Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2011, 08:08   #1421
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Bijlage 82120

Wel gefeliciteerd, geleerde Schelfie!

Wij hebben uw doctoraatsthesis in goede orde ontvangen en kennen U de doctorsbul toe "summa cum laude".
De jury heeft zich met interesse gebogen over uw bewijsvoering dat de Kalfortse asperge een albino is van de zwarte schorseneer. U bewijst, met onweerlegbare getuigenissen en schilderijen, dat de zwarte asperges later witgeschilderd werden door samenzweerders. Uw scherp observatievermogen herkent evenwel de vervalsing en de witte verf.
En u toont terecht aan dat indertijd de zwarte adel alleen zwarte asperges at.
In het bijzonder wijst U op de rol van het latere Christendom in deze witwasserij. Het gebed Asperges me krijgt in uw Geleerde Thesis een interessante betekenis:

Asperges me, Domine, hyssopo, et mundabor:
Lavabis me, et super nivem dealbabor.

vertaald:
Asperges ! Gij besprenkelt mij, Heer, met hysop, en ik zal rein worden:
Gij wast mij, en ik zal witter worden dan sneeuw


Mag ik voor de volledigheid van U een lijst van uw tegensprekers en vijanden, om in ons register op te nemen?

Uw Polycarpe Bienvenüe Brisset
Voorzitter

Zeer eerwaarde collega Polyvcarpe B. Bisset dr,

Ik dank u voor mijn benoeming tot doctor, en de toelating tot uw selectief clubje van hoogintellectuelen die de echte waarheid kennen. Deze thesis was een serieuze dobber voor me. Ik werd door heel de wetenschappelijke wereld belachelijk gemaakt door mijn zogenaamde “radicale” ideëen aangaande het feit dat witte aspergers inderdaad een albino versie is van de zwarte schorseneer. Vooral volgende personen hebben het mij zwaar moeilijk gemaakt gedurende mijn opzoekwerk en archeologische opgravingen:

- De Heer Bloemlevens Isidoor: Curator van het Kalforts Aspergemuseum. Deze persoon bande mij uit het museum toen ik de in het museum liggende asperges wou meenemen en opensnijden voor verder wetenschappelijk onderzoek in mijn laboraturium.
- Mevrouw Van Opstal Aghata: Advocate in dienst van het Kalforts aspergemuseum. Wilde mij aanklagen voor opzettelijke vernieling van cultureel belangrijke eigendommen van nationaal belang en het rondstrooien van nonsens.
- De Heer Schelfhout Stefan: Zelfstandige verzekeringsexpert en gever van leven voor mij. Voert een permanente oorlog met mij uit over het aantal asperges die we elk kunnen verorberen.
- De Heer Hawass Zawi: Curator van het Egyptische museum te Caïro, die mij (waarschijnlijk ingelicht door de bovengenoemde heer Bloemlevens I.) tevens wou buitensmijten uit zijn museum toen ik bezig was met het opensnijden van de mummie van farao Amenhotep III om te zien of er nu zwarte schorseneren of witte asperges in zijn (overduidelijk zwarte!) maag te vinden warzen.
- Mevrouw De Mens Irene: Buurvrouw en roddeltante. Vertelde het hele dorp over mijn research en door haar toedoen werd ik de nieuwe dorpsidioot.
- De Heer Vermassen Fernand: beter bekend als “den Ferre”: Vorige dorpsidioot die razend was op mij omdat ik de, in zijn ogen eerbiedwaarige, titel van dorpsidioot van hem had gepikt. Zweerde tegen Vunzige Zita van Café Coolhem op de hoek in een zatte bui dat hij mij zou vermoorden, maar was zo zat dat hij vergeten was waar ik woonde.
- De Heer van den Heuvel Koen: CD&V-er, Vlaams parlementslid en burgemeester van de gemeente Puurs: Was razend op mij omdat hij er heilig ervan overtuigd was dat ik er persoonlijk voor verantwoordelijk was dat Kinrooi uitgeroepen werd tot “Asperge-gemeente “ in plaats van Puurs.
Stuk voor stuk vijanden van de ENIGE WARE wetgenschap, domme mensen zonder intellect en haters van alles wat met zwart te maken heeft. Dit is nu wel overduidelijk. Ik stel daarom voor om deze mensen dan ook te veroordelen tot het eten van zwarte schorseneer en het schandblok.

