Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2021, 07:16   #721
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vliegtuigmaatschappijen zijn geen sociale dienst. Bij het boeken van een ticket wordt je geacht de regels te kennen en wordt je doorgaans nog eens herinnerd op de site. Ze gaan de simpelste weg kiezen, een corona attest. No have, no boarding, no discussion.
Zeker voor vliegmaatschappijen klopt dit.
Maar er is meer in de toeristische sector dan de vlucht. Bijvoorbeeld: een economisch belang op staatsniveau.

Nu, voor mij zijn alle "incentives", positief of negatief, goed om zoveel als mogelijk mensen naar de vaccinatiespuit te krijgen.
Zowel voor mazelen, polio ... als corona.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 07:23   #722
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als een vaccinatiepaspoort kan doorgedrukt worden dan staat er geen rem op het idee, dan is de wettelijke basis gelegd om daar andere ziektes op te zetten zoals Aids en hipatitis. Andere vaccinaties zijn ook even belangrijk.

Als eigen keuze niet belangrijk is maar ondergeschikt aan het hogere doel en de ziekenhuiscapaciteit dan geldt hetzelfde voor zaken als roken, drinken, vrije sex, inteelt, overgewicht, religie, topsport, auto rijden, reizen, enz. Allemaal zaken die kunnen zorgen voor schade die betaald moet worden door de maatschappij en door corona dus verboden.
Als er een vaccin zou komen tegen aids, dan lijkt het me interessant dat wie graag wild en naast de pot pist, zijn potentiële partner gerust kan stellen.
Een vrijbewijs zoals een rijbewijs.
Het risico is wat ambetanter voor sommige ziektes, dan vb. voor griep.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 07:25   #723
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er een vaccin zou komen tegen aids, dan lijkt het me interessant dat wie graag wild en naast de pot pist, zijn potentiële partner gerust kan stellen.
Een vrijbewijs zoals een rijbewijs.
Het risico is wat ambetanter voor sommige ziektes, dan vb. voor griep.
Weten dat iemand Aids heeft is toch ook wel belangrijk, zet ook maar op die pas dan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 07:37   #724
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Weten dat iemand Aids heeft is toch ook wel belangrijk, zet ook maar op die pas dan.
Waarom zou je je beperken tot gezondheidsgegevens? Weten of je gesprekspartner onbetaalde schulden heeft, is ook interessante informatie. Of weten of hij/zij een strafblad heeft. Of hij wel braaf wacht op het groene voetgangerslicht alvorens de straat over te steken.

Wacht, is er geen land dat daarmee bezig is?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 07:39   #725
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.756
Standaard

Op radio 1 zeggen ze juist dat we het geen passpoort mogen noemen maar een certificaat...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 07:41   #726
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Weten dat iemand Aids heeft is toch ook wel belangrijk, zet ook maar op die pas dan.
Als een dokter nu je pas in zijn lezer steekt, dan kan hij zo goed als alles over je te weten komen.

Dat is goed, het is immers een dokter die moet weten hoe hij u moet behandelen.

De douanier in de luchthaven hoeft enkel te weten of ik al dan niet geseind sta, verder heeft die zelf geen zaken met mijn adres.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:43   #727
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot nu ongeveer werd aan de jeugdigen gevraagd om solidariteit met de oudjes, omdat die oudjes er aan dood gingen.
Waarom nu aan de oudjes vragen om nodeloos in hun kot te blijven ten voordele van de jeugdigen? Die jeugdigen hebben veel minder last van corona.
En zeker van contacten tussen gevaccineerden, zal er geen risico zijn voor de jeugdigen.
Men vraagt als het ware solidariteit zonder doel of zonder opbrengst.

Wat niet belet dat ik uiterst voorzichtig zal blijven voor mijn kleinkinderen.
egoïstische hypocriet
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 08:51   #728
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot nu ongeveer werd aan de jeugdigen gevraagd om solidariteit met de oudjes, omdat die oudjes er aan dood gingen.
Waarom nu aan de oudjes vragen om nodeloos in hun kot te blijven ten voordele van de jeugdigen? Die jeugdigen hebben veel minder last van corona.
Hypocriet.
De cijfers:
- mensen van 0-59 hadden vorig jaar een kans van 0,01% om te sterven aan covid19 (1037 overlijdens op een populatie van 8564424)
- mensen van boven de 60 hadden een kans van 0,72% om te sterven aan covid19 (21130 overlijdens op een populatie van 2928217)

Dus zelfs als het vaccin met de huidige varianten voor 95% beschermt tegen overlijden, dan nog heeft een gevaccineerde 60-plusser 3 keer meer kans om te overlijden aan covid-19 dan een niet-gevaccineerde 60-minner.

