Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 9 februari 2009, 14:22   #21
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik behoor in deze noch tot de potten noch tot de ketels. Ik ben onafhankelijk en stel vast wat het artikel zegt: de Israëlische regering heeft weet van en werkt mee aan de diefstal van Palestijnse gronden en woningen die dus inderdaad privé-bezit van de Palestijnen zijn. Daarop zijn niet alleen illegaal joodse woningen neergezet maar ook scholen, synagogen en politiekantoren. Overheidsgebouwen dus.

Het is één van de argumenten waarop Palestijnen zich baseren als ze stellen dat Israël geen vrede wil maar steeds meer land steelt. De Palestijnen hebben in deze gelijk: de databank toont dat aan.
Ja, maar hoe zit het met de diefstal van Joodse grond en Joodse eigendommen
in moslimlanden, de bondgenoten van de Palestijnen?
Of geldt hier ook weer de regel: twee maten en twee gewichten?
Francientje is offline  
Oud 9 februari 2009, 16:36   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, maar hoe zit het met de diefstal van Joodse grond en Joodse eigendommen
in moslimlanden, de bondgenoten van de Palestijnen?
Of geldt hier ook weer de regel: twee maten en twee gewichten?
Hier geldt veeleer de stelling "appelen met citroenen vergelijken".

De redenen voor de joodse migratie zijn zeer divers en veranderden ze door de tijd, zoals je weet maar hier nooit vermeldt. In die zin is elke vergelijking met de ethnische zuivering van Palestina compleet fout en waardeloos.

Ten eerste is de migratie van joden uit Arabische landen naar Israël niet enkel het gevolg van de Arabische politiek maar ook van Europese naziregimes of daarmee collaborerende regimes zoals het Vichyregime in Frankrijk en dus Algerije, Marokko, Algerije, Tunesie and Libië.
Dat kan je dus moeilijk de Arabieren kwalijk nemen, het was een Europese politiek. Als die joden al vergoed moeten worden, dan door die Europese landen.

Verder heeft die migratie veel te maken met de Israëlische politiek die een bijzondere voorstander van de migratie was. Israël betreurde die migratie niet maar moedigde ze aan omdat het hen goed uitkwam. Dat lag bij de Palestijnen wel iets anders.

Natuurlijk speelden de anti-joodse sentimenten mee, vooral nav de oorlog in 1967. De joden in de AArabische landen waren het slachtoffer van de Israëlische politiek, zoals joden waar ook ter wereld dat vandaag nog altijd zijn. Dat merk je aan het toenemend antisemitisme in Europa nav de oorlog tegen de burgerbevolking in Gaza.
Het is natuurlijk en idioot om joden hier of in Arabische landen verantwoordelijk te houden voor wat in Israël gebeurt. Maar het is duidelijk ook zo dat Israël gesteund wordt door heel wat joden hier (zie de betoging in het Albertpark te Antwerpen of de collectebussen in veel joodse winkels). Wie dat soort van politiek steunt en derhalve zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.

Maar deze draad gaat over de diefstal van land van Palestijnen, zoals georganiseerd en geboekstaafd door de Israëlische regering.
Darrover heeft u niets te melden.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 9 februari 2009, 17:14   #23
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Ik ga daar nu geen discussie over beginnen. Ik heb het over de goederen en eigendommen die daar gewoon verbeurd werden verklaard.
Francientje is offline  
Oud 9 februari 2009, 17:18   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik ga daar nu geen discussie over beginnen.