Pax vobiscum,
Scientia via alogica,

Uw mede-doktor
Aloïsius Fernandus Schelfie
Morosoof, Egyptoloog, Aspergoloog, Archeoloog, Allesweteroloog, Homo Universalis
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 28 juli 2011 om 08:09.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:14   #1422
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard Asperges

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik werd door heel de wetenschappelijke wereld belachelijk gemaakt door mijn zogenaamde “radicale” ideëen aangaande het feit dat witte aspergers inderdaad een albino versie is van de zwarte schorseneer.
Geleerde Doctor,

Bij het lezen uwer relaas, en het schouwen van de lijst Uwer vijanden is menig lid van ons genootschap diep ontroerd geweest. U bent een martelaar van de Ware Wetenschap.

Wat anderen zoals Dr. Codfried meemaken is hiermede vergeleken slechts klein bier. Zelfs ons Jeaninne was in een Kleenex aan het snotteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik stel daarom voor om deze mensen dan ook te veroordelen tot het eten van zwarte schorseneer en het schandblok.
Wij subsidiéren U graag en stellen de Camping van Oteppe en haar publiek ter beschikking van de schandblokken, alwaar Uw vijanden aan de terecht verontwaardigde volkswoede prijsgegeven zullen worden.

en, denkend aan dat schandblok en de schorseneren als straf: onder doctoren is een latijnsch citaat altijd welkom:

quem attractis pedibus patente porta
percurrent raphanique scorzoneraeque!


Uw Polycarpe
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 13:43   #1423
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Geleerde Doctor,

Bij het lezen uwer relaas, en het schouwen van de lijst Uwer vijanden is menig lid van ons genootschap diep ontroerd geweest. U bent een martelaar van de Ware Wetenschap.

Wat anderen zoals Dr. Codfried meemaken is hiermede vergeleken slechts klein bier. Zelfs ons Jeaninne was in een Kleenex aan het snotteren.



Wij subsidiéren U graag en stellen de Camping van Oteppe en haar publiek ter beschikking van de schandblokken, alwaar Uw vijanden aan de terecht verontwaardigde volkswoede prijsgegeven zullen worden.

en, denkend aan dat schandblok en de schorseneren als straf: onder doctoren is een latijnsch citaat altijd welkom:

quem attractis pedibus patente porta
percurrent raphanique scorzoneraeque!


Uw Polycarpe

Geachte collega,

Ik zal met plezier de tot mij beschikking gestelde terrein voor het uitvoeren van hun straf nuttig gebruiken. MAg ik weten vanaf wanneer ik met mijn gedeputeerden, die nu in het fort van Breendonk zitten, kan langskomen om hun welverdiende straf te krijgen?

Wederom sluit ik af met een toepasselijke latijnse spreuk:

Justitia Stupidi
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2011, 13:49   #1424
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard Roots

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Geachte collega,

Ik zal met plezier de tot mij beschikking gestelde terrein voor het uitvoeren van hun straf nuttig gebruiken. MAg ik weten vanaf wanneer ik met mijn gedeputeerden, die nu in het fort van Breendonk zitten, kan langskomen om hun welverdiende straf te krijgen?
Houd de gestraften nog even bij, waarde Geleerde, we kunnen ze op het terrein gebruiken voor de verfilming van Uw radicale thesis over lijden van schorseneren en hun uitbuiting door albino-asperges. Ik ben aan het onderhandelen voor de filmrechten. De film zal Roots heten.

Uw Polycarpe
Belgisch Geleerde, Morosoof, Egyptoloog, Melanophant
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 09:33   #1425
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Houd de gestraften nog even bij, waarde Geleerde, we kunnen ze op het terrein gebruiken voor de verfilming van Uw radicale thesis over lijden van schorseneren en hun uitbuiting door albino-asperges. Ik ben aan het onderhandelen voor de filmrechten. De film zal Roots heten.

