Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2005, 10:25   #1
Mickey Minnie
Banneling
 
 
Mickey Minnie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Locatie: Belgique
Berichten: 112
Standaard Pensioenstelsel steeds meer onder druk

Pensioenstelsel steeds meer onder druk

Het pervers solidariteitsmechanisme zet het pensioenstelsel steeds feller onder druk.


Het stelsel van gelijkgestelde dagen bedreigt het pensioenstelsel. Al voor bijna een derde van de werknemerspensioenen die in ons land uitbetaald worden zijn geen bijdragen betaald. Dat is ontzettend veel en verklaart waarom de pensioenen in België zo laag zijn.

Pervers solidariteitsmechanisme
De oorzaak is te zoeken bij werknemers met ziekteverlof, bevallingsverlof, werkloosheidsuitkering, brugpensioen en loopbaanonderbreking. Zij betalen geen bijdragen voor hun pensioen, maar bouwen toch pensioenrechten op. Hun pensioen valt uiteindelijk niet veel lager uit dan dat van mensen die heel hun leven lang doorgewerkt hebben. Deze solidariteit tussen werkenden en uitkeringsgerechtigden maakt dat iedereen een lager pensioen krijgt. (belga)



Het geld is op ! dit wordt een ontwikkelingsland


</STRONG></EM></U></I></B>
Mickey Minnie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 10:40   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Oplossing: iedereen voor zijn eigen pensioen laten sparen. Werkt vrij goed....voor de mensen met een gezond paar hersenen in de kop die verder als de dag van vandaag denken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:02   #3
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

We moeten van ons Sinterklaas-systeem afstappen (en zwarte piet terug sturen)

Ga je werken, dan heb je recht op pensioen, wil je niet werken, dan mag je ofwel terug naar je land van herkomst (uitzonderingen zijn er wel; bv werkongevallen...)

Ik prefereer het Amerikaanse systeem; wil of kan je niet werken, dan heb je brute pech (zorg maar dat je veel kinderen hebt die je kunnen opvangen)
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:04   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Oplossing: iedereen voor zijn eigen pensioen laten sparen. Werkt vrij goed....voor de mensen met een gezond paar hersenen in de kop die verder als de dag van vandaag denken.
Voilla, zo is, da, gecombineerd met een minimum van de staat bv, ... maar dan wel het minimum.

en natuurlijk ook stoppen met de werkende mens te bestelen... De helft minder Sociale zekerheid doen betalen, bv, en de patronale bijdrage ook voor 50 % in het fonds van de werkende stoppen.

bv, :

Volgend systeem. Wanneer u begint te werken wordt er ee sociale rekening geopend, elke u betaald 50 % aan de staat, uw werkgever betaald ook 50 % aan de staat, de rest komt op uw persoonlijke sociale rekening, in een soort belleggingsfonds terrecht. Met staatscontrole, maar ook met privecontrole, en het absolute verbod dat de staat dit fonds ooit openbreekt, of verkoopt, (zie belgacom)

Als u in pensioen gaat, is de opbrengst van dit fonds voor u, dit samen met uw staatspensioen, (minimum pensioen, van X euro. ) U kan kiezen voor totale uitbetaling, (belastingvrij) of uitbetaling van interest op kapitaal dat u hebt uitstaan. (ook belastingvrij) (U hebt immers de economie van uw land al geholpen, de staat hoeft niet op uw diensten te blijven rekenen. )

Bij overlijden gaat dit volledige bedrag, zonder erfenisrechten op te moeten betalen naar uw ergenamen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:08   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
We moeten van ons Sinterklaas-systeem afstappen (en zwarte piet terug sturen)

Ga je werken, dan heb je recht op pensioen, wil je niet werken, dan mag je ofwel terug naar je land van herkomst (uitzonderingen zijn er wel; bv werkongevallen...)

Ik prefereer het Amerikaanse systeem; wil of kan je niet werken, dan heb je brute pech (zorg maar dat je veel kinderen hebt die je kunnen opvangen)
migranten obsessie......
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:09   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Bende pseudo-darwinisten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:10   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Voilla, zo is, da, gecombineerd met een minimum van de staat bv, ... maar dan wel het minimum.

en natuurlijk ook stoppen met de werkende mens te bestelen... De helft minder Sociale zekerheid doen betalen, bv, en de patronale bijdrage ook voor 50 % in het fonds van de werkende stoppen.

bv, :

Volgend systeem. Wanneer u begint te werken wordt er ee sociale rekening geopend, elke u betaald 50 % aan de staat, uw werkgever betaald ook 50 % aan de staat, de rest komt op uw persoonlijke sociale rekening, in een soort belleggingsfonds terrecht. Met staatscontrole, maar ook met privecontrole, en het absolute verbod dat de staat dit fonds ooit openbreekt, of verkoopt, (zie belgacom)

