Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2009, 15:19   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Is goed voor de Vlaamse kas. Zo komen wij aan een overschot.
*kuch* Is een federale aangelegenheid.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:57   #22
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik wist niet dat het smogalarm was maar ben wel al twee dagen met een bloedende neus thuis gekomen na het joggen.
Alstublieft Bush, door voor je ons verlaat op het rode knopje.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 16:41   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Grappig. Ik ben net terug uit de Ardennen. De E411, licht verkeer eigenlijk en tot aan de afrit 8 Wavre was de gemiddelde snelheid op de 3de rijstrook 140 km/u.

Ter hoogte van de viaduct van Bouge een electronisch paneel dat vraagt de snelheid aan te passen wegens smog. Maar geen enkel bord dat aangeeft dat de "verplichte" snelheid minder dan 120km/u is.

Je komt aan afrit 4 goed en wel in Vlaams Brabant, allemaal borden "90 smog".

Alsof het er om gedaan is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 januari 2009 om 16:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 08:58   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

donderdag 01 januari 2009
Vuurwerk veroorzaakt ernstige smog door fijn stof
BILTHOVEN - Afgestoken vuurwerk heeft in de eerste uren van 2009 in grote delen van Nederland ernstige smog door fijn stof veroorzaakt. De hoogste concentratie (277 microgram) werd donderdagochtend gemeten in Nijmegen.


http://www.ad.nl/diagnose/2882051/Vu...fijn_stof.html

voila, straks nog een SMOG-taks op vuurwerk... ik zou het trouwens aanmoedigen van de overheid om alle vuurwerk te takseren met 300%.
1° die gasten maken toch woekerwinsten, want ze zitten chinese brol voor een appel en een ei aan te kopen, en hier te verpatsen met megawinsten. vermoedelijk wordt het dus naar de consument nauwelijks duurder

2° het is duidelijk dat er een gemeten smog alarm ontstaat met dergelijke dingen. Op een moment dat we al last hebben van smog, moet je dus dat gedrag best een beetje verminderen.. Dus taxeren lijkt toch het beste

3° uiteraard is het geen oplossing voor het smogprobleem, maar voor een politieke teenbijter is het een leuke, je geeft de indruk dat je er iets aan doet, en ondertussen blijft het echte probleem onaangeroerd liggen

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 januari 2009 om 08:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 12:47   #25
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Brandende auto's zorgen dan weer voornamelijk voor grof stof waarschijnlijk.

Maar dat is allemaal niet belangrijk. De gewone Vlaamse autobestuurder pakken met superboetes, dat moet er gebeuren.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 07:39   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.670
Standaard

Gisteren toen ik naar huis fietste in Antwerpen in verschillende straten de prikkelende rook van hout- en afvalvuren geproefd en geroken. Van veel collega's buiten de stad ook gehoord dat de verwarming sinds januari afstaat en men met houtvuren verwarmd. En de groene journalisten jubelen dat de gezinnen minder gas consumeren. Vandaag max 90 % op wegen met aanpasbare snelheden vanwege het smogalarm. Dat wordt weer krokodillentraantjes plengen en plantjes van 'kom op tegen kanker' kopen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 07:46   #27
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gisteren toen ik naar huis fietste in Antwerpen in verschillende straten de prikkelende rook van hout- en afvalvuren geproefd en geroken. Van veel collega's buiten de stad ook gehoord dat de verwarming sinds januari afstaat en men met houtvuren verwarmd. En de groene journalisten jubelen dat de gezinnen minder gas consumeren. Vandaag max 90 % op wegen met aanpasbare snelheden vanwege het smogalarm. Dat wordt weer krokodillentraantjes plengen en plantjes van 'kom op tegen kanker' kopen.
Woehahaha!
Goed dat ge't hebt overleefd maar 't zal wel je eerste niet geweest zijn zekers?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 07:54   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tof. Ik zal het snel weten dat het "echte smog" of "fiscale Vivaldismog" is.

Als ik een paar kilometer fiets en mijn puffer mag grijpen, is het echte.

