Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2014, 18:19   #61
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De goede oude tijd. 270 per uur
Ik dacht eventjes weer een sosseneis te lezen. Mijn excuses
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:21   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is goed voor mij. Legaliseer alle drugs. Legaliseer streetracing. Legaliseer seks in het openbaar. Weg met alle remmingen, laat de chaos maar overheersen. De mensen die sterven aan de gevolgen van losbandigheid wisten de risico's. Laat ze maar rotten in de hol !
me dunkt dat uw latente homofobie u op Freudiaans onbewuste wijze parten speelt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:24   #63
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
me dunkt dat uw latente homofobie u op Freudiaans onbewuste wijze parten speelt.
Sorry moest hel* zijn. Zo zijn we wel ineens af van al die gepensioneerden de gemiddelde levensduur gaat ongeveer terug 50 worden als de losbandigheid hoogtij dagen mag vieren.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:26   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is goed voor mij. Legaliseer alle drugs. Legaliseer streetracing. Legaliseer seks in het openbaar. Weg met alle remmingen, laat de chaos maar overheersen. De mensen die sterven aan de gevolgen van losbandigheid wisten de risico's. Laat ze maar rotten in de hel !
Zo lang geleden is dat niet hoor....slechts een dertig jaar geleden was er omzeggens geen sprake van snelheidscontroles....Het was toen heel gewoon uwen nieuwe auto is te gaan testen op de weg.Of hem eens goed op zijn staart te trappen zoals ze toen zeiden...
Het is nog maar een goede 60 jaar geleden dat sommige drugs illegaal werden (al of niet terecht )En zever niet he ..de meest dodelijke drugs Alcohol en tabak zijn (hier) nog steeds legaal.
Mensen vonden dat toen heel normaal allemaal.
Over seks in het openbaar heb ik het raden wat je daarmee bedoelt ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2014 om 18:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:31   #65
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo lang geleden is dat niet hoor....slechts een dertig jaar geleden was er omzeggens geen sprake van snelheidscontroles....Het was toen heel gewoon uwen nieuwe auto is te gaan testen op de weg.Of hem eens goed op zijn staart te trappen zoals ze toen zeiden...
Het is nog maar een goede 60 jaar geleden dat sommige drugs illegaal werden (al of niet terecht )
Mensen vonden dat toen heel normaal allemaal.
Over seks in het openbaar heb ik het raden wat je daarmee bedoelt ?
Was een sterke overdrijving natuurlijk. Alle remmen los is alle remmen los.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:33   #66
illegal_alien
Lokaal Raadslid
 
illegal_alien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2007
Locatie: Brabant
Berichten: 382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Was een sterke overdrijving natuurlijk. Alle remmen los is alle remmen los.
Bart wil alleen nog cola zero in de rekken :s
__________________
illegal_alien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:35   #67
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik dacht eventjes weer een sosseneis te lezen. Mijn excuses

Had men de snelheid niet beperkt zo een 30-40 jaar geleden dan was ik al een paar decennia dood geweest vermoed ik.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:36   #68
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Bart wil alleen nog cola zero in de rekken :s
Mja sinds 2000 is het hier een droogkloot maatschappij. Plezier maken is uit den boze en wordt op alle vlakken aan banden gelegd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:37   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Was een sterke overdrijving natuurlijk. Alle remmen los is alle remmen los.
Ik begrijp wat je bedoelt.Maar ik vind dat men mensen niet alles mag verbieden....laat mensen een uitlaatklep.Reguleer dingen maar laat mensen ook af en toe de kleine illusie dat een beetje vrijheid kan.Anders krijg je toch alleen maar een hoop gefrustreerden ( kijk maar naar de seksualiteitsbeleving in bepaalde islamlanden)

