Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2013, 14:12   #141
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Fyra problemen zijn dinsdag tot in het Vlaams parlement geraakt.....

Men verwachtte daar in een commissie voor kinderrechten een professor uit Amsterdam die de onmetelijke afstanden tussen Amsterdam en Brussel gepland had te overbruggen met de Fyra (hetgeen op zich een niet onverdienstelijke beslissing was).....

.....de voorziene Fyra marcheerde echter niet...en aangezien de volgende Fyra (misschien) voor 2 uur later was heeft men de commissie maar uitgesteld.Misschien tot meneer per fiets kan verschijnen om zijn rapport te presenteren...

Een van de argumenten voor dergelijke snelle treinen was nu juist een dienstverlening voor "tijdskritische" reizigers......
Er komt een gezamenlijke Nederlands-Belgische kamercommissie die problemen met de V250 (de naam van het treinstel, Fyra is het traject).
http://www.nu.nl/binnenland/3007111/...ssie-fyra.html
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:16   #142
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de andere talen vind je meer verwijzingen als je Keiretsu zegt moet je
ook http://de.wikipedia.org/wiki/Nippon_Keidanren vinden. Of de machtigste ondernemingsvereniging in Japan.
Ja maar er is toch een verschil tussen "het verbond van Japanse ondernemers heeft invloed op de regering" en "een paar families bezitten de regering".
Er zijn veel organisaties met invloed op de regering. Ik vermoed dat het in Japan niet anders zal zijn dan in België.

In België heeft het VBO, VOKA en dergelijke ook invloed in de regering. Maar ze zijn ook niet de enigen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:31   #143
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ja maar er is toch een verschil tussen "het verbond van Japanse ondernemers heeft invloed op de regering" en "een paar families bezitten de regering".
Er zijn veel organisaties met invloed op de regering. Ik vermoed dat het in Japan niet anders zal zijn dan in België.

In België heeft het VBO, VOKA en dergelijke ook invloed in de regering. Maar ze zijn ook niet de enigen.
Idd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:36   #144
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wel als je een Fyra biljet hebt kan je de Thalys nemen...
Ben je daar zeker van ? Ik denk dat dat alleen mogelijk is als daar eerst toe beslist wordt. Zoals je pas in eerste mag gaan zitten met een tweede klasse ticket als die gedeclasseerd is en anders moet blijven recht staan. Zeker ben ik er wel niet van en ik vind er onder de vervoersvoorwaarden of de Europese rechten van internationale treinreizigers niets duidelijk over terug.
Lombas !
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 17:05   #145
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
België verbiedt de V250 nog langer op haar sporen.
http://nos.nl/artikel/463413-verbod-...ratreinen.html
Nu er "slijtage" vastgesteld is onderaan de trein kon men moeilijk anders......

Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2013 om 17:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 17:16   #146
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

http://www.ansaldobreda.it/en-gb/pre...b.aspx?id=1734

Op de website van AnsaldoBreda is nog een persmededeling te vinden van 19 december waarbij de trein zelf vrijgepleit werd.Het waren "veiligheidssystemen" die in gang schoten wegens de "problemen gerelateerd aan de infrastruktuur"......

Ik quote uit die mededeling volgende uitsmijter:
"The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe, is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market."

Het ellendige ding kan momenteel zelfs niet concurreren tegen de oudste groen/gele dieselbakken van de NMBS!


Benieuwd welke persmededeling er nu zal komen,nu die V250-stellen in Belgie zelfs niet meer MOGEN rijden..

Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2013 om 17:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 19:55   #147
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ben je daar zeker van ?
Ja. De Europese wetgeving is hier vrij duidelijk.

Citaat:
Ik denk dat dat alleen mogelijk is als daar eerst toe beslist wordt. Zoals je pas in eerste mag gaan zitten met een tweede klasse ticket als die gedeclasseerd is en anders moet blijven recht staan. Zeker ben ik er wel niet van en ik vind er onder de vervoersvoorwaarden of de Europese rechten van internationale treinreizigers niets duidelijk over terug.
Lombas !
De kern van het verhaal is dat zowel Fyra als Thalys gewoon productnamen zijn. De vervoerder, de partij waar je als reiziger een contract mee hebt, is in beide gevallen voor het Nederlandse deel de HSA, en voor het Belgische gedeelte de MMBS. Dat kan je ook zien als je de kaartjes bekijkt. Zowel by Fyra als Thalys biljetten ga je bij "vervoerders" dezelfde codes vinden (1284 en 1088 in dit geval)
Nu heb je vanaf het moment dat men mag verwachten dat je met meer dan een uur op je eindbestemming gaat aankomen (door uitval van een trein bijv.) het recht op vervoer onder gelijke omstandigheden, en dit bij de eerste gelegenheid. En in het geval van de uitval van een Fyra is dat dus de Thalys.