Als u in pensioen gaat, is de opbrengst van dit fonds voor u, dit samen met uw staatspensioen, (minimum pensioen, van X euro. ) U kan kiezen voor totale uitbetaling, (belastingvrij) of uitbetaling van interest op kapitaal dat u hebt uitstaan. (ook belastingvrij) (U hebt immers de economie van uw land al geholpen, de staat hoeft niet op uw diensten te blijven rekenen. )

Bij overlijden gaat dit volledige bedrag, zonder erfenisrechten op te moeten betalen naar uw ergenamen...
Mijn huisbaas in holland betaal 50% belastingen op zijn pensioenuitkering, dusja, niks belastingsvrij daar :s

En pensioenfondsen zijn ook een dievenbende. Het beste is gewoon met uw geld op de beurs gaan en een aandelenkorf aanleggen met laag risico. Over de lange termijn stijgt toch alles....en dan heb je een mooi kapitaaltje voor als je stopt met werken als je 40 jaar lang spaart en belegt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:13   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Bende pseudo-darwinisten.
Het lot in eigen handen hebben vind ik een betere optie als allemaal arm zijn.....KANSEN moeten er zijn voor iedereen. Of je die kansen grijpt is je eigen beslissing. Daarom vind ik dat werklozenbegeleiding naar een baan zeker noodzakelijk is. Maar als ze niet willen werken, moeten ze maar eens bittere armoede leren kennen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 12:12   #9
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Locatie: ver weg
Berichten: 785
Standaard

15 jaar na de val van het kommunisme in het oostblok hebben ze blijkbaar in België nu ook door dat kommunisme op lange termijn financieel niet houdbaar is.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 14:32   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
Pensioenstelsel steeds meer onder druk

Het pervers solidariteitsmechanisme zet het pensioenstelsel steeds feller onder druk.


Het stelsel van gelijkgestelde dagen bedreigt het pensioenstelsel. Al voor bijna een derde van de werknemerspensioenen die in ons land uitbetaald worden zijn geen bijdragen betaald. Dat is ontzettend veel en verklaart waarom de pensioenen in België zo laag zijn.

Pervers solidariteitsmechanisme
De oorzaak is te zoeken bij werknemers met ziekteverlof, bevallingsverlof, werkloosheidsuitkering, brugpensioen en loopbaanonderbreking. Zij betalen geen bijdragen voor hun pensioen, maar bouwen toch pensioenrechten op. Hun pensioen valt uiteindelijk niet veel lager uit dan dat van mensen die heel hun leven lang doorgewerkt hebben. Deze solidariteit tussen werkenden en uitkeringsgerechtigden maakt dat iedereen een lager pensioen krijgt. (belga)



Het geld is op ! dit wordt een ontwikkelingsland


</STRONG></EM></U></I></B>
Deze morgend vroeg luide de titel op teletekst wel anders, maar blijkbaar heeft men die onder druk van hogerhand moeten aanpassen.
De oorspronklijke titel was: Wallonié draagt te weing bij aan het pensioenstelsel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 29-08-2005 at 15:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
Pensioenstelsel steeds meer onder druk

Het pervers solidariteitsmechanisme zet het pensioenstelsel steeds feller onder druk.


Het stelsel van gelijkgestelde dagen bedreigt het pensioenstelsel. Al voor bijna een derde van de werknemerspensioenen die in ons land uitbetaald worden zijn geen bijdragen betaald. Dat is ontzettend veel en verklaart waarom de pensioenen in België zo laag zijn.

Pervers solidariteitsmechanisme
De oorzaak is te zoeken bij werknemers met ziekteverlof, bevallingsverlof, werkloosheidsuitkering, brugpensioen en loopbaanonderbreking. Zij betalen geen bijdragen voor hun pensioen, maar bouwen toch pensioenrechten op. Hun pensioen valt uiteindelijk niet veel lager uit dan dat van mensen die heel hun leven lang doorgewerkt hebben. Deze solidariteit tussen werkenden en uitkeringsgerechtigden maakt dat iedereen een lager pensioen krijgt. (belga)



Het geld is op ! dit wordt een ontwikkelingsland


</STRONG></EM></U></I></B>
Deze morgend vroeg luide de titel op teletekst wel anders, maar blijkbaar heeft men die onder druk van hogerhand moeten aanpassen.
De oorspronklijke titel was: Wallonié draagt te weing bij aan het pensioenstelsel.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
Pensioenstelsel steeds meer onder druk

Het pervers solidariteitsmechanisme zet het pensioenstelsel steeds feller onder druk.


