Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2007, 15:16   #1
rudolfhendriques
Burger
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 147
Standaard Voorbij de "snelheid" van licht..

De relativiteitstheorie klop niet, men houdt hem verkeerd om.
http://rudolfhendriques.volkskrantblog.nl/

Het eigen bewustzijn als grens vasn het universum.
rudolfhendriques is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:48   #2
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudolfhendriques Bekijk bericht
De relativiteitstheorie klop niet, men houdt hem verkeerd om.
http://rudolfhendriques.volkskrantblog.nl/

Het eigen bewustzijn als grens vasn het universum.
Ik bedoel hier niets kwaads mee hoor, maar het is echt een ontzettend zooi aan foute aannames, verkeerde conclusies en middelbare school-vraagstellingen. Al met al is het een mooi stukje pseudo-wetenschap wat meer met filosofie te maken heeft, dan met wetenschap an sich.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 15:50   #3
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik vind het op zijn ten minst gezegd vreemd dat vlakke driehoeksmeetkunde zomaar op verschillende dimenties zou kunnen gebruikt worden.

Bovendien ga je bij zo'n visie ervanuit dat dimensies eindig zijn en egaal - wat natuurlijk tot jou conclusie leidt - maar die volgens mij niet klopt. Dimensies, zijn niet "zeker" oneindig uitgestrekt en vlak... Dus ik zou die theorie onmiddelijk verwerpen.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 16:13   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Tijd en snelheid zijn variabelen en geen constante, dus zeggen dat men niet sneller kan dan het licht, enkel omdat men niets kent dat sneller is, is hypocriet.

Maar dat men door sneller te gaan dan licht naar het verleden terugkeerd is wel een vaststaand feit, als men in de ruimte naar een andere zon vliegt.

Maar op aarde naar het verleden terugkeren, onmogelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 17:32   #5
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
T

Maar op aarde naar het verleden terugkeren, onmogelijk.
Wat is dan het moment dat men pogen om zich iets te herinneren;wat als het ook lukt?
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 19:09   #6
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Ik denk da ni dat da lukt ik WEET meer maar NOOIT zal ik deze kennis delen noch openbaren in een corrupte samenleving die NIET kan omkijken of omkan met hunne naasten .

Al zen ik 60 dan nog liever in martelingen dood gaan in plaats van deze kennis te openbaren en geheime almacht te delen ....niks van .

vraag het aan de wetenschappers die IK beschouw als zijnde pseude wetenschappers !

*** DE mens = niets .....in stof zijtge gekomen en tot stof worden we gereduceert nog DEZE eeuw ***

L O L !

Laatst gewijzigd door duncan : 21 juni 2007 om 19:11.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 19:21   #7
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar dat men door sneller te gaan dan licht naar het verleden terugkeerd is wel een vaststaand feit, als men in de ruimte naar een andere zon vliegt.
Ik dacht dat het net omgekeerd was.

Als je heel snel wegvliegt van de aarde en er ook naar terugkeert, is de aarde en alles wat erop leeft ouder geworden. Vraag mij niet naar de details, maar ik las ergens dat dit proefondervindelijk zou zijn vastgesteld of tenminste toch aangetoond. Hoe precies weet ik niet, maar tijden werden gemeten met een atoomklok, omdat de tijdsverschillen zo miniem waren.
En uiteraard zijn we nog ver weg van de snelheid van het licht.

Dit gegeven gebruikt Erich von Daenicken bvb. om aan te tonen, dat de ontzettend lange levens van sommige mensen te wijten waren aan aliens die 'vlug' even om en weer naar huis vlogen en ondertussen de tijd op aarde met 100den of 1000den jaren zagen voorbijgaan.
Als het je interesseert wat die man te vertellen heeft, altijd een bezoekje waard.
http://www.evdaniken.com/
http://legendarytimes.com/

Het is op zijn minst interessant, wat die man te vertellen heeft.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 19:25   #8
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

LOL het gaat NOG lang duren eer men zelfs kan reizen IN de lichts snelheid ....zo zien'k .


Grappig eigenlijk
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 19:50   #9
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Voorbij de "snelheid" van licht is een TE groot concept voor de gehéle mensDOM om te kunnen begrijpen of vatten.