Uw Polycarpe
Belgisch Geleerde, Morosoof, Egyptoloog, Melanophant
Als zij dan publiekelijk vernedert worden voor hun blindheid, arrogantie en wetenschappelijke domheid, zie ik er alleszinds geen graten in om hen te laten figureren in deze, toch wel baanbrekende en wetenschappelijk verantwoordelijke, film.

Uw Schelfie,
Internationaal zelfverklaarde geleerde, archeoloog, egyptoloog, morosoof en homo universalis
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2011, 13:01   #1426
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Beste vrienden,

De tegenwerking die sommigen van ons ondergaan is antiwetenschappelijk, kwetsend, schandalig ! In strijd met de mensenrechten.

U kent mijn kloekmoedigheid : ik heb meteen een morosophische belangenvereniging opgericht, waarin morosofen, melanophanten, autodidacten, internetgeleerden, waanwijzen samen sterk staan.

Vijanden van de WARE WETENSCHAP nagelen wij meteen aan de schandpaal. Vervolgde Geleerden troosten wij en staan wij bij. Uw publicaties, hoe vreemd ook, worden door ons onvoorwaardelijk tot Doctoraatsthesis verheven. Diploma's en professorambten aan de kemetische Universiteit van Hotep delen wij uit, alsmede Wetenschappelijke prijzen.

Wordt nu lid van de SOTSKAP : Syndicaat van Onderzoekers naar Theorieën en Schrijvers van Kantnochwalrakende Artikels en Publicaties. Ontvang badges, affiches, diploma's.

De eerste 10 aanmelders zijn gratis lid en worden ook Doctor.

BIJ ONS KRIJGT U GELIJK !

Polycarpe B. Brisset (Prof. Dr.)
Voorzitter
Waarde Heer voozitter,

Ik had mij eveneens willen aanmelden. Zoals u ongetwijfeld weet heb ik op basis van de theorie van Codfried, de invloed van de aperge op de rassenmutatie van de adel na de franse revolutie bestudeerd.

Ik heb hier een zeer lijvig werk over geschreven doch geen enkele uitgeverij wenst dit uit te geven uiteraard onder druk van de boerenbond en de asperge lobby. Ook mijn toneelstukken op basis van mijn theoretisch werk worden ondanks herhaald verzoek niet opgevoerd door het echt antwerps theater. Dhr. Ruud De Ridder durfde zelfs beweren dat ik grotere onzin verkocht dan hij in het stuk "wij gaan naar Benidorm". Mijn aanvraag bij de Royal Shakespeare Company blijft eveneens onbeantwoord. Wel ontvang ik postieve reacties vanuit Hollywood, meer bepaald van de producenten van het existentiële werk "The revenge of the killer tomatoes."

Het is nochthans overduiidelijk dat de geur die men verspreid bij het urineren na het eten van asperges een duidelijke invloed heeft op evolutie naar het albinisme. Ik voel me hieroverigens in gesteund door Darwin.

Bij mijn laatste lezing werd ik overigens bekogeld met rotte eieren en dit door boze boeren. De geur die dit verspreide bracht mij gelukkig op nieuwe ideën zodat ik ervan overtuigd ben dat ook het consumeren van eieren een invloed heeft op de huidskleur. Ik dien dit uiteraard nog enkel op papier te zetten.

De steun van uw alom gerespecteerd instituur zou uiteraard een enorme opsteker zijn van een eenzaam wetenschapper in zijn strijd DE WAARHEID bekend te kunnen maken.

Met oprechte hoogachting,

Tashunka
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 14:34   #1427
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Waarde Heer voozitter,

Ik had mij eveneens willen aanmelden. Zoals u ongetwijfeld weet heb ik op basis van de theorie van Codfried, de invloed van de aperge op de rassenmutatie van de adel na de franse revolutie bestudeerd.