Ik gun je je vrijheid om te doen en laten wat je maar wilt. Onmiddellijk. Maar doe dan wel hetzelfde voor alle anderen, gevaccineerd of niet. Want zij lopen nog altijd minder risico dan jij.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:16   #729
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot nu ongeveer werd aan de jeugdigen gevraagd om solidariteit met de oudjes, omdat die oudjes er aan dood gingen.
Waarom nu aan de oudjes vragen om nodeloos in hun kot te blijven ten voordele van de jeugdigen? Die jeugdigen hebben veel minder last van corona.
En zeker van contacten tussen gevaccineerden, zal er geen risico zijn voor de jeugdigen.
Men vraagt als het ware solidariteit zonder doel of zonder opbrengst.

Wat niet belet dat ik uiterst voorzichtig zal blijven voor mijn kleinkinderen.
Hiermee bevestig je dat je niet in de positieve werking van een corona vaccin gelooft.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:26   #730
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.319
Standaard

Antivaxxers zijn zoals een bepaald type wielrenner die een “wieltjeszuiger” wordt genoemd.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:31   #731
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu, voor mij zijn alle "incentives", positief of negatief, goed om zoveel als mogelijk mensen naar de vaccinatiespuit te krijgen.
Zowel voor mazelen, polio ... als corona.
Waarom ? Waar komt nu plots die drang om de wereld willen te vaccineren tegen alles en nog wat ? Moeten we nu ook cocaine snuiven en anti biotica nemen volgens U om de vlieger op te mogen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2021 om 09:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:35   #732
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hypocriet.
De cijfers:
- mensen van 0-59 hadden vorig jaar een kans van 0,01% om te sterven aan covid19 (1037 overlijdens op een populatie van 8564424)
- mensen van boven de 60 hadden een kans van 0,72% om te sterven aan covid19 (21130 overlijdens op een populatie van 2928217)

Dus zelfs als het vaccin met de huidige varianten voor 95% beschermt tegen overlijden, dan nog heeft een gevaccineerde 60-plusser 3 keer meer kans om te overlijden aan covid-19 dan een niet-gevaccineerde 60-minner.

Ik gun je je vrijheid om te doen en laten wat je maar wilt. Onmiddellijk. Maar doe dan wel hetzelfde voor alle anderen, gevaccineerd of niet. Want zij lopen nog altijd minder risico dan jij.
Inderdaad, men doet alsof dat vaccin nu plots een binair mirakel middel is, terwijl het gewoon een goed geneesmiddel is dat uw kans om van corona zwaar ziek te worden ongeveer door 10 deelt of zo.

Wat wil zeggen dat je met zo een spuit gemiddeld "20 jaar jonger" wordt qua corona.

Een gevaccineerde 80-er is dan zoals een niet-gevaccineerde 60-er, een gevaccineerde 60-er is zoals een niet-gevaccineerde 40-er.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:36   #733
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Weten dat iemand Aids heeft is toch ook wel belangrijk, zet ook maar op die pas dan.
waarom zou iemand daar zaken mee hebben ?
aids tegenwoordig is niet besmettelijk meer als je je medicatie goed pakt.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 09:38   #734
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.841
Standaard

Indien ze dat echt willen doordrijven, dan begin ik met gevaccineerden te discrimineren.

Dan deel ik gratis ijskreem en bier uit aan mensen die niet gevaccineerd zijn.
Verkoop ik op 2de hands uitsluitend aan niet-gevaccineerden.
Of moeten gevaccineerde bij het betreden van mijn huis een of ander dwaas ritueel uitvoeren, bijvoorbeeld een vod voor hun gezicht hangen..