Reflecties hierop zouden NUTTELOOS zijn daar men NU al NIET mé energie omkan laat staan energie van een ander.

Cognitief is deze geheime kennis ONTOEGANKELIJK zelfs GEVAARLIJK voor mens & dier zowel fysisch als geestenlijk .

In't kort ....W E zen hier TE stoem veur
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:24   #10
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Voorbij de "snelheid" van licht is een TE groot concept voor de gehéle mensDOM om te kunnen begrijpen of vatten.

Reflecties hierop zouden NUTTELOOS zijn daar men NU al NIET mé energie omkan laat staan energie van een ander.

Cognitief is deze geheime kennis ONTOEGANKELIJK zelfs GEVAARLIJK voor mens & dier zowel fysisch als geestenlijk .

In't kort ....W E zen hier TE stoem veur
tot na
Oct. 28th, 2011
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:26   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik dacht dat het net omgekeerd was.

Als je heel snel wegvliegt van de aarde en er ook naar terugkeert, is de aarde en alles wat erop leeft ouder geworden. Vraag mij niet naar de details, maar ik las ergens dat dit proefondervindelijk zou zijn vastgesteld of tenminste toch aangetoond. Hoe precies weet ik niet, maar tijden werden gemeten met een atoomklok, omdat de tijdsverschillen zo miniem waren.
En uiteraard zijn we nog ver weg van de snelheid van het licht.

Dit gegeven gebruikt Erich von Daenicken bvb. om aan te tonen, dat de ontzettend lange levens van sommige mensen te wijten waren aan aliens die 'vlug' even om en weer naar huis vlogen en ondertussen de tijd op aarde met 100den of 1000den jaren zagen voorbijgaan.
Als het je interesseert wat die man te vertellen heeft, altijd een bezoekje waard.
http://www.evdaniken.com/
http://legendarytimes.com/

Het is op zijn minst interessant, wat die man te vertellen heeft.
Bij wegvliegen ga je het verleden in en bij terugkomen de toekomst.
Men heeft dit bewezen door aan te tonen dat wat wij nu zien aan sterrenlicht, licht is dat reeds een paar lichtjaren oud is en dus verleden tijd.

Het meeste van de bewijzen van deze stelling zijn dus optische bewijzen en dus waardeloos in deze onderzoeken daar men nu zelfs nog niet in de buurt van de lichtsnelheid komt.
Ook von daenicken gebruikt deze stellingen als bewijzen en daarom zijn ze dus ook niet bruikbaar.

De vraag is echter in de eerste plaats of de mens niet uit elkaar zal vallen bij zulke snelheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 20:35   #12
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

uit elkaar vallen of ....implosie ipv explosie


hmmmm inniii minii mynii mo guess ho guess ho
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 21:46   #13
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
uit elkaar vallen of ....implosie ipv explosie


hmmmm inniii minii mynii mo guess ho guess ho
Duncan
als mensen zoals jij niet proberen in te grijpen voor de toekomst zullen we idd imploderen,dat wil je toch niet?Je gaar er dan ook aan,he!
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 21:53   #14
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bij wegvliegen ga je het verleden in en bij terugkomen de toekomst.
Momentje - Jullie slaan zaken door elkaar; eigenlijk vooral de tweelingparadox en de eigenschap dat je naar het verleden kijkt als je licht ziet...

Het axioma dat je niet sneller kan gaan dan het licht komt net voort uit het feit dat de tijd niet kan teruggedraaid worden. Immers, je kan de tijd door je snelheid wel vertragen of versnellen (tov een andere plaats), maar je kan nooit terugkeren in de tijd. Als je aan de snelheid van het licht reist staat de tijd gewoon stil voor jezelf.

Nu, wat de zogenaamde tweelingparadox betreft. Als je door de ruimte reist dan zal je door je snelheid minder snel verouderen dan wanneer je op aarde stil blijft staan. Men kan dat perfect proefondervindelijk aantonen met twee gelijkgeschakelde atoomklokken waarbij er één blijft staat en de andere in een vluigtuig rond de wereld vliegt; waarbij uiteindelijk de twee klokken niet meer zullen gelijk lopen.

