Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2016, 22:27   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken het verkeersreglement grotendeels wel.

Maar ik ben voorstander van het Italiaanse systeem (of het nog in voeg is, weet ik niet):
destijds zag ik info-borden langs hun autosnelwegen:
rechtse rijstrook: traag verkeer 90 p u
midden rijstrook: snel verkeer (je mag daar dus blijven hangen, als je maar snel genoeg rijdt ...
linker rijstrook: enkel om voorbij te steken.

.
Valt al mee dat ze daar geen 7 rijstroken leggen dan.
Een voor elke snelheid 70/80/90 enz, de laatse voor wie te snel rijdt.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 22:37   #22
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voeg daar nog maar de vrachtwagens die op de snelweg inhalen bij regen aan toe.
Nog zo een wantoestand zeker als de wind van rechts naar links waait.
Waarschijnlijk is dat ook om de gemiddelde snelheid te minderen volgens een kenner hier .....?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 22:41   #23
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is de volledige vrije keuze van de snelheidsmaniak om wel of om niet voorbij te steken.
Hij kan perfect kiezen voor een veilige rijstijl en geen overtredingen zoals rechts voorbijsteken, te begaan.

(we spreken natuurlijk niet over een middenstrookrijder die aan 91 tuft over 10 km afstand, maar wel aan 110 km per uur bvb.
De afweging wordt dan: hinderen van het normale verkeer, in plaats van de baan ruimen voor snelheidsmaniakken.)


Terug naar het onderwerp van de draad:
te weinig fatsoenlijke (fysieke ?) controle: er zou veel meer en veel intelligentere controle moeten zijn. Asociaal rijgedrag beboeten, in plaats van een occasionele kleine vergissing, die dan wel toevallig vastgelegd kan worden met een camera, zwaar aan te pakken.

.
Met dat laatste ben ik het volledig eens.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 05:28   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
"Middenvakrijders evenwel zijn een zegen." ??????

Nee het zijn egoïsten, zeker slechte chauffeurs die aan hun stuur niet kunnen draaien en het verkeer belemmeren. Ik ken die mentaliteit.
Wij en niemand anders ....
Wees gentle in het verkeer, als er wagens achterop komen maak plaats indien mogelijk.
Zou het niet mogelijk zijn dat die middenvakrijders gewoon te lui zijn om steeds weer rechts te gaan rijden? Gewoon te tam, blik op oneindig.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 07:14   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Valt al mee dat ze daar geen 7 rijstroken leggen dan.
Een voor elke snelheid 70/80/90 enz, de laatse voor wie te snel rijdt.
in italie mogen de ferrari's toch iets harder dan de 500's
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 07:19   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
"Middenvakrijders evenwel zijn een zegen." ??????

Nee het zijn egoïsten, zeker slechte chauffeurs die aan hun stuur niet kunnen draaien en het verkeer belemmeren. Ik ken die mentaliteit.
Wij en niemand anders ....
Wees gentle in het verkeer, als er wagens achterop komen maak plaats indien mogelijk.
Er zit toch een type chauffeur op de weg die probeert trager te rijden dan de vrachtwagens

meestal zijn dat van die mensen die zich zo de mobiliteit veroorloven met een voorwerp die nauwelijks het label auto verdient, en die zo heerlijk weinig taks betalen omda thet een camionetje is. Ze rijden dan als zondagschauffeur zoals dat heet overal 20 km trager dan de toegelaten snelheid; Vermoedelijk toont hun snelheidsmeter eenafwijking van 10km/u en nemen ze de veiligheidsmarge van de politie en trekken die nog eens af van hun snelheid, ipv erbij te tellen.

Ofwel proberen ze de zuinigheidsrecords te slaan, en rijden ze dus zo ecologisch mogelijk,een kwestie van hun bijna lege tank te sparenzodat ze thuis geraken met hun laatste 3 liter. Ondertussen vergeten ze handig dat het zuinigste punt rond de 70km/u ligt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 11:46   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
"Middenvakrijders evenwel zijn een zegen." ??????

