Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 26 september 2005, 00:45   #1
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard scenario: het VB wint

Stel volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen: het VB behaalt samen met enkele overlopers uit NVA en VLD en de Coveliers-partij een meerderheid. Wat zullen hun eerste concrete beleidsmaatregelen zijn, hoe worden de postjes verdeeld? Hoe zullen ze de migrantenproblematiek en veiligheidsprobleem oplossen? Ik kijk er nu al vol spanning naar uit hoe ze het hele gamma aan hooggespannen verwachtingen en beloften zullen inlossen... dan breekt het moment van de waarheid aan voor het VB, en eigenlijk voor België als geheel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 26-09-2005 at 01:48
Reason:
--------------------------------

Stel volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen: het VB behaalt samen met enkele overlopers uit NVA en VLD en de Coveliers-partij een meerderheid. Wat zullen hun eerste concrete beleidsmaatregelen zijn, hoe worden de postjes verdeeld? Hoe zullen ze de migrantenproblematiek en veiligheidsprobleem oplossen? Ik kijk er nu al vol spanning naar uit hoe ze het hele gamma aan hooggespannen verwachtingen en beloften zullen inlossen... dan breekt het moment van de waarheid aan voor het VB, en eigenlijk voor België als geheel.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 26-09-2005 at 01:46
Reason:
--------------------------------

Stel volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen: het VB behaalt samen met enkele overlopers uit NVA en VLD en de Coveliers-partij een meerderheid. Wat zullen hun eerste concrete beleidsmaatregelen zijn, hoe worden de postjes verdeeld? Hoe zullen ze de migrantenproblematiek en veiligheidsprobleem oplossen? Ik kijk er nu al vol spanning naar uit hoe ze het hele gamma aan hooggespannen verwachtingen en beloften zullen inlossen...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Stel volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen: het VB behaalt samen met enkele overlopers uit NVA en VLD en de Coveliers-partij een meerderheid. Wat zullen hun eerste concrete beleidsmaatregelen zijn, hoe worden de postjes verdeeld? Hoe zullen ze de migrantenproblematiek en veiligheidsprobleem oplossen? Ik kijk er nu al vol spanning naar uit...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 26 september 2005 om 00:48.
tomm is offline  
Oud 26 september 2005, 18:39   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Stel volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen: het VB behaalt samen met enkele overlopers uit NVA en VLD en de Coveliers-partij een meerderheid. Wat zullen hun eerste concrete beleidsmaatregelen zijn, hoe worden de postjes verdeeld? Hoe zullen ze de migrantenproblematiek en veiligheidsprobleem oplossen? Ik kijk er nu al vol spanning naar uit hoe ze het hele gamma aan hooggespannen verwachtingen en beloften zullen inlossen... dan breekt het moment van de waarheid aan voor het VB, en eigenlijk voor België als geheel.
Ze zullen in de eerste plaats de Belgische Wetten kunnen naleven, hetgeen eigenlijk betekent dat ze in feite niet zoveel meer kunnen doen dan de huidige ploeg.
Pietje is offline  
Oud 26 september 2005, 18:48   #3
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard scenario: het VB wint

Dezelfde scenario als die van de LPF, stort inmekaar als een kaartenhuis m.a.w ze gaan volledig versplinteren.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline  
Oud 26 september 2005, 18:50   #4
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ze zullen in de eerste plaats de Belgische Wetten kunnen naleven, hetgeen eigenlijk betekent dat ze in feite niet zoveel meer kunnen doen dan de huidige ploeg.
Kortom, er was nooit een reden voor dat cordon sanitaire, en het ganse gezwans over "nazisme" en co bij (extreem-)links was leugenachtig en vals. Mooi dat u dit bij deze toegeeft.
Guderian is offline  
Oud 26 september 2005, 18:53   #5
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Het VB is zich al lang aan het voorbereiden op machtsuitoefening in Antwerpen en heeft zeer veel geleerd uit de ervaringen van het FN in Orange en de fouten die werden gemaakt in Toulon en Marignane. Een lokaal bestuur uitoefenen is trouwens inhoudelijk iets compleet anders dan regeringsdeelname. Ontroerend hoe bezorgd sommigen van het linkse gepeupel hier zijn omtrent de toekomst van het VB!
Guderian is offline  
Oud 26 september 2005, 18:54   #6
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Dezelfde scenario als die van de LPF, stort inmekaar als een kaartenhuis m.a.w ze gaan volledig versplinteren.
Er is wel een groot verschil, Fortuyn was dood toen de LPF aan de macht kwam.
Smurfje is offline  
Oud 26 september 2005, 18:56   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Dezelfde scenario als die van de LPF, stort inmekaar als een kaartenhuis m.a.w ze gaan volledig versplinteren.
Dat is een hypothese die lang niet zeker is.

De Franse stad Orange heeft sinds 1995 een FN-burgemeester.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 26 september 2005, 19:01   #8
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Stel volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen: het VB behaalt samen met enkele overlopers uit NVA en VLD en de Coveliers-partij een meerderheid. Wat zullen hun eerste concrete beleidsmaatregelen zijn, hoe worden de postjes verdeeld? Hoe zullen ze de migrantenproblematiek en veiligheidsprobleem oplossen? Ik kijk er nu al vol spanning naar uit hoe ze het hele gamma aan hooggespannen verwachtingen en beloften zullen inlossen... dan breekt het moment van de waarheid aan voor het VB, en eigenlijk voor België als geheel.

kan het nog slechter dan wat het huidige gemeentebestuur doet aan al uw aangehaalde bekommernissen ?

