Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2019, 18:16   #921
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk "afwijkend gedrag" zou ik dan wel vertonen?
Een overdreven hang naar dogmatisme.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 23:01   #922
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Een overdreven hang naar dogmatisme.
Misschien toch maar eens de betekenis opzoeken van het woord "gedrag". Iets doen. Handelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 23:02   #923
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat intelligente mensen met die overtuigingen, inderdaad zwaar psychiatrisch afwijkend gedrag vertonen.
(Gedrag zoals: plots op een stoel op de knieën gaan zitten; zich verplaatsen naar een site waar vaak een grot staat en daar proberen licht te maken met kaarsen ...)
Domme mensen kunnen misleid worden.
Wat zijn het nu eigenlijk? Intelligente mensen dan wel domme mensen? En om welke reden catalogiseert u religieuze riten als "zwaar psychiatrisch afwijkend gedrag"?

Waarop is die norm van u dan wel gebaseerd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 00:19   #924
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...

...


(Gedrag zoals: plots op een stoel op de knieën gaan zitten; zich verplaatsen naar een site waar vaak een grot staat en daar proberen licht te maken met kaarsen ...)
...
Ohjee, wat 'n verschrikking! :O

Als dat 't enige is waarvoor gevreesd dient te worden mbt "afwijkend gedrag" van "gelovigen" of aanhangers van 'n ideologie/religie, hoeven we niet te panikeren, zeker niet als niemand ertoe verplicht wordt om dat soort van "afwijkend gedrag" bij te wonen of aan deel te nemen.

(Proberen licht maken in 'n grot met kaarsen, als er niks anders voorhanden is, lijkt me niet echt 'afwijkend gedrag', en waarvan wijkt 't eigenlijk af, in grotten is er doorgaans geen elektriciteit aanwezig, tenzij aangelegd natuurlijk.)

Er zijn wel betere voorbeelden van "afwijkend gedrag",
gedrag waar niet enkel de gelovige zèlf last van heeft, maar anderen ook, soms zelfs 'n hele samenleving.

Laatst gewijzigd door SDX : 15 januari 2019 om 00:23.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 06:22   #925
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U gelooft dat als twee homo's seksen volgens hun natuurlijk ritme, zij daar veel later, na hun dood astemblieft, voor aangerekend gaan worden,
maar als ze helemaal niet seksen, er geen aanrekening volgt.

U gelooft dat als een Vlaamse puber aan zijn fluit trekt, hij gestraft wordt.
Maar als een Congolese puber, diep in de rimboe nog nooit van de paters gehoord heeft, hetzelfde doet, dan ...?

U gelooft dat wij allemaal afstammen van Adam en Eva, geschapen door god op de zesde dag. Ik vind dat straf afwijkend.
Adam en Eva hadden twee kinderen waarvan de ene de andere heeft vermoord, het begon goed. Maar....hoe ging het dan verder? Heeft een van de overblijvers dan op zijn moeder gezeten? Zijn alle christelijken dan allemaal het resultaat van eeuwenlange inteelt pur sang?
Toch wel wat verwarrend hoor. Misschien daarom dat de kerk weer wil dat onze jongeren de bijbel gaan studeren.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nnen~a2100c9c/

Zouden ze niet beter wat meer talen en exacte wetenschappen studeren ipv verhaaltjes en bijgeloof?

Net zoals kerk en staat moet gescheiden zijn mag ook kerk en onderwijs bij wet worden gescheiden. Er lopen al genoeg religioten rond.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 07:20   #926
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Skobolev , het waren dan nog 2 jongens. Ook niet bevorderlijk voor nageslacht nietwaar.

Maar , de christenen zijn het er wel over eens dat het oude testament hetzelfde is als de boeken van de gebroeders Grimm, de herhalen van Hans Christian Andersen en de verhalen van moeder de gans.
Mogelijke levenslessen in verhaalvorm.


Nu is alleen de vraag, zijn Adam en Cain dan een hoop vrouwelijke engelen aan't bezwangeren geweest (Abel was een beetje dood nietwaar), of heeft de vliegende fluit Eva voorzien van een paar dozijn nageslacht?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 09:23   #927
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat zijn het nu eigenlijk? Intelligente mensen dan wel domme mensen? En om welke reden catalogiseert u religieuze riten als "zwaar psychiatrisch afwijkend gedrag"?

