie-idee zal er toch nooit komen. Migratie is een natuurlijk gegeven. Of gaat u 95% van Vlaanderen (nl iedereen met Germaanse roots) deporteren naar Denemarken??
Ik ben akkoord met uw tekst over het feit dat het begrip volk moeilijk te definiëren is. U schrijft zeer correct dat een volk iets evoluerend is. Wel, migratie is één van de factoren die die evolutie bepaalt.
Het Vlaamse volk en zijn cultuur zal zich in de 21e eeuw moeten aanpassen aan het probleem dat de huidige migratie met zich meebrengt. Past ze zich niet aan, dat is de Vlaamse cultuur niet langer de enige cultuur is Vlaanderen, en is ons volk daarmee gedoemd om ten onder te gaan.

Citaat:
Indien zijn cultuur en geloof té sterk verschilt van wat in Vlaanderen leeft en mogelijk is, is opname hoe dan ook uitgesloten.
Factoren die een bedreiging zijn voor de Vlaamse identiteit zullen "uitgeroeid" worden (vat dit aub niet te fysiek op). Als een te grote groep van de bevolking een vreemde taal spreekt, kan het sociaal leven onwricht worden. Daardoor kunnen we stellen dat Arabisch of Frans als omgangstaal een bedreiging kunnen vormen voor de Vlaamse cultuur.
Dat probleem stelt zich niet bij de godsdienst of de voorkeur voor zoete muntthee ipv pilsbier. Deze factoren zijn op geen enkel ogenblik een bedreiging voor de Vlaamse identiteit.

Citaat:
Wij hoeven niks te accepteren. De vreemdelingen zijn ons opgedrongen door het groot-kapitaal en haar politieke lakeien.
Straf dan het grootkapitaal en diens politieke lakeien. De vreemdelingen zelf waren in hun ogen louter een grondstof aan arbeid dat vrij kon getransporteerd worden van paats tot plaats. Wanneer u nu voorstelt al deze mensen uit te wijzen, dan behandelt u deze mensen als goederen, net zoals het grootkapitaal dit deed. Daardoor bent u dus geen half haar beter.

Citaat:
Integratie en assimilatie zijn doodlopende straatjes die hoe dan ook geen goede oplossing opleveren. Sommigen blijven tussen wal en schip vallen.
Omdat sommigen nooit geïntegreerd zullen zijn, gaan we iedereen deporteren? Omdat sommigen niet kunnen lezen, gaan we de scholen afschaffen? Omdat iedereen ooit moet sterven, gaan we de ziekenhuizen afschaffen?

Citaat:
Noem jij dat nog een Vlaamse cultuur? Cultuur omvat ALLES wat buiten de natuur valt en niet direct aan de techniek toebehoort en is dus véél ruimer dan wat Nederlands kunnen praten. Islam in onverenigbaar met de Vlaamse cultuur. De islam is niet enkel een godsdienst maar beïnvloedt ook de cultuur, legt leefregels op,... Ongelofelijk hoe veel personen er nog met eenbeeld rondlopen dat 1 cultuur mogelijk is als we allemaal maar Nederlands spreken en soms eens op een djembé kloppen en couscous willen eten.
Had u mij 100 jaar geleden geloofd als ik u zei dat de ontkerkelijking niet zou leiden tot een afbrokkeling van de Vlaams-nationalistische gevoelens? 100 jaar gelden zou u gezegd hebben dat ons katholicisme ons onderscheidt van de calvinistische Nederlanders, de Lutheraanse Duisters en de vrijzinnige Walen en Fransen.
De Vlaamse cultuur heeft hem blijkbaar aangepast aan het fenomeen van de ontkerkelijking. Had ze dat niet gedaan, dan hadden veel minder Vlamingen zich geïdentificeerd met hun Vlaamse volk.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 24 augustus 2005, 18:29   #28
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ze denken nog altijd dat Vlamingen idioten zijn hé
Als ik de posts van de flaminganten hier lees, geldt dat wel degelijk voor hen. Gelukkig zijn de meeste Vlamingen geen flaminganten.
Hans1 is offline  
Oud 24 augustus 2005, 18:43   #29
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waar lees jij dat ze willen dat Brussel bij "Wallonië" komt? Ik stel gewoon een vraag, hè.
Oh, maar ze willen Brussel niet persé bij Wallonië. Ze willen het gewoon definitief verfransen... (samen met Vlaams-Brabant natuurlijk)... komt op hetzelfde neer...
groene flamingant is offline  
Oud 24 augustus 2005, 19:08   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als ik de posts van de flaminganten hier lees, geldt dat wel degelijk voor hen. Gelukkig zijn de meeste Vlamingen geen flaminganten.
Waarom hier geen antwoord op Hanske?

