Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2016, 12:16   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kolen kwamen uit de Waalse mijnen en ijzererts hoofdzakelijk uit het naburige Frankrijk (daarom ook de uitbouw van het hele kanalennet aan beide zijden van de grens).
En later kolen van betere kwaliteit uit beide Limburgse provincies... toen kolen nog het zwarte goud genoemd werd...
https://fr.wikipedia.org/wiki/Mines_...on_de_Belgique
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2016 om 12:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2016, 22:09   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je ziet dat het niet voordelig is die 450 netto, het zal weer altijd hetzelfde liedje zijn, het zal weer niet goed zijn voor de begroting en weer geen impact etc

er wordt teveel geprutst in de marge

http://www.hln.be/hln/nl/38262/Begro...oordelig.dhtml
In 9/10 gevallen zijn die salaris wagens enkel terug te vinden op de bedtijfsparkings.
Het is voor de baas goedkoper een wagentje + niet al te hoog loontje aan te bieden.
En voor de werknemers een vergiftigd geschenk met meer nadeel dan voordeel.

Maar ja...tegen dat ze het beseffen zijn we weer 30 jaar verder.

Wil je echt iets doen voor uw werknemers ?
Geef hun dan een flat vlakbij.

Veel interessanter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 14:36   #23
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In 9/10 gevallen zijn die salaris wagens enkel terug te vinden op de bedtijfsparkings.
Het is voor de baas goedkoper een wagentje + niet al te hoog loontje aan te bieden.
En voor de werknemers een vergiftigd geschenk met meer nadeel dan voordeel.

Maar ja...tegen dat ze het beseffen zijn we weer 30 jaar verder.

Wil je echt iets doen voor uw werknemers ?
Geef hun dan een flat vlakbij.

Veel interessanter.
Sorry maar dat lijkt me maar een persoonlijke veronderstelling. Ten eerste voor mensen die al aan een brutoloon werken dat het pensioenplafond benadert/overschrijdt levert extra bruto-loon geen specifieke meerwaarde t.o.v. verloning in natura (ja er is de indexering en 13e maand e.d., maar er zijn ook de belastingen enz.). Voor veel tweeverdieners met kinderen is zo'n salariswagen een godsgeschenk en een enorme netto-koopkracht injectie die ze nooit op eenzelfde manier uit loon zouden krijgen aangezien hun werkgever het niet wil en/of kan betalen.

Reken gewoon maar eens uit wat een goede gezinswagen kost met alles er op en eraan:

Aankoop, inschrijving, wegentaksen, (omnium) verzekering, onderhoud, brandstof... Nog los van eens een occasioneel klein accidentje.

Als je met een gezin wat kilometers doet is dat makkelijk een netto voordeel van 750 euro per maand, zo niet nog meer. Zet dat eens om in netto loon voor iemand die bijvoorbeeld 4000 euro bruto heeft? Wat kost je dat als werkgever? Welke werkgever ziet dat zitten?

Zeker omdat je in zo'n geval een grote extra effort vraagt van de werkgever waar hijzelf niets aan heeft (meer geld uitgeven en geen specifiek (koopkracht/netto-)voordeel voor zijn werknemer).
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:21   #24
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Allez de knettergekke neo-liberalen kunnen weer eens goed lachen met de werkmens.Als laatste stukje van mijn loon krijg ik 25 euro verplaatsingsonkosten,bruto hee.Dit betekent concreet dat er 60 % belasting wordt op betaald,met die 10 euro/maand moet ik een 250 km rijden.Wie 600 euro bruto krijgt houdt er 600 euro netto over.Deze regering voert dus maatregelen in waarbij mensen die het 24-voudige krijgen van mijn onkostenvergoeding minder moeten betalen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:37   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Allez de knettergekke neo-liberalen kunnen weer eens goed lachen met de werkmens.Als laatste stukje van mijn loon krijg ik 25 euro verplaatsingsonkosten,bruto hee.Dit betekent concreet dat er 60 % belasting wordt op betaald,met die 10 euro/maand moet ik een 250 km rijden.Wie 600 euro bruto krijgt houdt er 600 euro netto over.Deze regering voert dus maatregelen in waarbij mensen die het 24-voudige krijgen van mijn onkostenvergoeding minder moeten betalen.
Het lijkt er inderdaad op dat mensen die GEEN bedrijfswagenvoordeel hebben(bedrijf A,ergens in de Vlaanders,waar kelt werkt) tijdelijk "gevogeld" worden omdat deze die dat WEL hebben(bij bedrijf B,in de Brusselse Rand) de mogelijkheid gaan krijgen extra loon zonder taksen te bekomen...(mochten ze ervoor kiezen hun monsterwagen weg te doen)

