Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2024, 14:46   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.615
Standaard Veel steun voor (fysisch pure Afro) GL-PvdA'er Habtamu De Hoop na racisme gedoe

onderwerp

Veel steun voor (fysisch pure Afro) GL-PvdA'er Habtamu De Hoop na racistische opmerking Johan Derksen

analyse

01) Ja nu pas kan ik eea beter modelleren, exacter mbt deze meneer (fysisch pure Afro) GL-PvdA'er Habtamu De Hoop en ook inzake mijzelf. Ik ben zelf NIET Blank en NIET Arisch en in het WITTE Nederland dus een Untermensch van Surikoelie apenkleur. Als iemand mij uitmaakt voor gekleurde, Indiase Bonobo mensaap dan is het eerder een complimentje dan een racistische bejegening, omdat apen toch fysiek sterker, vitaler en slimmer zijn dan de fysiek minderwaardige menselijke gedrochten. Ga dit maar zelf onderzoeken.

02) Natuurlijk is Racisme foute koek maar met al die 101 Rassen, volkeren en PV Rassen in Nederland nu is alles ahw verdoemd verder, en het kan eindigen in een Holocaust met hele ellendige Rassenoorlogen van alle kanten, alle rassen haten elkaar, wereldwijd zie je dit discriminatie patroon, ook in gekleurd INdia.

03) Moeilijke kwestie, ik moet deze man een verzoek brief sturen inzake het Project Expansie FB SS, omdat Suriname toch heel rijk en heel mooi is, dus een nieuwe start maken is noodzakelijk nu. Gewoon zielig hoe de verloedering, etnische rassen politiek en de bittere rassenoorlog Suriname hebben vernietigd na de papieren onafhankelijkheid van 25 november 1975. Ja de Multikukeluku is verdoemd nu om te eindigen in een bittere rassenoorlog en dit proces is nu in Nederland losgebarsten, en helaas het is een natuurlijk, biologisch noodzakelijk proces denk ik; ahw de harde, ongenadige wil van de Hollandse Dharti Maata, dus de Hollandse MOeder Natuur wil deze harde, meedogenloze rassenoorlog ook zelf op haar bodem en manipuleert dus aktief de onvrije wil van elk individu in heel Nederland.

04) Reageer aub, pb mij evt als je eea niet openbaar kwijt wil. Een veilig en rein SuriKoelieFREI Nederland lijkt mij toch het beste, al ben ik ook zelf een surikoelie aapje. Teveel gekleurde Surikoelie Bonobo mensaapjes in Nederland is zeker niet leuk zijn en zal zeker veels te duur zijn, omdat men dan teveel banaantjes moet importeren voor hen uit het schatrijke surinaamse tropische paradijs.

05) Deze meneer (fysisch pure Afro) GL-PvdA'er Habtamu De Hoop is feitelijk fysisch en klimatologisch gedetermineerd, een Afrikaanse, negroide persoon, maar door zijn adoptie proces in Friesland heeft hij nu een soort Friese metafysica lichaam en hij behoort hierom tot het gewone Friese PV RAS in Nederland, met als moedertaal het Fries en het ABN Nederlands. Hij kent zeker geen woordje van enige taal uit Afrika, en identificeert zich met de gewone germaanse friezen denk ik, hoewel ik hem niet persoonlijk ken. Hij is dus 100 % geassimileerd door het Friese PV RAS en ook normaal geaccepteerd in heel Friesland denk ik, perfect geassimileerd en geintegreerd, ook seksueel denk ik.



===============================
https://www.nu.nl/politiek/6308549/v...n-derksen.html


Veel steun voor GL-PvdA'er De Hoop na racistische opmerking Johan Derksen
Door onze politieke redactie
10 apr 2024 om 14:00 Update: 10 min. geleden
422 reacties
GL-PvdA-Kamerlid Habtamu de Hoop krijgt woensdag vanuit politiek Den Haag veel steunbetuigingen. Die volgen na racistische opmerkingen die Johan Derksen dinsdagavond in het televisieprogramma Vandaag Inside over hem maakte.

"Laat je niet vertellen wie je bent of waar je thuishoort. Nooit, door niemand", reageerde De Hoop zelf. "Ik ben Fries en daar ben ik trots op."