Het stelsel van gelijkgestelde dagen bedreigt het pensioenstelsel. Al voor bijna een derde van de werknemerspensioenen die in ons land uitbetaald worden zijn geen bijdragen betaald. Dat is ontzettend veel en verklaart waarom de pensioenen in België zo laag zijn.

Pervers solidariteitsmechanisme
De oorzaak is te zoeken bij werknemers met ziekteverlof, bevallingsverlof, werkloosheidsuitkering, brugpensioen en loopbaanonderbreking. Zij betalen geen bijdragen voor hun pensioen, maar bouwen toch pensioenrechten op. Hun pensioen valt uiteindelijk niet veel lager uit dan dat van mensen die heel hun leven lang doorgewerkt hebben. Deze solidariteit tussen werkenden en uitkeringsgerechtigden maakt dat iedereen een lager pensioen krijgt. (belga)



Het geld is op ! dit wordt een ontwikkelingsland


</STRONG></EM></U></I></B>
Deze morgend vroeg luide de titel op teletekst wel anders, maar blijkbaar heeft men die onder druk van hogerhand moeten aanpassen.
De oorspronklijke titel was: Walen dragen te weing bij aan het pensioenstelsel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 augustus 2005 om 14:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 20:33   #11
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Indien de Belgische staat opgedoekt wordt, ziet de situatie voor de Vlaamse gepensioneerden, zieken en invaliden, werklozen,... er al onmiddelijk héél wat beter uit.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 20:37   #12
Mickey Minnie
Banneling
 
 
Mickey Minnie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Locatie: Belgique
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Indien de Belgische staat opgedoekt wordt, ziet de situatie voor de Vlaamse gepensioneerden, zieken en invaliden, werklozen,... er al onmiddelijk héél wat beter uit.
kun je dat eens staven ? wat met invalide, arme senioren, zieke Walen,..... die moeten verdwijnen en geven jullie geen moer om en om het eigen volk zouden jullie dat wel doen... en welke wetsvoorstellen zijn er door het VB reeds neergelegd om het leven te verbeteren van de arme Vlamingen, gezinshoofden die alleen staan met kinderen , in krotten
wonen.... niets constructief.... gewoon roepen, stoken, slogantaal en haat verspreiden en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en situaties uibuiten, dat doet het VB en helaas trappen vele kiezers in die val...
Mickey Minnie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 20:41   #13
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
Pensioenstelsel steeds meer onder druk

Het pervers solidariteitsmechanisme zet het pensioenstelsel steeds feller onder druk.


Het stelsel van gelijkgestelde dagen bedreigt het pensioenstelsel. Al voor bijna een derde van de werknemerspensioenen die in ons land uitbetaald worden zijn geen bijdragen betaald. Dat is ontzettend veel en verklaart waarom de pensioenen in België zo laag zijn.

Pervers solidariteitsmechanisme
De oorzaak is te zoeken bij werknemers met ziekteverlof, bevallingsverlof, werkloosheidsuitkering, brugpensioen en loopbaanonderbreking. Zij betalen geen bijdragen voor hun pensioen, maar bouwen toch pensioenrechten op. Hun pensioen valt uiteindelijk niet veel lager uit dan dat van mensen die heel hun leven lang doorgewerkt hebben. Deze solidariteit tussen werkenden en uitkeringsgerechtigden maakt dat iedereen een lager pensioen krijgt. (belga)



Het geld is op ! dit wordt een ontwikkelingsland


</STRONG></EM></U></I></B>
pssssst, met het bedrag dat we elk jaar betalen aan Wallonië, om hun politieke clientelisme te financieren, kunnen we dit volledig probleem op Vlaams niveau oplossen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 20:50   #14
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Oplossing: iedereen voor zijn eigen pensioen laten sparen. Werkt vrij goed....voor de mensen met een gezond paar hersenen in de kop die verder als de dag van vandaag denken.
Dat ik dat gezond paar hersenen nu net bij u mis!