Het is ,volgens Mr Lachaert (O-VLD),de man die het ganse systeem van "bedrijfswagens" ingrijpend wil omgooien,wel de bedoeling dat het "mobiliteitsbudget" uiteindelijk gelijkaardig wordt voor iedereen...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 oktober 2016 om 19:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:09   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Sorry maar dat lijkt me maar een persoonlijke veronderstelling. Ten eerste voor mensen die al aan een brutoloon werken dat het pensioenplafond benadert/overschrijdt levert extra bruto-loon geen specifieke meerwaarde t.o.v. verloning in natura (ja er is de indexering en 13e maand e.d., maar er zijn ook de belastingen enz.). Voor veel tweeverdieners met kinderen is zo'n salariswagen een godsgeschenk en een enorme netto-koopkracht injectie die ze nooit op eenzelfde manier uit loon zouden krijgen aangezien hun werkgever het niet wil en/of kan betalen.

Reken gewoon maar eens uit wat een goede gezinswagen kost met alles er op en eraan:

Aankoop, inschrijving, wegentaksen, (omnium) verzekering, onderhoud, brandstof... Nog los van eens een occasioneel klein accidentje.

Als je met een gezin wat kilometers doet is dat makkelijk een netto voordeel van 750 euro per maand, zo niet nog meer. Zet dat eens om in netto loon voor iemand die bijvoorbeeld 4000 euro bruto heeft? Wat kost je dat als werkgever? Welke werkgever ziet dat zitten?

Zeker omdat je in zo'n geval een grote extra effort vraagt van de werkgever waar hijzelf niets aan heeft (meer geld uitgeven en geen specifiek (koopkracht/netto-)voordeel voor zijn werknemer).
Ik heb zo de indruk dat jij niet veel doorsnee gezinnen kent.

Maar bon, men had dat ook nooit mogen invoeren dat vergiftigd geschenk.
En ik zie bij god niet in waarom de kleinste arbeider tot achter de komma belastingen moet betalen, loon stop (alweer) aan zijn been heeft, de index niet of heel klein krijgt. Bazen die opslag geven boeten krijgen.
En tegelijk op datzelfde moment...kaderleden 650€ per maand zonder belastingen bovenop krijgen.

Precies Afrika hier.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:11   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Langs de andere kant als ze centen krijgen zullen er weer wat 2hands verkocht geraken.

Toch al beter dan al die leasing.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:17   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Niettemin het is en blijft als werkgever een slechte investering.

Voor hetzelfde geld koopt hij beter flatjes voor zijn werkvolk.
Brengt veel meer op.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:23   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In 9/10 gevallen zijn die salaris wagens enkel terug te vinden op de bedtijfsparkings.
Het is voor de baas goedkoper een wagentje + niet al te hoog loontje aan te bieden.
En voor de werknemers een vergiftigd geschenk met meer nadeel dan voordeel.

Maar ja...tegen dat ze het beseffen zijn we weer 30 jaar verder.

Wil je echt iets doen voor uw werknemers ?
Geef hun dan een flat vlakbij.

Veel interessanter.
mambo

aangezien het pensioen toch gelimiteerd is, heeft niemand daar voordeel bij vanaf een normaal gemiddeld loon om ook maar meer te gaan verdienen tenzij netto een wagen te krijgen waar hij dan inderdaad zowel bedrijf alsprive mee rondtuft

of dit nu een slecht systeem is of niet is niet relevant

Je krijgt 12 miljard belastingen binnen voor 110 miljard personekm, en subsidieert het openbaar vervoer 3miljard coor 9miljard personenkm...
Netto kost het spoor 0.5eur/km, een wagen 0.3euro/km

dit zegt dus alles over de scheefgetrokken situatie in Belgie, er is dus niemand bij de ambtenaren die moet zitten lullen over een voordeel, het subsidievoordeel mag voor mij allang op hetzelfde niveau van de auto gezet worden, dat is fair en dat is correct
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:38   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mambo

aangezien het pensioen toch gelimiteerd is, heeft niemand daar voordeel bij vanaf een normaal gemiddeld loon om ook maar meer te gaan verdienen tenzij netto een wagen te krijgen waar hij dan inderdaad zowel bedrijf alsprive mee rondtuft

of dit nu een slecht systeem is of niet is niet relevant

Je krijgt 12 miljard belastingen binnen voor 110 miljard personekm, en subsidieert het openbaar vervoer 3miljard coor 9miljard personenkm...
Netto kost het spoor 0.5eur/km, een wagen 0.3euro/km

dit zegt dus alles over de scheefgetrokken situatie in Belgie, er is dus niemand bij de ambtenaren die moet zitten lullen over een voordeel, het subsidievoordeel mag voor mij allang op hetzelfde niveau van de auto gezet worden, dat is fair en dat is correct
Het enige wat correct is dat hun voordeel gewoon bij hun inkomsten belastingen gezet worden.

