Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2014, 16:07   #41
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Het was klaarblijkelijk met een BMW 7-reeks.

Toch geen 760, hoop ik.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:11   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nogal wiedes dat te snel rijden hier de oorzaak is. Hoe sneller men rijdt, hoe minder tijd men heeft om te reageren op situaties en hoe zwaarder de gevolgen. Hoeft dit nog te discussie te staan?

Waarom vloog die wagen zo snel in brand ... tja ... na zo'n klap is dat niet verwonderlijk hé. Het was een bezine-bom, de gevaarlijkste brandstof. Zowel gas als diesel zijn veiliger.
Ik denk dat we ook een oorzakelijk verband kunnen vinden in het niet meer verlichten van de snelwegen.

In Nederland en Duitsland weerkaatsen de witte lijnen en wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van reflectoren. Hier dus duidelijk niet. Dit in combinatie met het feit dat de kruispunten dan weer overbelicht worden .....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:13   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2! Voor sommige mensen is het blijkbaar moeilijk om zich eens gewoon aan de regels te houden. Het feit dat er 7 man in een auto voor max. 5 personen zat, zegt voor mij al genoeg.
Dat is natuurlijk één punt.
Een punt van mij is dat vier van de zeven niet hadden mogen verongelukken, op dat uur moeten 15 en 16 jarigen in bed liggen en niet naar een discotheek in Nederland rijden. Maar ik zal wel weer ouderwets zijn zeker.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:14   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Mijn broer, de linkse sukkelaar, zei als reactie op dat ongeval dat er gewoon teveel auto's waren in België. Ik kon enkel met mijn ogen rollen. Misschien is dat inderdaad waar, maar wat voor alternatieven bestaan er? Eventjes met het fietske 300 km gaan afleggen? Het openbaar vervoer dat zo inefficiënt als de pest is? En inderdaad, men gaat, om het verkeer te blokkeren en te vertragen, nu overal wegen versmallen. En dan denk ik 'Jongens, waar zijn we mee bezig....' In plaats van eens een degelijke wegeninfrastructuur uit te bouwen, beter getimede verkeerslichten neer te zetten, gaat men deze onzin uithalen... Man, man, man toch...
Op dat uur zijn er zeker niet veel wagens op de autoweg.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:15   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het probleem ligt dus niet bij de wegen; wel bij een aantal mensen. Waarom zou een mens zich trouwens opwinden als je niet kan voorbijsteken? Lost dat iets op?
Dat is gewoon menselijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:44   #46
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Snelheid en doden; 7 jonge levens weggerukt en 7 families getroffen in één klap door overdreven snelheid.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...spreidde.dhtml
Ik vraag me af of die ouders dat normaal vinden dat hun zoon om 4 uur 's nachts nog een uitbreiding van zijn feestje nodig heeft richting Nederland. De oorzaak ligt bij die ouders die hun kinderen maar laten doen. Dat ze zich maar zelf op de borst kloppen want zij zijn er mee de oorzaak van dat zoiets kan gebeuren.

Ik moest vroeger om 1 uur thuis zijn of het zat er tegen. En met de auto van de ouders rondtoeren ? Ja, een keer per maand. En de km-teller werd nagekeken.

Nou ja zo'n ongevallen, dat krijgt ge in zo'n maatschappij van permissiviteit. De bestuurder zal wel poepeloere zat geweest zijn. Mogelijk weer een fils a papa die alles mag.

Laten we dan ook hopen dat de ouders van die andere kinderen de volle verantwoordelijkheid van het ongeval laten rusten op de ouders van de bestuurder. Zal hun leren van hun jong niet beter op te voeden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:50   #47
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Jammer dat er nog geen trajectcontrole is aan de E314
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trajectcontrole
Alsof zo'n trajectcontrole dit had kunnen vermijden !! Bovendien straft ge daar ook andere weggebruikers mee, ervaren weggebruiker wil ik zeggen, die al eens een km teveel rijden.

