Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2013, 10:06   #1
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard De kracht van de verandering, deel 2

Onder de nieuwe burgemeester niet alleen minder feestjes voor de heren politici maar ook minder inbraken en overvallen...

Citaat:
Overvallen en woninginbraken dalen spectaculair onder De Wever

ANTWERPEN - De Antwerpse politie maakte gisteren opzienbarende criminaliteitscijfers bekend. In de eerste helft van 2013 zijn het aantal woninginbraken (-15%) en het aantal diefstallen met geweld (-18 %) spectaculair gedaald. Uitstekende resultaten voor burgemeester De Wever.

De cijfers die de Antwerpse politie gisteren bekendmaakte zijn verbazingwekkend. Ondanks alle inspanningen bleef het aantal woninginbraken de voorbije jaren dalen, maar dit jaar heeft zich een opmerkelijke daling ingezet. In de eerste helft van 2013 is het aantal woninginbraken gedaald met 15 procent. De daling is algemeen over het hele grondgebied Antwerpen behalve in Deurne en Ekeren, waar het aantal woningbraken nog is blijven stijgen.

Minder geweld

Ook het aantal gewelddadige diefstallen is opvallend gedaald. Deze categorie betreft diefstallen met geweld, handtasroven en diefstallen gewapenderhand. Het totale aantal gewelddadige diefstallen is in de eerste helft van 2013 gedaald mat 18 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2012.

Opgesplitst naar diefstallen met geweld, handtasroven en diefstallen gewapenderhand geeft dat volgende cijfers. De diefstallen met geweld zijn gedaald met 13 %, de handtasroven zijn gedaald met 33% en de diefstallen met wapengebruik daalden met maar liefst 18 %.

Acties

De strijd tegen woninginbraken en gewelddadige diefstallen zijn een prioriteit voor de Antwerpse politie. De strijd tegen diefstallen uit auto’s is dat eveneens, maar dat fenomeen krijgt de politie voorlopig moeilijk onder controle. Voor de eerste zes maanden van 2013 noteerde de politie een stijging met 15 % in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Er werden in de afdelingen op lokaal vlak een aantal acties ondernomen. Dit jaar werden reeds 17 621 voertuigen gecontroleerd waarbij werd nagegaan of de wagens slotvast waren. Bij 698 wagens was dat niet het geval.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30916_00745189
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 10:12   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

"Ondanks alle inspanningen bleef het aantal woninginbraken de voorbije jaren dalen"

LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 10:14   #3
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
"Ondanks alle inspanningen bleef het aantal woninginbraken de voorbije jaren dalen"

LOL
Inderdaad, ik vermoed dat de journalist daar een foutje heeft gemaakt.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 10:56   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
De strijd tegen diefstallen uit auto’s is dat eveneens, maar dat fenomeen krijgt de politie voorlopig moeilijk onder controle. Voor de eerste zes maanden van 2013 noteerde de politie een stijging met 15 % in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Het ligt er maar aan welk zinnetje van een gans artikel je in de verf wil zetten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:00   #5
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het ligt er maar aan welk zinnetje van een gans artikel je in de verf wil zetten.
verzuurden
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:12   #6
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het ligt er maar aan welk zinnetje van een gans artikel je in de verf wil zetten.
Onder vorige besturen was er over hans de lijn een stijging.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:20   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het ligt er maar aan welk zinnetje van een gans artikel je in de verf wil zetten.
Eerlijk gezegd, ik heb liever dat ze mijn autoruit inslaan dan dat ze mijn voordeur forceren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:24   #8
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik heb liever dat ze mijn autoruit inslaan dan dat ze mijn voordeur forceren.
Eerlijk gezegd, ik heb liever dat ze mijn autoruit niet inslaan en ook mijn voordeur niet forceren.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:03   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Wat voor soort mensen zou dat zijn, die ruitentikkers ... ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:04   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat voor soort mensen zou dat zijn, die ruitentikkers ... ?

.
Zijn dat mensen?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:24   #11
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik heb liever dat ze mijn autoruit niet inslaan en ook mijn voordeur niet forceren.
D'uh. Captain obvious
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 13:49   #12
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Dat dit enkel aan het nieuwe bestuur ligt na zo'n korte tijd is toch wel verwonderlijk.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 13:57   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
"Ondanks alle inspanningen bleef het aantal woninginbraken de voorbije jaren dalen"
Dat moet een veels te late 1 Aprilgrap zijn en dan nog een slechte ook.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 september 2013 om 13:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 18:18   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dat dit enkel aan het nieuwe bestuur ligt na zo'n korte tijd is toch wel verwonderlijk.
Helemaal niet. Toch niet als we afgaan op de hoeveelheid lawaai dat de Antwerpse foorwijven Kerbache en Almaci gemaakt hebben over de strengere aanpak van kleine criminaliteit in Antwerpen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 19:46   #15
spabert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 520
Standaard

Misschien waren de inbrekers NVA'rs die nu een postje gekregen hebben?

spabert
spa/vld

Laatst gewijzigd door spabert : 17 september 2013 om 19:48.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be