Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2021, 12:02   #6621
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is uw mening. Alleen wil Israël geen rekening houden met uw teergevoelig zieltje.
Ik heb geen last van haat of irritatie tegenover bepaalde bevolkingsgroepen en dan zie ik dat er iets goed mis is met Israël.
Als Israël morgen onderdrukt wordt door een grote macht zal ik net zo hard voor de Israëli pleiten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 12:16   #6622
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
West-Europa vertoefde na de Yom Kippoer oorlog van 1973. De Araben hadden ook deze oorlog verloren en werkten hun frustratie uit door West-Europa en de USA in de tang te nemen. Ze sloten gewoon de oliekranen. Remember de “autoloze Zondagen”?
Het was hun olie , en ze hadden het recht de oliekraan dicht te draaien. De reden hiervoor was niet de irritatie als gevolg van de Yom Kippoer oorlog van 1973
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 15:10   #6623
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het was hun olie , en ze hadden het recht de oliekraan dicht te draaien.
Natuurlijk hadden ze dat recht. Ik wou dat ze de oliekraan dicht gehouden hadden.
Citaat:
De reden hiervoor was niet de irritatie als gevolg van de Yom Kippoer oorlog van 1973.
Hmm, als het niet dat was, wat dan wel? Een poging de klimaatopwarming tegen te gaan?
Of zou een andere samenzweringstheorie dan toch grond in de waarheid hebben? Namelijk de Westerse overheden onder druk te zetten om de immigratiesluizen toch open te zetten en de Dar-El-Islam sterk te vergroten.

Langs de andere kant, het was alvast niet om uw troetels te helpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 15:13   #6624
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik heb geen last van haat of irritatie tegenover bepaalde bevolkingsgroepen
Ik ook niet. Haat vergt teveel moeite, en irritatie ga je tegen met de gepaste middelen.
Citaat:
en dan zie ik dat er iets goed mis is met Israël.
Natuurlijk.
Citaat:
Als Israël morgen onderdrukt wordt door een grote macht zal ik net zo hard voor de Israëli pleiten.
Dat zullen we dan wel zien. Maar ik geloof niet dat er veel medeforummers u geloven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2021, 16:09   #6625
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Daar draait het voor Israel om en voor u.
De vraag is waarom u als buitenstaander praat als een Israelier.
Neen, daar draait het enkel voor Israël om. Zij zijn maar met één ding bezig en dat is hun eigen maximale veiligheid organiseren. Wat de gevolgen daarvan zijn voor Gaza is van totaal ondergeschikt belang voor hen.

Wat ik daarvan denk zal hen worst wezen.

Mijn standpunt is dat ik Israël volledig begrijp, een staat moet enkel naar zichzelf, zijn eigen bevolking en zijn eigen territoriale integriteit kijken. Wie die bedreigt, moet op de meest efficiënte manier aangepakt worden. Of het dan gaat om totale vernietiging, of partieel, en met welke middelen dat best kan gebeuren is een utiliteitsvraagstuk.

Systematisch én disproportioneel hard reageren blijkt daar bijzonder goed voor te werken.
Grote tevredenheid dus.

Komt daarbij dat de vorige premier Netanyahu gekend was als een twijfelaar, die dikwijls TE lang heeft gewacht tot hij zware retaliaties toeliet. Een duidelijk teken van zwakte, waar de Hamas gazoenen van profiteerden, en de lokale tevredenheid in Israël daalde scherp.

Citaat:
Die beheersbaarheid speelt geen enkele rol .
Of er nu géén, of 10, of 10.000 extremisten bijkomen in Gaza interesseert Israël niet.
Dat is wel degelijk beheersbaar, de muur is hermetisch.
Opnieuw : de rest zal hen worst wezen.

