Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2019, 10:48   #81
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar allez jong, dat weet het kleinste politieke kind: er was geen onbestuurbaarheid. Di Rupo II was mogelijk.
het is in uw geval iets bescheidener de woorden "dat weet ik zelfs" te gebruiken, Schoofje.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 10:49   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Dus je geeft hierbij toe dat verrotting het doel en strategie van de N-VA zijn?
En dit om een markt te creëren voor een product waar niemand op zit te wachten
Jouw "dus" wijst op een besluit. Wel, je besluit helemaal verkeerd.

Het doel is niet verrotting, maar wel het rotte weg te snijden.

Daarbij: ik maak gebruik van mijn politieke vrijheid, om mijn mening - namelijk dat mijn politieke overheid grondig gereorganiseerd moet worden - te propageren.

Iets op tegen misschien?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 10:53   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is in uw geval iets bescheidener de woorden "dat weet ik zelfs" te gebruiken, Schoofje.
https://www.youtube.com/watch?v=wRqOAcduzT0
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 10:54   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jij zit veel te kort bij Zaventem om uw eigen windmolen in uw tuin te zetten.

Ik heb geen tuin maar als ik eens een maand uit een muziekwinkel kan wegblijven, kan ik wél beginnen met aandelen te kopen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 11:01   #85
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 12:30   #86
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar allez jong, dat weet het kleinste politieke kind: er was geen onbestuurbaarheid. Di Rupo II was mogelijk.
Di Rupo I was ook mogelijk met N-VA. Maar de keizer dacht, ik ben onaantastbaar.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 14:11   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar allez jong, dat weet het kleinste politieke kind: er was geen onbestuurbaarheid. Di Rupo II was mogelijk.
Die 500+ dagen waren dus voor de mop ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 14:30   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die 500+ dagen waren dus voor de mop ?
Een mop zou ik het niet direct noemen, BHV splitsen was zeeeeer ernstig...

We liepen daar namelijk tegen de fysieke grenzen aan van wat men nog kan uitstellen tot later. En zoiets is een slecht recept omdat onze politici dan hun favoriete oplossing niet meer kunnen hanteren. Het was de finale ronde van een communautair-autistisch feestje waarbij 1 van de belangrijkste acteurs op 7 juli 2011 besloot om niet langer mee op te treden.

Daarna heeft de serie een flinke doorstart kunnen nemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 14:32   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik klaag niet.
Ik stel enkel vast: het wordt harder en harder gespeeld.

Vroeger slingerde men gerechtelijke feiten naar Di Rupo. Maar wie deed dat? Enkele individuen, liefst anoniem ...
Maar nu, open en bloot, door ministers en partijvoorzitters.

Ik klaag daar zeker en vast niet om. Het kan de onbestuurbaarheid maar mee in de hand werken.
(trouwens, die onbestuurbaarheid moet maar hoogstens een kwartiertje duren: de tijd om toe te geven dat confederalisme de oplossing is)
Wellicht is N-VA uit de regering gaan lopen omdat deze zweer op uitbarsten stond.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 05:18   #90
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
straks is die stoute turk nog onschuldig...
Meester Frank Coel, die Kucam verdedigt, blijft erbij dat zijn cliënt geen geld heeft gekregen, noch mensen geld heeft afgeperst voor het uitreiken van humanitaire visa. Om zijn gelijk te bewijzen heeft Coel de geruchten zoals die in de ‘Pano’-reportage op Eén van vorige woensdag werden verspreid, opnieuw laten vertalen.

“De politie leidt uit die ‘Pano’-verklaringen af dat er gesproken wordt over geld. De beëdigde vertaler zegt echter dat er gesproken wordt over mensen. ‘Aan u heb ik 5 gevraagd en ik heb 5 klaar gekregen.’ Daar worden mensen mee bedoeld, geen betalingen. Dat is een fundamenteel verschil”, aldus Coel

Kucam heeft volgens zijn advocaat het volste vertrouwen in het onderzoek en verleent er zijn volledige medewerking aan. “Er valt hem niets te verwijten. Hij blijft erbij dat hij nooit geld gevraagd, gekregen of afgeperst heeft om namen op een lijst te zetten voor de aanvraag van humanitaire visa.”

Hoeveel schade vergoeding gaat VRT betalen indien die ‘Pano’-verklaringen uitzending voor op zen zachts gezegd .....verkeerde interpretatie van de feiten gezorgd heeft....gaat ' Pano' dan vervolgt worden om.....

Het lijkt dan ook duidelijk dat justitie voor de verkiezingen met iets heel duidelijk moet komen. Schuldig of onschuldig....

Terwijl het parket heel duidelijk is dat het kabinet-Francken niet betrokken is in de zaak van sjoemel de vermoedelijke fraude met humanitaire visa.

Vindt Rutten het fundamenteel dat alles ‘tot op het bot’ wordt onderzocht.

Niet in een onderzoekscommissie evenwel, die zou te veel in het vaarwater komen van het lopende onderzoek door het parket.
Ook CD&V-voorzitter Wouter Beke vraagt meer tekst en uitleg van Francken.