Vanochtend alvast niet. Was heerlijk fietsen ten andere.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 08:36   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Woehahaha!
Goed dat ge't hebt overleefd maar 't zal wel je eerste niet geweest zijn zekers?
Meer als vroeger, en scherper (vermoedelijk door slechtere en vuilere verbranding). Het valt ook op dat er meer berichten over woningbranden zijn. Als ik kanker krijg zal ik het je zeker laten weten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 08:36   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gisteren toen ik naar huis fietste in Antwerpen in verschillende straten de prikkelende rook van hout- en afvalvuren geproefd en geroken. Van veel collega's buiten de stad ook gehoord dat de verwarming sinds januari afstaat en men met houtvuren verwarmd. En de groene journalisten jubelen dat de gezinnen minder gas consumeren. Vandaag max 90 % op wegen met aanpasbare snelheden vanwege het smogalarm. Dat wordt weer krokodillentraantjes plengen en plantjes van 'kom op tegen kanker' kopen.
Gisteren zei een familielid dat ze naar de leverancier had gebeld om hout. De leverancier antwoordde dat er dertig wachtenden zijn. Er is een tekort of er kan niet snel genoeg worden geleverd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 08:39   #31
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gisteren zei een familielid dat ze naar de leverancier had gebeld om hout. De leverancier antwoordde dat er dertig wachtenden zijn. Er is een tekort of er kan niet snel genoeg worden geleverd.
Ik heb al een aantal keer aanhangwagens met afvalhout door de stad zien rijden. Geen degelijk gedroogd boomhout maar echt afvalhout. Zo gaan we de klimaatverandering stoppen volgens de groenen, door een tekort aan energie, door consuminderen, door kanker te verspreiden, ... . Ik vraag me af hoe ze de verbranding van al dat vuil hout in de cijfers gaan opnemen ... als een vermindering van het gebruik van gas ? FTW!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 09:19   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gisteren toen ik naar huis fietste in Antwerpen in verschillende straten de prikkelende rook van hout- en afvalvuren geproefd en geroken. Van veel collega's buiten de stad ook gehoord dat de verwarming sinds januari afstaat en men met houtvuren verwarmd. En de groene journalisten jubelen dat de gezinnen minder gas consumeren. Vandaag max 90 % op wegen met aanpasbare snelheden vanwege het smogalarm. Dat wordt weer krokodillentraantjes plengen en plantjes van 'kom op tegen kanker' kopen.
Wat vooral opvalt, is dat er na 13 jaar plots terug smogalarm is, 2 jaar nadat de groene de federale minister van energie en de federaal minister van klimaat, milieu en duurzame ontwikkeling.
Zakia Khattabi; Ecolo
Tinne Van der Straeten; Groen!

In al de jaren dat N-VA in de federale regering zat, was de smog verdwenen.

Er klopt ergens iets niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:05   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Allemaal de schuld van de kerncentrales.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:15   #34
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Allemaal de schuld van de kerncentrales.
oh, oh ! Niets vergeten ? Of wachten we nog tot de zeurpieten wakker worden.
Allé vooruit! Daar gaan we :
Citaat:
Allemaal de schuld van de kerncentrales en van de ... N-VA.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 25 maart 2022 om 10:15.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:16   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
oh, oh ! Niets vergeten ? Of wachten we nog tot de zeurpieter wakker worden.
Allé vooruit! Daar gaan we :

Mijn verontschuldigingen. Het is nog vroeg.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:20   #36
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mijn verontschuldigingen. Het is nog vroeg.
Daarvoor alle begrip !
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:35   #37
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Vandaag en morgen is er smogalarm. Fijn stof heeft alarmerende concentraties bereikt door de windstilte en de temperatuursinversie: de vervuiling blijft hangen in de koude luchtlagen bij de grond. Daarom wordt de maximumsnelheid gereduceerd tot 90 km/hr op sommige autosnelwegen en ringwegen. Politie gaat extra controleren.

Was er vorig jaar niet door experts aangetoond dat deze snelheidsbeperking geen meetbare invloed heeft en eigenlijk zinloos is ?
Allemaal de schuld van de N-VA en van BDW.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:40   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gisteren zei een familielid dat ze naar de leverancier had gebeld om hout. De leverancier antwoordde dat er dertig wachtenden zijn. Er is een tekort of er kan niet snel genoeg worden geleverd.
Uiteraard, er is niet genoeg hout om op grote schaal op hout te verwarmen. Tot nu was het aantal houtkachels vrij beperkt en kon men met afvalhout stoken, maar dat gaat snel op zijn zoals het nu gaat.
Anyway, zoals ik al zei: zelfde regels voor hout als gas en stookolie en houtverbranding kan niet meer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:41   #39
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Brandende auto's zorgen dan weer voornamelijk voor grof stof waarschijnlijk.

Maar dat is allemaal niet belangrijk. De gewone Vlaamse autobestuurder pakken met superboetes, dat moet er gebeuren.


Inderdaad; de gewone Vlaamse autobestuurder volgt alleen maar stipt de wet als het om Covid spuiten gaat. Verkeersregels zijn er om te overtreden en een inbreuk op de vrijheid.
Verkeersboetes KRIJG je niet, die VRAAG JE ZELF.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 12:14   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gisteren zei een familielid dat ze naar de leverancier had gebeld om hout. De leverancier antwoordde dat er dertig wachtenden zijn. Er is een tekort of er kan niet snel genoeg worden geleverd.
Een tijdje geleden brachten ze mij houtpaletten met hopen.
Nu komen ze die pikken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be