Wat het kijken in het verleden betreft. Als je in de ruimte kijkt zie je inderdaad het verleden doordat het licht er door zijn beperkte snelheid een bepaalde tijd over doet om ons oog te bereiken; ons beeld van de zon is bijvoorbeeld 8 minuten oud.

Tot zover de uiteenzetting van een ex-student Fysica en Sterrenkunde.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:00   #15
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

da's duidelijk uitgelegd, thad evengoed mijne fysica prof geweest kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 juni 2007 om 22:03.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:02   #16
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Tot zover de uiteenzetting van een ex-student Fysica en Sterrenkunde.
dankuwel en merci.
Het gaat mijn petje allemaal een beetje te boven...
Grosso modo ben ik wel mee, maar ik ben dan ook niet geinteresseerd in de detail uitwerking ervan.

Het is wel interessant om te leren dat wat we tot nu leerden als iets absoluuts (de tijd) eigenlijk ook een 'dimensie' heeft, als ik het zo mag zeggen.

Of maw (en dit is een vraag naar jou toe Jonas):
Onafhankelijk van het feit of het echt zo gebeurd is, heeft Erich von Danicken een punt als hij hetvolgende stelt:
Die gast is ervan overtuigd dat de aarde bezocht is door aliens.
Stel dat zo'n bezoeker ons op tijdstip x bezoekt, de aarde terug verlaat tegen een ongelooflijke snelheid om dan nadien (na tijd t) aan dezelfde hoge snelheid later terug te keren op tijdstip y.

Als ik de hele hypothese (over snelheid en licht en tijd) goed begrijp is het verschil tussen tijdstip y (tweede bezoek) en tijdstip x (eerste bezoek)(beide op aarde gemeten) veel groter dan tijd t (de tijd van de reis van de alien, ergens in de ruimte).
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:03   #17
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Duncan
als mensen zoals jij niet proberen in te grijpen voor de toekomst zullen we idd imploderen,dat wil je toch niet?Je gaar er dan ook aan,he!
Denkt
u dat ik dit zo erg zou vinden ?!

Er aan gan zoals u omschrijft is niet bepaald mijn eindpunt eerder een begin punt .

Denkt u dat de dood mij afschrikt....waarom zou ik ingrijpen in een moderne wetenschappelijke wereld ?! Moet dat dan?

De dood = OVERgang voor mij & ben der al geweest ....is VEEL leuker dan hier rond dolen gelijk velen is dus niets ergs aan en jaja ik ga er dan zekers ook aan ....naar het volgend bestaan .

Leven = tijdenlijk of anders uigedrukt tijdenlijk....stoffelijk
*Vraagje hebtge schrik van de dood ?

Laatst gewijzigd door duncan : 21 juni 2007 om 22:15.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:10   #18
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Momentje - Jullie slaan zaken door elkaar; eigenlijk vooral de tweelingparadox en de eigenschap dat je naar het verleden kijkt als je licht ziet...

Het axioma dat je niet sneller kan gaan dan het licht komt net voort uit het feit dat de tijd niet kan teruggedraaid worden. Immers, je kan de tijd door je snelheid wel vertragen of versnellen (tov een andere plaats), maar je kan nooit terugkeren in de tijd. Als je aan de snelheid van het licht reist staat de tijd gewoon stil voor jezelf.

Nu, wat de zogenaamde tweelingparadox betreft. Als je door de ruimte reist dan zal je door je snelheid minder snel verouderen dan wanneer je op aarde stil blijft staan. Men kan dat perfect proefondervindelijk aantonen met twee gelijkgeschakelde atoomklokken waarbij er één blijft staat en de andere in een vluigtuig rond de wereld vliegt; waarbij uiteindelijk de twee klokken niet meer zullen gelijk lopen.

Wat het kijken in het verleden betreft. Als je in de ruimte kijkt zie je inderdaad het verleden doordat het licht er door zijn beperkte snelheid een bepaalde tijd over doet om ons oog te bereiken; ons beeld van de zon is bijvoorbeeld 8 minuten oud.

Tot zover de uiteenzetting van een ex-student Fysica en Sterrenkunde.


Klopt maar men lere ook uit de relativiteits theorie ( inderdaad incompleet ) dat snelheids perceptie OOK op zich TIJD nodig heeft bvb iemand in een trein naar een stations licht kijkt bij het paseren bvb 50 km/u en iemand die stilstaat en naar EXACT hetzelfde punt kijkt hebben beide enkele seconden verschil ....terwijl beide 1 punt bekijken op 1 zelfde plaats .