Hahahahahahahahaha. Nee, dat begrijp ik. Hahahahaha! Je hebt het liever over

Citaat:
... de goederen en eigendommen die daar gewoon verbeurd werden verklaard.
omdat het met deze hele discussie niets te maken heeft. Open daaromtrent een nieuwe draad. Deze gaat over de diefstal van Palestijns land zoals georganiseerd en gedocumenteerd door de Israëlische overheid en per ongeluk aan de vergetelheid ontrukt.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 9 februari 2009, 17:30   #25
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Verschil tussen mij en jou :


Ik was aanwezig in de manifestatie in de Albertpark.
We steunden Israel-dat te maken heeft met Hamas- en zijn burgers van de Zuiden moest(en nog altijd moet) beschermen.
Er werd een minuut stilte gehouden voor alle onschuldige slachtoffers,een gebed gehouden voor vrede en gehoopt dat Hamas aan zijn einde komt zodat de Zuid-Israeliers(ik zeg niet Joden omdat er ook daar Molims wonen) en de Palestijnse volk verlost wordt van de miserie.Hamas is nog altijd bezig-en nog in ziekenhuizen-om mensen te folteren en vermoorden,van de gestolen goederen wil ik zelfs niet meer praten.
Voor jou ben ik dan iemand die 'volkerenmoord' steunt,het is erg geworden.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 9 februari 2009 om 17:32.
Fiere Jood is offline  
Oud 9 februari 2009, 17:57   #26
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is natuurlijk en idioot om joden hier of in Arabische landen verantwoordelijk te houden voor wat in Israël gebeurt. Maar het is duidelijk ook zo dat Israël gesteund wordt door heel wat joden hier (zie de betoging in het Albertpark te Antwerpen of de collectebussen in veel joodse winkels). Wie dat soort van politiek steunt en derhalve zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.
Natuurlijk is dat idioot.

Maar wat jij schrijft is natuurlijk even idioot en selectieve volksverlakkerij.

Het lijkt mij een beetje normaal dat Joden - waar ook ter wereld - een bijzondere aandacht vertonen voor andere Joden.

Wij Belgen doen dat tenslotte ook.

Ik vermoed dat de Palestijnen dat ook doen.

Wat je vertelt is dus een non event en een algemeen menselijke eigenschap.

Wat me meer verontrust is de vraag waarom bijvoorbeeld quasi 100% mensen van Marokkaanse origine hier en elders maar niet zij alleen - het mogen ook Turken zijn om wat grotere groepen te noemen of nog andere - uitsluitend voor één kant van een ingewikkelde zaak kiezen. Vooral indien we weten dat het voor het grote deel Berbers zijn, dus zelfs geen Arabieren om etnische verwantschap uit te sluiten, die zelf gedurende het grootste deel van hun geschiedenis in eigen land als tweederangs werden beschouwd.

Het antwoord is natuurlijk wel gekend en wordt gesymboliseerd door de woorden van koning Faisal van Saoedi-Arabië na de verloren oorlog van 1967: het bestaan van Israël is een ontheiliging van de islam.

En wat me nog meer verontrust, voortbordurend op bovenstaande posting, is dat sommigen hun steun - wat hun goed recht is - dikwijls op een minder vreedzame en meer eenzijdige manier uiten dan deze in de post hierboven uiteengezet.

Natuurlijk buiten de thread, maar dat waren je woorden ook.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 9 februari 2009 om 18:00.
JeeBee is offline  
Oud 9 februari 2009, 18:10   #27
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik was aanwezig in de manifestatie in de Albertpark.
We steunden Israel
Wie Israël steunt is dus een medestander van Israël, keurt derhalve de politiek van het land goed en maakt zich daarmee tot legitiem politiek doelwit van de tegenstanders van Israël. Dat heeft met antisemitisme niets te maken maar met politieke tegenstellingen. Wie daar staat te manifesteren moet niet komen klagen dat zijn ruiten ingegooid worden.

Citaat:
Er werd een minuut stilte gehouden voor alle onschuldige slachtoffers
Dat is nogal hypocriet als je tegelijkertijd een gebed houdt voor de Israëlische soldaten en de militaire politiek steunt die de slachtoffers veroorzaakt.