Meer ideeën welkom!
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:11   #735
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.444
Standaard

Er is inderdaad een vreemde redenering gaande. Als de zwaksten gevaccineerd zijn, dan is de samenleving toch voldoende gewapend tegen "het virus". Waarom zouden mensen onder de 50 : 45 zich MOETEN laten vaccineren om meer vrijheden te hebben ? En het alternatief is een frauduleuze PCR-test. Ga als gezin maar eens op reis met 5 personen. Er moet er maar 1 positief testen ( WAT niks zegt over besmettelijkheid ) en je reis valt in het water. Idem met sneltesten.

Dit virusje is gewoon een excuus om mensen zich te laten vaccineren. en natuurlijk zijn onze "oh zo belangeloze" experten er natuurlijk voorstander van.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:11   #736
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Laat ons een voorbeeld nemen, luchtvaartmaatschappijen. Nu op dit moment gaan ze geen mensen weigeren die niet gevaccineerd zijn. Anders hebben ze nog meer problemen omdat ze nu hun vliegtuigen al niet vol krijgen. Eénmaal er een hoge graad van vaccinnatie is gaan ze het een verplichting maken. Dat zal zo zijn met veel zaken die een 16 maanden terug normaal bleken.
Voor het aan boord gaan van het vliegtuig dient de gehele bemanning (mannen, vrouwen en x-en) hun vaccinatie bewijs en een recent testattest voor te leggen. Als daar iets aan ontbreekt wordt het vliegtuig aan de grond gehouden. Dat is de minimale beveiliging waarop de corona-vrije passagiers recht hebben. Dit is trouwens heel eenvoudig te organiseren. Overtreders verliezen per direct hun brevet of vergunning en klaar is Kees.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:16   #737
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Voor het aan boord gaan van het vliegtuig dient de gehele bemanning (mannen, vrouwen en x-en) hun vaccinatie bewijs en een recent testattest voor te leggen. Als daar iets aan ontbreekt wordt het vliegtuig aan de grond gehouden. Dat is de minimale beveiliging waarop de corona-vrije passagiers recht hebben. Dit is trouwens heel eenvoudig te organiseren. Overtreders verliezen per direct hun brevet of vergunning en klaar is Kees.
En dat voor een "virusje". Alles is goed om naar chinese toestanden te gaan.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:22   #738
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Voor het aan boord gaan van het vliegtuig dient de gehele bemanning (mannen, vrouwen en x-en) hun vaccinatie bewijs en een recent testattest voor te leggen. Als daar iets aan ontbreekt wordt het vliegtuig aan de grond gehouden. Dat is de minimale beveiliging waarop de corona-vrije passagiers recht hebben. Dit is trouwens heel eenvoudig te organiseren. Overtreders verliezen per direct hun brevet of vergunning en klaar is Kees.
Ik zou zeggen, geen risico nemen. Als daar iets aan mankeert, dan worden zowel bemanningsleden als passagiers opgesloten in het vliegtuig, dan nadien gecremeerd wordt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:41   #739
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
En dat voor een "virusje". Alles is goed om naar chinese toestanden te gaan.
Dat is geen 'virusje' zonder effect. Ettelijke miljoenen mensen zijn er reeds het slachtoffer van geworden. Hetgeen ik voorstelde was een wederkerige eis van de corona-vrije luchtvaart passagier t.a.v. de vliegtuigbemanning waaraan ze hun lot toevertrouwen.

Naar het schijnt is de doorsnee vliegtuigbemanning veelal niet genoeg divers. Daarom ben ik ook voorstander dat het meest gekleurd bemanningslid per direct Chef wordt van zijn ploeg of onderdeel.
Dit zijn geen Chinese toestanden, daar is de bemanning net als het corona-virus uitsluitend geel en heeft ook spleetogen. Yellow supramecy, you know.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:45   #740
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Van zodra een meerderheid gevaccineerd is vervalt toch alle eerdere maatregelen en verplichtingen.

Tenslotte is al die vaccinatie nu in testfaze en heeft men een deel mensen nodig die niet gevaccineerd zijn ook.

Kwestie mocht het mislopen en alle gevaccineerden in problemen komen.

Allez daar dienen testpersonen voor eh.

Uiteraard onze oneindige dank aan die vele moedige mensen die zich vrijwillig beschikbaar hebben gemaakt voor de wetenschap.

Ik noem ze de Chinese vrijwilligers.
(Een Chinese vrijwilliger is een Vlaamse uitdrukking voor iemand die verplicht wordt om een vervelende taak op zich te nemen).
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 mei 2021 om 11:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be