Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 19:39   #1
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

En wel alleen. Alle kabinetten moeten ontruimd worden. Alle amtenaren krijgen hun ontslag, politie en gerecht allemaal buiten. Alle lopende dossiers worden geklasseerd.
Zo kan het blok met z'n eigen dossiers en z'n eigen mensen met een schone lei beginnen.
Dit zou ik wel zien zitten, ze mogen voor mijn part alle internationale verdragen getekend door België herroepen.
Slechts een ding zou ik wel eisen. Dat ze na 4 jaar terug verkiezingen organiseren. Vrije verkiezingen met enkelvoudig stemrecht, ook voor vrouwen welterverstaan.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 14 juni 2004, 19:44   #2
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

indeed .

Als democraat ben ik er ook voor dat ze ALLEEN zouden regeren.
hun sympathisanten en stemmers meteen dik content... Ik vind wel dat ze daarvoor best eerst de volledige meerderheid moeten halen, maar je denkpiste is misschien zo slecht nog niet !

Daarom / laat ze nu maar een regering vormen ALLEEN met de steun van alle andere partijen in de oppositie. Draag de verantwoordelijkheid van jullie standpunten MAAR ALLEEN !!! gaat elle gang maar es....


Dat zou pas interessant zijn !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 14 juni 2004, 20:15   #3
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

lol over inbreuk op de democratie gesproken ? een partij die 1/4 vd stemmen haalt laten regeren ? ALLEEN ?
icerulez is offline  
Oud 14 juni 2004, 20:49   #4
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
En wel alleen. Alle kabinetten moeten ontruimd worden. Alle amtenaren krijgen hun ontslag, politie en gerecht allemaal buiten. Alle lopende dossiers worden geklasseerd.
Zo kan het blok met z'n eigen dossiers en z'n eigen mensen met een schone lei beginnen.
Dit zou ik wel zien zitten, ze mogen voor mijn part alle internationale verdragen getekend door België herroepen.
Slechts een ding zou ik wel eisen. Dat ze na 4 jaar terug verkiezingen organiseren. Vrije verkiezingen met enkelvoudig stemrecht, ook voor vrouwen welterverstaan.
Goh is grappig. Maar exact zo, en dan exact exact exact zo begon Hitler ook aan zijn machtsovername: de media eruit geknikkerd, de rechtstaat opheffen de Joden vergassen. Allez jong, ben er maar trots op.
Belgie boven alles. Hipehoi we hebben zoveel geleerd van onze fouten, we maken ze gewoon weer opnieuw.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 14 juni 2004, 21:15   #5
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez
lol over inbreuk op de democratie gesproken ? een partij die 1/4 vd stemmen haalt laten regeren ? ALLEEN ?
Voor de vlaams blokkers is dat wel democratisch. Zij zijn immers de winnaars. Alleen uiteraard, ze kunnen en willen immers niet met anderen regeren tenzij ze al hun eisen en punten zonder enige toegeving van hunnentwege moeten doen. Probeer daar maar eens me te regeren.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 14 juni 2004, 21:23   #6
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez
lol over inbreuk op de democratie gesproken ? een partij die 1/4 vd stemmen haalt laten regeren ? ALLEEN ?
Voor de vlaams blokkers is dat wel democratisch. Zij zijn immers de winnaars. Alleen uiteraard, ze kunnen en willen immers niet met anderen regeren tenzij ze al hun eisen en punten zonder enige toegeving van hunnentwege moeten doen. Probeer daar maar eens me te regeren.

Nee, onze democratie werkt niet zo dat de partij met het meeste stemmen regeert. ER moet een coallitie van meer dan de helft (dus 51%) gevormd worden, en wees blij dat dat zo is, anders bestond d"emocratie niet meer
icerulez is offline  
Oud 14 juni 2004, 21:45   #7
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
En wel alleen. Alle kabinetten moeten ontruimd worden. Alle amtenaren krijgen hun ontslag, politie en gerecht allemaal buiten. Alle lopende dossiers worden geklasseerd.
Zo kan het blok met z'n eigen dossiers en z'n eigen mensen met een schone lei beginnen.
Dit zou ik wel zien zitten, ze mogen voor mijn part alle internationale verdragen getekend door België herroepen.
Slechts een ding zou ik wel eisen. Dat ze na 4 jaar terug verkiezingen organiseren. Vrije verkiezingen met enkelvoudig stemrecht, ook voor vrouwen welterverstaan.
Akkoord! 't Stof en vuil der democraten heeft haar laatste kans gehad.
PAJOT is offline  
Oud 14 juni 2004, 21:53   #8
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez

Nee, onze democratie werkt niet zo dat de partij met het meeste stemmen regeert. ER moet een coallitie van meer dan de helft (dus 51%) gevormd worden, en wees blij dat dat zo is, anders bestond d"emocratie niet meer
Juist ja. Natuurlijk niet die 1 miljoen kiezers van het blok maar de kern van de partij lijkt democratie te willen invullen met een 25% meerderheid.
__________________

Lamzakl
George is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be