Waarom bijvoorbeeld niet op kleine stukjes autosnelweg op sommige verkeersluwe momenten de snelheid vrij laten ..beetje naar Duits model....Andere momenten en plekken mag men dan zelfs nog strenger zijn...enz.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:37   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik dacht eventjes weer een sosseneis te lezen. Mijn excuses
Nochtans schaft Merkel in Duitsland ook niet de "Freie Fahrt für Freie Burger" af.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 december 2014 om 18:43.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:41   #71
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp wat je bedoelt.Maar ik vind dat men mensen niet alles mag verbieden....laat mensen een uitlaatklep.Reguleer dingen maar laat mensen ook af en toe de kleine illusie dat een beetje vrijheid kan.Anders krijg je toch alleen maar een hoop gefrustreerden ( kijk maar naar de seksualiteitsbeleving in bepaalde islamlanden)

Waarom bijvoorbeeld niet op kleine stukjes autosnelweg op sommige verkeersluwe momenten de snelheid vrij laten ..beetje naar Duits model....Andere momenten en plekken mag men dan zelfs nog strenger zijn...enz.....
1 november 1993, Maastricht, Nederland
Europese Unie, Opgericht

Onthoudt deze datum goed ! Sinds toen zijn de overdreven regeltjes begonnen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:42   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer Vanhove, Europa gaat niet gelijker worden maar zal ophouden te bestaan.
Indien België een ambtenarenland wil blijven die zijn personeel dubbele pensioenen wenst te geven en 4 maanden betaald verlof per jaar, er zal niemand van wakker liggen ... behalve wijzelf want dat leidt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid tot het faillissement.
Allez gij (13)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 18:49   #73
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez gij (13)

.
Hij gebruikt tegenwoordig zelfs cijfers waarin ik niet meer als ambtenaar meetel, Schoof!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 19:25   #74
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat is je bron daarvoor ?


http://trends.knack.be/economie/fina...al-242559.html

In het geval van een even grote looncomponent loopt het loonaandeel in de aankopen op tot 210 miljoen euro (8,2% van 2560). De totale looncomponent voor de Ford-productie wordt dan 460 (250 + 210) of 15 procent van de totale kostprijs.

Conclusie: het aandeel van de loonkosten in de productie van auto's ligt minstens op 10 procent, en wellicht zelfs eerder in de buurt van 15 procent.


Demonen heeft dus met zijn stakingen bij de toelevering om meer loon voor ongeschoolde arbeiders de totale loonkost doen stijgen.
Niet de ambtenaren maar hijzelf is verantwoordelijk voor de sluiting van Ford Genk



Bij Ford hebben ze dit in elk geval begrepen gezien ze in Valencia meer aan re-sourcen zijn dan aan het out-sourcen.

Laatst gewijzigd door dpg : 17 december 2014 om 19:39.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 19:38   #75
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
loonkost is maar een zeer klein gegeven in het fabricagespel.
Net zoals een module of een kabelboom maar een fractie van de totale kostprijs is.

Toch zal men proberen iedere dollarcent van de aankoopprijs eraf te doen.

Het is zelfs zo erg dat fabrikanten vlakaf toegeven dat de druk om steeds goedkoper te worden invloed heeft op de kwaliteit.

http://europe.autonews.com/article/2...19990/0/SEARCH

Laatst gewijzigd door dpg : 17 december 2014 om 19:38.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 19:50   #76
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
http://trends.knack.be/economie/fina...al-242559.html

In het geval van een even grote looncomponent loopt het loonaandeel in de aankopen op tot 210 miljoen euro (8,2% van 2560). De totale looncomponent voor de Ford-productie wordt dan 460 (250 + 210) of 15 procent van de totale kostprijs.

Conclusie: het aandeel van de loonkosten in de productie van auto's ligt minstens op 10 procent, en wellicht zelfs eerder in de buurt van 15 procent.