Citaat:
Disproportioneel geweld is per definitie niet efficiënt ! Het betekend immers "meer dan noodzakelijk"
Dat toont dan aan dat je efficiëntie niet of toch minstens fout begrijpt.
Voor de betrokkene stelt zich enkel de vraag :

-heeft het ingezette geweld tot gevolg dat de vijand de aanvallen staakte ?
-kunnen wij dit eindeloos voortzetten indien nodig zou blijken ?
-evalueren onze militairen de ingezette hoeveelheid geweld als voldoende om de gestelde objectieven te bereiken ?
-zelfde vraag voor de bereikte afschrikking, is die voldoende om langduriger ceasefire te bekomen of moet er meer geweld ingezet worden ?

Als het antwoord op al die vragen 'JA' is, hoeft er niets te veranderen, is het deels 'NEE' dan zullen ze wellicht beslissen er een schepje bij te doen.

Citaat:
Als grote macht heeft Israel na een halve eeuw nog steeds geen werkelijke vrede en vallen er regelmatig slachtoffers zelfs in Israel . De langst durende bezetting in de moderne geschiedenis.
Allemaal het gevolg van kortzichtige, korte termijn, rechtse denkers in de Israelische regering.
Werkelijke vrede.

Alsof er ooit iets meer dan een afgedwongen ceasefire zou kunnen komen...

Citaat:
Zo veel macht en zo'n groot leger en na een halve eeuw nog steeds niet al het land dat ze willen in hun bezit . Wat een geweldige efficiëntie!!
Israël wil geen meter grond van Gaza, dat is buitenland voor hen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 03:01   #6626
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, daar draait het enkel voor Israël om. Zij zijn maar met één ding bezig en dat is hun eigen maximale veiligheid organiseren. Wat de gevolgen daarvan zijn voor Gaza is van totaal ondergeschikt belang voor hen.

Wat ik daarvan denk zal hen worst wezen.

Mijn standpunt is dat ik Israël volledig begrijp, een staat moet enkel naar zichzelf, zijn eigen bevolking en zijn eigen territoriale integriteit kijken. Wie die bedreigt, moet op de meest efficiënte manier aangepakt worden. Of het dan gaat om totale vernietiging, of partieel, en met welke middelen dat best kan gebeuren is een utiliteitsvraagstuk.

Systematisch én disproportioneel hard reageren blijkt daar bijzonder goed voor te werken.
Grote tevredenheid dus.

Komt daarbij dat de vorige premier Netanyahu gekend was als een twijfelaar, die dikwijls TE lang heeft gewacht tot hij zware retaliaties toeliet. Een duidelijk teken van zwakte, waar de Hamas gazoenen van profiteerden, en de lokale tevredenheid in Israël daalde scherp.



Of er nu géén, of 10, of 10.000 extremisten bijkomen in Gaza interesseert Israël niet.
Dat is wel degelijk beheersbaar, de muur is hermetisch.
Opnieuw : de rest zal hen worst wezen.



Dat toont dan aan dat je efficiëntie niet of toch minstens fout begrijpt.
Voor de betrokkene stelt zich enkel de vraag :

-heeft het ingezette geweld tot gevolg dat de vijand de aanvallen staakte ?
-kunnen wij dit eindeloos voortzetten indien nodig zou blijken ?
-evalueren onze militairen de ingezette hoeveelheid geweld als voldoende om de gestelde objectieven te bereiken ?
-zelfde vraag voor de bereikte afschrikking, is die voldoende om langduriger ceasefire te bekomen of moet er meer geweld ingezet worden ?

Als het antwoord op al die vragen 'JA' is, hoeft er niets te veranderen, is het deels 'NEE' dan zullen ze wellicht beslissen er een schepje bij te doen.



Werkelijke vrede.

Alsof er ooit iets meer dan een afgedwongen ceasefire zou kunnen komen...



Israël wil geen meter grond van Gaza, dat is buitenland voor hen.


