Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2021, 10:45   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard Uitkering behouden bij zelf ontslag nemen

Citaat:
Het voorstel van minister van Werk Pierre-Yves Dermagne (PS) om werknemers toe te laten vrijwillig ontslag te nemen met behoud van uitkering, valt bij de Vlaamse werkgevers op een wel erg koude steen. 'Een voorstel uit de vorige eeuw', noemt Unizo-topman Danny Van Assche het. Bron.
Op een bepaald punt in mijn loopbaan had ik dat wel kunnen gebruiken denk ik. De meeste mensen die echt iets anders wilden doen vonden echter - al dan niet in samenspraak met hun werkgever - altijd wel een manier om zich te laten ontslaan met recht op uitkering. Het uithangen om ontslagen te worden en te kunnen omscholen of bedelen om ontslag wegens gezondheidsredenen lag echter niet echt in mijn aard. Op het eerste zicht lijkt het ideaal om profielen in te vullen die niet ingevuld raken maar ik vrees dat er veel meer misbruik - bewust of onbewust - van zal gemaakt worden dan dat het mensen aan een betere job gaat helpen. Gezien vervangingsinkomens nog steeds recht geven op pensioen kan men zich zo twintig keer omscholen in een loopbaan. Ooit vond ik uitkering behouden bij zelf ontslag nemen - ik zal dat hier ooit nog wel voorgesteld hebben - een goed idee maar ondertussen niet meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 17:20   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Ik moet toegeven dat ook ik dat voorstel niet ongenegen ben....
Inderdaad zou het met enige beperkingen mogen omkleed worden,het PS voorstel draagt er al wat aan...

Essentieel zou je al enkele jaren carriere moeten hebben...
Een ander voorstel zou kunnen zijn dat je die "Joker" maar eens in de 10 jaar kan inzetten...

Gans deze "discussie" is al vele jaren geleden eens gevoerd geweest,en zoals we van onze Belgische politici mogen verwachten (en ik kijk tegenwoordig naar ALLE partijen hé) komt er NIKS van...want het betreft het laagste van het laagste,de werkmensen(diegenen die het nog wagen geen ambtenaar of gesubsidieerd tewerkgestelde te zijn....) van net nog in-,dan wel van na de babyboom...(ja,ik ken mijn plaats)

Kijk,werknemers betalen "continue" aan bijdragen voor de werkloosheidsverzekering,welnu,dan mag je er ook recht op hebben om andere reden dan "noodval van wat anderen over jouw beslissen"....


Maar ja,alles zit zo verkrampt (het zou bvb kunnen gecombineerd worden met een beperking van de gesubsidieerde werkloosheidsduur,iets waar de PS dan niet aan wil) dat er niks van aan zal komen....


Let's face it BOYS,voor ons,WERKmensen,is er niks,zelfs geen partij...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 september 2021 om 17:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 22:37   #3
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Voor mijn part zou een werkloosheidsuitkering zelfs niet moeten bestaan. Stemmenkoperij, meer niet.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be