Dit staat zo in de Europese wetgeving
Citaat:
Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:
a) terugbetaling van de volledige kostprijs van het vervoerbewijs, onder de voorwaarden waarop het is betaald, voor de
niet gemaakte gedeelten van hun reis en voor de reeds
gemaakte gedeelten indien de reis niet langer aan enige
bedoeling beantwoordt in verband met het oorspronkelijke
reisplan van de reiziger, samen met, voor zover relevant, een
retourdienst naar het eerste vertrekpunt bij de vroegste gelegenheid. De terugbetaling geschiedt onder dezelfde voorwaarden als de betaling van schadevergoeding bedoeld in
artikel 17; of
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden,
naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid
; of
c) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, naar
de eindbestemming op een latere datum wanneer het de reiziger schikt.
De spoorwegen weten dat. En daarom hebben ze de zgn "HOTNAT" procedure. Of "Hop On The Next Available Train". Je krijgt dan een stempel op je ticket, of je ticket wordt omgewisseld. Thalys heeft hier zelfs een speciaal tarief voor. Je kaartje omwisselen heeft het voordeel dat je een zitplaats krijgt, maar je moet wel weer naar het loket. Als daar tijd voor is gewoon doen, maar indien niet, gewoon op de volgende trein stappen.
Overigens, als je op een vertraagde trein zit altijd de conducteur vragen om op je ticket de vertraging te vermelden.
Ik reis vaak tussen Köln en Brussel met de Thalys of de ICE, en heb al in een paar gevallen met een Thalysbiljet de ICE genomen, en omgekeerd omdat ik door een vertraging mijn aansluiting had gemist. (Dat is wel al een poos geleden. Deutsche Bahn rijd tegenwoordig weer een stuk stipter...)
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 20:13   #148
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Het is wel altijd handig om een printje bij te hebben van deze productfiche. Men durft bij het loket nogal eens moeilijk doen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 18 januari 2013 om 20:14.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 20:20   #149
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

En niet gezien dat Zwitser al dezelfde link had geplaatst...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 21:08   #150
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Brokken ijs vallen van de Thalys trein op de rails en beschadigen het blik aan de onderkant. Daar komen dan deuken in.
Ik dacht dat bumpers wel heel erg stevig aan een trein zouden zitten vanwege hun functie. Dat is kennelijk ouderwets gedacht want een Thalys heeft onderweg een bumper verloren.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 21:37   #151
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Nederland heeft een rijke traditie bij het kopen van waardeloos spoorwegmaterieel.
Neem nou de serie 2600 met een langzaam lopende tweetact dieselmotor. Iedere techneut kon voorspellen dat die motoren zouden doorbranden.
Ontworpen voor 160 reed zij uiteindelijk nutteloze zandtreinen.



Of de moderne MAK 6400, de voorste loc trekt, de tweede zorgt voor elektriciteit voor de wagons en de derde achteraan is nutteloze ballast.

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 21:53   #152
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Tot 2006 reden zware containertreinen zo,
De voorste e-loc serie 1200 uit 1951 moet bij het optrekken geholpen worden door gehuurde Belgische los van de reeks 62.
Overigens waren de 1200-en verder uitstekende locomotieven naar Amerikaans ontwerp (Baldwin). Ze doen nog steeds dienst als manusje van alles,



__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 22:13   #153
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Derk wil gewoon duidelijk maken dat de V250 niet de eerste miskoop is bij de Nederlanders (ook de Belgen hebben wel een paar locs die conceptueel niet juist zaten, trouwens). En hij wil een beetje stoefen met zijn fotocollectie en treinkennis, denk ik
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 08:58   #154
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Of de moderne MAK 6400, de voorste loc trekt, de tweede zorgt voor elektriciteit voor de wagons en de derde achteraan is nutteloze ballast.
Dat was geen miskoop. De MAK6400 is een populaire loc in heel Europa, dus slecht zal die niet zijn.
Het is echter een goederenloc, en als je die voor een reizigerstrein wil gebruiken moet je soms improviseren. Dat men bij een reizigerstrein twee diesel voor hangt zodat een een ervan kan gebruiken om stroom te leveren is best gebruikelijk.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 10:42   #155
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-dumpen.dhtml

Citaat:
NMBS overweegt Fyra te dumpen
Bewerkt door: redactie − 19/01/13, 04u35 − Bron: belga.be
© belga.