Citaat:
gehoopt dat Hamas aan zijn einde komt zodat de Zuid-Israeliers(ik zeg niet Joden omdat er ook daar Molims wonen) en de Palestijnse volk verlost wordt van de miserie.
Waarmee je dus opnieuw doet alsof de miserie begonnen is bij en door Hamas, quod non. De miserie of Naqb is begonnen bij het Brits beleid, is verder gezet eind jaren veertig door de illegale migratie van tienduizenden joden, geculmineerd in de ethnische zuivering van Palestina en de eenzijdige uitroeping van Israël en duurt sindsdien verder, mét of zonder Hamas. Hamas is in heel dat verhaal slechts een anecdote en - aangezien ze pas sinds 1987 bestaan - vrij onbelangrijk ik het geheel.

Citaat:
Voor jou ben ik dan iemand die 'volkerenmoord' steunt,het is erg geworden.
Ik heb het woord volkerenmoord niet geschreven noch uitgesproken. Je steunt wel oorlogsmisdadigers, wat al even erg is, me dunkt.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 9 februari 2009, 18:12   #28
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wie Israël steunt is dus een medestander van Israël, keurt derhalve de politiek van het land goed en maakt zich daarmee tot legitiem politiek doelwit van de tegenstanders van Israël. Dat heeft met antisemitisme niets te maken maar met politieke tegenstellingen. Wie daar staat te manifesteren moet niet komen klagen dat zijn ruiten ingegooid worden.
Politiek verwarren met ruiten ingooien lijkt me nu precies geen hoogtepunt van democratisch denken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 9 februari 2009, 18:15   #29
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Maar wat jij schrijft is natuurlijk even idioot en selectieve volksverlakkerij.

Het lijkt mij een beetje normaal dat Joden - waar ook ter wereld - een bijzondere aandacht vertonen voor andere Joden.

Wij Belgen doen dat tenslotte ook.
Ik doe dat niet en ik zou niet weten waarom. En ik zou het al helemaal niet doen als die zgn. Belgen van mij een ander land onder de knoet hielden, de bevolking gevangen hielden in een concentratiekamp en hen uithongerden en occasioneel platbombardderden.
Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen en ik ben blij dat er veel intelligente joden dat vandaag ook doen en op generlei wijze met Israël wensen vereenzelvigd te worden.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 9 februari 2009, 18:17   #30
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik doe dat niet en ik zou niet weten waarom. En ik zou het al helemaal niet doen als die zgn. Belgen van mij een ander land onder de knoet hielden, de bevolking gevangen hielden in een concentratiekamp en hen uithongerden en occasioneel platbombardderden.
Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen en ik ben blij dat er veel intelligente joden dat vandaag ook doen en op generlei wijze met Israël wensen vereenzelvigd te worden.
Zeggen 'ik heb gelijk' vereenvoudigt natuurlijk de discussie aanzienlijk maar bemoeilijkt meestal de oplossing.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 9 februari 2009, 18:18   #31
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Bepaalde zinnen viseren zonder de hele context te bekijken lijkt me nu precies ook geen hoogtepunt van democratisch denken.
mambo123 is offline  
Oud 10 februari 2009, 09:27   #32
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Natuurlijk is dat idioot.

Maar wat jij schrijft is natuurlijk even idioot en selectieve volksverlakkerij.

Het lijkt mij een beetje normaal dat Joden - waar ook ter wereld - een bijzondere aandacht vertonen voor andere Joden.

Wij Belgen doen dat tenslotte ook.

Ik vermoed dat de Palestijnen dat ook doen.

Wat je vertelt is dus een non event en een algemeen menselijke eigenschap.

Wat me meer verontrust is de vraag waarom bijvoorbeeld quasi 100% mensen van Marokkaanse origine hier en elders maar niet zij alleen - het mogen ook Turken zijn om wat grotere groepen te noemen of nog andere - uitsluitend voor één kant van een ingewikkelde zaak kiezen. Vooral indien we weten dat het voor het grote deel Berbers zijn, dus zelfs geen Arabieren om etnische verwantschap uit te sluiten, die zelf gedurende het grootste deel van hun geschiedenis in eigen land als tweederangs werden beschouwd.