Citaat:
Vlaams minister Anciaux opperde onlangs de idee om de Gordel – een jaarlijks wederkerend initiatief om het Vlaams karakter van de Rand te beklemtonen – volgend jaar ook in Brussel te laten passeren.

Zeer voorspelbaar lokte dit luid protest uit van Brussels-franstalige ministers en burgemeesters. Zo verklaarde een Brussels burgemeester dat ze de Gordel in haar gemeente zou verbieden, omdat Brussel geen deel zou uitmaken van Vlaanderen.

[size=4]Dat is natuurlijk een bizar argument. Deze zomer nog vertrok de eerste rit van de Ronde van het Waalse Gewest van uit Brussel. Brussel maakt nochtans OOk geen deel uit van dat Waalse Gewest. In 1992 was Brussel tevens start- en aankomstplaats van een rit in de Ronde van Frankrijk.[/size]

Jammer voor de rattachisten, maar Brussel maakt evenmin deel uit van Frankrijk.
Brusselse ministers verklaarden dan weer dat de Gordel niet welkom was, omwille van de politieke idee er achter.

[size=4]Deze idee is nochtans simpelweg het beklemtonen van het Vlaamse karakter van de Rand. Wil deze regering misschien ontkennen dat de Rand Vlaams grondgebied is?[/size]

Steunt de Brusselse regering de eisen van een extremistische en imperialistische minderheid die de Rand willen laten annexeren door het Brussels Gewest?
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 24-08-2005 at 20:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als ik de posts van de flaminganten hier lees, geldt dat wel degelijk voor hen. Gelukkig zijn de meeste Vlamingen geen flaminganten.
Waarom hier geen antwoord op Hanske?

Citaat:
Vlaams minister Anciaux opperde onlangs de idee om de Gordel – een jaarlijks wederkerend initiatief om het Vlaams karakter van de Rand te beklemtonen – volgend jaar ook in Brussel te laten passeren.

Zeer voorspelbaar lokte dit luid protest uit van Brussels-franstalige ministers en burgemeesters. Zo verklaarde een Brussels burgemeester dat ze de Gordel in haar gemeente zou verbieden, omdat Brussel geen deel zou uitmaken van Vlaanderen.

[size=4]Dat is natuurlijk een bizar argument. Deze zomer nog vertrok de eerste rit van de Ronde van het Waalse Gewest van uit Brussel. Brussel maakt nochtans OOk geen deel uit van dat Waalse Gewest. In 1992 was Brussel tevens start- en aankomstplaats van een rit in de Ronde van Frankrijk.[/size]

Jammer voor de rattachisten, maar Brussel maakt evenmin deel uit van Frankrijk.
Brusselse ministers verklaarden dan weer dat de Gordel niet welkom was, omwille van de politieke idee er achter.

[size=4]Deze idee is nochtans simpelweg het beklemtonen van het Vlaamse karakter van de Rand. Wil deze regering misschien ontkennen dat de Rand Vlaams grondgebied is?[/size]

Steunt de Brusselse regering de eisen van een extremistische en imperialistische minderheid die de Rand willen laten annexeren door het Brussels Gewest?
[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als ik de posts van de flaminganten hier lees, geldt dat wel degelijk voor hen. Gelukkig zijn de meeste Vlamingen geen flaminganten.
Waarom hier geen antwoord op Hanske?

Citaat:
Vlaams minister Anciaux opperde onlangs de idee om de Gordel – een jaarlijks wederkerend initiatief om het Vlaams karakter van de Rand te beklemtonen – volgend jaar ook in Brussel te laten passeren.

Zeer voorspelbaar lokte dit luid protest uit van Brussels-franstalige ministers en burgemeesters. Zo verklaarde een Brussels burgemeester dat ze de Gordel in haar gemeente zou verbieden, omdat Brussel geen deel zou uitmaken van Vlaanderen.
[size=4][/size]
[size=4]Dat is natuurlijk een bizar argument. Deze zomer nog vertrok de eerste rit van de Ronde van het Waalse Gewest van uit Brussel. Brussel maakt nochtans geen deel uit van dat Waalse Gewest. In 1992 was Brussel tevens start- en aankomstplaats van een rit in de Ronde van Frankrijk.[/size]

Jammer voor de rattachisten, maar Brussel maakt evenmin deel uit van Frankrijk.
Brusselse ministers verklaarden dan weer dat de Gordel niet welkom was, omwille van de politieke idee er achter. [size=4][/size]
[size=4][/size]
[size=4]Deze idee is nochtans simpelweg het beklemtonen van het Vlaamse karakter van de Rand. Wil deze regering misschien ontkennen dat de Rand Vlaams grondgebied is?[/size]

Steunt de Brusselse regering de eisen van een extremistische en imperialistische minderheid die de Rand willen laten annexeren door het Brussels Gewest?
[/size]
[/edit]
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 augustus 2005 om 19:09.
Knuppel is offline  
Oud 25 augustus 2005, 08:36   #31
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
'Bruxelles n'est pas La Flandre'

Echt Belgen of Walen, ik zie het verschil niet8)
Wel, is dat dan niet juist wat ze schrijven?
"Bruxelles n'est pas la Flandre".
Ze zeggen toch niet: "Bruxelles, c'est la Wallonie"?