2!
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 07:09   #6627
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat kan niet want die grote houdt het kleintje al jarenlang in zijn wurggreep . U weet wel dat gene dat altijd wordt weggelaten om de valse indruk te wekken dat Israel plotseling aangevallen wordt zonder rede. De Palestijnen hebben juist een enorm goede en zelfs legitieme reden om aan te vallen.
Een 5 jarig kind, dat al jaren in de wurggreep zit van een volwassen powerlifter? je weet zeker dat het niet gewoon een vriendschappelijke knuffel is?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:59   #6628
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, daar draait het enkel voor Israël om. Zij zijn maar met één ding bezig en dat is hun eigen maximale veiligheid organiseren. Wat de gevolgen daarvan zijn voor Gaza is van totaal ondergeschikt belang voor hen.
Zij zijn bezig voor een groter Israel !! dat noemt u nooit terwijl ze daar al zo lang mee bezig zijn.
Citaat:
Wat ik daarvan denk zal hen worst wezen.
Ja Maddox.

Citaat:
Mijn standpunt is dat ik Israël volledig begrijp, een staat moet enkel naar zichzelf, zijn eigen bevolking en zijn eigen territoriale integriteit kijken. Wie die bedreigt, moet op de meest efficiënte manier aangepakt worden. Of het dan gaat om totale vernietiging, of partieel, en met welke middelen dat best kan gebeuren is een utiliteitsvraagstuk.
U bent gewoon een warm supporter van extreem staatsgeweld en terrorisme.
Citaat:
Systematisch én disproportioneel hard reageren blijkt daar bijzonder goed voor te werken.
Dat is precies hetzelfde als zeggen dat terrorisme daar bijzonder goed voor werkt !!!!!



Citaat:
Of er nu géén, of 10, of 10.000 extremisten bijkomen in Gaza interesseert Israël niet.
vandaar dat ik altijd zeg dat expansie voor veiligheid gaat in Israel. Ze organiseren hun eigen vijanden.




Citaat:
Dat toont dan aan dat je efficiëntie niet of toch minstens fout begrijpt.
Voor de betrokkene stelt zich enkel de vraag :

-heeft het ingezette geweld tot gevolg dat de vijand de aanvallen staakte ?
-kunnen wij dit eindeloos voortzetten indien nodig zou blijken ?
-evalueren onze militairen de ingezette hoeveelheid geweld als voldoende om de gestelde objectieven te bereiken ?
-zelfde vraag voor de bereikte afschrikking, is die voldoende om langduriger ceasefire te bekomen of moet er meer geweld ingezet worden ?

Als het antwoord op al die vragen 'JA' is, hoeft er niets te veranderen, is het deels 'NEE' dan zullen ze wellicht beslissen er een schepje bij te doen.
Ik ben blij dat u Israel als staat met morele waarden volledig om zeep helpt en hun middeleeuwse gruwelijke karakter zo duidelijk neerzet .
De staat Israel is op basis van morele principes opgericht , dat is het ironische .
Ze waren ooit slachtoffer van de Nazi's die zich ook alleen druk maakte over efficiëntie en geen morele waarden hadden en dachten dat ze er voor eeuwig mee weg kwamen.


De naïeve arrogantie dat het buitenland geen enkele invloed heeft op wat zij doen is nogal dom . Zonder het buitenland hadden ze de boel al lang geannexeerd. In Israel weten ze heel goed dat de schone schijn moeten ophouden voor de buitenwereld. Een goede zaak dat u het 'schone karakter' zo mooi om zeep helpt hier.

Citaat:
Israël wil geen meter grond van Gaza, dat is buitenland voor hen.
En wat wil u daarmee zeggen dan?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 19:57   #6629
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zij zijn bezig voor een groter Israel !! dat noemt u nooit terwijl ze daar al zo lang mee bezig zijn.
Logisch, omdat het niets te zien heeft met het probleem Gaza versus Israël.



Citaat:
Ja Maddox.
Dat maddox er ook zo over denkt twijfel ik niet aan, maar ik sprak wel degelijk voor mezelf. Of wil je dat ook nog in de plaats van de forumleden invullen ? De vraag stellen en zelf het antwoord geven ?


