Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2014, 19:29   #1
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard Geelse schooldirecteur pleegt vluchtmisdrijf.

De brave man noch zijn vrouw wisten van iets...
Vijf dagen "ziek" na de feiten...

Het slachtoffer, een jonge fietsster, vecht nog steeds voor haar leven.

Gelukkig neemt Rik Torfs het in De Standaard van vandaag op voor de arme man die door de seculiere moraal (wat dat ook moge zijn???) al veroordeeld is zonder vergeving.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 februari 2014 om 19:30.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 00:26   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wat is er gebeurd & hoe ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 00:29   #3
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ik geloof er niets van. Een deftige heer doet zoiets niet. Iemand die is kunnen omhoogklimmen tot schooldirecteur heeft in zijn gemeenschap voldoende bewijs geleverd van morele integriteit, waardoor men dus steeds de assumptie kan maken dat hij onschuldig zal zijn.

Ik zie immers niet in waarom een schooldirecteur vluchtmisdrijf zou plegen, jij wel soms?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 16:16   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Kom jongens, we moeten ernstig blijven.

Een schooldirecteur moet vooral een goede directeur zijn. Voor de rest is hij een burger zoals een andere burger.
Een goede directeur zijn, betekent onder andere dat hij onmiddellijk geschorst moet worden bij een ernstige verdenking van pedofilie. En misschien nog een paar misdaden: vul mij maar aan.
Voor die zaken, moet het gerecht goed op tijd, maar niet te vroeg, de minister van onderwijs inlichten en om een schorsing suggereren.
Maar voor het aspect 'verkeer' bijvoorbeeld, is hij een mens gelijk een andere. Het gerecht moet niet gaan klikken bij de minister van onderwijs. Het gerecht moet gewoon en simpel haar werk doen, en desgevallend onze directeur een straf geven gelijk elke andere verkeersterrorist.

Idem dito voor elk ander 'speciaal' beroep: er zijn misdrijven die voor bepaalde functies niet kunnen; maar voor de andere misdrijven zijn ze ook gewone mensen.

Mogelijks is het meest kritieke beroep dat van rechter. Of weet iemand iets beter ?

Zou iets soortgelijks ook gelden voor medische problemen? Kan onze maatschappij het toestaan dat een chirurg met een drankprobleem ongehinderd zijn/haar beroep kan uitoefenen?

En tot slot: waarom moet die directeur op ziekteverlof? Hij is niet ziek hé.
Als hij zich niet in staat voelt om te werken, terwijl hij niet ziek is, dan moet hij verlof zonder wedde vragen/krijgen ....
Doet me denken aan iets van een paar maanden terug in de gazet: een buschauffeur had ruzie met een reiziger, die hem uiteindelijk in zijn gezicht spuwde.
Wel, die reiziger mag van mij een heel ferme boete krijgen, en verplicht worden een heuse schadevergoeding te betalen aan de chauffeur.
Maar die chauffeur moet toch niet afkomen dat hij een week niet kon rijden, omdat hij een kwak speeksel in zijn face kreeg ? Stress door speeksel ? Okee mocht hij afgemot zijn dat hij bont en blauw zag ...
Mietjesmaatschappij.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 16:24   #5
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Een schooldirecteur waarvan bewezen is dat hij vluchtmisdrijf pleegde hoort overal thuis behalve aan het hoofd van een school.

Maar eerst moeten we de uitspraak van de politierechter afwachten in dit geval.

En voor de Torfkes en co: een schooldirecteur hoort wel een voorbeeld functie te hebben.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 februari 2014 om 16:28.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 16:26   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Wat een gelul alweer. Vanuit DS:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rik Torfs
Natuurlijk gaat onze allereerste gedachte naar de jonge vrouw die voor haar leven vecht. Maar ook de dader is een mens. Bovendien is hij niet iemand die, zoals een politicus of een profvoetballer, voor het publieke forum heeft gekozen.
Altijd maar die sympathie en respect voor de dader en het minimaliseren van de feiten. Steek die dader gewoon in een cel en laat hem wegrotten de komende decennia.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 16:27   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik geloof er niets van. Een deftige heer doet zoiets niet. Iemand die is kunnen omhoogklimmen tot schooldirecteur heeft in zijn gemeenschap voldoende bewijs geleverd van morele integriteit, waardoor men dus steeds de assumptie kan maken dat hij onschuldig zal zijn.

Ik zie immers niet in waarom een schooldirecteur vluchtmisdrijf zou plegen, jij wel soms?
Er zijn veel psychopaten ongemoeid gelaten, omdat ze zogezegd een onvoorwaardelijke 'moraliteit in pacht hadden'.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 18:49   #8
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Een schooldirecteur waarvan bewezen is dat hij vluchtmisdrijf pleegde hoort overal thuis behalve aan het hoofd van een school.

Maar eerst moeten we de uitspraak van de politierechter afwachten in dit geval.

En voor de Torfkes en co: een schooldirecteur hoort wel een voorbeeld functie te hebben.
Die man heeft inderdaad een voorbeeldfunctie te vervullen. Van zo iemand verwacht ik veel moreel plichtsbesef en maatschappelijke verantwoordelijkheid evenals een zuiver geweten. Helaas wordt daar niet op geselecteerd voor de aanstelling van dit ambt, zoals in alle sectoren (ook de non-profit) is het de ziekte van de tijd dat men vooral iemand zoekt met 'managementspraktijken' die vooral het budget van de school onder controle houdt en de leerkrachten wat in bedwang kan houden. De pedagogische voorbeeldfunctie is helaas bijkomstig geworden.

Uiteraard moeten we de rechterlijke uitspraak afwachten. Blijkt deze het vluchtmisdrijf te beseffen, dient de directeur onvoorwaardelijk af te treden. Zijn functie zou anders niet meer geloofwaardig zijn en een smet op het beroep.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be