Nee het zijn egoïsten, zeker slechte chauffeurs die aan hun stuur niet kunnen draaien en het verkeer belemmeren. Ik ken die mentaliteit.
Wij en niemand anders ....
Wees gentle in het verkeer, als er wagens achterop komen maak plaats indien mogelijk.
Op mijn beurt, ben ik ook met dat laatste het eens.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 11:52   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Je hebt ook een ander type vervelende zeikerds.

Dat type dat als je een kolonne vrachtwagens aan het inhalen bent aan je bumper komt kleven. Ik geef dan soms eens goed gas als ik de kolonne vrachtwagens voorbij ben
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 14:55   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161015_02521192

De middenvakrijders een ergernis in het verkeer voor iedere vlotte automobilist en een vlot verkeer.

Fietsen zonder lichten, vooral in de winter, en dat zijn er héél veel.

Twee ergernissen van veel automobilisten die zelden geverbaliseerd worden.

Dit terwijl vooral onvoldoende verlicht rijden met 2 wielers wel degelijk levensgevaarlijk is.
Voor de automobilist is het vooral tijdens de spituren in het donker een zoeken waar ze zitten.
Ondertussen moet hij ook het andere verkeer en donker geklede voetgangers die plots het zebrapad opkomen wel in de gaten hebben.
Fietsers komen uit alle hoeken en kanten want verkeersregels zijn er schijnbaar niet voor hen.
Daarbij wil je als automobilist geen ongeval hebben met een fietser wetende dat het dikwijls verkeerd afloopt en je dit je ganse leven mee draagt, zelfs als je in je recht bent.
Absurde toestanden, wetende dat je vandaag voor een paar € een degelijke verlichting op je fiets hebt die je zelfs niet moet aantrappen.
Niet genoeg controle op de weg ?
Lamenielachen....

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 oktober 2016 om 14:55.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 17:08   #30
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou het niet mogelijk zijn dat die middenvakrijders gewoon te lui zijn om steeds weer rechts te gaan rijden? Gewoon te tam, blik op oneindig.
Egoïstisch en hinderend is het zeker.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 17:11   #31
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet genoeg controle op de weg ?
Lamenielachen....
Denk dat het méér dan 30 jaar gelden is dat ik nog eens tegen gehouden ben voor wat dan ook.
Cameratjes genoeg maar die weten we ondertussen allemaal wel staan maar fysieke controle, tja onbestaande schijnbaar.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 17:47   #32
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161015_02521192

De middenvakrijders een ergernis in het verkeer voor iedere vlotte automobilist en een vlot verkeer.

Fietsen zonder lichten, vooral in de winter, en dat zijn er héél veel.

Twee ergernissen van veel automobilisten die zelden geverbaliseerd worden.

Dit terwijl vooral onvoldoende verlicht rijden met 2 wielers wel degelijk levensgevaarlijk is.
Voor de automobilist is het vooral tijdens de spituren in het donker een zoeken waar ze zitten.
Ondertussen moet hij ook het andere verkeer en donker geklede voetgangers die plots het zebrapad opkomen wel in de gaten hebben.
Fietsers komen uit alle hoeken en kanten want verkeersregels zijn er schijnbaar niet voor hen.
Daarbij wil je als automobilist geen ongeval hebben met een fietser wetende dat het dikwijls verkeerd afloopt en je dit je ganse leven mee draagt, zelfs als je in je recht bent.
Absurde toestanden, wetende dat je vandaag voor een paar € een degelijke verlichting op je fiets hebt die je zelfs niet moet aantrappen.
Daar valt inderdaad heel veel geld te rapen voor de lokale politiekorpsen, het zal sneller binnenkomen dan met blaastesten. Tevens mensen die een kruispunt oprijden dat niet vrij is dienen beboet te worden voor hinderen van de verkeersstroom.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 19:33   #33
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Daar valt inderdaad heel veel geld te rapen voor de lokale politiekorpsen, het zal sneller binnenkomen dan met blaastesten. Tevens mensen die een kruispunt oprijden dat niet vrij is dienen beboet te worden voor hinderen van de verkeersstroom.
Schitterend ... helaas in .nl niet in .be
Bumperkleven: 280 euro
Onnodig links blijven rijden: 140 euro
Rechts inhalen: 230 euro
Een kruispunt blokkeren: 230 euro
Bron: http://wp.tipsenweetjes.nl/overig/be...-en-vind-hier/
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 10:08   #34
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet genoeg controle op de weg ?
Lamenielachen....
16 j een rijbewijs.. laatste negen jaar 20 �* 30.000 km/jaar.. op al die tijd slechts één keer gecontroleerd..

