Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2012, 16:25   #21
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Meen je dit? Hier ben je verontwaardigd over? Dan valt het nogal mee met de regering Di Rupo...
Hier €2, daar €2 en ginder ook nog eens €2. Ik zit er niet mee in éénmaal €2 te betalen, maar het is niet enkel hier dat men met de pet langs komt. Als de pastoor in de mis 5 keer rondkomt, geeft niemand ook nog.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 16:27   #22
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uiteindelijk dient het om de markt beter te beschermen tegen illegale autohandel.

Het is nogal logisch dat de kosten hiervoor door te rekenen. Anders moeten degenen die geen auto hebben er voor meebetalen.

Een uniform tarief van 2€ maakt de zaken ook eenvoudiger en de verwerking sneller.
Mijn belastingen gaan naar massa's zaken waar ik nooit gebruik van zal maken.
Zullen we die dan ook maar afschaffen en enkel betalen waar we gebruik van maken ? Voor mij een goede zaak.

Die € 2,- is geen weerspiegling van de werkelijke kost. Die zal een stuk lager liggen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 17:40   #23
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

De autokeuring is een privaat bedrijf.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 17:49   #24
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uiteindelijk dient het om de markt beter te beschermen tegen illegale autohandel.

Het is nogal logisch dat de kosten hiervoor door te rekenen. Anders moeten degenen die geen auto hebben er voor meebetalen.

Een uniform tarief van 2€ maakt de zaken ook eenvoudiger en de verwerking sneller.
Leg eens, logisch, uit hoe die maatregel illegale autohandel tegen zou gaan?
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 17:53   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

euhm.....

wacht eens even....het gelijkvormigheidsattest zelf is ooit uitgereikt door een overheidssdienst...

Het zou me logischer lijken dat men de digitale kopie van het origineel opvraagt in de keuringscentra(computers,internet,anyone???) en vergelijkt met de papieren kopie die bij het te keuren voertuig moet aangeboden worden...

De meeste auto's zijn ingeschreven na de jaren negentig dus is er ongetwijfeld een digitale versie van het origineel.....

nee????
manmanman wat een miserie toch,onze federale staat

Laatst gewijzigd door kelt : 12 januari 2012 om 17:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 17:56   #26
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Waar dient een gelijkvormigheidsattest eigenlijk voor? Bestaat er een industrie van namaakauto's?
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:50   #27
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uiteindelijk dient het om de markt beter te beschermen tegen illegale autohandel.

Het is nogal logisch dat de kosten hiervoor door te rekenen. Anders moeten degenen die geen auto hebben er voor meebetalen.

Een uniform tarief van 2€ maakt de zaken ook eenvoudiger en de verwerking sneller.
2 euro of een halve euro meer betalen met pinnen is even makkelijk.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 18:58   #28
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Dat ze instructies geven over het formaat dat ze wensen dan scan ik het begot zelf. Het is diefstal, want iets scannen kost helemaal niet zoveel.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 19:26   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
2 euro of een halve euro meer betalen met pinnen is even makkelijk.
Uitleggen waarom het nu eens een halve euro is en dan weer 2 euro is veel duurder.

Tenzij je een aanhanger bent van het Limburgse Sinterklaasdenken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 19:31   #30
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uitleggen waarom het nu eens een halve euro is en dan weer 2 euro is veel duurder.

Tenzij je een aanhanger bent van het Limburgse Sinterklaasdenken.
En wat denk je van een eerlijke prijs van een halve euro voor iedereen?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 20:48   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
euhm.....

wacht eens even....het gelijkvormigheidsattest zelf is ooit uitgereikt door een overheidssdienst...

Het zou me logischer lijken dat men de digitale kopie van het origineel opvraagt in de keuringscentra(computers,internet,anyone???) en vergelijkt met de papieren kopie die bij het te keuren voertuig moet aangeboden worden...

