Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2013, 08:23   #1
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard VRT negeert peiling LLB (NVA 35%) wederom

De resultaten van de peiling van LLB waarbij NVA 35.5% haalde werden toen genegeerd door VRT, terwijl de peiling van Ipsos aarin de partij 30.7% haalde meerdere dagen aanbod kwam in het nieuws.

In de terzake van 10/09 doen ze er nog een schepje boven op.
"Het gaat niet zo goed met N-VA.... In de peilingen gaan ze van 40% (peiling LLB)enkele maanden geleden naar 30%(peiling ipsos de morgen le soir)". Hierbij vergeten ze, negeren ze, laten ze bewust de 35%(Peiling LLB) achterwege.

Hemeltergend.

Zeker indien je dit vergelijkt met de titel van DS: "Nieuwe peiling: N-VA zit weer in de lift"

Ik denk dat ze de hype van N-VA willen doorbreken. De boodschap sturen iedereen stemt terug traditioneel, waarom u niet?
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 08:39   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
De resultaten van de peiling van LLB waarbij NVA 35.5% haalde werden toen genegeerd door VRT, terwijl de peiling van Ipsos aarin de partij 30.7% haalde meerdere dagen aanbod kwam in het nieuws.

In de terzake van 10/09 doen ze er nog een schepje boven op.
"Het gaat niet zo goed met N-VA.... In de peilingen gaan ze van 40% (peiling LLB)enkele maanden geleden naar 30%(peiling ipsos de morgen le soir)". Hierbij vergeten ze, negeren ze, laten ze bewust de 35%(Peiling LLB) achterwege.

Hemeltergend.

Zeker indien je dit vergelijkt met de titel van DS: "Nieuwe peiling: N-VA zit weer in de lift"

Ik denk dat ze de hype van N-VA willen doorbreken. De boodschap sturen iedereen stemt terug traditioneel, waarom u niet?
Voor N-VA stemmen is hetzelfde als uw stem weggooien. Identiek als voor hun zusterpartij VB.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 08:59   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor N-VA stemmen is hetzelfde als uw stem weggooien. Identiek als voor hun zusterpartij VB.
Zusterpartij klopt niet, 't VB gaat resoluut voor een onafhankelijk Vlaanderen, n-va kiest voor een vu-rolletje in hun dierbaar belgie
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:02   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zusterpartij klopt niet, 't VB gaat resoluut voor een onafhankelijk Vlaanderen, n-va kiest voor een vu-rolletje in hun dierbaar belgie
En hoe gaat het VB dat realiseren? Alle moslims buiten? Dewinter premier?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:14   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor N-VA stemmen is hetzelfde als uw stem weggooien. Identiek als voor hun zusterpartij VB.
En dat is dan de boodschap die de vrt, met ons belastingsgeld nota bene, dient te verkondigen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:19   #6
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
De resultaten van de peiling van LLB waarbij NVA 35.5% haalde werden toen genegeerd door VRT, terwijl de peiling van Ipsos aarin de partij 30.7% haalde meerdere dagen aanbod kwam in het nieuws.

In de terzake van 10/09 doen ze er nog een schepje boven op.
"Het gaat niet zo goed met N-VA.... In de peilingen gaan ze van 40% (peiling LLB)enkele maanden geleden naar 30%(peiling ipsos de morgen le soir)". Hierbij vergeten ze, negeren ze, laten ze bewust de 35%(Peiling LLB) achterwege.

Hemeltergend.

Zeker indien je dit vergelijkt met de titel van DS: "Nieuwe peiling: N-VA zit weer in de lift"

Ik denk dat ze de hype van N-VA willen doorbreken. De boodschap sturen iedereen stemt terug traditioneel, waarom u niet?
Op zich irritant, want intellectueel oneerlijk, maar in de feiten kan het wel weer erg leuke TV opleveren wanneer in mei 2014 zal blijken dat de beproefde recepten uit het verleden (de desinformatie en indien mogelijk diabolisering) tegenwoordig niet meer pakken dankzij het internet en de sociale media. De tijd dat iedereen zomaar slikte wat de BRT/VRT en de eigen gazet verkondigde, is al een tijdje voorbij. Mensen krijgen nu via andere wegen wél te zien wat de regimekanalen wensen te verbergen.