>>>>Niet in een onderzoekscommissie evenwel, die zou te veel in het vaarwater komen van het lopende onderzoek door het parket<<<<.

.
Deze redenering gold dus niet om de Dexia en Arco gangsters uit het gevang te houden. !!

>>>Met een onderzoekscommissie werd het parket met voorbedachte rade buiten spel gezet<<<<.


Foefel, sjoemel…. erger dan waar ook ter wereld, maffia praktijken met zwijgplicht maar dan steeds vanuit de achterkamers van senaat-loge of kamer-loge!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 januari 2019 om 05:27.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 09:11   #91
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Kijk eens aan: plots zijn Bartje, den Tejo, en de NVA-ers zelf Gutmenschen!
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 09:26   #92
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Leeft Francken nog? Ik heb precies de indruk dat N-VA het moeilijk heeft haar goudhaantje in de aandacht te houden.

Zelfs op de propgandakanalen van Van Thillo was hij niet te zien of te horen over dat Armeens geval.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2019, 16:19   #93
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Volgens De Wever is de hoofdzaak dat er mensen zijn gered van een gewisse dood.


Dat is zever, die bevriende Mechelse schepen staat daar in de straten van Beiroet omringd door kandidaat visa's aanvragen uit te delen. Die mensen riskeren absoluut geen "gewisse dood" in de straten van Beiroet.
Daar kun je wellicht aan toevoegen dat 90 procent van de vreemde aanwinsten die hier opduiken niet echt voor hun leven vreesden maar iets anders op het oog hadden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 16:13   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht is N-VA uit de regering gaan lopen omdat deze zweer op uitbarsten stond.
Het deksel van de beerput vliegt open.

Antwerpse gerecht rolt grote drugsfamilie op die banden had met Melikan Kucam.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...ZTBY0_nsHp1sO8
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 16:54   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het deksel van de beerput vliegt open.

Antwerpse gerecht rolt grote drugsfamilie op die banden had met Melikan Kucam.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...ZTBY0_nsHp1sO8
15 arrestaties, 46 huiszoekingen, diefstal, drugs, illegale wapens, valsheid in geschrifte.
Noemen ze dat in Aantwaarpe ook een fait divers zoals Thielemans vroeger in Brussel ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:07   #96
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
15 arrestaties, 46 huiszoekingen, diefstal, drugs, illegale wapens, valsheid in geschrifte.
Noemen ze dat in Aantwaarpe ook een fait divers zoals Thielemans vroeger in Brussel ?
Wij weten nu wat De Wever bedoelde met zijn uitspraak over één klik verwijderd van de maffia.
Ik hoop dat het opgeblazen kikkertje van 't schoe-en verdiep uit A'pen nu eindelijk geleerd is zijn bek te houden en twee-en-tachtig keer na te denken voordat hij wil provoceren.
Zijn klikuitspraak is ondertussen opgenomen op Wikipedia als ultiem voorbeeld bij een boemerang en een gezicht.

Man man man...het zijn gouden tijden voor mensen die de NVA reeds lang doorzagen als de partij van de hyperrijken, graaiers en andere opgeblazen kiekens.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:55   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
15 arrestaties, 46 huiszoekingen, diefstal, drugs, illegale wapens, valsheid in geschrifte.
Noemen ze dat in Aantwaarpe ook een fait divers zoals Thielemans vroeger in Brussel ?
Neen Bart De Wever noemt mensensmokkel en banden met de Maffia 'Bijzaak'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wij weten nu wat De Wever bedoelde met zijn uitspraak over één klik verwijderd van de maffia.
Ik hoop dat het opgeblazen kikkertje van 't schoe-en verdiep uit A'pen nu eindelijk geleerd is zijn bek te houden en twee-en-tachtig keer na te denken voordat hij wil provoceren.
Zijn klikuitspraak is ondertussen opgenomen op Wikipedia als ultiem voorbeeld bij een boemerang en een gezicht.

Man man man...het zijn gouden tijden voor mensen die de NVA reeds lang doorzagen als de partij van de hyperrijken, graaiers en andere opgeblazen kiekens.
Bart De Wever had duidelijk inside informatie. Alleen had hij het over de verkeerde partij.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 februari 2019 om 18:55.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 20:21   #98
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard


Entre copains

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...uden~a67d78d3/
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 20:26   #99
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

De belangrijkste fout is dat NVA dit maffioze heerschap Kucam heeft toegelaten tot de partij en zelfs dat heerschap op een lijst heeft geplaatst.

Wat die redding van Syrische christenen betreft was dit in 2015 zeker terecht. De fout zit er in dat ze die tussenpersonen heeft toegelaten tot de partij en zelfs op de lijst hebben gezet.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 20:28   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Leeft Francken nog? Ik heb precies de indruk dat N-VA het moeilijk heeft haar goudhaantje in de aandacht te houden.

Zelfs op de propgandakanalen van Van Thillo was hij niet te zien of te horen over dat Armeens geval.
Wanneer trekt Bart de stekker uit Francken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be