Citaat:
U bent gewoon een warm supporter van extreem staatsgeweld en terrorisme.
Dat is precies hetzelfde als zeggen dat terrorisme daar bijzonder goed voor werkt !!!!!
Neen, ik ben iemand die verwacht van een staat dat die er alles aan doet om mij, mijn familie, mijn bezit, mijn natie en dus mijn grondgebied, mijn fysieke veiligheid en mijn andere financiële belangen te verdedigen tegen elke externe intrusie, wat de reden ook is, en zonder enige limiet op de in te zetten methodes : enkel het resultaat telt.

En wat is dat ? : de eigen veiligheid. Al de rest is onbelangrijk.

Citaat:
vandaar dat ik altijd zeg dat expansie voor veiligheid gaat in Israel. Ze organiseren hun eigen vijanden.
Volkomen futiel toch ? Of je nu honderd, of duizend, of honderdduizend fanatieke vijanden hebt is betekenisloos voor wie zijn verdediging op orde heeft.


Citaat:
Ik ben blij dat u Israel als staat met morele waarden volledig om zeep helpt en hun middeleeuwse gruwelijke karakter zo duidelijk neerzet .
De staat Israel is op basis van morele principes opgericht , dat is het ironische .
Ze waren ooit slachtoffer van de Nazi's die zich ook alleen druk maakte over efficiëntie en geen morele waarden hadden en dachten dat ze er voor eeuwig mee weg kwamen.
De strijd tegen de terroristische aanvallen vanuit Gaza heeft dan ook niets met moraliteit te maken, maar enkel de wens van de staat Israël van -eindelijk- definitief verlost te zijn van de decennialange terreur aanvallen vanuit dat zigeunergebied van het MO.

Citaat:
De naïeve arrogantie dat het buitenland geen enkele invloed heeft op wat zij doen is nogal dom . Zonder het buitenland hadden ze de boel al lang geannexeerd. In Israel weten ze heel goed dat de schone schijn moeten ophouden voor de buitenwereld. Een goede zaak dat u het 'schone karakter' zo mooi om zeep helpt hier.
Zever.

Israël zou dat zigeunerkamp zelfs niet willen moest het hen aangeboden worden met 10 miljard dollar erbij, op kosten van de Quatari & Iran vriendenclub.



Citaat:
En wat wil u daarmee zeggen dan?
Wat ik je al dozijnen keren zegde : het is gewoon een veiligheidsvraagstuk van een staat, die zich wil organiseren om externe terreur onmogelijk te maken, en indien men het toch probeert om die militair te counteren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juli 2021 om 20:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 20:53   #6630
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat maddox er ook zo over denkt twijfel ik niet aan, maar ik sprak wel degelijk voor mezelf. Of wil je dat ook nog in de plaats van de forumleden invullen ? De vraag stellen en zelf het antwoord geven ?
Dat gebeurd wel meer.

Tamam is daar ook sterk in, maar die gebruikt voornamelijk de bewering dat de andere partij gewoon te dom/onwetend is als deus ex machina.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 20:58   #6631
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Jullie hebben het er maar druk mee he?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 21:04   #6632
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jullie hebben het er maar druk mee he?
Meh, het is voor mij ongeveer hetzelfde als een bout indraaien. Als het bereikte resultaat goed is, is het een succes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 21:05   #6633
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Meh, het is voor mij ongeveer hetzelfde als een bout indraaien. Als het bereikte resultaat goed is, is het een succes.
Welk resultaat bereik je precies met constant posten op dit forum?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 22:33   #6634
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Logisch, omdat het niets te zien heeft met het probleem Gaza versus Israël.
Dat het er wel mee te maken heeft, hebben we laatst gezien.


Citaat:
Neen, ik ben iemand die verwacht van een staat dat die er alles aan doet om mij, mijn familie, mijn bezit, mijn natie en dus mijn grondgebied, mijn fysieke veiligheid en mijn andere financiële belangen te verdedigen tegen elke externe intrusie, wat de reden ook is, en zonder enige limiet op de in te zetten methodes : enkel het resultaat telt.

En wat is dat ? : de eigen veiligheid. Al de rest is onbelangrijk.
Om die reden zou ik nooit in Israel gaan wonen , een stuk onveiliger vanwege een regering die vijanden maakt .