Ik heb hier een zeer lijvig werk over geschreven doch geen enkele uitgeverij wenst dit uit te geven uiteraard onder druk van de boerenbond en de asperge lobby. Ook mijn toneelstukken op basis van mijn theoretisch werk worden ondanks herhaald verzoek niet opgevoerd door het echt antwerps theater. Dhr. Ruud De Ridder durfde zelfs beweren dat ik grotere onzin verkocht dan hij in het stuk "wij gaan naar Benidorm". Mijn aanvraag bij de Royal Shakespeare Company blijft eveneens onbeantwoord. Wel ontvang ik postieve reacties vanuit Hollywood, meer bepaald van de producenten van het existentiële werk "The revenge of the killer tomatoes."

Het is nochthans overduiidelijk dat de geur die men verspreid bij het urineren na het eten van asperges een duidelijke invloed heeft op evolutie naar het albinisme. Ik voel me hieroverigens in gesteund door Darwin.

Bij mijn laatste lezing werd ik overigens bekogeld met rotte eieren en dit door boze boeren. De geur die dit verspreide bracht mij gelukkig op nieuwe ideën zodat ik ervan overtuigd ben dat ook het consumeren van eieren een invloed heeft op de huidskleur. Ik dien dit uiteraard nog enkel op papier te zetten.

De steun van uw alom gerespecteerd instituur zou uiteraard een enorme opsteker zijn van een eenzaam wetenschapper in zijn strijd DE WAARHEID bekend te kunnen maken.

Met oprechte hoogachting,

Tashunka
Sorry hoor, maar dit vind ik regelrechte plagiaat. Volgens mij hebt u gewoon mijn volledige thesis uit pure luiheid overgenomen.U ben dus in mijn ogen een morokopieloog, en een schandvlek voor de morosofen!

Met academische groeten,

Prof. dr. Schelfie
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 10:18   #1428
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Sorry hoor, maar dit vind ik regelrechte plagiaat. Volgens mij hebt u gewoon mijn volledige thesis uit pure luiheid overgenomen.U ben dus in mijn ogen een morokopieloog, en een schandvlek voor de morosofen!

Met academische groeten,

Prof. dr. Schelfie
Waarde confrater,

U gaat voorbij aan het feit dat ik weliswaar op basis van uw werk een stap verder heb gezet. Ik heb immers onomstotelijk bewezen dat de determnerende factor in de mutatie te wijten is aan de geur bij het urineren na het eten van asperges.

U zou blij moeten zijn dat ik uw werk een trede hoger heb gebracht.

Hopende op een verdere productieve samenwerking.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:02   #1429
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Waarde Heer voozitter,

Ik had mij eveneens willen aanmelden. Zoals u ongetwijfeld weet heb ik op basis van de theorie van Codfried, de invloed van de aperge op de rassenmutatie van de adel na de franse revolutie bestudeerd.

Ik heb hier een zeer lijvig werk over geschreven doch geen enkele uitgeverij wenst dit uit te geven uiteraard onder druk van de boerenbond en de asperge lobby. Ook mijn toneelstukken op basis van mijn theoretisch werk worden ondanks herhaald verzoek niet opgevoerd door het echt antwerps theater. Dhr. Ruud De Ridder durfde zelfs beweren dat ik grotere onzin verkocht dan hij in het stuk "wij gaan naar Benidorm". Mijn aanvraag bij de Royal Shakespeare Company blijft eveneens onbeantwoord. Wel ontvang ik postieve reacties vanuit Hollywood, meer bepaald van de producenten van het existentiële werk "The revenge of the killer tomatoes."

Het is nochthans overduiidelijk dat de geur die men verspreid bij het urineren na het eten van asperges een duidelijke invloed heeft op evolutie naar het albinisme. Ik voel me hieroverigens in gesteund door Darwin.

Bij mijn laatste lezing werd ik overigens bekogeld met rotte eieren en dit door boze boeren. De geur die dit verspreide bracht mij gelukkig op nieuwe ideën zodat ik ervan overtuigd ben dat ook het consumeren van eieren een invloed heeft op de huidskleur. Ik dien dit uiteraard nog enkel op papier te zetten.

