Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2015, 12:03   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard Jongeren willen zero tolerantie in het verkeer

En trots dat ik ben! Blijf allen duwen opdat de erfzondes van incompetente ouders weldra uitgezweet zijn. Break the cycle!

Uit recent onderzoek blijkt dat 7 op 10 Belgen een zero tolerantie in het verkeer zien zitten. Volgens verkeersdeskundige Kris Peeters is er ook een stijgende trend bij jongeren op te merken. Zij willen een absolute zero tolerantie. Dit had eigenlijk van start moeten gaan toen we BOB lanceerde in 1995. BOB is een toegewijde geheelonthouder voor de hele avond/nacht. Verplicht deze en de zero tolerantie is een automatisme.

De pakkans in BE is ook enorm laag voor alcoholgebruikers. Hedendaags voert men dikwijls enkel een speekseltest uit en laat men het na de jonge chauffeur te doen blazen. Nochtans claimed het BIVV en de overheid er alles aan te doen te sensibiliseren, maar in de praktijk zijn er steeds meer ongevallen te wijten aan alcoholgebruik. Er is tegelijk een sterke stijging van dronken bestuurders, bij de stijging van dronken chauffeurs merken we tegelijk een daling van tegen de lamp gelopen dronken bestuuders. Van bijna 6% naar 3%. Deze overheid heeft 1 ton cannabis kunnen onderscheppen op onze wegen, trots dat ze zijn. Maar alcoholgebruik kan lustig tieren.

De theorie en de praktijk spreken elkaar faliekant tegen. Wat wel evenredig blijkt te lopen, hoe minder alcohol in het verkeer, hoe minder ongevallen.

Ik stel een oplossing voor. Maak een BOB VERPLICHT! Niet enkel verplicht, men dient de autosleutel af te geven als men uitgaat, de horeca zaken en discotheken mogen deze sleutel enkel teruggeven indien de BOB negatief blaast.
Meer preventie aan de locaties waar dronken chauffeurs van hun nachtleven wegrijden. In plaats van te wachten tot het te laat is, voorkom dat ze vertrekken. De wagens verplicht van alcoholslot voorzien, …
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 12:14   #2
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ik vraag me af waar ze dat onderzoek gedaan hebben. Waarschijnlijk niet op de parking van een discotheek maar eerder bij een bijeenkomst van geitenwollen chirojeugd En de verplichting van autosleutels afgeven = veel succes met de wetgeving om dat erdoor te krijgen. In principe mogen ze zelfs nog uw identiteitskaart niet vragen, laat staan uw autosleutels. Trouwens welke horecazaak gaat zo in zijn eigen vinger willen snijden? Die zaken zullen snel hun boeken mogen neerleggen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 12:41   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De cijfers kloppen.
En daaruit blijkt dat er MINDER controles bij een STIJGEND alcoholgebruik toegepast worden.
De overheid veegt meerdere plannen van tafel en heeft onlangs veel repressie op onze wegen toegepast. Echter blijven er mensen doodgereden worden, dikwijls met een vluchtmisdrijf te wijten door de alcohol. Natuurlijk dat, jonge mensen krijgen meer de speekseltest dan de ademtest. Dit veroorzaakt een verkeerd signaal.
Laten we dit nu eens voor een keer serieus nemen en inzien dat deze overheid haar repressie de verkeerde kant toemikt.
Het is geen geheim dat alcohol je voet extra gewicht geeft. Bedankt om de drugs van de weg te houden, maar het is ook haar taak in te grijpen wanneer er een ALARMERENDE stijging van alcoholgebruik en accidenten op te merken zijn he. Alcohol is ook drugs en veroorzaakt tot 4x meer ellende dan alle illegale drugs tezamen.
Ik acht deze regering verantwoordelijk voor het stijgend alcoholgebruik omdat jongere en oudere chauffeurs ervaren dat enkel illegale drugs preventief opgezocht worden. De preventie bij alcohol is niet eens bestaand.