Citaat:
Volkomen futiel toch ? Of je nu honderd, of duizend, of honderdduizend fanatieke vijanden hebt is betekenisloos voor wie zijn verdediging op orde heeft.
niemand heeft zijn verdediging altijd op orde ! (9/11!)



Citaat:
De strijd tegen de terroristische aanvallen vanuit Gaza heeft dan ook niets met moraliteit te maken, maar enkel de wens van de staat Israël van -eindelijk- definitief verlost te zijn van de decennialange terreur aanvallen vanuit dat zigeunergebied van het MO.
Wat is het verschil tussen disproportioneel geweld gebruiken en terrorisme ???
Als Israel wenst van de 'terreur' af te zijn moeten ze hun beleid veranderen !! want dit werkt al heel lang niet.

Citaat:
Israël zou dat zigeunerkamp zelfs niet willen moest het hen aangeboden worden met 10 miljard dollar erbij, op kosten van de Quatari & Iran vriendenclub.
Niemand hier beweert dat Israel Gaza wil hebben .




Citaat:
Wat ik je al dozijnen keren zegde : het is gewoon een veiligheidsvraagstuk van een staat, die zich wil organiseren om externe terreur onmogelijk te maken, en indien men het toch probeert om die militair te counteren.
Het hele probleem is slechts een veiligheidsvraagstuk.
Versimpelingen zijn leuk maar dit gaat wel erg ver.

"It is a virtual reflex for governments to plead security concerns when they undertake any controversial action, often as a pretext for something else"
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 22:39   #6635
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

- Israel wil een Israelische meerderheid in de westbank .

- Gazanen willen terugkeren naar de westbank.

- Israel blokkeert gaza om hen daarvan te weerhouden, sinds het vertrek van de settlers kan dat, en doen ze dat.

Dit is geen veiligheidsargument .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 00:55   #6636
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
- Israel wil een Israelische meerderheid in de westbank .

- Gazanen willen terugkeren naar de westbank.

- Israel blokkeert gaza om hen daarvan te weerhouden, sinds het vertrek van de settlers kan dat, en doen ze dat.

Dit is geen veiligheidsargument .
tot de tweede
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 00:56   #6637
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is DIT de link die jij bedoelt?


https://nl.wikipedia.org/wiki/Tijl_Declercq
G4S, Fabrique Nationale de Herstal, etc. maar u bent eigenlijk nooit mee. dus echt veel moeite gaan we niet meer in een islamofobe zionist steken.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 04:57   #6638
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
- Israel wil een Israelische meerderheid in de westbank .
Jordanië en Israël willen dat de West Bank Israël wordt, en dat gaat niet met een hoofdmoot Palestijnen daar.
Daarom dat Israël dat smerige langzaamaan spelletje speelt daar.
Citaat:
- Gazanen willen terugkeren naar de westbank.
Er zijn Gazoenen die vooral geen Israël willen.
Citaat:
- Israel blokkeert Gaza om hen daarvan te weerhouden, sinds het vertrek van de settlers kan dat, en doen ze dat.
Daarvoor konden ze dat ook al, maar het systeem daarvoor was nogal omslachtig en hadden ze regelmatig last van dode Israëli burgers op explosieve wijze.
Citaat:
Dit is geen veiligheidsargument .
Voor u niet nee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 14:49   #6639
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jordanië en Israël willen dat de West Bank Israël wordt, en dat gaat niet met een hoofdmoot Palestijnen daar.
Daarom dat Israël dat smerige langzaamaan spelletje speelt daar.

Er zijn Gazoenen die vooral geen Israël willen.

Daarvoor konden ze dat ook al, maar het systeem daarvoor was nogal omslachtig en hadden ze regelmatig last van dode Israëli burgers op explosieve wijze.

Voor u niet nee.
"regelmatig" dan nog. hoe verzint ie het
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 14:57   #6640
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
"regelmatig" dan nog. hoe verzint ie het
Awel, ik zal het woordje "regelmatig" vervangen door "onregelmatig maar niet zeldzaam".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 juli 2021 om 14:58.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be