Het antwoord is natuurlijk wel gekend en wordt gesymboliseerd door de woorden van koning Faisal van Saoedi-Arabië na de verloren oorlog van 1967: het bestaan van Israël is een ontheiliging van de islam.

En wat me nog meer verontrust, voortbordurend op bovenstaande posting, is dat sommigen hun steun - wat hun goed recht is - dikwijls op een minder vreedzame en meer eenzijdige manier uiten dan deze in de post hierboven uiteengezet.

Natuurlijk buiten de thread, maar dat waren je woorden ook.
Inderdaad off topic.
terug naar het onderdwerp van de thread.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 10 februari 2009, 09:32   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Compleet naast de kwestie, jufrouw toertjes. Het gaat om de diefstal van Palestijns land, georganiseerd en geboekstaafd door de regering van Israël.
De hele aarde was er al Miljarden jaren voor de eerste mens.

Dus in principe is de hele aarde van iedereen.

Als jou buur regelmatig bommen of vuilnis in jouw voortuintje dumpt ga jij daar ook niet gelukkig mee zijn.
Henri1 is offline  
Oud 10 februari 2009, 09:34   #34
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De hele aarde was er al Miljarden jaren voor de eerste mens.

Dus in principe is de hele aarde van iedereen.

Als jou buur regelmatig bommen of vuilnis in jouw voortuintje dumpt ga jij daar ook niet gelukkig mee zijn.
Ja, verdoezel de zaken maar.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 10 februari 2009, 09:36   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Ja, verdoezel de zaken maar.
Wie ben jij om land te claimen ?

Dat geldt voor iedereen op deze aardkloot.
Henri1 is offline  
Oud 10 februari 2009, 12:01   #36
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie ben jij om land te claimen ?

Dat geldt voor iedereen op deze aardkloot.
Dan hadden we het probleem genaamd "Israel" niet gehad.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 10 februari 2009, 12:08   #37
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
We steunden Israel-dat te maken heeft met Hamas- en zijn burgers van de Zuiden moest(en nog altijd moet) beschermen.
Er werd een minuut stilte gehouden voor alle onschuldige slachtoffers,een gebed gehouden voor vrede en gehoopt dat Hamas aan zijn einde komt zodat de Zuid-Israeliers(ik zeg niet Joden omdat er ook daar Molims wonen) en de Palestijnse volk verlost wordt van de miserie..
alle ? nee, dat is totaal ongeloofwaardig.
het was een pro Israel betogingkje en dat bleek ook duidelijk uit de vlaggen én de totaal ongeloofwaardige pogingen om jullie slachtpartij onder de Palestijnen te verrechtvaardigen.
jullie hielden toch ook een dienst om de gedode Israelische soldaten te eren , (diezelfde "helden" die honderden Palestijnse kinderen hebben afgeslacht).

Citaat:
Voor jou ben ik dan iemand die 'volkerenmoord' steunt,het is erg geworden
dat is nu eenmaal één van de zaken die het walgelijk zionisme inhoudt. jij kiest daar voor, dan moet je ook de stempel dragen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 10 februari 2009, 12:39   #38
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Voor mijn part verdien je een klacht wegens dat 'honderden Palestijnse kinderen hebben
afgeslacht.'
Ik eis voorlopig dat je die aantijging met BEWIJZEN staaft. En die BEWIJZEN horen dus
wel uit een neutrale bron te komen.
Francientje is offline  
Oud 10 februari 2009, 12:41   #39
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Voor mijn part verdien je een klacht wegens dat 'honderden Palestijnse kinderen hebben
afgeslacht.'
Ik eis voorlopig dat je die aantijging met BEWIJZEN staaft. En die BEWIJZEN horen dus
wel uit een neutrale bron te komen.
http://www.unicef.be/home_sub/detail.cfm?menu_id=1065
abou Anis is offline  
Oud 10 februari 2009, 12:50   #40
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik eis.... voorlopig dat je .
excuseer,maar u hebt NIETS te eisen. dit Is Israel niet !
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be