Binnen de spoorwegmaatschappij NMBS gaan stemmen op om de felgeplaagde Fyra-hogesnelheidstrein te dumpen. Dat staat in de Coreliokranten.

Zij verwijzen daarbij ook naar de Deense spoorwegmaatschappij DSB, dat enkele jaren geleden hetzelfde deed met treinen van dezelfde fabrikant, het Italiaanse AnsaldoBreda.

Volgens de twee dagbladen zijn ze bij de NMBS nooit een grote fan geweest van de Fyra, maar volgde het bedrijf de collega's van de Nederlandse Spoorwegen (NS) die de treinen ook voor binnenlands verkeer wilden gebruiken. De NMBS bestelde drie treinstellen, waarvan er nog geen enkele is geleverd, de NS kregen al zeven van de zestien bestelde treinen. Of de bestelling nog geannuleerd kan worden en hoeveel dat zou kosten, wordt nog onderzocht, klinkt het.

Officieel wil de NMBS alleen kwijt dat "alle opties worden bekeken om de problemen op te lossen. We zitten met heel wat vragen waar we een antwoord op willen krijgen."
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 12:09   #156
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Komt Boeing de Fyra ter hulp ?

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 13:14   #157
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Komt Boeing de Fyra ter hulp ?

Oei is Fyra de afkorting van "kinderziektes" ?
In elk geval brengt die naam niet veel geluk.
Want de Dreamliner 787 blijft ook geregeld aan de grond...

Citaat:
http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/a...gn=Cookiecheck

Door: Redactie
9-1-13 - 01:03 bron: AP, New York Times

Vliegtuigbouwer Boeing incasseert klap op klap met zijn prestigieuze toestel 787, de zogeheten Dreamliner. Dinsdag moest een toestel op de luchthaven van het Amerikaanse Boston terugkeren naar de gate toen vlak voor het opstijgen een brandstoflek werd geconstateerd.
Een dag eerder was op dezelfde luchthaven brand uitgebroken aan boord van een andere 787 door problemen met een accu en de bekabeling. In beide gevallen ging het om een toestel van Japan Airlines. De incidenten deden de koers van de aandelen Boeing met bijna 5 procent inzakken.

Technisch malheur
De Dreamliner kwam in november 2011 op de markt en wordt sindsdien geplaagd door technisch malheur. Dat strookt niet met de voortvarende plannen van de Amerikaanse vliegtuigbouwer, die de productie eind dit jaar wil hebben opgeschroefd naar tien toestellen per maand.

Vorig jaar leverde Boeing 46 Dreamliners af, tweemaal zo veel als door luchtvaartanalisten was voorspeld. Critici zeggen dat het tempo van de oplevering ten koste gaat van de precisie bij de fabricage en de aandacht voor opstartproblemen.

Lees ook:
Weer probleem met Boeing Dreamliner
Splinternieuwe Boeing maakt noodlanding
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2013 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 13:28   #158
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

De Fyra baart de spoorwegen schroom
maar ook bij Boeing knaagt een syndroom.
Een joint-venture biedt
wellicht minder verdriet
maar hun CEO's meer bonus en loon.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 13:52   #159
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oei is Fyra de afkorting van "kinderziektes" ?
In elk geval brengt die naam niet veel geluk.
Want de Dreamliner 787 blijft ook geregeld aan de grond...
Euh, Descartes maakte een grapje, precies omdat het Fyra-verhaal nogal veel overeenkomsten vertoont met het 787-verhaal: beiden drie jaar te laat geleverd, beiden heel wat kinderziektes, beiden momenteel een rij- dan wel vliegverbod aan hun been...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 14:50   #160
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Euh, Descartes maakte een grapje, precies omdat het Fyra-verhaal nogal veel overeenkomsten vertoont met het 787-verhaal: beiden drie jaar te laat geleverd, beiden heel wat kinderziektes, beiden momenteel een rij- dan wel vliegverbod aan hun been...
Wellicht wordt de Fyra-trein binnenkort vervangen door een Dreamliner-trein. Op stoom.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be