Hun pensioen interesseert me even weinig als dat mijn pensioen u of een ander ooit interesseert.

En dat ze hun eigen auto kopen of te voet gaan.

Gelijk alle werk mensen...en zelfstandigen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:48   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En als werkgevers het niet langer kunnen betalen kunnen ze misschien eens beginnen nadenken over hun andere scheef getrokken situatie.
Namelijk dat ze ieder met kennis en ervaring buiten hebben gewerkt en zich omringd hebben met masters en andere fetisch diploma's die kant noch wal raken.

Die eersten kregen nougabollen.
Die tweede moest en zou er een auto bovenop hebben.

Wat nu?

Gans de handel op de export?
Of samen failliet gaan?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 09:30   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het lijkt er inderdaad op dat mensen die GEEN bedrijfswagenvoordeel hebben(bedrijf A,ergens in de Vlaanders,waar kelt werkt) tijdelijk "gevogeld" worden omdat deze die dat WEL hebben(bij bedrijf B,in de Brusselse Rand) de mogelijkheid gaan krijgen extra loon zonder taksen te bekomen...(mochten ze ervoor kiezen hun monsterwagen weg te doen)

Het is ,volgens Mr Lachaert (O-VLD),de man die het ganse systeem van "bedrijfswagens" ingrijpend wil omgooien,wel de bedoeling dat het "mobiliteitsbudget" uiteindelijk gelijkaardig wordt voor iedereen...
Ja heb dat nu ook gelezen. Belachelijk, de Raad Van State schiet dat onmiddellijk af wegens schending van het Gelijkheidsbeginsel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 09:41   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De liberalen stellen wel vaker debiele zaken voor....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 16:05   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik zou wel eens een tekst willen zien dat gans het plaatje voorstelt.

Volgens mij moet je al een onderscheid maken tussen:
- een bedrijfswagen, bijvoorbeeld een camion, waarvan de baas zegt dat je er mee naar huis mag rijden, zodat je je eigen wagen daarvoor niet moet gebruiken;
- een bedrijfswagen, dienstig vb. om naar klanten te rijden, naar werven enz. waarvan de baas zegt dat je er mee van en naar het werk mag rijden;
en desgevallend ook nog eens al je privé verplaatsingen mag doen
- een salariswagen: die heb je nul de botten nodig voor je werk, maar te krijgt hem net zoals je loon: je doet er mee wat je wil ...

Mijn zoon woont op drie km van zijn werk, heeft een golf break als bedrijfswagen. Hij moet hoogstens één keer per week gemiddeld die wagen voor het werk gebruiken.
Hij zou gemakkelijk met de fiets kunnen gaan werken (en zelfs graag, want wielertoerist ... hij zou vaak een ommetje maken van voldoende km, ipv eerst naar huis te rijden om de fiets te pakken), maar de kinderen gaan halen en brengen naar school, sportclub, muziekacademie, opvang ... is zonder auto ondoenbaar.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 19:15   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Sorry maar dat lijkt me maar een persoonlijke veronderstelling. Ten eerste voor mensen die al aan een brutoloon werken dat het pensioenplafond benadert/overschrijdt levert extra bruto-loon geen specifieke meerwaarde t.o.v. verloning in natura (ja er is de indexering en 13e maand e.d., maar er zijn ook de belastingen enz.). Voor veel tweeverdieners met kinderen is zo'n salariswagen een godsgeschenk en een enorme netto-koopkracht injectie die ze nooit op eenzelfde manier uit loon zouden krijgen aangezien hun werkgever het niet wil en/of kan betalen.

Reken gewoon maar eens uit wat een goede gezinswagen kost met alles er op en eraan:

Aankoop, inschrijving, wegentaksen, (omnium) verzekering, onderhoud, brandstof... Nog los van eens een occasioneel klein accidentje.

Als je met een gezin wat kilometers doet is dat makkelijk een netto voordeel van 750 euro per maand, zo niet nog meer. Zet dat eens om in netto loon voor iemand die bijvoorbeeld 4000 euro bruto heeft? Wat kost je dat als werkgever? Welke werkgever ziet dat zitten?

