Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2021, 18:38   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoals men telkens weer voor aanhangers van het VB marginalen aan het woord laat. Met kapotte gebitten, roepend de arm in de lucht geheven, in de andere hand een pint.
De media speelt hierin een vuile rol. Op vraag van de regeringen?
Is dat onze fout ?
Dit zijn de foto's die in zowat elke krant gestaan hebben van het saucissenvolk dat in Ninove het Blok naar een monsterscore stuurden.

Mag men dat dan niet tonen ?




https://pbs.twimg.com/media/DpkMkBuXoAUbUYK.jpg

https://images1.persgroep.net/rcs/BN...79&quality=0.8





__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 06:59   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Natuurlijk mag je dat tonen. Framing werkt....tijdelijk.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 januari 2021 om 07:00.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 07:07   #63
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De propaganda is effectief, wil je zeggen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:28   #64
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De propaganda is effectief, wil je zeggen?
Ach ja, ik was vergeten dat tegenwoordig iedereen de waarheid in pacht heeft.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:27   #65
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ach ja, ik was vergeten dat tegenwoordig iedereen de waarheid in pacht heeft.
De mensen die dat filmpje gemaakt hebben hadden niet in gedachten U te informeren, ze wouden U iets doen voelen.

Om dezelfde reden was de berichtgeving deze zomer net iets anders.

Toen was de politie en de nationale garde de slechterik en provoceerde ze door hun aanwezigheid de "voornamelijk vredelievende vuurtjesstokers"
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:33   #66
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De mensen die dat filmpje gemaakt hebben hadden niet in gedachten U te informeren, ze wouden U iets doen voelen.

Om dezelfde reden was de berichtgeving deze zomer net iets anders.

Toen was de politie en de nationale garde de slechterik en provoceerde ze door hun aanwezigheid de "voornamelijk vredelievende vuurtjesstokers"
Eigenlijk spijtig dat ze dat 'andere filmpje' overal waar ze konden van het net gehaald hebben. Ik had dat hier anders graag eens gepost.
Die montage met beelden van Trump waar men tot geweld oproept.
Een filmtje gemaakt door de harde kern van de Trumpiaantjes.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 11:51   #67
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Eigenlijk spijtig dat ze dat 'andere filmpje' overal waar ze konden van het net gehaald hebben. Ik had dat hier anders graag eens gepost.
Die montage met beelden van Trump waar men tot geweld oproept.
Een filmtje gemaakt door de harde kern van de Trumpiaantjes.
Ik citeer speciaal voor u kojakje.

Op 13 januari richtte de Amerikaanse president Donald Trump zich met een toespraak tot alle Amerikaanse burgers. Hij verzocht de bevolking de komende dagen geweldloos en vreedzaam te blijven. De toespraak werd uitgezonden op YouTube. Hieronder de letterlijke toespraak in Nederlandse vertaling.


“Mijn Amerikaanse medeburgers. Ik wil vanavond graag met u spreken over de verontrustende gebeurtenissen van de afgelopen weken. Zoals ik u al heb gezegd, heeft de inbraak in het Amerikaanse Capitool het hart van onze republiek getroffen, hij heeft miljoenen Amerikanen dwars door het politieke spectrum geërgerd en geschokt. Ik wil me graag duidelijk uitdrukken.

Ik veroordeel ondubbelzinnig het geweld dat we de afgelopen weken hebben gezien. Geweld en vandalisme hebben absoluut geen plaats in ons land en geen plaats in onze beweging. Amerika weer groots maken, heeft er altijd mee te maken de rechtsstatelijkheid te verdedigen, de mannen en vrouwen van de strafvervolging te ondersteunen en de heiligste tradities en waarden van onze natie in ere te houden.

Geweld tegen alles waarin ik geloof, en tegen alles waarvoor onze beweging staat. Een waar ondersteuner van mij zou nooit de strafvervolging of onze fantastische Amerikaanse vlag verachten. Een waar ondersteuner van mij zou nooit zijn Amerikaanse medeburgers kunnen bedreigen of lastig kunnen vallen.

Als zij een van deze dingen doen, dan ondersteunen zij onze beweging niet, maar vallen haar aan en vallen ons land aan. Dat kunnen we niet tolereren. Tragisch genoeg hebben we in het afgelopen jaar, dat vanwege Covid-19 zo zwaar was, moeten zien hoe het politieke geweld uit de hand liep. We hebben te veel onlusten, te veel vechtpartijen, te veel intimiderende daden en verwoesting gezien. Dat moet stoppen, of men nu rechts of links, Democraat of Republikein is. Er bestaat nooit een rechtvaardiging voor geweld, geen uitvluchten, geen uitzonderingen. Amerika is een natie van wetten.

Diegenen, die vorige week deelnamen aan de aanslagen, zullen voor de rechtbank komen. Nu verzoek ik iedereen, die ooit in onze agenda heeft geloofd, erover na te denken hoe men de spanningen kan afbouwen, de gemoederen tot bedaren kan brengen, de vrede in ons land kan bevorderen. Er waren berichten dat er voor de komende dagen nog meer demonstraties staan gepland, zowel hier in Washington als in het hele land.