Snelheid op zichzelf, dat dat de oorzaak is van een ongeval, die vlieger gaat ten onrechte altijd op. Binnekort staan we bijna stil. Nee, strngere straffen voor dronken rijden i.p.v. zich altijd te focussen op mensen die iets te hard rijden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:52   #48
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik vind het zeer erg voor de getroffen families en het weggerukte leven, maar we moeten hard genoeg zijn door te stellen dat ze dit vreselijke lot een beetje over zichzelf hebben uitgeroepen.
Uit mijn 2 voorgaande posts blijkt dat ik er ook zo over denk.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2014, 19:54   #49
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wil iemand mij dan verklaren waarom de snelde autosnelwegen ter wereld (Duitsland) quasi de veiligste ter wereld zijn ?
Klopt Henri, het is de opvoeding van de chauffeur die telt. Niet altijd de schuld aan de snelheid geven. Stomme Freya. Wat een achterlijk rund.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 13:00   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jep

microslaap... is inderdaad eentje waar je moet mee opletten, dagen uitzetten en weinig slapen en dan in de auto doe je dat microtukje

zou een goeie advertentiecampagne waard zijn, weekenddoden zijn meestal het gevolg van microslaap
Ik moet ook steeds aan de klimatisering denken (7 personen uitgeademde warme vochtige lucht... in een auto voor 5 personen) was er een airco ? stond die op ? Kende de bestuurder die wagen die niet van hem was ?

Rijbewijs had hij al niet volgens de krant... , waren de ruiten volledig beslagen en vertikte de bestuurder veilig te stoppen...

Probeerde de bestuurder enkel de ruit schoon te vegen voor zijn neus een handgroot gat vrij zicht ... besloot toen de bestuurder toch plots naar de pechtstrook uit te wijken ? oh daar reed een vrachtwagen (85 kmh) op het rechtervak ... niet meer aan gedacht... crash ... en niet gezien door de beslagen ruiten rondom...

Allemaal gissingen natuurlijk.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 13:29   #51
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Rijbewijs had hij al niet volgens de krant...
Was dat zo ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 18:42   #52
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Aangepaste infrastructuur?
Ook de densiteit van het verkeer spreekt een grote rol, denk ik. Hoorde overlaatst nog in een autoprogramma dat België (73 verkeersdoden per miljoen inwoners) 50 procent meer wagens heeft per kilometer dan Groot-Britannië (28 slachtoffers per mljn inw.). Minder drukke wegen=veiliger wegen
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 21:39   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Was dat zo ?
Ja, stond in de papieren krant, Het Belang van Limburg.

Wat natuurlijk niet persé wil zeggen dat hij nooit een rijbewijs gehad heeft.
(online wslk nergens te vinden).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2014 om 21:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 22:36   #54
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het was klaarblijkelijk met een BMW 7-reeks.

Toch geen 760, hoop ik.
Het wrak was duidelijk een e46 berline. Geen 7 dus.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 23:11   #55
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het was klaarblijkelijk met een BMW 7-reeks.

Toch geen 760, hoop ik.
Bennek anders wel jaloers op.
Natuurlijk in de mist ergens tegenknallen, dat kan je niet corrigeren.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 23:13   #56
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat we ook een oorzakelijk verband kunnen vinden in het niet meer verlichten van de snelwegen.

In Nederland en Duitsland weerkaatsen de witte lijnen en wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van reflectoren. Hier dus duidelijk niet. Dit in combinatie met het feit dat de kruispunten dan weer overbelicht worden .....
Het duurt dan ook 10 min voor je ogen zijn aangepast, als je ouder bent nog langer...
Op 10 minuten ben ik 10 km verder en dus aan een afrit, weer licht .
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 23:15   #57
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik moet ook steeds aan de klimatisering denken (7 personen uitgeademde warme vochtige lucht... in een auto voor 5 personen) was er een airco ? stond die op ? Kende de bestuurder die wagen die niet van hem was ?

Rijbewijs had hij al niet volgens de krant... , waren de ruiten volledig beslagen en vertikte de bestuurder veilig te stoppen...

