Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2019, 11:20   #381
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

1) Geloofsindoctrinatie is even erg als elke indoctrinatie van ouders naar hun kinderen toe. Ouders dienen hun kinderen op te voeden naar zelfstandig denken, en hen hun eigen keuzes laten maken.

2) Wat denkt u van ouders die hun kinderen verbieden met immigrantenkinderen te spelen?

3) Wat die reservaten betreft kan ik mij niet uitspreken. Als de bewoners dat zelf wensen, om een plek te hebben om zichzelf te zijn, is dat iets heel anders dan daar gedwongen opgesloten te zijn door een andere bevolkingsgroep

1) OK, daar kan ik mee leven.

2) Dat dat onnozelaars zijn, hé.

Immigranten zijn mensen die zich inzetten en zich laten assimileren.

Kolonisten zijn mensen die zich installeren en zich opdringen.

Met de kinderen van die laatsten zou ik toch voorzichtig zijn.

3) Véél Vlamingen willen eveneens 'een plek om zichzelf te zijn'.

De meeste Belgen - een andere bevolkingsgroep - willen hen gedwongen blijven opsluiten in een plek waar ze - als ze 'zichzelf (willen) zijn' - kunnen & mogen uitgescheten worden voor 'egoïst', 'racist', 'fascist'.

Dat uitschijten is trouwens nog het minste.

Het is al veel erger dat véél van die Belgen tegelijkertijd collaboreren met kolonisten die zich hier komen installeren en opdringen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 11:22   #382
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
men heeft 4 jaar geleden hetzelfde geprobeerd om een electoraal succes van N-VA af te stoppen - "als niets meer lukt, probeer dan de racismekaart eens" ( ik denk dat het een artikel in de Knack was dat het zo beschreef )

28% is nog altijd een gigantisch succes voor een partij die bij de vorige verkiezing het merendeel van de vlottende kiezer wist binnen te halen, maar daarvoor eigenlijk een kleintje was. Bij deze verkiezing is dat niet echt duidelijk waar die terecht zullen komen. Ergo, er steekt niemand bovenuit.
NVA heeft vooralsnog een trouw kiezerspubliek. Dat hebben we inderdaad in het verleden al kunnen merken. Maar we weten ook dat elke 'kiezerstrouw' bij een redelijk groot deel van kiezers toch uiteindelijk ook wat tijdelijk is en voorwaardelijk. En dus, we zullen het zien binnen enkele dagen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 11:27   #383
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat is uw interpretatie, dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat er gelijkenissen zijn, en dat wetten afhankelijk zijn van de tijdsgeest, en dat de geschiedenis zal oordelen.

Ik hoop dat de nabestaanden van de slachtoffers de gelijkenissen zien, en mee waarschuwen. Maar ook hier ben ik weinig hoopvol, als ik zie hoe de staat Israël de Palestijnen in het algemeen behandelt, dan hebben ze goed opgelet in de klas van meester Dolf. deportatie van familie, collectieve represailles, opsluiten in afgesloten gebieden, …..

Het schijnt dat slachtoffers bijna automatisch daders worden, eens ze geen slachtoffer meer zijn.


Wat die vluchten in vergelijking met treinen betreft, ik insinueer dat helemaal niet. Dat is slecht een middel van deportatie, dat ingegeven is en werd door practische en kostprijsoverwegingen. dat is de evolutie van de tijd, een trein naar Afrika of Azie is nu eenmaal minder praktisch en moeilijker te beveiligen gans de tijd dan een vlucht

"Ik zie gelijkenissen" !?!


Ik zie ook gelijkenissen tussen Uw betoog en dat met het zat gelal van vettige Frans aan de toog van "De laatste pint" en toch zou ik tussen jullie beide "meningen" geen verband willen leggen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 mei 2019 om 11:31.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 11:47   #384
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je bent dus niet blij dat we 50 jaar verder staan?
toch wel, maar ik ben niet vergeten dat het maar 50 jaar geleden is dat we ook hier stonden waar de "gemiddelde" migrant nu staat.

En 50 jaar stelt niet veel voor in de geschiedenis of de evolutie
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 11:57   #385
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
3) Véél Vlamingen willen eveneens 'een plek om zichzelf te zijn'.

De meeste Belgen - een andere bevolkingsgroep - willen hen gedwongen blijven opsluiten in een plek waar ze - als ze 'zichzelf (willen) zijn' - kunnen & mogen uitgescheten worden voor 'egoïst', 'racist', 'fascist'.

Dat uitschijten is trouwens nog het minste.

Het is al veel erger dat véél van die Belgen tegelijkertijd collaboreren met kolonisten die zich hier komen installeren en opdringen.
Veel Vlamingen is niet ALLE Vlamingen. Dat "opdringen" lijkt hier ook van toepassing als jij je gedacht krijgt.
En collaboratie zoals u het noemt, is van alle tijden, de ene deden het voor "Vlaanderen" de anderen uit "menselijkheid en medeleven" en de ergste soort uit persoonlijke ambitie en persoonlijk gewin. tot die laatste soort behoren onze politieke leiders

Laatst gewijzigd door spherelike : 22 mei 2019 om 12:00.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:02   #386
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
"Ik zie gelijkenissen" !?!


Ik zie ook gelijkenissen tussen Uw betoog en dat met het zat gelal van vettige Frans aan de toog van "De laatste pint" en toch zou ik tussen jullie beide "meningen" geen verband willen leggen.
bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage aan het debat
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:03   #387
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
toch wel, maar ik ben niet vergeten dat het maar 50 jaar geleden is dat we ook hier stonden waar de "gemiddelde" migrant nu staat.