Zeker omdat je in zo'n geval een grote extra effort vraagt van de werkgever waar hijzelf niets aan heeft (meer geld uitgeven en geen specifiek (koopkracht/netto-)voordeel voor zijn werknemer).
We gaan eens het alternatief geven. We maken een wagen met een zetel, dis de wagen waarmee de werknemer alleen maar kan rondrijden naar zijn werk en als vertegenwoordiger of technieker de baan kan doen. Dus dit wordt een break waar de achtergezetels uitgehaald zijn

Gevolg. Belgie koopt alle auto's dubbel, want je hebt een auto voor uw werk,die blijft staan thuis en een auto voor uw privévermogen die je gebruikt in de weekends pet het gezin

Wat is er nu goedkoper ? De auto voor de twee toepassingen gebruiken ? Of alles dubbel kopen ?

Aangezien het duidelijk is voor iedereen hoop ik dat auto voor dubbel gebruik goedkoper is, dan kun je u afvragen hoe verdeel je nu de formule van de,kostprijs van die auto ?
Moet de werknemer de auto werkelijk gaan meebetalen zodat de kostprijs van de auto voor de werkgever als het ware mee betaald wordt door de werknemer... Of gaan we nu eens van uit dat de auto gekocht wordt voor het werk te doen, en dat de prive kilometers als voordeel betaald worden aan de werkelijke kostprijs van die auto. Dan kom je uit op een model dat een werknemer 30.000 km, daarvan 10.000 prive doet arato van 3000 euro,per jaar, en de firma de auto financiert arato van 6000 euro,per jaar
In feite betalen de meeste nu ongeveer dat voordeel in natura, dus heel ver zit de formule niet van deze getallen. Dus of je nu nog de,pendel verder wilt doen doorslaan of niet is niet zo,relevant. Het feit blijft dat de meeste die auto gebruiken voor hun werk en dat ze die kosten in feite niet prive moeten dragen, daar draait gans het verhaal rond. Ambtenaren hebben ook dienstwagens en rijden ook prive naar hun huis zelfs met die dienstwagens en dat komt hier nooit ter sprake

In principe laat deze pseudoliberale regering zich rollen door de voorstellen van de animalfarms ambtenaren en gaan zij teveel mee in hun verhaal. Er is maar een bezuiniging die je zou moeten aanvaarden. Dat is wanneer de prive moet inleveren alleen wanneer de ambtenaren een equivalente inlevering dragen... En dus de begroting en het voorstel,is op dat vlak niet evenwichtig

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 oktober 2016 om 19:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 19:16   #36
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het enige wat correct is dat hun voordeel gewoon bij hun inkomsten belastingen gezet worden.

Hun pensioen interesseert me even weinig als dat mijn pensioen u of een ander ooit interesseert.

En dat ze hun eigen auto kopen of te voet gaan.

Gelijk alle werk mensen...en zelfstandigen.
Je bent je er toch van bewust dat veel zelfstandigen dit systeem ook benutten?
Mijn bakker hier om de hoek heeft een BMW die ingeschreven staat als bedrijfswagen voor zijn zaak.

Het gezeik op dit soort maatregelen in de marge (want dat is de bedrijfswagen/salariswagen zowel op financieel vlak als op milieu en -mobiliteitsvlak) is ronduit belachelijk terwijl de oorzaak van al dit soort zaken (denk ook maar aan maaltijdcheques, ecocheques, ...) gewoon ligt in onze belachelijk snel progressieve belastingen.

De enige landen in Europa waar je met een lager inkomen in de hoogste belastingschaal valt zijn Polen, Slovenie, Ierland en Malta. Ik denk dat ik net moet uitleggen dat de inkomens daar gemiddeld niet bepaald zo hoog liggen als hier.

Mensen met een bedrijfswagen betalen i.p.v. extreem superveel gewoon extreem veel belastingen. Niet meer niet minder.

Dat men eerst eens de totale inefficientie van de staat aanpakt zodat onze belastingen voor middeninkomens een beetje normaal kunnen worden, dan kan men spreken over het afschaffen van alle soorten uitzonderingen.

Het hoeft niet moeilijk te zijn, trek gewoon al eens de hoogste belastingschaal op tot 75.000 euro jaarinkomen en wat mij betreft schaft men dan ineens alle speciale voordelen af, incluis salariswagens.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 19:16   #37
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het enige wat correct is dat hun voordeel gewoon bij hun inkomsten belastingen gezet worden.

Hun pensioen interesseert me even weinig als dat mijn pensioen u of een ander ooit interesseert.

En dat ze hun eigen auto kopen of te voet gaan.

Gelijk alle werk mensen...en zelfstandigen.
Je bent je er toch van bewust dat veel zelfstandigen dit systeem ook benutten?
Mijn bakker hier om de hoek heeft een BMW die ingeschreven staat als bedrijfswagen voor zijn zaak.

