Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 13:17   #1
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard Zijn er hier Marokkanen of Turken voor een discussie beschikbaar?

Tja zitten ze hier wel eigenlijk, zijn ze wel beschikbaar om te antwoorden op duidelijk gestelde vragen zonder invloed van de media?
Ik verwacht weinig of geen reactie in dit onderwerp zoals zo vaak zal toenadering toch een nodeloos woord zijn voor hun.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 13:22   #2
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Want laat ons duidelijk zijn het zijn toch deze twee nationaliteiten dat het meest roepen om aandacht door hun gejammer!
Wat gaan zij aan de problemen doen wat stellen zij voor wat zijn zij bereidt te investeren, misschien kan Turkije / Marokko weleens een dotatie maken God weet dat het meeste geld van Belgie toch naar ginder vloeit net zoals naar Wallonie...doe eens duit in het Vlaamse zakje al was het maar als teken van dank voor de gastvrijheid!
Geen gebleit aub..thanks
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 13:27   #3
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Heeft U het over mensen die hier belastingen RSZ betalen, huizen en gronden kopen, bankkantoren oprichten, als verpleegster werken, toeristische gidsen,
enfin hier leven en werken zoals iedereen ? Wat is het probleem ? Dat de meeste Islamietisch zijn ? Er zijn overigens ook christenen, atheïsten onder..
Zelf heb ik één vreemdelinge als moeder dus ook 2 grootouders van vreemde origine. U ook ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 13:34   #4
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Nee God zij dank...ik heb zoveel ongeluk nog niet gehad!
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 18:39   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Wel ik heb hier op dit forum eens navraag gedaan wie er minstens één grootouder van een vreemde nationaliteit heeft - van diegenen die antwoordden waren er 20 % in dat geval.

Zelf heb ik een duitse moeder en belgische vader..
mijn oudste dochter adopteerde 1 meisje uit china en zal er volgende maand een tweede adopteren. Een neef van mij is getrouwd met een meisje uit Colombia, mijn zuster heeft twee zwarte halfbloedkleinkinderen.

De voorzitter van VB van het District Deurne schreef onlangs op een post dat hijzelf met een aziatische vrouw gehuwd is en er diverse VB mandatarissen van Deurne halgbloedkoffiecrème kleurige kinderen hebben.

Ik vermoed dat U een Vb aanhanger is, diegenen die VB militanten en mandatarissen zijn en menen lid te zijn van een niet-racistische partij kunnen niet anders dan gelukkig zijn met Uw meningen en posts.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 19:41   #6
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

20% mmmmm kan kloppen 17% van brussel is marokkaans en enkel 11% is Vlaams.Het is normaal dat we telkens per dag - maand - jaar in de minderheid zullen belanden als Belg.
Mocht het VB nu eens niet bestaan wat zou men ons dan weer aansmeren?
Net zoals de allochtoon heb ik recht op mijn mening zonder gelinkt te worden aan een politiek partij, u verwacht toch ook telkens dat we de crimineel niet telkens linken aan de allochtoon....zwart of wit als het maar in u voordeel uitdraait zeker.
De mening van de Belg wordt immer geinterpreteerd als zijnde racistisch en intollerant maar aan de andere kant moeten wij telkens zwijgen en baan ruimen.
Een mening tegen vreemdelingen betekent nog niet racistisch of aanhanger te zijn van het VB.
Wij mogen toch niet zeggen dat alle allochtonen crimineel zijn en aanhangers zijn van terreurgroepen?
*knip*

Citaat van deze webside:
En mijn woede en haat verklaar ik aan de Europeaan,
Ik haat je wanneer je slecht bent
Ik haat je wanneer je goed bent
Ik haat je wanneer je leeft
Ik haat je wanneer je sterft
Ik haat je wanneer je me haat
Ik haat je wanneer je van mij houdt
Ik haat je wanneer je Christen bent
Ik haat je wanneer je jood bent
Ik haat je wanneer je ongelovig bent
IK haat je wanneer je zelf moslim bent

Mijn haat en woede dat ik verklaar, Zijn echt en diep en sterk en waar
Mijn haat en woede dat ik verklaar , zijn je angst je ondergang, je grootste gevaar.