Brussel is Brussel: Tot nader order een zelfstandig gewest.
Dus zie ik de heisa niet goed in, die hierover gemaakt wordt.

Trouwens: ergens hebben ze gelijk: De Gordel is in de eerste plaats een politiek statement. En moest ik in Brussel wonen en franstalig zijn, dan zou ik dat ook geen leuk voorstel vinden!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 25 augustus 2005, 09:17   #32
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom hier geen antwoord op Hanske?
Misschien heb ik te veel moeilijke woordjes gebruikt voor de opperintellectueel Hansworst Bubbel.
De Knut is offline  
Oud 25 augustus 2005, 11:06   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Trouwens: ergens hebben ze gelijk: De Gordel is in de eerste plaats een politiek statement. En moest ik in Brussel wonen en franstalig zijn, dan zou ik dat ook geen leuk voorstel vinden!
Maar je ziet geen graten in Waalse 'politieke statements' in Bruxelles....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:09   #34
J.Black
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Maar je ziet geen graten in Waalse 'politieke statements' in Bruxelles....
en evenmin in het feit dat het FDF zijn bijeenkomsten in de Vlaamse Rand houdt.
__________________
It's not today que le ciel me tombera sur la tête
J.Black is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:27   #35
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Maar je ziet geen graten in Waalse 'politieke statements' in Bruxelles....
Het bijbelse gezegde van de splinter en de balk, lijkt me hier perfect op zijn plaats.
Vlaams-nationalisten die Waals-nationalisten datgene verwijten, waar ze zichzelf schuldig aan maken...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:31   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Trouwens: ergens hebben ze gelijk: De Gordel is in de eerste plaats een politiek statement. En moest ik in Brussel wonen en franstalig zijn, dan zou ik dat ook geen leuk voorstel vinden!
Waarom niet?

De onderliggende politieke boodschap van De Gordel is dat de taalwetgeving moet gerespecteerd worden en dat de faciliteitengemeenten in Nederlands taalgebied liggen. Brussel is daarentegen tweetalig. Ook voor het Nederlands is er dus plaats in Brussel. Juist aan respect voor het Nederlands ontbreekt het wel eens in Brussel. Daarom is het wel een goed idee De Gordel voor een gedeelte door Brussel te laten lopen.

Wat is daar dan slecht aan?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:34   #37
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom niet?

De onderliggende politieke boodschap van De Gordel is dat de taalwetgeving moet gerespecteerd worden en dat de faciliteitengemeenten in Nederlands taalgebied liggen. Brussel is daarentegen tweetalig. Ook voor het Nederlands is er dus plaats in Brussel. Juist aan respect voor het Nederlands ontbreekt het wel eens in Brussel. Daarom is het wel een goed idee De Gordel voor een gedeelte door Brussel te laten lopen.

Wat is daar dan slecht aan?
Dat het in het zuiden van het land bekeken wordt als een evenement dat geënt is op het Vlaams-nationalisme dat tegen de franstaligen gericht is.

Als Happart zoiets zou willen organiseren in Voeren, dan was het kot hier, in Vlaanderen toch ook te klein, of niet?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:41   #38
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waar lees jij dat ze willen dat Brussel bij "Wallonië" komt? Ik stel gewoon een vraag, hè.

En dat van "kakmadam" en "toiletmadam" en die grote letters, is dat uw frustratie of zo?
Misschien eens beter lezen, Hans, die burgemeester pleit nog maar eens voor de Anschluss van de rand aan brussel... Ah ja, ook uw natte droom, ik was het al vergeten
Pieke is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:42   #39
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Dat het in het zuiden van het land bekeken wordt als een evenement dat geënt is op het Vlaams-nationalisme dat tegen de franstaligen gericht is.

Als Happart zoiets zou willen organiseren in Voeren, dan was het kot hier, in Vlaanderen toch ook te klein, of niet?
fout, het was ingericht om het vlaamse karakter van de rand te benadrukken. Iets wat franstalige inwijkelingen wel eens willen vergeten...
Pieke is offline  
Oud 25 augustus 2005, 12:46   #40
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
fout, het was ingericht om het vlaamse karakter van de rand te benadrukken. Iets wat franstalige inwijkelingen wel eens willen vergeten...
Dat mag dan wel de bedoeling zijn geweest van de Gordel, maar dat is niet hoe de franstaligen het evenement zien!

Perceptie is alles, deze dagen.

Voor de franstaligen is de Gordel gewoon een andere versie van de Yzerbedevaart ( of yzerwake)...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be