Probeerde de bestuurder enkel de ruit schoon te vegen voor zijn neus een handgroot gat vrij zicht ... besloot toen de bestuurder toch plots naar de pechtstrook uit te wijken ? oh daar reed een vrachtwagen (85 kmh) op het rechtervak ... niet meer aan gedacht... crash ... en niet gezien door de beslagen ruiten rondom...

Allemaal gissingen natuurlijk.
De chauffeur treft hier alle schuld, hij is verantwoordelijk. Ach ja jong zijn en denken dat je kan rijden.
Pasop ik denk ook nog dat ik kan rijden, maar das iets anders .
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 23:15   #58
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik moet ook steeds aan de klimatisering denken (7 personen uitgeademde warme vochtige lucht... in een auto voor 5 personen) was er een airco ? stond die op ? Kende de bestuurder die wagen die niet van hem was ?

Rijbewijs had hij al niet volgens de krant... , waren de ruiten volledig beslagen en vertikte de bestuurder veilig te stoppen...

Probeerde de bestuurder enkel de ruit schoon te vegen voor zijn neus een handgroot gat vrij zicht ... besloot toen de bestuurder toch plots naar de pechtstrook uit te wijken ? oh daar reed een vrachtwagen (85 kmh) op het rechtervak ... niet meer aan gedacht... crash ... en niet gezien door de beslagen ruiten rondom...

Allemaal gissingen natuurlijk.
De chauffeur treft hier alle schuld, hij is verantwoordelijk. Ach ja jong zijn en denken dat je kan rijden.
Pasop ik denk ook nog dat ik kan rijden, maar das iets anders .
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 01:28   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat we ook een oorzakelijk verband kunnen vinden in het niet meer verlichten van de snelwegen.

In Nederland en Duitsland weerkaatsen de witte lijnen en wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van reflectoren. Hier dus duidelijk niet. Dit in combinatie met het feit dat de kruispunten dan weer overbelicht worden .....
ja kijk, een onervaren chauffeur, die zijn iPhone gebrukt als GPS, en tegelijkertijd een berichtje moet tikken naar een volgende taxipost. EN 4 giechelende tieners die vragen of hij nog een geile plaat kan opzetten. EN mijnheer doodmoe en met 1 promille in zijn bloed moet zich dan concentreren op de weg, teriwjl hij het gaatje moet zoeken van zijn iphone plugin kabel, dat is allemaal geen sinecure aan 139km/u, terwijl daar 4 meiden liggen te blowen op uw achterzetel en zo uw hersenen passief mee doen blouwen;.. Dan rij je nog toevallig tegen zo'n benzienbom, niet verwonderderlijk dat dit deel direcht in brand knalt...

Die jongen moest een collisiondetect gehad hebben, een tellerssysteem wagen start niet met meer dan 5 chauffeurs, een alcholtester startslot, dan en die vrachtwagens moeten geboud worden dat die petroleum dar zo niet kan igtspuiten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 01:28   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat we ook een oorzakelijk verband kunnen vinden in het niet meer verlichten van de snelwegen.

In Nederland en Duitsland weerkaatsen de witte lijnen en wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van reflectoren. Hier dus duidelijk niet. Dit in combinatie met het feit dat de kruispunten dan weer overbelicht worden .....
ja kijk, een onervaren chauffeur, die zijn iPhone gebrukt als GPS, en tegelijkertijd een berichtje moet tikken naar een volgende taxipost. EN 4 giechelende tieners die vragen of hij nog een geile plaat kan opzetten. EN mijnheer doodmoe en met 1 promille in zijn bloed moet zich dan concentreren op de weg, teriwjl hij het gaatje moet zoeken van zijn iphone plugin kabel, dat is allemaal geen sinecure aan 139km/u, terwijl daar 4 meiden liggen te blowen op uw achterzetel en zo uw hersenen passief mee doen blouwen;.. Dan rij je nog toevallig tegen zo'n benzienbom, niet verwonderderlijk dat dit deel direcht in brand knalt...

Die jongen moest een collisiondetect gehad hebben, een tellerssysteem wagen start niet met meer dan 5 chauffeurs, een alcholtester startslot, dan en die vrachtwagens moeten geboud worden dat die petroleum dar zo niet kan igtspuiten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be