Klik maar op de link en vertel me of wij dit zouden mogen verkondigen zonder het centrum van gelijke kansen op onze nek te krijgen!

Laatst gewijzigd door Diatonos : 28 mei 2006 om 21:03.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:21   #7
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Mmm mocht er de naam VB op staan dan zou het wel geloofd worden en niet afgeschreven worden als een hoax....raar hoe dom en blind dan men kan zijn...maar ja er is geen echt politiek gewin uit te halen zeker, als er kan gepist worden op het VB is alles geloofwaardig maar eenmaal men de andere kan bekritiseerd o wee dan!!!
Of het nu waar of niet waar is zeg me of hier geen geweld wordt gepredikt!!!
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:31   #8
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Mmm mocht er de naam VB op staan dan zou het wel geloofd worden en niet afgeschreven worden als een hoax....raar hoe dom en blind dan men kan zijn...maar ja er is geen echt politiek gewin uit te halen zeker, als er kan gepist worden op het VB is alles geloofwaardig maar eenmaal men de andere kan bekritiseerd o wee dan!!!
Of het nu waar of niet waar is zeg me of hier geen geweld wordt gepredikt!!!
ben je ook van mening dat dit een guerillia groepering is die met ak47 en rpg's een oorlog gaan beginnen zoals ze "zelf" claimen. Heb je wel echt gelezen wat ze daar zoal geschreven hebben???

En wat dan met het feit dat de filmpjes op die site dansende en rappende jongeren zijn (behalve eentje dan)...zie je dit dit soort zaken ook op de sites waar Bin Laden en consoorten hun mededelingen achterlaten???

jezus. Dat komt ervan. Ze geloven hun eigen verzinsels nu ook echt.

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:35   #9
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Mmm mocht er de naam VB op staan dan zou het wel geloofd worden en niet afgeschreven worden als een hoax....
Als het VB oproept tot een oorlog, zal men dat ook als een hoax afdoen. Heb maar gene bang.

Alhoewel...nu herinner ik mij dat FDW recent nog woorden zoals "gewapend bestuur", "heft in eigen handen nemen" en "oorlog" in de mond nam...

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 20:55   #10
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Raar dat je dat aanvaard als hoax, nee toch?
Nogmaals zolang het maar niets negatiefs is over de allochtoon dan is alles ok!
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 21:02   #11
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Raar dat je dat aanvaard als hoax, nee toch?
Nogmaals zolang het maar niets negatiefs is over de allochtoon dan is alles ok!
niks negatiefs over allochtonen??? ik kan je in een moeite 100 dingen opnoemen... maar daar gaat het niet om.

Het gaat om het feit dat jij en anderen gelijk jij alleen en alleen maar slechte dingen over allochtonen horen of zien.

Weet jij iets goeds te zeggen over allochtonen en moslims? Pas dan kunnen we fatsoenlijk gaan discussieren.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 21:17   #12
Internationalist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 46
Standaard

Ik ben persoonlijk Marokkaans, maar ik denk niet dat we een discussie zouden kunnen beginnen, omdat ik ze niet vertegenwoordig en voornamelijk loopt het steeds over geld terwijl de tegenstander meestal sociale uitkeringstrekker is. Want die mensen voelen zich rijker dan ze in feit zijn..
__________________


Laatst gewijzigd door Internationalist : 28 mei 2006 om 21:19.
Internationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 22:16   #13
Mustius
Burger
 
Geregistreerd: 12 mei 2004
Berichten: 180
Standaard

Ik ben een Turk, en sta open voor uw vragen...
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 15:46   #14
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Mustius Bedankt dat je bereidt bent op een paar vragen te antwoorden!

Ik had namelijk graag geweten waarom iemand kiest tegaan wonen in een land dat niet overeenkomt met zijn eigen normen en waarden?
Het is toch logisch dat zulke beslissing na verloop van tijd problemen met zich meebrengt?
Waarom kiezen voor een niet islam land?