Komt omdat de éne perceptie stilstaand is de andere voort bewegende is NET zoals dat stilstaand staions licht da eigenlijk onzichtbaar ook beweegt .

Bij 50 km / u ist 0.05 mili seconden verschilk wat kan oplopen tot 1 halve seconde .

Geschreven door nen arbeider mé A2

Wat ik omschreef BEschreef Einstein ook maar net iets anders ; uitkomst is hetzelfde ....maar dat weten mensen zoals u ...algoe .

In't kort 1 nulpunt en 1 bewegende nulpunts energie zijn beide 1 ...das al moeilijk genoeg voor de meeste onder ons hier

Uw 2ling paradox spreekt voor zich en uiterst toeppaselijk vindt ik eigenlijk ....mochten castor en polux hun gulden vlies ter aarde gooien dan hemme we ook zo ne paradoxale reflectie .
Grappig da ik 2ling ben van sterreteken....HET sterreteken van België trouwens .

Laatst gewijzigd door duncan : 21 juni 2007 om 22:14.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:35   #19
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
dankuwel en merci.
Het gaat mijn petje allemaal een beetje te boven...
Grosso modo ben ik wel mee, maar ik ben dan ook niet geinteresseerd in de detail uitwerking ervan.

Het is wel interessant om te leren dat wat we tot nu leerden als iets absoluuts (de tijd) eigenlijk ook een 'dimensie' heeft, als ik het zo mag zeggen.

Of maw (en dit is een vraag naar jou toe Jonas):
Onafhankelijk van het feit of het echt zo gebeurd is, heeft Erich von Danicken een punt als hij hetvolgende stelt:
Die gast is ervan overtuigd dat de aarde bezocht is door aliens.
Stel dat zo'n bezoeker ons op tijdstip x bezoekt, de aarde terug verlaat tegen een ongelooflijke snelheid om dan nadien (na tijd t) aan dezelfde hoge snelheid later terug te keren op tijdstip y.

Als ik de hele hypothese (over snelheid en licht en tijd) goed begrijp is het verschil tussen tijdstip y (tweede bezoek) en tijdstip x (eerste bezoek)(beide op aarde gemeten) veel groter dan tijd t (de tijd van de reis van de alien, ergens in de ruimte).
Dat zou volgens de basis van de theorie inderdaad kunnen - als er tenminste buiten dat geen andere dingen zouden gebeuren. Hoogst waarschijnlijk komt de fantasie van die kerel trouwens ook wel voort uit het feit dat hij die tweelingparadox kende en voor zichzelf interpreteerde.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 22:37   #20
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
tot na
Oct. 28th, 2011
Hmmm als ALLES goed gaat zoals het voorgeschreven was en is kan het sneller gaan maar dat beslis ik niet alléén ...tijd heeft zo zen kuren mocht je da nog ni weten .

Hiermee bedoel ik dat EVENWICHT in een beleid NIET enkel een noodzaakenlijk iets is voor de mens en medemens maar ook voor de natuur en dergelijke .


Om men insinuatie te staven geef ik een alledaags logisch voorbeeld :

geef ne kleine ne opgevoerden pocket bike en motiveer hem/haar ....voor zekers dat diene kleine wild rij gedrag vertoont mé zen race machien ....correctie met zen DODENLIJKE race machien .

MAAR geef die kleine ne fiets , verantwoordelijkheidszin en beheersing in zake regelmaat ( ni te veel racen en zo ) om DAARNA als die KLAAR is en rijp is ne pocket bike ....wedden dat diene kleine beter en beter kan racen en veilig diene pocket bike opvoert en zo natuurlijker ontwikkelt in zake race-kampioen ...mits zen naasten hem blijvend motiveren uitteraard .

Awel hé vervang nu diene kleine door een volwassene zo werkt tijd ook in ons voordeel ....als WE er klaar voor zen .

NA 2011 zou het te laat zijn zo merk ik nu reeds want we hebben allemaal al nen opgevoerden 4 x 4 ultra modernen pocket bike mé turbo injecties ....snappie
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be