De vriendelijke agente wees me erop dat eten in de wagen niet toegestaan is, maar aangezien ik het proper deed, zag ze het door de vingers.. het betrof toen een controle op boorddocumenten, maar ik heb toch ook even mogen blazen van haar collega. 't Werd tijd, vond ik zo, dat ik dat ook eens mocht.. ..en natuurlijk hadden ze gene sleutelhanger meer..


Verder geheel akkoord met lamenielachen.


@ De schoofzak.. als ik van links naar rechts zwalp op een drievaksbaan, dan gaan mijn achterliggers ook voorzichtiger rijden.. goed idee of niet..?


Er zijn zo van die middenvakkers die steevast 110km/u rijden.. daar moet je eens gaan voorhangen aan 105km/u... hahaha..


En als de politie makkelijk geld wil verdienen.. post vatten op iedere rotonde en iedereen beboeten, die zijn pinker niet gebruikt.. poepsimpel om doen en op een maand tijd is de begroting in orde.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 13:03   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
...
De vriendelijke agente wees me erop dat eten in de wagen niet toegestaan is, maar aangezien ik het proper deed, zag ze het door de vingers..
...
Naar mijn zeer bescheiden mening, is eten in een auto niet verboden, zolang je maar meester blijft over je stuur.

(Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
dubbel voorzichtig zijn op sommige plaatsen of omstandigheden ...)

Naar mijn vage herinnering, is eten achter het stuur wel verboden in Spanje. Maar ja, daar moet ge zelfs een reserve bril bij hebben, als ge brildrager zijt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 13:04   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
...
@ De schoofzak.. als ik van links naar rechts zwalp op een drievaksbaan, dan gaan mijn achterliggers ook voorzichtiger rijden.. goed idee of niet..?
...
Jouw inventiviteit is zowel grenzenloos als waardeloos.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 13:49   #37
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.636
Standaard

Ik vind dat de Schoof op een wier zit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Met dat laatste ben ik het volledig eens.
Maar Lamenielachen lult er ook niet naast
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op mijn beurt, ben ik ook met dat laatste het eens.
Voila, dat moest effe van jullie lever zeker?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 15:18   #38
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw inventiviteit is zowel grenzenloos als waardeloos.

.
Al een goei aan verdiend thans..

Koeien in India zijn heilig, zoals we weten.. ze laten die daar lustig op de weg lopen.. 'natural speedbrake, sir', vertelde er mij éne.. ook inventief hé.. ..kost, bij wijze van spreke, een mensenleven als ge daar een rund doodrijdt.

Ach.. het idee dat een middenvakker een zegen is, vind ik dan weer behoorlijk idioot.. maar ik gun u het gedacht.

Misschien heb je het nog niet zien gebeuren, dat een vrachtwagen zo een middenvakker voorbijsteekt langs rechts.. best grappig.. en die middenvakker is dan waarschijnlijk zo nen type van 't gedacht, dat die vrachtwagens het gevaar op de baan zijn..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 16:57   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik vind dat de Schoof op een wier zit.
Maar Lamenielachen lult er ook niet naast
Voila, dat moest effe van jullie lever zeker?
Moei'd'u eens met uw eigen seksleven zeg.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be