En 50 jaar stelt niet veel voor in de geschiedenis of de evolutie
Juist ja. En wat doen we daar verder mee?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:07   #388
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Allez, dan gaan we Corsicanen niet mogen weigeren. Wat betekent politiek asiel eigenlijk voor u? Als een Amerikaan die lid is van The Crips bedreigd wordt door The Bloods dan moet die volgens u zich ook kunnen beroepen op asiel?

Het staat u natuurlijk vrij om uw ganse wedde door te storten aan een of andere VZW die ijvert voor asielzoekers he.
asiel dat is een locatie waar men achtergelaten dieren een thuis probeert te geven.
Politiek is per definitie veranderlijk, wispelturig en opportunistisch.


Dus ik heb het niet met deze term. Ik heb het meer voor menselijkheid, hulp aan mensen in nood, begrip, …..
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:10   #389
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Juist ja. En wat doen we daar verder mee?
wat WE daar mee doen weet ik niet.
mij leert dat te relativeren
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:18   #390
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
asiel dat is een locatie waar men achtergelaten dieren een thuis probeert te geven.
Politiek is per definitie veranderlijk, wispelturig en opportunistisch.


Dus ik heb het niet met deze term. Ik heb het meer voor menselijkheid, hulp aan mensen in nood, begrip, …..
Waar u het over heeft is wollig en vaag en niet in juridische termen uit te drukken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:19   #391
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
wat WE daar mee doen weet ik niet.
mij leert dat te relativeren
Opnieuw wollige schrijfsels die tot niets leiden.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 mei 2019 om 12:19.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:22   #392
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
toch wel, maar ik ben niet vergeten dat het maar 50 jaar geleden is dat we ook hier stonden waar de "gemiddelde" migrant nu staat.

En 50 jaar stelt niet veel voor in de geschiedenis of de evolutie
Dus je bent blij met waar we nu staan, maar aan de andere kant heb jij er geen problemen mee om dit land failliet te laten gaan aan mensen die de tijd willen terugdraaien.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:27   #393
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus je bent blij met waar we nu staan, maar aan de andere kant heb jij er geen problemen mee om dit land failliet te laten gaan aan mensen die de tijd willen terugdraaien.
weinig nuance.

het is (populair deze dagen) een kwestie van keuzes. In wat steekt men het geld.


mocht ik zoals de meeste politiekers de populistische toer willen opgaan, zou k kunnen vragen over mensen we zouden kunnen helpen met het geld dat we aan gevechtsvliegtuigen uitgeven. Hoeveel mensen we zouden kunnen helpen mocht er op ALLE vormen van inkomen een eerlijke belasting betaald worden, mocht er …...
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:28   #394
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
toch wel, maar ik ben niet vergeten dat het maar 50 jaar geleden is dat we ook hier stonden waar de "gemiddelde" migrant nu staat.

En 50 jaar stelt niet veel voor in de geschiedenis of de evolutie
Kan zijn.
Maar ge vergeet dat de gemiddelde migrant daar is blijven staan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:29   #395
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan zijn.
Maar ge vergeet dat de gemiddelde migrant daar is blijven staan.
probleem is niet dat de gemiddelde migrant 50 jaar achter staat, probleem is dat ze de klok 1400 jaar willen terugdraaien.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:31   #396
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waar u het over heeft is wollig en vaag en niet in juridische termen uit te drukken.
moet medemenselijkheid dan juridisch vastgelegd worden?
hulp aan familie, buren en vrienden ligt toch ook niet juridisch vast.

waarom zou dat dan ineens wel moeten als het over mensen gaat die wat verder van ons af staan?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:33   #397
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
weinig nuance.

het is (populair deze dagen) een kwestie van keuzes. In wat steekt men het geld.


mocht ik zoals de meeste politiekers de populistische toer willen opgaan, zou k kunnen vragen over mensen we zouden kunnen helpen met het geld dat we aan gevechtsvliegtuigen uitgeven. Hoeveel mensen we zouden kunnen helpen mocht er op ALLE vormen van inkomen een eerlijke belasting betaald worden, mocht er …...
Wil u discussie voeren over realistisch beleid of wil u fantaseren over een utopia dat mss in gang was tijdens communes in de jaren '60?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:36   #398
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
moet medemenselijkheid dan juridisch vastgelegd worden?
hulp aan familie, buren en vrienden ligt toch ook niet juridisch vast.

waarom zou dat dan ineens wel moeten als het over mensen gaat die wat verder van ons af staan?
Uiteraard moet dit juridisch geregeld worden. We hebben het niet over voedsel- of kledijbedelingen he. We hebben het over permanent verblijf in een ander land.

Wil je zeggen dat daar geen criteria aan verbonden zijn moeten zijn? De deur openlaten en wie zich geroepen voelt komt maar binnen? Je bgint meer en meer te lijken op een sektarische fanatiekeling.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:37   #399
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan zijn.
Maar ge vergeet dat de gemiddelde migrant daar is blijven staan.
Toch niet, ik woon in een dorp met alleen al 10% mensen van Turkse origine, los van de andere nationaliteiten.
Ik zie dat veranderen. Niet bij allemaal, maar dat is meestal door partners uit het thuisland, die weer van voor af aan beginnen.

Ene die ik zelf plezant vind, is de kleding. De eerste Turkse vrouwen hier droegen een kleed over een broek. Bijna iedereen vond dat raar, tot het ook hier mode werd, nu is het normaal. zo zie je maar.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 12:51   #400
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wil u discussie voeren over realistisch beleid of wil u fantaseren over een utopia dat mss in gang was tijdens communes in de jaren '60?
Wat noemt u realistisch?
Ons insluiten binnen onze grenzen en iedereen die ons niet zint buiten houden?

Dat is pas een utopie. Ze zullen blijven komen zolang er te grote verschillen zijn tussen noord en zuid, oost en west. En ze hebben gelijk, ik zou het ook doen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be