Wat gaat ge dan doen met de mensen die een minimum inkomen hebben ,met de invaliden,met de weduwen met een overlevingspensioentje,met mensen die aleenstaande zijn met kinderlast enz... denk je dat die nog wat kunnen sparen mss?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 20:55   #15
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Indien de Belgische staat opgedoekt wordt, ziet de situatie voor de Vlaamse gepensioneerden, zieken en invaliden, werklozen,... er al onmiddelijk héél wat beter uit.
Ja,en dan heb je natuurlijk geen werkelozen meer zeker?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 20:58   #16
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Ja,en dan heb je natuurlijk geen werkelozen meer zeker?
Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat er jaarlijks(!) 10 miljard euro Vlaams geld verloren gaat aan het profitariaatssysteem in Wallonië. Ik zeg niet dat de Walen als volk profiteurs zijn, ik zeg wel dat de politieke klasse in Wallonië aan de macht kan blijven door een systeem van profitariaat in stand te houden ten koste van Vlaanderen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Koenraad Maesschalck on 29-08-2005 at 21:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Ja,en dan heb je natuurlijk geen werkelozen meer zeker?
Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat er jaarlijks(!) 10 miljard euro Vlaams geld verloren gaat aan het profitariaatssysteem in Wallonië. Ik zeg niet dat de Walen als volk profiteurs zijn, ik zeg wel dat de politieke klasse in Wallonië aan de macht kan blijven door een systeem van profitariaat in stand te houden ten koste van Vlaanderen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Ja,en dan heb je natuurlijk geen werkelozen meer zeker?
Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat er jaarlijk (!) 10 miljard euro verloren gaat aan het profitariaatssysteem in Wallonië. Ik zeg niet dat de Walen als volk profiteurs zijn, ik zeg wel dat de politieke klasse in Wallonië aan de macht kan blijven door een systeem van profitariaat in stand te houden ten koste van Vlaanderen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 29 augustus 2005 om 20:58.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 21:03   #17
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
kun je dat eens staven ?
wat met invalide, arme senioren, zieke Walen,..... die moeten verdwijnen en geven jullie geen moer om en om het eigen volk zouden jullie dat wel doen... en welke wetsvoorstellen zijn er door het VB reeds neergelegd om het leven te verbeteren van de arme Vlamingen, gezinshoofden die alleen staan met kinderen , in krotten
wonen.... niets constructief.... gewoon roepen, stoken, slogantaal en haat verspreiden en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en situaties uibuiten, dat doet het VB en helaas trappen vele kiezers in die val...
* Er zijn voldoende rapporten en onderzoeken van verschillende instanties die de transfers van Vlaanderen naar Wallonië onderzocht hebben.
* De Waalse bevolking zal er pas bovenop komen als de Waalse politieke klasse verandert of het roer drastisch omgooit.
* Zie de gratis brochure Vlaams Blok, sociale volkspartij. Dateert weliswaar nog van het einde van het Vlaams Blok, maar hetgeen erin staat aan voorstellen geldt voor het Vlaams Belang.
* Ik stel vast dat de tegenstanders van het VB incluis uzelf niks anders doen dan haat prediken, censuur verdedigen, slogantaal gebruiken en mensen tegen elkaar opzetten.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 21:07   #18
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat er jaarlijks(!) 10 miljard euro Vlaams geld verloren gaat aan het profitariaatssysteem in Wallonië. Ik zeg niet dat de Walen als volk profiteurs zijn, ik zeg wel dat de politieke klasse in Wallonië aan de macht kan blijven door een systeem van profitariaat in stand te houden ten koste van Vlaanderen.
Ik versta u ergens wel hoor,maar willekeur kan nooit leiden naar vooruitgang.
De willekeur die zou beginnen zonder de overheidsinstanties,daarom stel ik voor om ze om te vormen tot winstgevende instellingen,dus te betalen instanties die net zoals de prive ook winst zouden maken.
Wedden dat u dan zou zeggen dat alles te duur is ?
Maar dat men in Wallonie alleen uitbetaald en niks of toch weinig investeringen doet met Vlaams geld,daar moet ik u wel gelijk in geven.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 21:19   #19
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

In de jaren '60 en '70 was er constant een overschot op de sociale zekerheid. Er waren 20 jaar na de babyboom verschrikkelijk veel mensen aan het werk, in vergelijking met het aantal gepensioneerden. Toen heeft onze Belgische liberale overheid dat geld gewoon naar de privé doorgesluisd. Vandaag zitten ze dan met de gebakken peren!

Vooreest moet het fascistisch systeem van ongelijke pensionen afgeschaft worden. Een rijke gepensioneerde werkt evenveel als een arme gepesioneerde: namelijk niet. Toch krijgt de rijke meer dan de arme. Hij die heel zijn leven genoeg gehad heeft om te kunnen sparen, krijgt daarna nóg eens meer. Hij die heel zijn leven elke frank in twee heeft mogen bijten, krijgt nu bijna niets.

Het doorsluizen van sociaal kapitaal naar de privé moet onmiddellijk stoppen. Via pensioenfondsen, pensioensparen,... wordt het weinige geld verkwanseld door het te blijven pompen in de multinationale industrie.
Het is daarom eveneens nodig dat er zware straffen komen op mensen die aan privé-pensioensparen doen. Ofwel zijn het naïevelingen die de apocalyptische verhalen van de liberalen geloven, ofwel zijn het mensen die doelbewust het systeem van solidariteit in de sociale zekerheid willen ondermijnen.

Bovendien kan de Algemene Sociale Bijdrage extra inkomsten generen. Het kan niet dat de speeltjes van de 'happy few' doelbewust onbelast blijven.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be