Ik heb wel duizend-en-1 vragen en hoop dat je de tijd zult vinden om er toch een paar, zonder mekaar rechtstreeks aan te vallen, te beantwoorden.

Bedankt
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 16:23   #15
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internationalist Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk Marokkaans, maar ik denk niet dat we een discussie zouden kunnen beginnen, omdat ik ze niet vertegenwoordig en voornamelijk loopt het steeds over geld terwijl de tegenstander meestal sociale uitkeringstrekker is. Want die mensen voelen zich rijker dan ze in feit zijn..
VB haalt geen 24% door louter één doelgroep aan te spreken. Vergeet dat niet. Alles komt in varianten. Ook VB'ers. Een grote groep VB'ers zijn misnoegde liberalen die volgens mij nu ook in "allochtonen" belastingen gaan zien: ze moeten verminderen.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 mei 2006 om 16:24.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 16:27   #16
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Want laat ons duidelijk zijn het zijn toch deze twee nationaliteiten dat het meest roepen om aandacht door hun gejammer!
Wat gaan zij aan de problemen doen wat stellen zij voor wat zijn zij bereidt te investeren, misschien kan Turkije / Marokko weleens een dotatie maken God weet dat het meeste geld van Belgie toch naar ginder vloeit net zoals naar Wallonie...doe eens duit in het Vlaamse zakje al was het maar als teken van dank voor de gastvrijheid!
Geen gebleit aub..thanks
Kan je deze tekst ook eens in het Nederlands schrijven, danku.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 16:28   #17
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
20% mmmmm kan kloppen 17% van brussel is marokkaans en enkel 11% is Vlaams.Het is normaal dat we telkens per dag - maand - jaar in de minderheid zullen belanden als Belg.
Mocht het VB nu eens niet bestaan wat zou men ons dan weer aansmeren?
Net zoals de allochtoon heb ik recht op mijn mening zonder gelinkt te worden aan een politiek partij, u verwacht toch ook telkens dat we de crimineel niet telkens linken aan de allochtoon....zwart of wit als het maar in u voordeel uitdraait zeker.
De mening van de Belg wordt immer geinterpreteerd als zijnde racistisch en intollerant maar aan de andere kant moeten wij telkens zwijgen en baan ruimen.
Een mening tegen vreemdelingen betekent nog niet racistisch of aanhanger te zijn van het VB.
Wij mogen toch niet zeggen dat alle allochtonen crimineel zijn en aanhangers zijn van terreurgroepen?
*knip*

Citaat van deze webside:
En mijn woede en haat verklaar ik aan de Europeaan,
Ik haat je wanneer je slecht bent
Ik haat je wanneer je goed bent
Ik haat je wanneer je leeft
Ik haat je wanneer je sterft
Ik haat je wanneer je me haat
Ik haat je wanneer je van mij houdt
Ik haat je wanneer je Christen bent
Ik haat je wanneer je jood bent
Ik haat je wanneer je ongelovig bent
IK haat je wanneer je zelf moslim bent

Mijn haat en woede dat ik verklaar, Zijn echt en diep en sterk en waar
Mijn haat en woede dat ik verklaar , zijn je angst je ondergang, je grootste gevaar.

Klik maar op de link en vertel me of wij dit zouden mogen verkondigen zonder het centrum van gelijke kansen op onze nek te krijgen!
Feitelijk een sterk gedichtje dat de "woede en haat tegen iedereen" verwoordt. Houw bezwaar ertegen is dat het van een moslimwebsite komt ? Het zou evengoed van een website kunnen komen van "echte ariërs" of zo..

11 % "echte vlamingen" in Brussel ? Nu weet ik dus absoluut niet wat jij onder een "echte vlaming" verstaat. In de veronderstelling dat je je op genetica bazeert laat ons zeggen over een afstammingslijn die teruggaat tot 1302 - veronderstel ik dat je voor Brussel aan een ander percentage zou komen, maar dan zitten er vanzelfsprekend franstaligen tussen !
Overigens leefden er rond dat tijdstip (1302 dus) grote aantallen franstaligen in Brugge & diverse andere Vlaamse en Brabantse steden.