De meeste auto's zijn ingeschreven na de jaren negentig dus is er ongetwijfeld een digitale versie van het origineel.....

nee????
manmanman wat een miserie toch,onze federale staat
Ah bah neen gij,
dat is uitgegeven door de fabrikant/importateur van je auto.




tuuuut
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 januari 2012 om 20:49.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 18:30   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ah bah neen gij,
dat is uitgegeven door de fabrikant/importateur van je auto.




tuuuut
ach zo......

dan is er toch geen probleem??????
Autofabrikanten lijken me nogal moderne organisaties.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 18:33   #33
wesley84
Partijlid
 
Geregistreerd: 7 september 2011
Berichten: 218
Standaard

Waarom moet dat geld kosten? Is dat een scanner die 10 minuten nodig heeft ofzo? Er zijn tegenwoordig toch documentenscanners die het document al na 10 seconden gescand hebben.
wesley84 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 18:38   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Waarom moet dat geld kosten? Is dat een scanner die 10 minuten nodig heeft ofzo? Er zijn tegenwoordig toch documentenscanners die het document al na 10 seconden gescand hebben.
Ik kan mij rustig voorstellen dat het ganse "handling" van dergelijke zaken (en dat is EXTRA werk voor het administratief personeel van een keuringscentrum,en dat moet ONMIDDELIJK gebeuren) een paar Euro zal kosten,aan loonkosten alleen al....

Ik heb er wel problemen mee dat de overheid voor een zelf uitgevonden administratief probleem,een veronachtzaming eigenlijk, auto-eigenaars en keuringscentra lastig valt....

Dan zou men beter op permanente basis staatsambtenaren en wat computermateriaal detacheren naar de keuringscentra...kunnen die meteen steekproefsgewijs de verzekerings-situatie nagaan ook (lijkt me een VEEL belangrijker kwestie)

Maar ja...wie ben ik...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2012 om 18:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 18:44   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Waarom moet dat geld kosten? Is dat een scanner die 10 minuten nodig heeft ofzo? Er zijn tegenwoordig toch documentenscanners die het document al na 10 seconden gescand hebben.
10 seconden ?
een tiende van een seconde zult ge bedoelen.

En die meiskes die daar zitten om de centen te ontvangen hebben tijd zat om dat tussendoor te doen; als het druk is zal de file om te kunnen betalen amper een seconde langer duren ...


Nu, het gaat me niet zozeer om die anderhalve € diefstal, maar wel om het sluikse karakter van belastingverhoging.
Vroeger was de prijs van je nummerplaat inbegrepen in de belasting op de inverkeersstelling. Die heeft men niet verhoogd (of durven verhogen) met de nieuwe nummerplaten, maar wel moet ge nu 20 € apart betalen voor die nummerplaat. We betalen nu dus dubbel.

Dank u, belastingsregering Di Rupo !!



vetzakken
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 21:31   #36
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

dit systeem is DE beveiliging tegen diefstal; de Carpass was niet waterdicht want een papiertje kan je in een halfuurtje namaken
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 21:58   #37
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
(computers,internet,anyone???)
Het is idd opmerkelijk dat het gebruik van computers de dingen enkel maar duurder maakt terwijl de reeële kosten vrijwel onbestaand worden. 10ct om een stabiele server te financieren zou ik wel nog kunnen 'begrijpen'
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:02   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Hoeveel heb je betaald voor je nieuwe identiteitskaart?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:21   #39
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hoeveel heb je betaald voor je nieuwe identiteitskaart?
€12?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:42   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
10 seconden ?
een tiende van een seconde zult ge bedoelen.

En die meiskes die daar zitten om de centen te ontvangen hebben tijd zat om dat tussendoor te doen; als het druk is zal de file om te kunnen betalen amper een seconde langer duren ...


Nu, het gaat me niet zozeer om die anderhalve € diefstal, maar wel om het sluikse karakter van belastingverhoging.
Vroeger was de prijs van je nummerplaat inbegrepen in de belasting op de inverkeersstelling. Die heeft men niet verhoogd (of durven verhogen) met de nieuwe nummerplaten, maar wel moet ge nu 20 € apart betalen voor die nummerplaat. We betalen nu dus dubbel.

Dank u, belastingsregering Di Rupo !!



vetzakken
psssst... ze hebben het ondertussen al van 20€ naar 30€ opgetrokken.
Vorig jaar gratis, nu al 30 euro voor nieuwe nummerplaat
Daarnaast is er naar het schijnt een circulaire die aan de keuringscentra oplegt een bepaald percentage van de voertuigen af te keuren wegens onleesbaarheid van de nummerplaat, op die manier worden de oude nummerplaten sneller vervangen en stroomt het geld binnen.
En als iedereen een nieuwe heeft, voeren we de geel-zwarte nummerplaat in natuurlijk, nog eens kassa kassa
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be