Ik dacht van niet,...integendeel, misschien worden nu eindelijk de illegalen daadwerkelijk opgespoord ipv een ..' miss illegal beauty ' te organiseren.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 26 september 2005, 19:04   #9
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Dat is een hypothese die lang niet zeker is.

De Franse stad Orange heeft sinds 1995 een FN-burgemeester.
Orange is een of ander Frans boeregat en geen Metropool zoals Antwerpen.
__________________
De Nachtuil is offline  
Oud 26 september 2005, 19:05   #10
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

http://frontpage.fok.nl/nieuws/58040
Smurfje is offline  
Oud 26 september 2005, 19:07   #11
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Kortom, er was nooit een reden voor dat cordon sanitaire, en het ganse gezwans over "nazisme" en co bij (extreem-)links was leugenachtig en vals. Mooi dat u dit bij deze toegeeft.
Ik ging net hetzelfde zeggen.
Kaal is offline  
Oud 26 september 2005, 19:12   #12
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje
Er is wel een groot verschil, Fortuyn was dood toen de LPF aan de macht kwam.
Juist en hij had zijn partij pas opgericht. Er is gewoon geen vergelijking mogelijk.
Kaal is offline  
Oud 26 september 2005, 19:23   #13
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje
Er is wel een groot verschil, Fortuyn was dood toen de LPF aan de macht kwam.
Mocht Pim Fortuin niet van het leven beroofd geweest zijn, zou hij de blaffende honden in zijn eigen partij (wat er nog van overblijft teminste 'quasi nada') tot bedaren hebben kunnen brengen denk je? Neen ik denk van niet, de LPF was sowieso gedoemd om inmekaar te storten. Een soortgelijke scenario zie ik gebeuren met het VB.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline  
Oud 26 september 2005, 19:26   #14
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Mocht Pim Fortuin niet van het leven beroofd geweest zijn, zou hij de blaffende honden in zijn eigen partij (wat er nog van overblijft teminste 'quasi nada') tot bedaren hebben kunnen brengen denk je? Neen ik denk van niet, de LPF was sowieso gedoemd om inmekaar te storten. Een soortgelijke scenario zie ik gebeuren met het VB.
Als er een echt leiderfiguur in de partij was, zouden de ''honden ook wat minder blaffen''.
Na de dood van Fortuyn was het meer zoiets: Nee, Pim had het niet zo gewild, Pim had het zo gewild!!!!
Smurfje is offline  
Oud 26 september 2005, 19:27   #15
barney
Burger
 
Geregistreerd: 23 augustus 2005
Berichten: 158
Standaard

Ik denk dat ik me wel al kan voorstellen wat er gebeurt als het blok in Antwerpen aan de macht komt.
Ik had zo gedacht aan kereltjes die paraderen in zwarte hemden en beige broeken, boeken die verbrandt worden op de meir, migranten die in elkaar geslagen worden, je weet wel jaren 30 en 40 stuff.
barney is offline  
Oud 26 september 2005, 19:31   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Kortom, er was nooit een reden voor dat cordon sanitaire, en het ganse gezwans over "nazisme" en co bij (extreem-)links was leugenachtig en vals. Mooi dat u dit bij deze toegeeft.
Dat cordon is een kwestie van fatsoen. Een weigering om met fascisten en nazi-volgelingen samen te werken.8)
Pietje is offline  
Oud 26 september 2005, 19:34   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Mocht Pim Fortuin niet van het leven beroofd geweest zijn, zou hij de blaffende honden in zijn eigen partij (wat er nog van overblijft teminste 'quasi nada') tot bedaren hebben kunnen brengen denk je? Neen ik denk van niet, de LPF was sowieso gedoemd om inmekaar te storten. Een soortgelijke scenario zie ik gebeuren met het VB.
Idd, gewoon door gebrek aan inhoud. Op de 27 jaar !!!!!! , dat die partij bestaat, heb ik nog nooit één of andere socio-economische analyse van hun hand kunnen lezen. Verder dan "vreemdelingen buiten" en "België barst", geraken ze niet. 8)
Pietje is offline  
Oud 26 september 2005, 19:36   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
boeken die verbrandt worden op de meir,
Welke boeken?
Die van Siegfried Verbeke?
Hoeft niet hoor.
Die zijn al uit de handel en verboden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 26 september 2005, 19:55   #19
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Dat is een hypothese die lang niet zeker is.

De Franse stad Orange heeft sinds 1995 een FN-burgemeester.

Inderdaad, maar een (burgemeester) ga ik niet zo vlug in vergelijking trekken met een (partij) die een land moet leiden.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline  
Oud 26 september 2005, 20:17   #20
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Idd, gewoon door gebrek aan inhoud. Op de 27 jaar !!!!!! , dat die partij bestaat, heb ik nog nooit één of andere socio-economische analyse van hun hand kunnen lezen. Verder dan "vreemdelingen buiten" en "België barst", geraken ze niet. 8)
Het begind wat eentonig te worden inderdaad, het is net een versleten bakeliete plaat die decenias lang blijft haperen.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be