Enfin, erg leuke TV dus in 2014, want ze zullen weer niet weten vanwaar die "plotse" ruk naar rechts nu weer vandaan komt. Ik verwacht mij alvast aan een nachtmerrie voor de 4 Vlaamse regimepartijen : zowel VB als N-VA zie ik (fors) groeien ten opzichte van de vorige federale en regionale verkiezingen. Ik verheug me al op de geslagen-hond-gezichten �* la Janssens.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 14 september 2013 om 09:20.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:21   #7
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Op zich irritant, want intellectueel oneerlijk, maar in de feiten kan het wel weer erg leuke TV opleveren wanneer in mei 2014 zal blijken dat de beproefde recepten uit het verleden (de desinformatie en indien mogelijk diabolisering) tegenwoordig niet meer pakken dankzij het internet en de sociale media. De tijd dat iedereen zomaar slikte wat de BRT/VRT en de eigen gazet verkondigde, is al een tijdje voorbij. Mensen krijgen nu via andere wegen wél te zien wat de regimekanalen wensen te verbergen.

Enfin, erg leuke TV dus in 2014, want ze zullen weer niet weten vanwaar die "plotse" ruk naar rechts nu weer vandaan komt. Ik verwacht mij alvast aan een nachtmerrie voor de 4 Vlaamse regimepartijen : zowel VB als N-VA zie ik (fors) groeien ten opzichte van de vorige federale en regionale verkiezingen. Ik verheug me al op de geslagen-hond-gezichten �* la Janssens.
Misschien kan Gene Bervoets dan ook troost bieden?

Want hoe hilarisch is het niet dat de SP.A richting 10% weggzakt en die stemmen hier NIET worden opgevangen door PVDA, dat misschien 3-4% zal halen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:28   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik begrijp al die ophef niet.
De VRT is een regimezender, en de N-Va is een anti-establishment-partij.
Ze bekampen dus mekaar, elk met de middelen die ze voorhanden hebben, op de domeinen waar ze mekaar kunnen raken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:39   #9
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Ik begrijp die ophef ook niet, en nog veel minder waarom TS Perzik nieuws van 6 september dat hier al erg veel aandacht kreeg nu opnieuw in een nieuw draadje post...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:41   #10
spabert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 520
Standaard