Ik werd door de Amerikaanse geheime dienst over de mogelijke bedreigingen geïnformeerd. Elke Amerikaan heeft het recht om zijn stem op respectvolle en vreedzame wijze te verheffen. Dat is jullie recht volgens het First Amendment van de grondwet. Maar ik kan niet genoeg benadrukken dat het niet tot geweld, tot wetsovertredingen en welke vorm van vandalisme dan ook mag komen. Een ieder moet zich aan onze wetten houden en de aanwijzingen van de strafvervolgingautoriteiten opvolgen. Ik heb opdracht gegeven aan federale autoriteiten om alle noodzakelijke middelen in te zetten om de orde te handhaven.

In Washington zullen we duizenden leden van de Nationale Garde inzetten om de stad te beveiligen en een veilige overgang te garanderen. En zonder incident. Net als u waren wij allen geschokt en zeer terneergeslagen over de catastrofe in het Capitool vorige week. Ik wil de honderden miljoenen ongelooflijke Amerikaanse burgers, die gematigd en met genade op dit moment gereageerd hebben, bedanken. Wij zullen deze uitdaging doorstaan, zoals we dat altijd doen.

Ik wil ook graag enkele woorden zeggen over de unieke aanval op de vrijheid van meningsuiting, die we in de afgelopen dagen hebben gezien. Dit zijn spannende en moeilijke tijden. De pogingen om onze medeburgers te censureren, hun accounts te verwijderen en hen op een zwarte lijst te plaatsen, zijn fout en ze zijn gevaarlijk. Wat we nu nodig hebben, is dat we naar elkaar luisteren, niet dat we onszelf wederzijds tot zwijgen brengen. We kunnen er allemaal door ons handelen toe besluiten om ons boven de massa te verheffen en een gemeenschappelijke basis en een gemeenschappelijk doel te vinden.

We moeten ons er op concentreren de belangen van de hele natie vooruit te helpen, de wondervaccins te leveren, de pandemie te overwinnen, de economie weer op te bouwen, onze nationale veiligheid te beschermen en de rechtsstatelijkheid te handhaven. Vandaag roep ik alle Amerikanen op om de hartstochten van het moment te boven te komen en zich als één Amerikaans volk aaneen te sluiten. Laten we beslissen om, voor het welzijn van onze families, onze gemeentes en ons land, verenigd op te treden. Dank u. God zegene u. En God zegene Amerika.”
Einde citaat.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 12:10   #68
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Yep... Daarom mss dat Trumpie terug contact heeft opgenomen met Steve Bannon.

En verder:

'Waarom Trump plots doet wat hij gezworen had nooit te doen

...Een bocht van 180 graden heet dat. Trump las vrijdag – tegen zijn gewoonte in – een zorgvuldig voorbereide tekst voor met daarin de belofte van een vreedzame transitie. Hij veroordeelde de relschoppers, en beloofde gerechtigheid. De president probeert duidelijk politiek en juridisch zijn vel te redden. De vraag is of de knieval gemeend is en of die niet veel te laat komt. Een reconstructie van een moeizame ommezwaai....'


Hij begon ze serieus te knijpen hé.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210108_95485681
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 19 januari 2021 om 12:15.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 13:34   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Oh my... Tucker Carlson weerlegt enkele ongemakkelijke waarheden.
https://m.youtube.com/watch?v=q6SNM1F3LGs
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 14:39   #70
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Allez, nog eens dan.

Als men bepaalde relschoppers die het Capitool hadden bestormd zou hebben geinterviewd en een aantal van hen zouden heel welbespraakt zijn en charismatisch dan zou het voor de media een ongewenst effect kunnen zijn dat er groeiende sympathie voor de motieven en acties zou zijn.

Als je enkel degenen aan het woord laat die moeilijk uit hun woorden komen en niet echt een coherente gedachtengang kunnen formuleren dan ga je de perceptie creeren dat die beweging veelal bestaat uit simpelaars die niet goed over de dingen hebben nagedacht.
MSNBC en CNN zullen zo'n beelden en boodschap waarschijnlijk niet brengen. Maar er zijn toch andere zenders die dat wel zouden doen? Of beperken die zich tot minimaliseren, verdraaien of negeren? Omdat dat makkelijker is, omwille van een bepaalde agenda of voor wat voor reden dan ook.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 14:55   #71
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De mensen die dat filmpje gemaakt hebben hadden niet in gedachten U te informeren, ze wouden U iets doen voelen.

Om dezelfde reden was de berichtgeving deze zomer net iets anders.

Toen was de politie en de nationale garde de slechterik en provoceerde ze door hun aanwezigheid de "voornamelijk vredelievende vuurtjesstokers"
Senator Lankford (R-Oklahoma) heeft zijn constituents laten weten dat er een reeel gevaar bestaat voor een gewapend treffen aan het staatskapitool.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 15:03   #72
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
MSNBC en CNN zullen zo'n beelden en boodschap waarschijnlijk niet brengen. Maar er zijn toch andere zenders die dat wel zouden doen? Of beperken die zich tot minimaliseren, verdraaien of negeren? Omdat dat makkelijker is, omwille van een bepaalde agenda of voor wat voor reden dan ook.
De zgn respectabele media zullen er wel voor uitkijken om een te positief beeld op te hangen. Nu is niet het moment om tegen de haren in te strijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 16:33   #73
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De zgn respectabele media zullen er wel voor uitkijken om een te positief beeld op te hangen. Nu is niet het moment om tegen de haren in te strijken.
Als dat er nog ooit komt.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be