Laatst gewijzigd door Peche : 29 oktober 2015 om 12:55.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 14:08   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De cijfers kloppen.
En daaruit blijkt dat er MINDER controles bij een STIJGEND alcoholgebruik toegepast worden.
De overheid veegt meerdere plannen van tafel en heeft onlangs veel repressie op onze wegen toegepast. Echter blijven er mensen doodgereden worden, dikwijls met een vluchtmisdrijf te wijten door de alcohol. Natuurlijk dat, jonge mensen krijgen meer de speekseltest dan de ademtest. Dit veroorzaakt een verkeerd signaal.
Laten we dit nu eens voor een keer serieus nemen en inzien dat deze overheid haar repressie de verkeerde kant toemikt.
Het is geen geheim dat alcohol je voet extra gewicht geeft. Bedankt om de drugs van de weg te houden, maar het is ook haar taak in te grijpen wanneer er een ALARMERENDE stijging van alcoholgebruik en accidenten op te merken zijn he. Alcohol is ook drugs en veroorzaakt tot 4x meer ellende dan alle illegale drugs tezamen.
Ik acht deze regering verantwoordelijk voor het stijgend alcoholgebruik omdat jongere en oudere chauffeurs ervaren dat enkel illegale drugs preventief opgezocht worden. De preventie bij alcohol is niet eens bestaand.
Daar zou ik sterk aan twijfelen...Naar ik meen te weten wordt de ademtest altijd opgelegd en de speekseltest enkel sporadisch wanneer er sterke vermoedens zijn dat er ook illegale drugs werden gebruikt.
Het zal wel zo zijn dat de speekseltest vooral eerder zal worden opgelegd aan jongeren dan aan gepensioneerden....of dit terecht of onterecht is laat ik in het midden.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 14:34   #5
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Toch is het zo anno 2015.
Daarbovenop zoekt Men preventief naar drugs in het verkeer en namen alcoholcontroles af.
De overlast is alcohol en een zero tolerantie wordt in meerderheid gevraagd.
Democratie of inconsequent dictatuur?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 15:47   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En trots dat ik ben! Blijf allen duwen opdat de erfzondes van incompetente ouders weldra uitgezweet zijn. Break the cycle!

Uit recent onderzoek blijkt dat 7 op 10 Belgen een zero tolerantie in het verkeer zien zitten. Volgens verkeersdeskundige Kris Peeters is er ook een stijgende trend bij jongeren op te merken. Zij willen een absolute zero tolerantie. Dit had eigenlijk van start moeten gaan toen we BOB lanceerde in 1995. BOB is een toegewijde geheelonthouder voor de hele avond/nacht. Verplicht deze en de zero tolerantie is een automatisme.

De pakkans in BE is ook enorm laag voor alcoholgebruikers. Hedendaags voert men dikwijls enkel een speekseltest uit en laat men het na de jonge chauffeur te doen blazen. Nochtans claimed het BIVV en de overheid er alles aan te doen te sensibiliseren, maar in de praktijk zijn er steeds meer ongevallen te wijten aan alcoholgebruik. Er is tegelijk een sterke stijging van dronken bestuurders, bij de stijging van dronken chauffeurs merken we tegelijk een daling van tegen de lamp gelopen dronken bestuuders. Van bijna 6% naar 3%. Deze overheid heeft 1 ton cannabis kunnen onderscheppen op onze wegen, trots dat ze zijn. Maar alcoholgebruik kan lustig tieren.

De theorie en de praktijk spreken elkaar faliekant tegen. Wat wel evenredig blijkt te lopen, hoe minder alcohol in het verkeer, hoe minder ongevallen.

Ik stel een oplossing voor. Maak een BOB VERPLICHT! Niet enkel verplicht, men dient de autosleutel af te geven als men uitgaat, de horeca zaken en discotheken mogen deze sleutel enkel teruggeven indien de BOB negatief blaast.
Meer preventie aan de locaties waar dronken chauffeurs van hun nachtleven wegrijden. In plaats van te wachten tot het te laat is, voorkom dat ze vertrekken. De wagens verplicht van alcoholslot voorzien, …
Bron voor de stijging van het aantal dronken bestuurders en de daling in de gesnapte?