De steun van uw alom gerespecteerd instituur zou uiteraard een enorme opsteker zijn van een eenzaam wetenschapper in zijn strijd DE WAARHEID bekend te kunnen maken.

Met oprechte hoogachting,

Tashunka
Geldt dit ook voor paaseieren?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 11:18   #1430
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Een hernieuwde poging om de herkomst, de 'big bang' van de Europese adel te vinden leverde niets op, dan Anna Maria de Winter die letterlijk zegt: "Niemand weet waar de adel vandaan kwam."
Dus met alle zwaktes en gebreken, blijkt dat mijn Blauw Bloed is zwart bloed
(1500-1789) theorie de enige poging is om het vroegste begin van de adel te reconstrueren. Vraag ik mij af hoe men de adel juist en realisties kan bestuderen en beschrijven als men de oorsprong niet kent?
Ik blijf mij verbazen hoe men een enorme blinde vlek heeft ontwikkeld voor alles dat over huidkleur gaat. Waar men in oudere studies de beschrijvingen uit de oude bronnen nog braaf overnam, schreef over bruin en zwart, maar zonder verder commentaar, laat men dit tegenwoordig gewoon weg bij het zogenaamd 'citeren' van bronnen. Dit is een heel kwalijke zaak want zo is het revisionisme helemaal rond: niemand die zich meer waagt aan kleur. Straks kan men bijvoorbeeld de werken van Jane Austen uitgeven en alle passages over brown and black complexion elimineren.

Van Oliver Cromwell lees ik dat hij een 'Sanguine complexion' had. Dus niet wit van huid. Waarom dan die witte portretten, naast een paar met kleur?

Van Benjamin Constant, de paramour van Isabelle de Charriere en Madame de Staël, wist wij al dat hij 'very bad complexion'had, dus zeer zwart van huid, maar op internet lees ik nu ook 'sanguine.'


Tot mijn verwondering schrijft Nell Irvin Painter in The History of White People dat Madame de Staël super wit was, transparant volgens Lydia Maria Child, en Painter concludeert dat haar aders te zien waren dus had zij blauw bloed. Painter zit er dus helemaal naast en vreemd dat zij zich slechts op één bron baseerde tenaanzien van het uiterlijk van De Staël die overal als 'swarty' en 'bad complexion' beschreven wordt.


=================================

Oliver Cromwell



"Warts and all" Oliver Cromwell
Joseph Wilton (1722-1803) Marble dated 1762
Bust of Oliver Cromwell (1599-1658) Wilton is said to have copied this bust from a plaster cast for his funeral effigy, it shows Wilton's interest in Roman sculpture.
V&A A.32-1930 (Formerly in the Landsdowne collection)







Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 september 2011 om 11:29.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 12:27   #1431
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Geldt dit ook voor paaseieren?
Dit is een zéér boeiende piste...
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 12:29   #1432
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dus met alle zwaktes en gebreken, blijkt dat mijn Blauw Bloed is zwart bloed
(1500-1789) theorie de enige poging is om het vroegste begin van de adel te reconstrueren.
1500-1789 het vroegste begin van de adel? woehahahaaaaa
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 12:35   #1433
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://www.npg.org.uk/

[The National Portrait Gallery site offers many Stuart portraits which show extreme blackness. However for images of Anne of Denmark, James I wife; they claim 'no image available,' and have been doing so for the past six years. Still there is one brown drawing of her to be seen]


THANK YOU ALL FOR THIS EMPOWERMENT,
BUT BOY ARE YOU ALL BARKING UP THE WRONG TREE.
YOU IS AMERICAN, AND IT SHOWS.
STILL I LOVE YOU ALL DEARLY.

As a lowly Surinamese who has been living and loving among the superior Dutch for 31 years I have become some expert on these matters. I was able to observe freely by a mighty act of god which prevented me to be indoctrinated by the Dutch. This comes with a price, off course.

You all are responding to my thread but no one actually comments on my blue blood is black blood theory which is supposed to make things easier.

I offer a complete Black identified viewpoint.

