Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2017, 20:55   #39981
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toen Napoleon dus in 1815 bij Waterloo werd verslagen, kwamen de oude koninklijke families weer aan de macht. En met hen de verhevigde de staatscensuur. Tijdens de periode van het VKN, beperkte de trouwe lakei van Willem I, Minister Van Maanen (° 1769), de persvrijheid zeer sterk. Journalisten mochten niet al te veel kritiek hebben op Willem I (of zijn beleid) of men kreeg een fikse geldboete als journalist of men vloog de gevangenis in. En dit laatste gebeurde met een regelmaat van een goede klok. Zoals bij Louis De Potter.
Beweert u nu dat er persvrijheid bestond onder Napoleon?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 20:56   #39982
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"En 1804, Napoléon accorde le titre princier aux membres de sa famille et aux grands dignitaires, dont Cambacérès, allié fidèle pour la rédaction du Code civil. En 1806, il crée les titres de ducs et de leurs fiefs respectifs en fonction des conquêtes impériales. En 1807, il donne les premiers titres purement honorifiques comme celui du duc de Dantzig. Enfin, en 1808, il établit les titres hiérarchiques ?* caractère héréditaire fondés sur des majorats transmissibles. Ces titres sont dès lors attribués automatiquement ?* ceux qui exercent les plus hautes fonctions ou qui ont fait preuve de leurs mérites dans des domaines militaires, économiques ou culturels."

(Le Figaro)
Stopt Napoleons regeerperiode in 1807? Merk trouwens op dat Napoleon zich te buiten aan nepotisme (eerste deel van de eerste zin in uw citaat). U ziet maar dat het veel genuanceerder is dan wat u eerst beweerde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 20:57   #39983
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die discussie hebben we al zo vaak gehad. Ook hier moet ik herhalen. Wat in ieder geval wèl duidelijk is, is dat in die tijd de term Belgen gebezigd werd om de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden aan te duiden. Voornamelijk (maar niet alleen) door Franstalige auteurs .
U zegt het: "voornamelijk door Franstalige auteurs". In het Nederlands was de vertaling nu eenmaal bijna steeds "Nederlandsche".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 20:59   #39984
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De revolutie was al lang voorbij toen Napoléon het voor het zeggen kreeg.
Leest u eens wat er staat?

Citaat:
Dat had de Franse Revolutie gedaan.
Napoleon bouwt zijn regeermodel op wat er is aan postrevolutionaire samenleving. Dan zijn de standen al lang afgeschaft. Napoleon heeft daar geen bijdrage in gehad, wel integendeel. Onder zijn bewind wordt er weer een adel gecreëerd en wordt, naar het einde, zelfs de oude adel weer erbij getrokken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2017, 22:43   #39985
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Klopt, maar Adam Smith had het over "wij Brabanders", en niet wij katholieken.
Dat is in mijn ogen wel een belangrijk verschil.


- Jeff
Die vluchtelingen verlieten Brabant, dus waren in een ander positie dan zij die achterbleven.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 11:29   #39986
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Sommige fans van Wilders horen zichzelf ook zo graag praten.
Ben jij een fan van Wilders, System uit Het Oosten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze zwaaien zelfs ostentatief , plichtsgetrouw, én onderdanig aan het huis van Orange met de prinsenvlag. En ze noemen zich dan 'liberaal' ook nog. Maar ja, what's in a name.
Zegt de man die tot de dag van vandaag ontkent dat hij een dubbelnick had en in zijn handjes moet wrijven dat hij hier überhaupt nog kan posten en een tiental onderwerpen heeft waarmee hij op de proppen komt als hij het weer eens te heet onder zijn voeten krijgt.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 12 juni 2017 om 11:31.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 11:37   #39987
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Sinds wanneer is LiberaalNL aanhanger van Geert Wilders?.


- Jeff
Het Oosten heeft die informatie wellicht van zijn 'broer' System gekregen . Ik heb afgelopen verkiezingen VVD gestemd en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt PVV te stemmen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 11:37   #39988
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ben jij een fan van Wilders, System uit Het Oosten?