Bron voor de bewering dat enkel nog speekseltest wordt gedaan ipv alcoholtest?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2015, 16:35   #7
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

http://m.knack.be/nieuws/belgie/verk...mal-83548.html
Daarbovenop is BE koploper in ongevallen te wijten aan alcohol.
Waar geen overlast is zoeken ze en beboeten ze .
Waar onze kinderen doodgereden worden kijkt men weg
Een schande!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 00:39   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Vooral na voetbal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 00:46   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

0‰ - 0 Promille voor de bestuurder , zou geweldig zijn !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 03:19   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dus je ziet het huiswerk is afgerond.
De cijfers zijn binnen.
Een nul tolerantie in het verkeer is van doen! 7 op 10 zeggen ja!
De minimumleeftijd moet gelijk opgetrokken worden naar 21.
Alcohol remt de groei van je hersenen.
Je hersenen zijn eigenlijk pas volgroeid rond je 21

Een alcoholslot voor de wagen is toekomstmuziek.
Maar verplicht moet worden dat horeca/discotheken medeplichtig zijn voor het gebruik van hun klanten. Maak een bob verplicht, laat deze bij ieder vertrek blazen.
Het bespaart verkeersellende en doden.

Deze regering heeft al minstens 3 goede plannen van tafel geveegd. Daarna zijn er verschillende mensen gestorven op onze wegen te wijten aan alcohol. Ik acht deze regering verantwoordelijk voor iedere dode die zij negeerden.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 oktober 2015 om 03:24.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 05:55   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik heb de vinger ontvangen voor mijn roken. Ik ben van de helft naar een kwart gesprongen. Een gezellige mens dat ik geworden ben he? Wordt er niet beter op maar zal verergeren naar een pure anarchiebrok die vooruit stormt met een heel legioen.

Er hangt weldra geen teerplekske meer op mijn tanden.
Maar ze mogen mijn consequente middelvinger daarbij terug verwachten.
Het zal niet stoppen bij het verkeer.
Festivals moeten stoppen met het dealen van drugs aan minderjarigen. Evenals horeca zaken.

Wie heeft er hedendaags nog drugs nodig om zich te amuseren he? Alcohol is daarin geen uitzondering.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 oktober 2015 om 05:57.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 08:10   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En trots dat ik ben! Blijf allen duwen opdat de erfzondes van incompetente ouders weldra uitgezweet zijn. Break the cycle!

Uit recent onderzoek blijkt dat 7 op 10 Belgen een zero tolerantie in het verkeer zien zitten. Volgens verkeersdeskundige Kris Peeters is er ook een stijgende trend bij jongeren op te merken. Zij willen een absolute zero tolerantie. Dit had eigenlijk van start moeten gaan toen we BOB lanceerde in 1995. BOB is een toegewijde geheelonthouder voor de hele avond/nacht. Verplicht deze en de zero tolerantie is een automatisme.

De pakkans in BE is ook enorm laag voor alcoholgebruikers. Hedendaags voert men dikwijls enkel een speekseltest uit en laat men het na de jonge chauffeur te doen blazen. Nochtans claimed het BIVV en de overheid er alles aan te doen te sensibiliseren, maar in de praktijk zijn er steeds meer ongevallen te wijten aan alcoholgebruik. Er is tegelijk een sterke stijging van dronken bestuurders, bij de stijging van dronken chauffeurs merken we tegelijk een daling van tegen de lamp gelopen dronken bestuuders. Van bijna 6% naar 3%. Deze overheid heeft 1 ton cannabis kunnen onderscheppen op onze wegen, trots dat ze zijn. Maar alcoholgebruik kan lustig tieren.

De theorie en de praktijk spreken elkaar faliekant tegen. Wat wel evenredig blijkt te lopen, hoe minder alcohol in het verkeer, hoe minder ongevallen.

Ik stel een oplossing voor. Maak een BOB VERPLICHT! Niet enkel verplicht, men dient de autosleutel af te geven als men uitgaat, de horeca zaken en discotheken mogen deze sleutel enkel teruggeven indien de BOB negatief blaast.
Meer preventie aan de locaties waar dronken chauffeurs van hun nachtleven wegrijden. In plaats van te wachten tot het te laat is, voorkom dat ze vertrekken. De wagens verplicht van alcoholslot voorzien, …
een zero tolerantie kun je niet voor alles invoeren. Een zero tolerantie voor rood licht bestaat bvb als daar een flitspaal staat... Dat is een duidelijke afspraak waar je zero tolerantie voor nodig hebt