Ik begrijp het ook niet
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:46   #11
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En hoe gaat het VB dat realiseren? Alle moslims buiten? Dewinter premier?
Blind, gewoon blind...
Je ziet het voor je ogen gebeuren maar je ziet het niet in... Héél erg.
Dan kan u net als de aanhangers van de andere traditionelen nog duizend keer op op het VB speken, u bent nog steeds aanhanger van een partij die belgië in stand zal houden...
Maar 't is goed hoor, volgend jaar gaan ze eens kijken wat zo'n confederatie is, volgend jaar gaan ze eens zien wie ze vooruitschuiven als mogelijk eerste minister van jullie dierbaar belgië, volgend jaar...
Dat de n-va geen probleem heeft met de steeds meer oprukkende islam is al langer duidelijk, uw kinderen moeten nu al hallal vreten, binnenkort lopen uw kleinkinderen met een burka rond in een door walen bestuurd belgië. Ze zullen u nogal dankbaar zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 12:57   #12
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik begrijp die ophef ook niet, en nog veel minder waarom TS Perzik nieuws van 6 september dat hier al erg veel aandacht kreeg nu opnieuw in een nieuw draadje post...
Hetgeen u zou moeten begrijpen, begrijpt u zelden... heb ik al opgemerkt.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 14:37   #13
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik begrijp al die ophef niet.
De VRT is een regimezender, en de N-Va is een anti-establishment-partij.
Ze bekampen dus mekaar, elk met de middelen die ze voorhanden hebben, op de domeinen waar ze mekaar kunnen raken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik begrijp die ophef ook niet, en nog veel minder waarom TS Perzik nieuws van 6 september dat hier al erg veel aandacht kreeg nu opnieuw in een nieuw draadje post...
Wel, ik begrijp het dus wel, ik kan me ook blauw ergeren aan een staatszender die het nieuws verdraait om de nog kneedbare zieltjes te winnen. Ik vind het dan ook triest dat ik hetgeen de topicstarter aanhaalt ook moet uitleggen aan pakweg mijn ouders, die zijn nog van een andere generatie zijn en geloven wat de tv zegt. Maar die mogen wel stemmen, vaak op basis van gekleurde informatie
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 14 september 2013 om 14:38.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 14:45   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Wel, ik begrijp het dus wel, ik kan me ook blauw ergeren aan een staatszender die het nieuws verdraait om de nog kneedbare zieltjes te winnen. Ik vind het dan ook triest dat ik hetgeen de topicstarter aanhaalt ook moet uitleggen aan pakweg mijn ouders, die zijn nog van een andere generatie zijn en geloven wat de tv zegt. Maar die mogen wel stemmen, vaak op basis van gekleurde informatie
Stem je ook blauw met die kleur ergernis?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:32   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dat is dan de boodschap die de vrt, met ons belastingsgeld nota bene, dient te verkondigen ?
De bevolking dient ingelicht te worden over de ware toedracht van partijen en politici.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:32   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik begrijp al die ophef niet.
De VRT is een regimezender, en de N-Va is een anti-establishment-partij.
Ze bekampen dus mekaar, elk met de middelen die ze voorhanden hebben, op de domeinen waar ze mekaar kunnen raken.

Fixed :
N-VA is een werkgeverspartij.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 16:23   #17
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor N-VA stemmen is hetzelfde als uw stem weggooien. Identiek als voor hun zusterpartij VB.
Een stem op de traditio's is een stem op Di Rupo en op uw hangmat.
Dat is pas een weggegooide stem.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 16:25   #18
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De bevolking dient ingelicht te worden over de ware toedracht van partijen en politici.
En dus ook transparantie te leveren over de transferten.
Oei, u gaat nog uit uw hangmat geschopt worden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 16:27   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dus ook transparantie te leveren over de transferten.
Oei, u gaat nog uit uw hangmat geschopt worden.
Zijn andere landen dan zo transparant ?

Nederland: Transfers Friesland en andere regios ?
Duitsland: Transfers tussen de Bundesländern.
Frankrijk: Transfers naar het arme noorden ?
Italië: Transfers naar het arme zuiden ?

U verteld een hoop onnozele onzin die maar één doel heeft, namelijk uw separatisme rechtvaardigen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 16:29   #20
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zijn andere landen dan zo transparant ?

Nederland: Transfers Friesland en andere regios ?
Duitsland: Transfers tussen de Bundesländern.
Frankrijk: Transfers naar het arme noorden ?
Italië: Transfers naar het arme zuiden ?

U verteld een hoop onnozele onzin die maar één doel heeft, namelijk uw separatisme rechtvaardigen.
Andere landen zijn inderdaad veel en veel transparanter. En zeker Duitsland is dat. U schiet met dit voorbeeld simpelweg in uw eigen voet uit volslagen onwetendheid.
Het is net u die onzin verkoopt om in uw hangmat te kunnen blijven liggen.
Waarom is die transparantie plots zo'n groot probleem voor u ?
U vraagt er begot zelf naar :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De bevolking dient ingelicht te worden over de ware toedracht van partijen en politici.
Al vergeten misschien ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 september 2013 om 16:31.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be