Waarop is die norm van u dan wel gebaseerd?
Intelligente mensen beseffen dat de wetenschap van de biologie simpelweg bewijst dat godsdienst een fabeltje is; een uitvinding van mensen.
Als intelligente mensen toch gelovig blijven, dan zijn het oplichters.
Als domme mensen gelovig blijven, dan zijn dat geen oplichters. Ze worden opgelicht.

Mijn norm van psychiatrische afwijkingen, of het nu om gedrag gaat of om andere vormen van menselijk actief zijn, is de wetenschap.

(ooit in de verre geschiedenis was er een voorouder van jvdb die aan anderen vroeg hoe het mogelijk was dat zij hem niet volgden in wat in de bijbel stond, namelijk dat de zon rond de aarde draaide ....
wetenschap, mijn beste, wetenschap.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 09:25   #928
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ohjee, wat 'n verschrikking! :O
...
Vaak last van dubbele bodems?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 14:22   #929
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien toch maar eens de betekenis opzoeken van het woord "gedrag". Iets doen. Handelen.
Mensen in de gevangenis willen gooien die abortus plegen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 14:23   #930
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Intelligente mensen beseffen dat de wetenschap van de biologie simpelweg bewijst dat godsdienst een fabeltje is; een uitvinding van mensen.
Als intelligente mensen toch gelovig blijven, dan zijn het oplichters.
Als domme mensen gelovig blijven, dan zijn dat geen oplichters. Ze worden opgelicht.

Mijn norm van psychiatrische afwijkingen, of het nu om gedrag gaat of om andere vormen van menselijk actief zijn, is de wetenschap.

(ooit in de verre geschiedenis was er een voorouder van jvdb die aan anderen vroeg hoe het mogelijk was dat zij hem niet volgden in wat in de bijbel stond, namelijk dat de zon rond de aarde draaide ....
wetenschap, mijn beste, wetenschap.)
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 14:33   #931
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
...
...

Misschien daarom dat de kerk weer wil dat onze jongeren de bijbel gaan studeren.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nnen~a2100c9c/

Zouden ze niet beter wat meer talen en exacte wetenschappen studeren ipv verhaaltjes en bijgeloof?

Net zoals kerk en staat moet gescheiden zijn mag ook kerk en onderwijs bij wet worden gescheiden. Er lopen al genoeg religioten rond.
De enige reden waarom kinderen (opnieuw?) de verhalen uit de bijbel moeten leren kennen is om meer open te staan voor andere ideologieën (mn. islam), toleranter zijn voor vluchtelingen, allochtonen, (trans)migranten enzovoorts...

Verhalen zoals 'de barmhartige samaritaan', barmhartig zijn voor vreemden, slachtoffers van geweldsmisdrijven maw vluchtelingen, exodus; begrip opbrengen voor vluchtelingen die onmenselijke slavernij ontvluchtten ...en meer van dat fraais.

De oppermarxist Franciscus van Rome roept daar immers ook toe op. Grenzen open, vluchtelingen binnenhalen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 14:52   #932
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vaak last van dubbele bodems?
Dat ik wel betere voorbeelden van 'afwijkend' gedrag zou weten te bedenken?
Gedrag waar niet enkel de gelovige last van heeft, maar ook anderen, soms zelfs 'n hele gemeenschap?

Aanslagen plegen bvb, terreur zaaien, bloedvergieten, verkrachten...allemaal in naam van 'n dubieus iets dat allah genoemd wordt.


Maar ja, plots op 'n stoel knielen of kaarsen aansteken in 'n grot is - vanzelfsprekend - vele malen verschrikkelijker/afwijkender.

Ik vind kinderen verplichten 'n moskee bezoeken & aan islamitische rituelen verplichten deel te nemen - en dan zijn we weer terug bij 't onderwerp vd draad, want elke discussie over islam verzandt in 'en de bijbel dan, en de rkk, en 't christendom, en en...' allesbehalve islam, want dat is niet PC, de indoctrinatie is gelukt - zelfs afwijkender gedrag dan iets wat iemand zichzelf oplegt en geen ander last van heeft.