Ook in Mechelen, wat toen onder het prinsbisdom Luik viel.

Wat je vraag aan "de moslims" betreft die hier wonen, waarschijnlijk een meerderheid van hen woont hier omdat ze hier geboren zijn uit mensen die op hun beurt hier geboren zijn.. wat is het punt ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 16:33   #18
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ook in Mechelen, wat toen onder het prinsbisdom Luik viel.
Ja, Mechelen was oorspronkelijk niet Vlaams. Het was dan wel weer later hoofdstad van de Nederlanden.

Voor een stuk heb je gelijk natuurlijk. Het bepalen van natie is zeer gevoelig voor interpretatie. Ikzelf ben dan ook een Vlaams-nationalist "van het moment". Met andere woorden: wat bindt Vlamingen en Nederlanders en wat niet vandaag de dag? De Unie van Nederland en (huidig!) Vlaanderen en vooral het uitstapscenario uit België is dan ook een beredeneerde optie, niet zomaar een nostalgie. De keuze die ik maak ga ik nooit opleggen maar voorstellen en mits overtuiging proberen bereiken. Argumenten genoeg. Vanuit die instelling bereik je echter wel vlug de situatie waarin je "Vlaming worden" openstelt aan iedereen mits gelijke voorwaarden.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 29 mei 2006 om 16:37.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 17:01   #19
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Mustius Bedankt dat je bereidt bent op een paar vragen te antwoorden!

Ik had namelijk graag geweten waarom iemand kiest tegaan wonen in een land dat niet overeenkomt met zijn eigen normen en waarden?
Het is toch logisch dat zulke beslissing na verloop van tijd problemen met zich meebrengt?
Waarom kiezen voor een niet islam land?

Ik heb wel duizend-en-1 vragen en hoop dat je de tijd zult vinden om er toch een paar, zonder mekaar rechtstreeks aan te vallen, te beantwoorden.

Bedankt
Daarvoor hebben wij niet voorgekozen sulleke, als u een beetje in de geschiedenis gaat kijken en een paar jaren naar achter gaat dan zult u moeten weten dat "wij"(onze ouders) naar hier kwamen op verzoek van de regering ( na de incident in de mijnen) , en ook omdat de werkkracht goedkoop is(uit de ontwikkelings landen), nu ja, je moet niet komen zeuren dat u of iemand anders niet verantwoordelijk van waren je moet maar de feiten inslikken en ermee leven da's al wat ik je kan advieseren, om een deportatie te beginnen zal je daaraan ook niets winnen (of een etnische zuivering)...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 17:54   #20
Internationalist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
VB haalt geen 24% door louter één doelgroep aan te spreken. Vergeet dat niet...
Ik heb er trouwens geen bezwaar tegen dat VB wint en dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. Maar dit wil niet zeggen dat ik het lief heb . Dit is ter zijde, wat mijn reactie betreft, vind ik dat de PC-nationalisten meestal over geld spreken. Een rijke nationalist of zelfs racist zou voor aantrekkelijkere onderwerpen kiezen.
Wat zijn vragen betreft, komen de allochtone moslims naar de niet-islamitische land wegens hun behoefte aan geld en betere toekomst, vooral dat het niet verboden is om in niet-islamitische landen te wonen. Dat er problemen uit zouden ontstaan is kwestie van overweging. In vergelijking met andere problemen [die meestal economisch zijn] zijn het lichte problemen. En verder is het niet zo zielig met allochtonen, en zelfs sommige VB'ers zullen daar suikerziekte van krijgen. Je leest soms: "...en daarna kwam een allochtoon met een dure BWM (?), en ..."
__________________


Laatst gewijzigd door Internationalist : 29 mei 2006 om 17:55.
Internationalist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be