Zegt de man die tot de dag van vandaag ontkent dat hij een dubbelnick had en in zijn handjes moet wrijven dat hij hier überhaupt nog kan posten en een tiental onderwerpen heeft waarmee hij op de proppen komt als hij het weer eens te heet onder zijn voeten krijgt.
U zoveelste triestige post. Zwakke post. Wild om zich heen slaan is nu ook niet de manier om u geloofwaardiger te maken.

Wat dit forum betreft, ik post steeds minder. De posten op dit forum worden steeds minder in kwaliteit. Bovendien heb ik dit forum niet echt nodig. En System nog minder.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2017 om 11:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:04   #39989
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U zoveelste triestige post. Zwakke post. Wild om zich heen slaan is nu ook niet de manier om u geloofwaardiger te maken.

Wat dit forum betreft, ik post steeds minder. De posten op dit forum worden steeds minder in kwaliteit. Bovendien heb ik dit forum niet echt nodig. En System nog minder.
Je weet dondergoed dat ik VVD stem, dus jouw implicatie dat ik Wilders zou stemmen is onzinnig. Verder is het lachwekkend dat jij nog altijd ontkent dat je System uit Het Oosten bent.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:06   #39990
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
U zoveelste triestige post. Zwakke post. Wild om zich heen slaan is nu ook niet de manier om u geloofwaardiger te maken.

Wat dit forum betreft, ik post steeds minder. De posten op dit forum worden steeds minder in kwaliteit. Bovendien heb ik dit forum niet echt nodig. En System nog minder.
Om het met de woorden van System uit Het Oosten te zeggen:

Citaat:
Blaaskaken noem ik vermeende schoolmeesterkes zoals Quercus die anderen op taalfouten wijzen terwijl ze zelf kanjers van taalfouten schrijven. D?*t is de ware inhoud van het begrip 'blaaskaak'.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=105

Liegen en blijven liegen draagt ook niet bij tot iemand's geloofwaardigheid.

Dit forum is idd niet meer wat het was. Wellicht omdat jouw dubbelnick je niet meer kan ruggensteunen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:07   #39991
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U zoveelste triestige post. Zwakke post. Wild om zich heen slaan is nu ook niet de manier om u geloofwaardiger te maken.

Wat dit forum betreft, ik post steeds minder. De posten op dit forum worden steeds minder in kwaliteit. Bovendien heb ik dit forum niet echt nodig. En System nog minder.
Wanneer mogen wij jou dan uitwuiven System/Het Oosten?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:11   #39992
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je weet dondergoed dat ik VVD stem, dus jouw implicatie dat ik Wilders zou stemmen is onzinnig. Verder is het lachwekkend dat jij nog altijd ontkent dat je System uit Het Oosten bent.
HO ontkent niet recht voor de raap dat hij en System één en dezelfde persoon zijn. Hij beweert wel dat hij System niet nodig heeft.

Maar goed ook, zou ik zeggen....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:27   #39993
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer mogen wij jou dan uitwuiven System/Het Oosten?
Probeert u eerst maar eens uit te leggen waarom u de laatste zwakke post van Van den Berghe als een kieken zonder kop steunde. Daar gaat de discussie over.

En niet over pietluttige posten die niets met de discussie te maken hebben en die het forum stilletjes maar zeker naar de bliksem aan het helpen zijn.

En vergeet ondertussen niet te kijken of de posters taalfouten geschreven hebben zodat u weer het mislukt schoolmeesterke (die zelf fouten schrijft) kunt uithangen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2017 om 12:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:42   #39994
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Probeert u eerst maar eens uit te leggen waarom u de laatste zwakke post van Van den Berghe als een kieken zonder kop steunde. Daar gaat de discussie over.

En niet over pietluttige posten die niets met de discussie te maken hebben en die het forum stilletjes maar zeker naar de bliksem aan het helpen zijn.