Laatst gewijzigd door SDX : 15 januari 2019 om 14:59.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 16:44   #933
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat ik wel betere voorbeelden van 'afwijkend' gedrag zou weten te bedenken?
Gedrag waar niet enkel de gelovige last van heeft, maar ook anderen, soms zelfs 'n hele gemeenschap?

Aanslagen plegen bvb, terreur zaaien, bloedvergieten, verkrachten...allemaal in naam van 'n dubieus iets dat allah genoemd wordt.


Maar ja, plots op 'n stoel knielen of kaarsen aansteken in 'n grot is - vanzelfsprekend - vele malen verschrikkelijker/afwijkender.

Ik vind kinderen verplichten 'n moskee bezoeken & aan islamitische rituelen verplichten deel te nemen - en dan zijn we weer terug bij 't onderwerp vd draad, want elke discussie over islam verzandt in 'en de bijbel dan, en de rkk, en 't christendom, en en...' allesbehalve islam, want dat is niet PC, de indoctrinatie is gelukt - zelfs afwijkender gedrag dan iets wat iemand zichzelf oplegt en geen ander last van heeft.
Niet zo negatief oordelen over de islam SDX.

Volgens de Jan (Jambon) is er niets mis met de islam/koran en Bourgeois droomt van een Europese islam, het komt allemaal wel goed.

Ik blijf wel zitten met de vraag waarom Bourgeois een andere islam wil als er volgens Jambon met de huidige islam niets mis is. Raar.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 16:54   #934
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik blijf wel zitten met de vraag waarom Bourgeois een andere islam wil als er volgens Jambon met de huidige islam niets mis is. Raar.
Omdat het dan lokaal gekweekte islam is die een bio-certificaatje kan krijgen en groen is
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 18:35   #935
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat ik wel betere voorbeelden van 'afwijkend' gedrag zou weten te bedenken?
...
De post ging wel over afwijkend gedrag dat forummer Jan zou vertonen.
En niet al die zaken die jij (en ik) aan (sommige en nogal vele) andere islamieten kan toeschrijven.

Wil je in het vervolg wat beter en aandachtiger lezen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 18:37   #936
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet zo negatief oordelen over de islam SDX.

Volgens de Jan (Jambon) is er niets mis met de islam/koran en Bourgeois droomt van een Europese islam, het komt allemaal wel goed.

Ik blijf wel zitten met de vraag waarom Bourgeois een andere islam wil als er volgens Jambon met de huidige islam niets mis is. Raar.
Ge moogt nog 1000 keren de woorden van toekomstig premier Jan Jambon verdraaien, het zal altijd een leugen blijven die je zo voorstelt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 20:10   #937
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het dan lokaal gekweekte islam is die een bio-certificaatje kan krijgen en groen is
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 20:12   #938
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt nog 1000 keren de woorden van toekomstig premier Jan Jambon verdraaien, het zal altijd een leugen blijven die je zo voorstelt.
Ik verdraai juist niets!
De manier waarop hij met het schuim op de mond de islam/koran stond te verdedigen zei genoeg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 20:22   #939
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De post ging wel over afwijkend gedrag dat forummer Jan zou vertonen.
En niet al die zaken die jij (en ik) aan (sommige en nogal vele) andere islamieten kan toeschrijven.

Wil je in het vervolg wat beter en aandachtiger lezen?
Is er dan iemand hier die forummer Jan persoonlijk kent om hem afwijkend "gedrag" te kunnen toeschrijven?

Het niet eens zijn met hetgeen 'n ander schrijft, kan je moeilijk afwijkend gedrag van die ander noemen.

Ook was ik me er niet van bewust dat forummer Jan 't onderwerp van deze draad was.
Volgens mij ging 't over afwkjkend gedrag van 'gelovigen' in 't algemeen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 20:26   #940
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik verdraai juist niets!
De manier waarop hij met het schuim op de mond de islam/koran stond te verdedigen zei genoeg.
Ik zie hem nog zo voor me, inderdaad met 't spreekwoordelijke schuim op de lippen, hij verstikte haast van woede en onmacht om de vvredelievende te verdedigen.
We moesten zelfs respect hebben voor iets dat door miljoenen als heilig beschouwd werd. De Winter had nl. de koran 'n 'license to kill' genoemd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be