Maar zero tolerantie voor drankgebruik in het verkeer is een moeilijke. We bouwen allemaal ervaring op met 1 of 2 pintjes achter de kiezen en toch nog achter het stuur kruipen... Het is zo binair niet; Sommige dingen zoals roken, gsm, telefoneren, met de multimedia spelen in de auto zijn zoniet erger dan gewoonweg één glas wijn gedronken hebben als apperitief 3 uur ervoor..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:26   #13
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Er is hier één feit dat niet over de ogen mag gezien worden.
Een zero tolerantie voorkomt doden.
Ieder mens dat je daarbij kan redden is geen teveel. Jammer dat ideologie en posjespakkers hun stemmen belangrijker zijn geworden dan onze maatschappij en samenleving (de mensenlevens).
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:29   #14
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het is zo binair niet; Sommige dingen zoals roken, gsm, telefoneren, met de multimedia spelen in de auto zijn zoniet erger dan gewoonweg één glas wijn gedronken hebben als apperitief 3 uur ervoor..
Kijk nu eens binair naar de cijfers. BE is koploper verkeersdoden. Waarom?
Mannen weten waarom?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:35   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is hier één feit dat niet over de ogen mag gezien worden.
Een zero tolerantie voorkomt doden.
Ieder mens dat je daarbij kan redden is geen teveel. Jammer dat ideologie en posjespakkers hun stemmen belangrijker zijn geworden dan onze maatschappij en samenleving (de mensenlevens).
Zero bestaat niet, dan heb je de kans dat je na het eten van een rumcake positief test en 1 pintje kan normaal geen kwaad (al drink ik zelfs dat niet als ik weet dat ik moet rijden).

Het grootste probleem zijn niet de chauffeurs die met 0,2 of 0,3 promille rondrijden maar diegenen die zelfs strontzat nog rondrijden (en meestal reeds meerdere keren gesnapt zijn).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:38   #16
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Wij worden ook van jongs af aan gebrainwashed naartoe alcohol he.
Dat ze daarmee al eens zouden stoppen en de leeftijd opdrijven naar 21+ he, het zou al een mijlpaal zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:39   #17
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Ik denk eerlijk gezegd dat voorlichting beter zou zijn.

Velen denken dat ze na een paar pintjes amper zat zijn en dat ze nog helemaal normaal doen.
Ik ben echter iemand die nooit drinkt, en dus altijd nuchter de evolutie kan zien dat alcohol drinken teweegbrengt.

Ik denk dat het beter is 's avonds bij een café te gaan staan, iedereen die daar buiten komt eerst vragen hoe het met hem gaat, hoeveel promille hij denkt te hebben, en dan de persoon ook werkelijk laat blazen. Daarna hem nog wat cognitieve en motorische testen laten doen.
Ik denk dat de meesten versteld zullen staan van de scores van hun testen.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:39   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is hier één feit dat niet over de ogen mag gezien worden.
Een zero tolerantie voorkomt doden.
Ieder mens dat je daarbij kan redden is geen teveel. Jammer dat ideologie en posjespakkers hun stemmen belangrijker zijn geworden dan onze maatschappij en samenleving (de mensenlevens).
Doden voorkomen interesseert de (Europese) overheid niet:
http://www.gva.be/cnt/dmf20151028_01...veel-uitstoten

... en kinderen al helemaal niet:
http://www.bondbeterleefmilieu.be/page.php/15/show/850

Alleen het snel verdiende geld op korte termijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2015 om 09:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 09:40   #19
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wij worden ook van jongs af aan gebrainwashed naartoe alcohol he.
Dat ze daarmee al eens zouden stoppen en de leeftijd opdrijven naar 21+ he, het zou al een mijlpaal zijn.
Uhu, dat is waar.
Politici gaan daar ook graag in mee. Iedereen drinkt overal alcohol; alcohol is niet weg te denken uit de maatschappij.

één lichtpuntje, zo dacht men vroeger ook sigaretten en zie waar we nu staan
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2015, 12:36   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Nu waar ik wel voorstander van ben is volgend scenario

Je komt in een café en geeft uw sleutels af in een bewaarkluis
Wanneer je vertrekt moet je blazen en kijkt de cafébaas of je nuchter genoeg bent om te rijden
Zoniet zoekt hij een chauffeur in zijn café die nuchter genoeg is om te rijden
Zoniet belt hij een taxi en bewaart hij de sleutels tot de volgende dag voor u in de kluis


Dat wil dus zeggen dat je uitgaat en dat je service krijgt om uit te slapen, of met de taxi gevoerd te worden, maar je kunt du sonmogelijk nog met de auto naar huis... Dat is ee nzero tolerantie maar da nvaneerstekeer een werkbaar model die aan de bron het probleem aanpakt zonder da tje daar gestapo controles moet invoeren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be