En vergeet ondertussen niet te kijken of de posters taalfouten geschreven hebben zodat u weer het mislukt schoolmeesterke (die zelf fouten schrijft) kunt uithangen.
Het zou jou sieren wanneer je eens een keer jouw ongelijk durft toe te geven, System uit Het Oosten. Feit is dat jij volkomen ten onrechte insinueerde dat ik op Wilders zou stemmen, terwijl ik die man een platte populist vind en dus nooit op hem heb gestemd of dat zal doen. Maar van de man die zich ooit een neutrale onderzoeker noemde, maar tegelijkertijd Shadowke ongeveer het forum af treiterde vanwege zijn mening, hoef ik ook niet heel veel te verwachten.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:49   #39995
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het zou jou sieren wanneer je eens een keer jouw ongelijk durft toe te geven, System uit Het Oosten. Feit is dat jij volkomen ten onrechte insinueerde dat ik op Wilders zou stemmen, terwijl ik die man een platte populist vind en dus nooit op hem heb gestemd of dat zal doen. Maar van de man die zich ooit een neutrale onderzoeker noemde, maar tegelijkertijd Shadowke ongeveer het forum af treiterde vanwege zijn mening, hoef ik ook niet heel veel te verwachten.
Maar mens, start eens een inhoudelijke discussie op over het onderwerp van de draad in plaats van oude wijvenpraat te blijven debiteren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2017 om 12:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 12:56   #39996
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het zou jou sieren wanneer je eens een keer jouw ongelijk durft toe te geven, System uit Het Oosten. Feit is dat jij volkomen ten onrechte insinueerde dat ik op Wilders zou stemmen, terwijl ik die man een platte populist vind en dus nooit op hem heb gestemd of dat zal doen. Maar van de man die zich ooit een neutrale onderzoeker noemde, maar tegelijkertijd Shadowke ongeveer het forum af treiterde vanwege zijn mening, hoef ik ook niet heel veel te verwachten.
Het zou kunnen dat ik mij vergist heb en u verward heb met 'liberalist NL'. Goed, dan was ik fout. Ook halfgoden kunnen zich vergissen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2017 om 12:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 13:11   #39997
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zou kunnen dat ik mij vergist heb en u verward heb met 'liberalist NL'. Goed, dan was ik fout. Ook halfgoden kunnen zich vergissen.
Liberalist_NL heeft sinds 2011 nooit meer gepost en stemde eerst D66 en later VVD. Daarna heb ik (helaas) nooit meer iets van hem gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat hij Wilders zou stemmen.
http://forum.politics.be/member.php?u=7699
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 13:30   #39998
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Liberalist_NL heeft sinds 2011 nooit meer gepost en stemde eerst D66 en later VVD. Daarna heb ik (helaas) nooit meer iets van hem gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat hij Wilders zou stemmen.
http://forum.politics.be/member.php?u=7699
Tja, daar ben ik nu niet zo zeker van. Een uitspraak van Liberalist_NL:

Citaat:
Op zijn geheime lokatie heeft hij vast niet zoveel aandacht. Toch blijft hij doorgaan. Hoewel ik het niet eens ben met zijn toon, heb ik toch respect voor de man.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 13:55   #39999
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stopt Napoleons regeerperiode in 1807? Merk trouwens op dat Napoleon zich te buiten aan nepotisme (eerste deel van de eerste zin in uw citaat). U ziet maar dat het veel genuanceerder is dan wat u eerst beweerde.
In de voornoemde tekst staat anders duidelijk dat adelijke titels uitgedeeld werden aan mensen die zich verdienstelijk hadden gemaakt in en voor de (Napoléontische) staat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2017, 14:15   #40000
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Probeert u eerst maar eens uit te leggen waarom u de laatste zwakke post van Van den Berghe als een kieken zonder kop steunde. Daar gaat de discussie over.

En niet over pietluttige posten die niets met de discussie te maken hebben en die het forum stilletjes maar zeker naar de bliksem aan het helpen zijn.

En vergeet ondertussen niet te kijken of de posters taalfouten geschreven hebben zodat u weer het mislukt schoolmeesterke (die zelf fouten schrijft) kunt uithangen.
Maar jongen toch!
Het was van mijn kant gewoon een vraagje omdat ik de indruk kreeg dat je stilletjes aan het forum voor bekeken acht. En hoe reageert System/Het Oosten? Quercus wordt op het matje geroepen ! Want hij heeft positief gereageerd op een post van Jan V.D.B. die S./H.O. niet welgevallig is. Dus krijgt Quercus een draai om de oren, vergezeld van een fatwah: Q. is een mislukt schoolmeesterke die fouten schrijft.

Jouw frustratie zit diep, nietwaar? Ik denk dat je er goed zou aan doen om het forum te laten voor wat het is en eens in therapie te gaan. Het is echt nodig...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be