Demonen heeft dus met zijn stakingen bij de toelevering om meer loon voor ongeschoolde arbeiders de totale loonkost doen stijgen.
Niet de ambtenaren maar hijzelf is verantwoordelijk voor de sluiting van Ford Genk



Bij Ford hebben ze dit in elk geval begrepen gezien ze in Valencia meer aan re-sourcen zijn dan aan het out-sourcen.
Persbericht Ford uit 2012:

COLOGNE, GERMANY, Oct. 24, 2012 – Ford Motor Company today announced a proposal to restructure its Europe manufacturing operations as part of its comprehensive plan to respond to structural market changes and deliver profitable growth in the region.

Ford announced its plans to end production at a major production plant in Genk, Belgium, by the end of 2014, pending the outcome of a consultation process with employee representatives. If the plan is confirmed, Ford would resource several vehicles to more fully utilise its European plants.

The plan would help to address manufacturing overcapacity stemming from a more than 20 percent drop in total industry vehicle demand in Western Europe since 2007. New vehicle sales in the region have reached a nearly 20-year low this year and are expected to remain flat or fall further next year.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 19:54   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, echt k vind dat wel een interessant gegeven. heb je daar een bron van ?
Hij is correct.

Alleen: voor een assemblagefabriek zoals Ford is het aandeel loonkost natuurlijk veel hoger.

Dat beseft hij niet. De motors, zetels, het staal, electronica, etc...worden ergens anders gemaakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 20:08   #78
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Personeel Opel Bochum wijst deal vakbond af
Het Opel-personeel in de autofabriek in Bochum heeft een deal die was gemaakt tussen het management en de vakbonden afgewezen. Nu stopt de fabriek eind 2014, aldus de onderneming.

"Het spijt ons heel erg dat de medewerkers in Bochum zo'n attractief aanbod hebben afgewezen", aldus directeur Manfred Gellrich van de fabriek. "Er is een enorme kans voorbij gegaan." Als het personeel de deal wel geaccepteerd zou hebben, zou de fabriek in Bochum zijn veranderd in een fabriek voor componenten en in een uitbreiding van het opslagcentrum. Dit zou voor de lange termijn twaalfhonderd Opel-banen hebben gered. Het management had aangeboden de fabriek nog twee jaar langer open te houden tot eind 2016 om dan de twaalfhonderd van de drieduizend werknemers elders onder te brengen in andere locaties voor componenten en opslagcentra. In ruil ervoor zouden de werknemers akkoord moeten gaan met uitstel van loonsverhoging. Maar, driekwart van de medewerkers die hebben gestemd in de fabriek, heeft het plan afgewezen, aldus vakbond IG-Metall.

http://www.automobielmanagement.nl/n...kbond-af-.html
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 21:12   #79
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Had men de snelheid niet beperkt zo een 30-40 jaar geleden dan was ik al een paar decennia dood geweest vermoed ik.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nochtans schaft Merkel in Duitsland ook niet de "Freie Fahrt für Freie Burger" af.
Serieus? Niet door dat ik het niet over snelheid had..... :O
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 19:26   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ondanks de sluitingen van de sites van Antwerpen en Bochum is het nog bijlange niet over voor de ongelukkige Opel/Vauxhall merken...

Moederfirma GM moet dat reeds lang ingezien hebben en heeft deze lastige onderdeurtjes kunnen overdoen aan de Franse PSA groep.

PSA heeft al duidelijk gemaakt dat wat hen betreft de merken verder blijven bestaan.....maar naar PSA normen dan.

En nu,een goed dik jaar na de overname gaan de klemmen er wat verder op...
Het personeelsbestand moet tegen 2020 met nog eens 4000 koppen verminderd zijn (we zullen nog wel horen hoe dat zal gedaan worden) en alle dealers van Opel en Vauxhall hebben ondertussen hun "opzegbrief" ontvangen....
Er kan veilig van uitgegaan worden dat nog slechts een deel ervan weer "opgevist" zal worden,tegen alweer strakkere voorwaarden....
Of nog,de werkgelegenheid wordt ook onrechtstreeks beinvloedt.....


Waar is de tijd van "Look at Opel now!" ,de tijd dat de straten vol reden met kadetjes
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 april 2018 om 19:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be