Het gezeik op dit soort maatregelen in de marge (want dat is de bedrijfswagen/salariswagen zowel op financieel vlak als op milieu en -mobiliteitsvlak) is ronduit belachelijk terwijl de oorzaak van al dit soort zaken (denk ook maar aan maaltijdcheques, ecocheques, ...) gewoon ligt in onze belachelijk snel progressieve belastingen.

De enige landen in Europa waar je met een lager inkomen in de hoogste belastingschaal valt zijn Polen, Slovenie, Ierland en Malta. Ik denk dat ik net moet uitleggen dat de inkomens daar gemiddeld niet bepaald zo hoog liggen als hier.

Mensen met een bedrijfswagen betalen i.p.v. extreem superveel gewoon extreem veel belastingen. Niet meer niet minder.

Dat men eerst eens de totale inefficientie van de staat aanpakt zodat onze belastingen voor middeninkomens een beetje normaal kunnen worden, dan kan men spreken over het afschaffen van alle soorten uitzonderingen.

Het hoeft niet moeilijk te zijn, trek gewoon al eens de hoogste belastingschaal op tot 75.000 euro jaarinkomen en wat mij betreft schaft men dan ineens alle speciale voordelen af, incluis salariswagens.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 19:33   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een bakker zijn BMW vergelijken met Audi salaris wagen?
Lol!

Me dunkt dat men niet zo heel erg goed op de hoogte is van de verschillen en nu maar wat zatte toog praat begint te lullen.

Aan al wie niet zonder salaris wagen kan, voordien werkten mensen evengoed en zelfs nog meer en dat allemaal zonder salaris wagens.
En kijk...dat ging evengoed.

Toegegeven er waren minder opritten met 2, 3 of zelfs 4 en 5 auto per gezin.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 22:01   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een bakker zijn BMW vergelijken met Audi salaris wagen?
Lol!

Me dunkt dat men niet zo heel erg goed op de hoogte is van de verschillen en nu maar wat zatte toog praat begint te lullen.

Aan al wie niet zonder salaris wagen kan, voordien werkten mensen evengoed en zelfs nog meer en dat allemaal zonder salaris wagens.
En kijk...dat ging evengoed.

Toegegeven er waren minder opritten met 2, 3 of zelfs 4 en 5 auto per gezin.
Wie het probleem van de vertegenwoordiger en de technieker en de aankoper kan oplossen zonder wagen mag voor mij eens uitgebreid zijn voorstel uit de doeken doen
Wie de discriminatie tussen dienstwagens en prive wagens kan oplossen mag ook eens het voorstel hier uit de doeken doen
Wie de subsidies van de trein minder kan doen kosten dan de kostprijs excl taksen van een auto mag ook zijn voorstel uitgebreid toelichten
En inderdaad de zelfstandige zit met een jaloerse hond van een belastingcontroelur op zijn nek en moet meestal zijn auto nog niet te veel fiscaal,inbrengen of hij krijgt daar een onnozele belastingaanslag van een of andere ambtenaar

Het eerste dat men mag doen os het mobiliteitsbudget van de ambtenaren berekenen incl subsidies en gederfde taksen, en dit budget nivelleren met de,prive

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 oktober 2016 om 22:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 23:27   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wie het probleem van de vertegenwoordiger en de technieker en de aankoper kan oplossen zonder wagen mag voor mij eens uitgebreid zijn voorstel uit de doeken doen
Wie de discriminatie tussen dienstwagens en prive wagens kan oplossen mag ook eens het voorstel hier uit de doeken doen
Wie de subsidies van de trein minder kan doen kosten dan de kostprijs excl taksen van een auto mag ook zijn voorstel uitgebreid toelichten
En inderdaad de zelfstandige zit met een jaloerse hond van een belastingcontroelur op zijn nek en moet meestal zijn auto nog niet te veel fiscaal,inbrengen of hij krijgt daar een onnozele belastingaanslag van een of andere ambtenaar

Het eerste dat men mag doen os het mobiliteitsbudget van de ambtenaren berekenen incl subsidies en gederfde taksen, en dit budget nivelleren met de,prive
Iedereen is vertegenwoordiger nu plots, of technieker?

Komkom.
Vandaag nog gehoord op een bedrijf waar ik bezig was, ze waren er onderling over bezig met elkander.
Ze wisten zelfs niet welke wagen ze precies hadden.
Ze wisten de kleur van hun wagen, kenden hun nr plaat...het merk maar niet welk type.
En daar stonden ze, misschien wel 50 salariswagens de één naast de andere en niet één had die nodig voor zijn werk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be