Whites did not discover Blacks. Whites did not found the European civilisation. Whites as an ethnicity did not exist before 1760. By giving them a share in our history before this date, as some of the Black researchers in this thread are doing, is horrible. Just stop doing this, please. Look at your own considerable findings and trust in your own judgement.

If a person like Anne of Britanny was a European noble from way before 1848 she was Black; because the nobility self-identified as Black. Blue blood is a Black Identity, just like Rastaman is a Black identity.

Instead of going one person at the time, we should consider the whole noble and royal elite as Black and make progress.

These Blacks did some confusing things by somehow clinging to the Greek ideal of white beauty, but off course never dreaming of actually marrying whites. Some bleached and painted themselves white, others were against this nonsense. It seems that Jane Austen was fighting COLORISM among the Black and brown elite. Perhaps also some rivalry among the Asian originated “blacks” and the African Blacks. People will look for any reason to fight among each other. In her own world whites did not really exist as a force, or all the sources about her feelings about whites were destroyed.

Artist had the calling to create beauty, which let to all these bewilderingly different portraits of the same person. Meanwhile Classical Black looks were revered as ‘pure blood.’ But for great royal portraits there seem to have been some strict guidelines and a person with really strong Classical features might be rendered completely ‘Aryan’ in looks and complexion.

Obviously some race mixing happened when the whites entered Europe, 6000 years ago. And perhaps the majority of European Blacks who became the noble elite had some white admixture. To mix is more natural then not to mix. But around 1100-1200 some realized they need to stop mixing lest Blacks, the true Europeans, will disappear. Then I wonder about the African Types which inhabited Europe 45.000 years ago. As we know Africa has all complexions, like Khadafy for instance, so even the “fair” ones, and fair does not mean white, but are light skinned coloureds, could have contributed towards the mulatto looks of some of the European nobility. Other race-mixing could be because of cementing of political treaties or for the love of money if in a rare case a white skinned bride came with money and goods.

Mike, I have a Jane Austen Thread. Her Novel ‘Emma’ (1816) confirms my blue blood is black blood theory and she writes Black History which was already being revised as she was looking on.

As a quintessential European she asserts European symbolism and the “Mr. Elton, black spruce and smiling” from the novel “Emma”(1817) is her way of using the European symbolism of the Moor which tells you that the company is Black identified and superior. To be sure this is repeated in 'Mansfield Park' (1813) with 'Mr. Crawford: ‘absolutely plain, black and plain.’ And his lovely sister Mary was ‘very brown with a lively black eye.’ Next, on another level she does many interesting things with Mr. Elton, like praising him to pieces for his beauty and good manners, and how a woman would be most lucky to marry him. That he is pitch-black we know because Austen said his family was without any ‘low connections.’ He was round faced and pretty too. The Highbury ladies would just swoon over him.

Off course they are novel personages, but her private letters, and descriptions about her own family and circle shows real life brown and blacks who belonged to the gentry and aristocracy.

Last we should consider that all these royal so-called ‘Champions of Christianity,’ in the sanctity of their castles and palaces practiced sorcery. They ate and drank bouillon of human flesh and dressed in human skin and walked on shoes made of human leather. And the males whored around like dogs. Yet they were Christians, Catholics and Louis XV always broke up with his mistress before Easter so they could go for Confession, and next restart the whoring.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 september 2011 om 12:39.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 15:53   #1434
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard De 18de hertogin van Alva

De 18de hertogin van alva, op haar mooist.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  duchess_alba.jpg
Bekeken: 522
Grootte:  336,2 KB
ID: 83068
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 19:14   #1435
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Een hernieuwde poging om de herkomst, de 'big bang' van de Europese adel te vinden leverde niets op, dan Anna Maria de Winter die letterlijk zegt: "Niemand weet waar de adel vandaan kwam."
Dus met alle zwaktes en gebreken, blijkt dat mijn Blauw Bloed is zwart bloed
(1500-1789) theorie de enige poging is om het vroegste begin van de adel te reconstrueren. Vraag ik mij af hoe men de adel juist en realisties kan bestuderen en beschrijven als men de oorsprong niet kent?
Ik blijf mij verbazen hoe men een enorme blinde vlek heeft ontwikkeld voor alles dat over huidkleur gaat. Waar men in oudere studies de beschrijvingen uit de oude bronnen nog braaf overnam, schreef over bruin en zwart, maar zonder verder commentaar, laat men dit tegenwoordig gewoon weg bij het zogenaamd 'citeren' van bronnen. Dit is een heel kwalijke zaak want zo is het revisionisme helemaal rond: niemand die zich meer waagt aan kleur. Straks kan men bijvoorbeeld de werken van Jane Austen uitgeven en alle passages over brown and black complexion elimineren.