"Schaamteloos dit. Het soort alledaags racisme waar te veel mensen alle dagen mee geconfronteerd worden", schrijft demissionair minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken) woensdag op X. "Niet normaal maken wat niet normaal is." Die laatste zin deed denken aan de toespraak van koning Willem-Alexander tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei 2020.

Demissionair premier Mark Rutte complimenteerde De Hoop met zijn reactie. "Goeie reaksje", schrijft hij in het Fries op X. "En Johan, knoop dit yn dyn earen!"

GL-PvdA-leider Frans Timmermans: "Stop dit racisme en behandel de ander gewoon met respect." D66-leider Rob Jetten vond dat er "terecht veel boze reacties" kwamen. "Puur racisme op nationale tv."
'Hij is toch geen Fries?'

Bij Vandaag Inside werd het kabinetsplan besproken om de komende vijf jaar 18 miljoen euro uit te trekken om de Friese taal en cultuur te stimuleren. De Hoop, een uitgesproken Fries parlementslid, is hier blij mee.

"Het is mooi dat je in het Fries kunt studeren", zei hij voor de camera van een SBS6-verslaggever. "Dan kun je in het Fries lesgeven. Er is veel behoefte aan Friese docenten."

In de studio zei Derksen direct dat hij het plan onzin vindt. "Iemand die in Friesland is geboren, heeft het recht om er zo over te praten", zei hij over de geadopteerde De Hoop. "Hij is toch geen Fries? Kom op."

Met die opmerking kreeg Derksen de lachers op zijn hand aan tafel, waaraan ook presentator Wilfred Genee, René van der Gijp en gast Albert Verlinde zaten. "Ik ben toch ook geen Surinamer?", zei Derksen.
'Ik heb niet zoveel tijd en zin in deze flauwekul'

De Hoop, die geboren is in Ethiopië, reageerde een dag later met een korte videoboodschap. "Nou, Johan, ik ben Fries", zei hij in het Fries. "Ik ben opgegroeid op een boerderij in Wommels. Opgevoed door twee Friese ouders. Waar ik kaatste, voetbalde, trekker reed, schaatste, molk en stront schepte."

Verder wil het Kamerlid er niet te veel woorden aan vuilmaken. Hij zet zich liever in voor betaalbare woningen en goed openbaar vervoer, onderwerpen waarmee hij zich in Den Haag bezighoudt. "Om heel eerlijk te zijn, heb ik niet zoveel tijd en zin in deze flauwekul."

De Hoop werd toen hij vier weken oud was door zijn biologische moeder te vondeling gelegd in een café in Addis Abeba. Enkele maanden later werd hij geadopteerd door zijn Friese "heit en mem".

"Wie mij op deze wereld heeft gezet, is mij onbekend. Maar over wie mij de liefdevolle opvoeding hebben gegeven waardoor ik vandaag op deze plek kan staan, bestaat geen enkele twijfel", zei De Hoop in 2021 tijdens zijn maidenspeech in de Tweede Kamer.
Beeld: ANP
422 reacties
Lees meer over:
Politiek
Discriminatie en racisme
NUjij: Uitgelichte reacties
JW34567
10 apr 2024 om 14:09
Een goede reactie van de Hoop. Wat andere politici ervan vinden vind ik niet zo relevant want die zijn blij dat ze Derksen een keer kunnen pakken omdat ze zelf altijd worden aangepakt.
Respect: ???? 30
Reacties: ???? 4
Reageer
F.d._3713688a
10 apr 2024 om 14:08
Tsja het zal door de populisten wel weer zalvend worden weggepraat en gerechtvaardigd, maar hier gaat Derksen de absolute rode lijn over. Triest. In plaats van juist enthousiast te zijn dat deze meneer zich zo Frysk voelt als maar kan moet hij het weer negatief en zelfs discriminatoir benaderen. Beschamend en ook beschamend voor hen die dit supporten. Dit gaat echt te ver.
Respect: ???? 176
Reacties: ???? 5






https://www.nu.nl/politiek/6308549/v...n-derksen.html
===========================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 10 april 2024 om 14:53. Reden: typfoutjes
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be