Van Oliver Cromwell lees ik dat hij een 'Sanguine complexion' had. Dus niet wit van huid. Waarom dan die witte portretten, naast een paar met kleur?

Van Benjamin Constant, de paramour van Isabelle de Charriere en Madame de Staël, wist wij al dat hij 'very bad complexion'had, dus zeer zwart van huid, maar op internet lees ik nu ook 'sanguine.'


Tot mijn verwondering schrijft Nell Irvin Painter in The History of White People dat Madame de Staël super wit was, transparant volgens Lydia Maria Child, en Painter concludeert dat haar aders te zien waren dus had zij blauw bloed. Painter zit er dus helemaal naast en vreemd dat zij zich slechts op één bron baseerde tenaanzien van het uiterlijk van De Staël die overal als 'swarty' en 'bad complexion' beschreven wordt.


=================================

Oliver Cromwell



"Warts and all" Oliver Cromwell
Joseph Wilton (1722-1803) Marble dated 1762
Bust of Oliver Cromwell (1599-1658) Wilton is said to have copied this bust from a plaster cast for his funeral effigy, it shows Wilton's interest in Roman sculpture.
V&A A.32-1930 (Formerly in the Landsdowne collection)



De vroegste adel dat waren de afstammelingen van koningen of stamhoofden die op het schild gehesen werden. Waarom werden die op het schild gehesen? Gewoon omdat ze de sterkste waren.
Uw Cromwell ziet er op dit fotootje toch maar bleek uit hoor!

En te zien aan de blozende kaakskes van mme de Staël heb ik niet echt de indruk dat zij een donkere huidskleur had.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 19:56   #1436
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
De 18de hertogin van alva, op haar mooist.
Bijlage 83068
Je stelt me teleur beste Professor, met deze bijzonder korte en nietszeggende post.
Trouwens, Hier staat zij niet op haar best, maar hier:



Daar was ze echt mooi.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 12:44   #1437
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Blue Blood Is Black Blood ‎( 1 2 3 ... Laatste pagina)
Egmond Codfried 8 October 2011 20:56

1.435
123.171


Blue Blood Is Black Blood ‎( 1 2 3 ... Laatste pagina)
Egmond Codfried
8 October 2011 20:56

1.435 reacties
123.171 aantal malen bekeken
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 12:47   #1438
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
De 18de hertogin van alva, op haar mooist.
Bijlage 83068
De vrouw met de meeste adellijke titels heeft klassieke Afrikaanse trekken.
Blauw Bloed is Zwart Bloed.
Vreemd dat deze niet te zien waren op haar meer jeugdige foto's, want ze is hartstikke prognastisch.
Wij mogen ervan uit gaan dat sommige van haar kinderen of kleinkinderen ook deze trekken zullen hebben.


http://www.wikinoticia.com/images/pr...-Alba_1956.jpg


http://www.google.nl/imgres?q=duques...t:429,r:12,s:0

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 17 oktober 2011 om 12:50.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 13:14   #1439
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Ben ik de enige die de merkwaardige paralellen zie tussen de volgende historische situaties:

Hobbits zijn onder ons sinds de middeleeuwen!


en





Techno agenten bestonden al in de middeleeuwen.



en




Dit kan geen toeval zijn! Middeleeuwse ridders zijn robocops, en bisschoppen waren eigenlijk tovenaars van Middelaarde!

Laatst gewijzigd door Liederik : 17 oktober 2011 om 13:15.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 13:37   #1440
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard



en

Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be